Tasos, Grčka

04.08.2019

Recicu vam jednu „tajnu“:

Tasos nisam odabrao ja, nego moju lepsu polovinu, gledajuci slike sa La Scala plazi jer ona voli urbanije plaze. To je prvo cega se secam zasto smo odabrali Tasos, Tako sam se i ja pridruzio u snowball efektu, slajuci joj slike sa Paradise plazi, sa Marble plazi, sa galebovima i trajektom i tako to. A onda mi je palo na pametu da sam poceo na novom poslu u aprilu, tako da u julu sam imao samo 6 dana godisnjog odmora (3 meseca x 2 dana). Mogli smo ici i u avgustu, tada bi imao 8 radnih dana kao odmora, ali njoj su dali odmor striktno u julu.

Iz naseg grada Tasos je udaljen 350km, tako da i nije bas predaleko, nije ni blizu (kao recimo Halkidiki ili Sitonija), ali ona nije nikada bila na brodu, niti na nekom ostrvu, pa sam hteo da „ubijemo“ njene tri ptice jednim kamenom: prvu voznju brodom, prvu posetu nekom ostrvu, kao i imati jedan nas lep, malo kratak letnji odmor, prvi zajednicki. Meni bi ovo bilo treci put na Tasosu. Vodili su me moji 1988 kao bebu staru 1 godinu, onda smo isli zajedno sa sestrom 2004 (bio sam 17 godina). Drugi put smo bili u Potosu, preko puta one Tsiknas poslasticare (jednu portokalovu kucu), a prvi put smo bili u Limenasu, neki smestaj u delu ispod brdama kod akropolisa. Interesantno je da kad smo isli drugi put otisli smo da obidjemo stare gazde, one kod koje smo bili pre 16 godina. Stara gazdarica se, verovali ili ne, rasplakala. Posebno kad je videla mene jer valjda potsetio sam je koliko vreme prolazi, a gazdaricin muz se upokojio u medjuvremenu.

Vec kada je pala odluka kuda cemo – sledi drugi korak u procesu: trazenje smestaja.
Iskreno, prosao sam sve smestaje na Nikana.gr, prosao sve smestaje na Bookingu, ali najveca dilema mi je bilo kuda na ostrvu. Prvo sam hteo to da bude na Skala Potamia, onda sam pomislio „Pa ajde da trazim u Limenasu“ jer volimo nocne izlaske. Gledajuci smestaje, zapeo mi je za oko Maistrali Pension u Skala Marion. Jedan fini smestaj sa malo manjim sobama, ali prelepim pogledom na more i zalaske sunca, barem na slikama. Ajde reko, svakako idemo sa sopstvenim kolima, zasto da ne i u Skala Marionu. Slao im upitke na Facebook-u, odgovorili su mi da ima slobodan studio u tom periodu, 55 evra po noc. Mislim u sebi: Pa dobro, nije jevtino, vec ide ka skupom, ali daj sta das, mora se naci smestaja pre nego odemo tamo jer ko ce da trazi smestaj po suncu, ubjenog od puta. Odgovorio sam da konsultiram devojku, pa da rezervisem i oficijalno. Ona, gledajuci prelepe slike sa terase se NARAVNO slozila da rezervisem i sledeci dan pisem tom smestaju. Tada mi vracaju da sada jedna noc je 70 evra (poznatu grcku ïnflaciju“) i samo hladno sam im odgovorio dali su instalirali zlatne tuseve preko noci. Kuriozitet je da ovaj isti smestaj mi je nakon nekoliko dana (kada sam vec odabrao i uplatio drugi smestaj) pisao i rekao da sobe jos stoje po ceni od 55 evra i kao da je doslo do nesporazuma. Ma svakako.

Propao prvi smestaj (bilo mi je krivo, stvarno je prelep pogled sa terase) i potraga za smestajom se nastavlja. Zapeo mi je za oko Maraki smestaj u mestu Thimonia. Znao sam i video sam da je Bogu iza ledja, ali nama bas i to treba, da odmorimo u tom kratkom periodu svoju dusu i telo, a bogami i oci. Pisao sam im na Facebook-u, rekli da je slobodno i potrazili mi 50 evra po noc. Uplatio sam 30% od ukupnog iznosa preko PayPal-a i to bi bilo to. Smestaj drzi jednu finu Grkinju sa 40+ godina, zajedno sa njenim muzem iz Skotske koji zivi u Grckoj, radi na Krfu u kazinu, a preko leta pomaze supruzi na Tasosu.
Sta reci u smestaju? Soba je bila za troje, bili su jedan dupli i jedan single krevet koji je nama sluzio za ostavljati stvari. Kupatilo je cisto, kuhinja (kitchenette) ima sve potrebne stvari, frizider ladi vrlo dobro na 50% snage. Jednu zamerku imam na kvalitet duseka. Tvrdo brate i treba da ih promene Studio nam nije direktno gledao na moru, vec je terasa na krajnjem desnom delu kuce i gleda na moru i na parkingu. Magistrala je ispod kuce, ali se automobili ne slusaju toliko. Meni su ujutru veci problem bili 3-4 ovce koje haraju brdom iznad kuce (valjda ima neko trlo sa druge strane brda, ko ce ga znati), a nose one zvonce oko vrata i slusaju se od Tasosa, pa do Afrike. I svako jutro oko 08:30 na magistralu je prolazio jedan pikap za vocem i povrcem, sa razglasom i sa vrlo jezivim snimkom reklame svojih proizvoda, nekim kvazi-srpskim akcentom koji ide ovako: freska lobenica, dinja, paladajs. I snimljeno nekim robotskim grckom-srpskim akcentom koji deluje i smesno i strasno, haos.

Ja dajem svaku preporuku Maraki smestaju. Vratio bih se ko iz cuga. Slede neke slicice da razbijem zid od zborova do sada.

Pogled ispred kuce

Pogled sa parkinga

Dvoriste smestaja

Jedna nocna fotka sa terase

Pre nego produzim o putu ka Tasosu, hteo bih da se vratim malo unazad i da kazem kako sam saznao sve stvari o Tasosu. Osim Google-a i Google Maps-u naravno, glavni izvor informacija mi je opet bio ovaj forum. Iscitao sam ceo podforum Tasos, sa svim temama. Zahvalan sam svim clanovima ovog foruma, i bivsih i sadasnjih koji sa svojim postovima su mi pomogli da se informisem o ostrvu Tasos.

Posebno mi ja pomogao ovaj vodic, sklopljen clana @Dane034 . Svake pohvale care.

Sto si tice puta vamo – tamo, kao i troskova.

– Smestaj smo platili 250 evra za 5 noci.
– Prosli smo ukupno oko 1300km, od kojih oko 500km na ostrvu. Potrosio negde oko 90 evra za dizel gorivo, ostalo mi je dosta u rezervoaru kada sam se vratio.
– Trajekt smo platili 26 evra za kola i dvoje ka Limenasu i 30 evra za kola i dvoje ka Keramotiju.
– Patarine kostaju 9.6 evra t.e 4 x 2.40 evra.

Ukupno za dvoje, sa svega i svacega smo potrosili 550 evra za 5 noci/6 dana.

15.07.2019

Posli smo negde oko 04 sata po makedonskom vremenu. Otisao na Dojranu jer mi je blize i brze. Na makedonskom prelazu je bio jedan auto ispred mene, na grckom niko ziv. Prosli granice za 5 minuta. Na predlogu clana @srdjan gl kod sela Litija sam skrenuo levo na semaforu, po nekoliko kilometara desno, pa onda opet desno. Fakticki radite jedan pravougaonik da bi se uklucili na Egnatia Odos-u. Interesantno je da sam na povratku uhvatio drugi put, onaj na donju stranu kljucke. Mislim da je prvi jednostavniji.

Stali smo na pauzu na odmoralistu pre naplatni stanicu Analipsi.

Interesantno mesto za odmor, WC precisto, ima one izletnicke kucice za predah i pauzu, sa pogledom na jezero. Preporucujem.
Uhvatili put dalje i bili kod Lidl-a u Chrysopouli oko 09:00 po grckom vremenu (08:00 po nasem). Jer to je zadnji Lidl pre Tasosa (na Tasosa jos nema… zasto?), a ja moram da probam ono nivno cokoladno mleko Galpo, one tzatziki, sir i cveklo salate, kao i Crownfield cereale za mleko. Potrosili oko 45 min u Lidlu i oko 50 evra na svega i svacega, spakovali ono sto moze da se pokvari u racni frizider u gepeku i krenuli ka Keramotiju na trajekt. Za onaj u 10:15 nije bilo vremena, pa smo uhvatili taj od 11:00 casova. Moze se reci da je bilo poprilicno guzva na kiosku i parkirao sam auto u „podzemnu/podvodnu garazu“ ispod glavne palube, koja se napunila skroz. Posto sam znao za galebove i koliko vole da ZDERU, kupio sam jedan poveliki smoki pre puta i sve to dao devojci da se zabavlja, dajuci im da jedu. Bilo joj je strah da ih drzi u ruku, pa ih je bacala, a galebovi su kao neki MIG 29 ponirali da love smokije.

Stigli smo oko 11:45 u luci u Limenasu i posli put ka smestaju preko istocne strane ostrova. Pocelo je da lije ko iz kabla, a ovakvo tmurno vreme se zadrzalo jos jedan dan (do utorka).

Stigli u smestaju, raspakovali se, malo odmorili i posli ka Paradise plazi na kojoj se sunce vec skrivalo.

I naravno, moje famozne 360 stepeni fotke sa Paradise plazi

Ovu plazu mogu da sporedim sa Pefkuliju na Lefkadi sto se tice okoline plaze. Vrlo mi se dopala, ali s obzirom da smo imali malo dana za obici sta zelimo, nismo uspeli da joj se ponovi vratimo.
Uvece smo posli na kratku setnju u Potosu i u Limenariju (parkirao sam se kod crkve) gde smo jeli giros u O Giorgos, onaj deo sa stolovima na luci. Iskreno nista posebno.
U Potosu smo napravili kratku setnju i posli na spavandos u smestaju.

16.07.2019

Razbudili su me ovce (ili koze, ko zna) sa onim zvoncima koji mogu da probude i mrtve, spremio kafu svojoj lepsoj polovini i probudio je, uradio sendvice, spremio fridizer sa picem i jelom i posli put ka Makriamosu. Sada cete se zapitati: pa sta ce ti rucni frizider tamo? Plan je bio da dan zavrsimo na Vathi plazu, sto se i ostvarilo.

Stigli na kapiju na Makriamosu oko 11. Vec je bilo 2 auta pred mene, a dok sam se raspitivao o ceni stvorila se guzva i iza mene. Cuvar-mrza je potrazio 16 evra za ulaz i set lezaljki na plazu, ko zna u kojim zadnjim redom. Jer je put za Marble Beach malo iznad kapije, odlucio sam da okrenem kola i uhvatim put tamo. Put do tamo… hmmm, neodlucan sam dali je samo OK ili los.
Stigli na Marble, parkirao se skrooz desno pod maslinjake, ali nijo bilo mesta na plazi. Niti je bilo slobodnih lezaljki, niti onog „slobodnog“ mesta koja svaka plaza mora da ima. Jer je to mesto 3-4 metra ukupno. Dopala mi se boja mora, ali ne i sam beach bar.
Uzeo kolu, posli ka Porto Vathi i ka nasu krajnu destinaciju – Vathi. Cudno mi je palo da put za kola prolazi bas kroz beach baru na Porto Vathi. Zaobikolili kamenolom i parkirali se iznad Vathi plaze.
Dosao je turisticki brod nakon sat vremena provedenih tamo koji je definitivno poremetio tisinu i lepotu plaze, ali kada je otisao – sve se vratilo u normali. Napumpao sam dusek i uzivao u vodi.

360 stepeni fotku sa Vathi plaze

Oko 19 casova resili smo da odemo nazad. Mislio sam da idem preko puta kroz kamenoloma, ali sam ipak produzio ka Makrijamosu.
Uvece smo proveli sa pivom i cipsu na lokalnu Thimonia plazu, mada je duvali poprilicno i bilo je hladnije.

17.07.2019

Sreda. Vreme se konacno popravilo i pocelo da lici kao da je ipak mesec juli.
Ujutro smo otisli do manastira Svetog Arhangela Mihaila koji je vrlo blizu smestaja. Bilo je 2-3 busa bugarskih i srpskih turista koji su ipak malo pokvarili utisak.

360 stepeni fotka sa manastira

Zavrsili posetu i posli ka Psili Ammosu. E tu mi je bila dilema – dali poci ka Giola ili ne. Nisam se zaustavio i nismo posetili Giola uopste. Gazdarica smestaja nam je prethodnog dana rekla da su Romanci (nase komsije) bili tog dana i da je bilo krkljanac i voda prljava.
Psili Ammos mi se dopao. Boja voda me je malo potsetila na moju omilenu Lefkadu.

360 stepeni fotka sa Psili Amoss-a

Bili na plazi do 18 casova i resili da podjemo ka Salonikios plazu i tamo da docekamo zalazak sunca. Put je OK, ima jednu veliku kosinu negde na pola puta koju pretpostavljam da moze da bude problem ako pada kisa i stvori se kal. Smestili se na krajnjem levom delu plaze i uzivali do zalaska.

360 stepeni fotka sa Salonikios-a

Uvece smo bili do Limenasa i malo prosetali jer smo otislo malo kasnije (jedan mali kiks u planiranju).

18.07.2019

Posli ka severnim delom ostrva preko zapadne strane. Nekako mi se dopao taj deo, put je bolji, ali ipak osetno duzi, barem na voznju. Mislim da ne bio gresku ako smo se smestili u Skala Marion-u, ali sta je tu je. Prosli kroz mestu, cak i bili na tu ulicu gde je smestaj i stvarno je pogled prelep. Prosli i iznad Atspas plazi, ali nismo se zaustavljali jer nam je cilj bila La Scala plaza.

Vidikovac na putu pre Skala Marion-a (iz Limenarije)

Koordinate vidikovca:

La Scala Beach
Vrlo urbana i komotno mogu recu – najbolji beach bar na ostrvu, Vidi se da je ulozeno mnogo para. Tamo smo stigli oko 11 prepodne, bilo je prepuno, pa smo se zavalili na kafu i sok na jednu od sedecih masa ka baru.

Nismo uspeli da se prokupamo (nismo hteli) i posli smo ka moju zelju – Karnagio Beach Bar. Meni prelep ambijent, mada mi se plaza i nije dopala jer je kao Ohrid u smislu kamenje na ulasku.

Ostali tamo do 17 casova i posli na rucak u Limenasu. Jeli u Fabrica Thasos na setalistu i giro mi se stvarno dopao. nesto slicno kao Braca Dalton u Lefkasu, barem na ukusu, ne na velicinu.
Uvece smo resili da odmorimo na terasu smestaja, uzivajuci u zvuku sturaca i tisina mesta.

19.07.2019

Resili dan da posvetimo samo jednoj plazi – Golden Beach. Smestili se u Cielo Beach Baru, talasa je bilo i ja sam uzivao. Potsetilo me na Petani plazi na Kefaloniji (gde sam umalo polomio vrat radi talasa), ali ipak u manjoj meri hahah
Devojka se nije usudila jer je neplivac i bilo joj je straha, a ja necu da insistiram, cak ni na mirnim plazama. Pokusao sam da je oslobodim te fobije tokom celog odmora t.e da je oslobodim straha i malo naucim plivanja, ali bezuspesno, sta cu.

Aliki plazi na putu ka Golden Beach-u

Nemam bas fotke sa Golden Beach-a, niti sam slikao one moje 360. Ali smo se lepo proveli.

Thassos Grand Resort izmedju Aliki i Paradise Beach-a.

Uvece sam bas vidio na Bookingu da je smestaj za dvoje tu 2600 evra za 7 dana (dorucak i veceru).

Vece smo potrosili u Limenariju i posetili Palataki, ali samo stranu gledajuci ka Limenariji. Nismo otisli do druge strane ka Metalia plazu.

360 stepeni fotka sa Palataki-ja

20.07.2019

Spakovali se i sa teskim srcem zbogovali sa Maraki smestajem. Posli oko 9 casova, uhvatili trajekt u 10:15 i opet je bilo prepuno. Stvorila se guzva u Limenasu jer su dva trajekta pristigli u Limenasu u rok od 5 minuta.

Bili u Lidlu u Chrysopouli-ju oko 11;30, ispazarovali nesto i posli ka Asprovalti. E posle Asprovalte, izmedju ona dva jezera mi je pukla prednja guma i zaustavio se na autoputu da promenim na rezervnu. Kao da ih je sam Bog poslao – dok sam postavljao trougaonik oko 70-80m iza moje auto, naleteo je i zaustavio se onaj interventni kombi Egnatia Odos, valjda isti onaj koji dojde kad pozoves broj 1077.

Jer ljudi nisu bas znali engleski, dali su mi na telefon neku nivnu operatorku, rekao sam sta se desilo, da imam alat da promenim gumu (cak me je i sama pitala jer imas sve potrebno) i zamolio sam je da im prenese da mozda ce mi biti potrebna pomoc da promenim gumu (tako se i ispostavilo jer su strafovi na gumu bili prestegnuti, pa ljudi su uzeli vecu prazni sipku da otstrafimo lakse).
Ljudi si bili kao od majke rodjeni, pomogli mi sa svime, devojka mi se setila da ih pocasti cokoladom, a ja nisam bio siguran da im ponudem evre u znaku dobre volje jer mozda ce se osetiti uvredjenim (verovatno ne bi se hahah).
Promenili smo gumu i nastavili put, vozeci 80-90km/h.

Na Dojranu je bila malo veca guzva na grcku granicu, cekali smo mozda 20-25 minuta, a makedonsku smo prosli za 5 minuta. Negde oko 17 casova po nasem smo bili kucu.

Evo i poneku video snimku:

Galebovi na trajektu

Slow-mo galeb na trajektu

Maraki Studios – Thimonia

Ovce i njihove zvonce

Paradise Beach

Manastir Sv. Arhangel Mihail

Zalazak sunca na Salonikios plazu

Zalazak sunca + panorama Salonikios plazi

Karnagio Beach Bar (snimano sa mora)

Trajekt na putu ka Keramoti

__________________________________________________________________________________________

Sta reci o Tasosu?

Meni se jako dopao, iako smo bili u kracem periodu.
Dali bih se vratio skoro? Verovatno ne bih jer ima toliko ostrva gde bih posao. Hocu da vidim Krf za leto 2020.
Neku rang-listu ne bih radio sto se tice plaza, ali verovatno Paradise Beach bi bila na prvom mestu.

Nadam se da ce ovaj putopis pomoci nekome u donosenju svoje odluke gde ce provesti svoji letnji odmor, isto kako sto su mnogo postova na ovom forumu pomogli meni da napravim svoj izbor za svoju letnju destinaciju.