shumaca

Zapadni Krit 2012-putopis

129 poruka u ovoj temi

Svaka čast za putopis, a posebno za fenomenalne fotografije.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Обавезно и Гортис (Гортину). Имаћете причу о најстаријем сачуваном писаном законику на тлу Европе и то архаичним алфабетом од 18 слова + ту је и занимљив остатак цркве Св. Апостола Тита (контраверзно име за апостола :rolleyes: ) и још пар ситница. Следеће године обавезно и Малију.

Malja i Iraklio su u ovogodišnjem planu, pošto planiram boravak na istočnoj obali, a Gortis i A.Triada ostaju za dogodine.

Svaka čast za putopis, a posebno za fenomenalne fotografije.

Hvala puno, Baki!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

7. DAN – Hanja i plaža u A.Apostoli

Dva člana ekipe su zatražila time-out, kako bi se oporavili od višednevnog napornog pešačenja i dogovorili smo se da ne mrdamo dalje od Hanje. Ionako bismo pre ili kasnije morali da odvojimo vreme za kupovinu poklona, tako da smo završili i taj deo posla, kupili svežu ribu (oradu i brancina) koju smo uveče okrenuli na roštilju i ostatak dana proveli na plaži A.Apostoli. To je bila jedina plaža sa zaprljanom vodom, za svih deset dana na Kritu.

imgh01.jpg

Slede fotografije Hanje:

imgh02.jpg

imgh03.jpg

imgh04.jpg

imgh05.jpg

imgh06.jpg

imgh07.jpg

imgh08.jpg

imgh09.jpg

imgh10.jpg

imgh11.jpg

imgh12.jpg

imgh13.jpg

imgh14.jpg

imgh15.jpg

Izmenjeno (shumaca)
2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

imgh16.jpg

imgh17.jpg

imgh18.jpg

imgh19.jpg

imgh20.jpg

imgh21.jpg

imgh22.jpg

imgh23.jpg

imgh24.jpg

imgh25.jpg

imgh26.jpg

imgh27.jpg

imgh28.jpg

imgh29.jpg

imgh30.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

imgh31.jpg

imgh32.jpg

imgh33.jpg

imgh34.jpg

imgh35.jpg

imgh36.jpg

imgh37.jpg

Janisarijeva džamija, datira iz 1645. godine i predstavlja najstariji objekat na Kritu iz Otomanskog perioda. U njoj se danas organizuju brojne kulturne manifestacije:

imgh38.jpg

I na kraju današnjeg posta, dolazimo do kategorije NAJ.

Najviši kaktusi koje smo ugledali u Hanji:

imgh39.jpg

Najlepša stambena zgrada novijeg datuma - uživo izgleda kao da je reč o 3D modelu,a ne o izvedenom objektu. Majstori su im vrhunski, nigde nema fuša na fasadi:

imgh40.jpg

I konačno, najružniji objekat kod koga ništa nema veze ni sa čim :D kao protiv-teža preslatkim objektima unutar uskih uličica starog jezgra grada:

imgh41.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

8. DAN – celodnevni boravak na plaži Kedrodasos

Ide se istim putem kao za plažu Elafonisi. Par usputnih slika, tunel i kanjon.

imgk01.jpg

Jednom prilikom, dok smo čekali na semaforu ispred tunela, stiže Grk sa kamionetom, ali valjda mu je bilo teško da prihvati činjenicu da je DRUGI na semaforu, nego obiđe naš auto i stade pravo pred ulaz u tunel. Sad, jasno je meni da on zna kad semafor menja u zeleno, jer ću ja da pokrenem auto, ali kako može da zna da mu niko neće naići iz tunela?!?!?!? Nemaju strpljenja mrvu jednu, a realno ne postižu nikakvu uštedu u vremenu.

imgk02.jpg

Neobičan manastir Chrysoskalitissas:

imgk03.jpg

Postavlja se pitanje kako doći do plaže Kedrodasos. Pošteno rečeno, ne sećam se da li na glavnom putu stoji putokaz gde treba da se skrene (levo sa asfaltiranog puta silazi se na zemljani put). Znam da je meni GPS signalizirao na vreme. I to je sva pomoć koja može da se dobije i od njega, jer kad se siđe na zemljani put, dalje nema nikakve signalizacije koja bi mogla da pomogne u snalaženju, a ni put nije jasno profilisan, tako da nije ni mogao da bude unet u AutoDriveHellas mape. Mi smo nakon odvajanja sa glavnog puta išli pravo, a onda smo skrenuli desno ka staklenicima i čekali da naiđe živ čovek ne bismo li uspeli da dođemo do informacije. Na svu sreću, pojavila su se dvojica Grka (radnici iz staklenika) i pokazali nam kuda da idemo. Put je zemljan, sa oštrim kamenjem i treba voziti polako, u prvoj brzini. Dobra okolnost je što nije dug, procena je da nema više od 1 km nakon odvajanja sa glavnog puta. Kola sam ostavila na mestu gde počinju velike rupe/useci u zemljanom putu, jer nisam želela da rizikujem oštećenja na autu, a po povratku sam videla da su ostali turisti veći hazarderi od mene, jer su kola parkirali sigurno 300 m niže. Evo mesta improvizovanog parkinga:

imgk04.jpg

Jaruga kojom se spuštamo ka plaži:

imgk05.jpg

Već smo tu nadomak cilja:

imgk06.jpg

I konačno, stižemo na meni omiljenu plažu na Kritu. Kedrodasos je potpuno lud spoj jasnih ostataka vulkanske prošlosti, kedrove šume i pustinjskog ambijenta. Idealna je za uživanje u svakom smislu, ima prirodne hladovine, voda je besprekorno čista, nema gužve i za razliku od Elafonisija koji je u neposrednom komšiluku i gde neprekidno duva vetar, ovde ga uopšte nema. Nađe se poneka grupica kampera, za njih je ovakva lokacija pravi raj.

imgk07.jpg

imgk08.jpg

imgk09.jpg

imgk10.jpg

imgk11.jpg

imgk12.jpg

imgk13.jpg

imgk14.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pošto nismo znali šta nas očekuje, vukli smo suncobrane, ali za tim nema potrebe. Ima dovoljno stabala kedrova da svako može da pronađe hladovinu za sebe. Sa grana kedrova kaplje sveža smola, koja je fenomenalnog mirisa, pa ko ne želi da isfleka garderobu, treba da povede računa (ima dovoljno okolnih stena na koje mogu da se pokače stvari).

imgk15.jpg

imgk16.jpg

Ova oznaka koja se vidi na donjoj slici je obeležje za trasu E4 – European Long Distance Walking Path, pešačka ruta duž kičme Krita, za koju je iskusnim hajkerima potrebno sigurno 4.5-5 nedelja da bi je savladali. Kakav li je doživljaj kad se čovek nađe na vrh Lefke Ori, kakav li pogled puca na sever i jug!

imgk17.jpg

imgk18.jpg

imgk19.jpg

imgk20.jpg

imgk21.jpg

imgk22.jpg

imgk23.jpg

imgk24.jpg

imgk25.jpg

imgk26.jpg

imgk27.jpg

Izmenjeno (shumaca)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

imgk28.jpg

imgk29.jpg

imgk30.jpg

imgk31.jpg

imgk32.jpg

imgk33.jpg

imgk34.jpg

Postoji jasna linija koja deli pustinjski beli pesak, od crnog vulkanskog, izgleda kao da je neko redovno održava :D Inače, u tom belom pesku žive prave pustinjske životinjice, sitne su i brzo se kreću. Taman kad jednu uhvatim krajičkom oka, ona je već uspela da pretrči i nađe novi zaklon. Neverovatan prirodni ambijent.

imgk35.jpg

imgk36.jpg

imgk37.jpg

Severni deo plaže:

imgk38.jpg

imgk39.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Woooow!Kakve nestvarne fotografje!Svaka cast!Raspamecena sam

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

9. DAN – poluostrvo Akrotiri: manastir Agia Triada, Sheitan Limani i Macherida

Kada sam razmišljala šta od plaža da uvrstim u obilazak poluostrva Akrotiri, pregledala sam gomilu slika na netu i one najpoznatije su mi delovale suviše obično. Bez konkurencije, izdvojile su se dve male divlje plaže: Sheitan Limani (Stefanou beach) i Macherida. Pošto je bila nedelja, pao je dogovor da prvo posetimo manastir Agia Triada, tu ostavimo muškog člana ekipe da prisustvuje liturgiji, a nas dve odemo do Sheitan Limani, u povratku oko 11:30 pokupimo trećeg člana i da svi zajedno ostatak dana provedemo na Macheridi.

Do Akrotirija smo došli autoputem Hanja-Retimno, pa pored luke Suda. Nije nam padalo na pamet da šibamo kroz Hanju, jer preko dana je u gradu totalni krkljanac sa saobraćajem i zbog toga svima preporučujem ovu rutu.

Manastir Agia Triada datira iz 17. veka i urađen je u venecijanskom stilu. Manastirski život je i danas aktivan, imaju petoricu monaha koji se bave proizvodnjom maslinovog ulja.

imga01.jpg

imga02.jpg

imga03.jpg

imga04.jpg

imga05.jpg

imga06.jpg

imga07.jpg

imga08.jpg

imga09.jpg

imga10.jpg

imga11.jpg

imga12.jpg

imga13.jpg

imga14.jpg

imga15.jpg

imga16.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

imga17.jpg

imga18.jpg

imga19.jpg

imga20.jpg

imga21.jpg

imga22.jpg

imga23.jpg

imga24.jpg

imga25.jpg

imga26.jpg

imga27.jpg

imga28.jpg

imga29.jpg

imga30.jpg

imga31.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Nije baš uputno odmah nakon posete manastiru otići u luku koja se zove „đavolja“ :D , ali zbog nedostatka vremena, nije se moglo drugačije. Zastajemo na ovom mestu da bismo napravile panoramske fotografije. Vetar ludački duva, a da ne bi leteli crepovi, na krov se postavlja teško kamenje:

imga32.jpg

Put do Đavolje luke je asfaltiran. Bilo nam je čudno zbog čega je postavljena improvizovana kapija od mrežne armature, pa uvezana užadima. Zaustavljamo kola, sa druge strane kapije vidimo crkvu i sitniju četvoronožnu stoku i uz mnogo muke (jer ipak smo mi nejake žene), otvaramo kapiju i prolazimo dalje. Noge su mi se skratile na pola kad sam ugledala kakvim putem treba da se spustim do malog parkinga iznad plaže. Asfalt je bio besprekoran, međutim taj spust nakon crkve je u velikom nagibu, sa krivinama, gde nema ni pomena o zaštitnoj ogradi (odmah sam se setila Amerikanca sa Floride :tik:), a odronjeno krupno kamenje koje leži po asfaltu upozorava nas šta može da se dogodi. Čovek prosto ne zna koje strane da se drži, ne sme prema litici zbog nedostatka ograde, a ne sme ni prema „brdu“ zbog potencijalnog odrona. Čini mi se da nikad sa toliko straha nisam silazila na neku plažu, ali kad sam već došla dotle, bilo mi je žao da odustanem. Hvala Bogu, sve je prošlo bezbolno. Pored našeg auta, na malom parkingu, nalazila se još jedna pandica i motor. Moja saputnica je, videvši na šta liči „staza“ koja vodi na samu plažu, odustala od silaska. Meni nije delovalo komplikovano, tako da sam obećala da ću se samo jednom okupati i kad se sušnem, vraćam se do kola pa idemo. Silazila sam u papučama što ne bih drugima preporučila, jer sam se u jednom trenutku isklizala i pala – ne bi bio nikakav problem da mi pri padu foto aparat nije kliznuo iz ruke i upao u crvenu prašinu.

imga33.jpg

imga34.jpg

imga35.jpg

imga36.jpg

Na plaži smo jedini gosti bili jedan grčki par, ronilac, živa patka i ja :D Voda je bila čista kao suza. Plaža je u senci sve do 11:30 h, tako da ko planira da boravi na njoj, bolje da ne dolazi suviše rano. Čak i da sam imala više vremena, ne verujem da bih se ovde zadržala više od 2-3 sata, jer čim ne vidim otvoreno more osećam se nekako klaustrofobično, a ovde klaustrofobiju dodatno pojačava ta fizička okruženost visokim stenama koje zbilja zaslužuju epitet „đavolje“.

imga37.jpg

Evo kako izgleda završetak staze za silazak na plažu:

imga38.jpg

Pogled na stazu za silazak odozdo:

imga39.jpg

imga40.jpg

imga41.jpg

imga42.jpg

imga43.jpg

I pored svega, ne može se poreći spektakularan izgled ove levkaste uvalice:

imga44.jpg

imga45.jpg

imga46.jpg

imga47.jpg

imga48.jpg

imga49.jpg

imga50.jpg

Ako mi je silazak kolima do malog parkinga uterao strah u kosti, povratak je bio mnogo gori, jer sam morala da idem prvom brzinom (Punto na LPG je totalno kilav na usponima) sve dok nisam izašla na ravno.

Sad mi je postala jasnija funkcija improvizovane kapije - iako nema nikakvog tekstualnog upozorenja, "obaveštava" turiste da dalji put nastavljaju na sopstvenu odgovornost.

Izmenjeno (shumaca)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Vraćamo se do Agia Triade i u kompletiranom sastavu produžavamo za Macheridu. Elafonisi smo interno zvali „veliki zenba“, a Macherida nam je postala „mali zenba“. Plaža je preslatka, minijaturna je sa kristalno čistom vodom, a pesak je najlepši od svih kritskih plaža na kojima smo bili. Jedina negativnost je što je plaža pretežno nudistička (bilo je možda 20% nas u kupaćim kostimima), ali je u svakom drugom pogledu savršena.

imga51.jpg

imga52.jpg

imga53.jpg

imga54.jpg

imga55.jpg

imga56.jpg

imga57.jpg

imga58.jpg

imga59.jpg

imga60.jpg

imga61.jpg

imga62.jpg

Tu smo proveli ostatak dana, a onda smo se uputili u selo Douliana – pročitala sam u jednom turističkom vodiču hvalospeve na račun jagnjetine se limunom koja se služi u taverni To Douliana u istoimenom selu, pa smo hteli da je isprobamo. Vožnja je trajala kao gladna godina i društvo je komentarisalo da klopa mora da bude mnogo dobra, da bi nadoknadila trud oko dolaska. Ispostavilo se da više nemaju taj specijalitet na meniju. Uzeli smo jagnjetinu koja je odavno prošla cvet mladosti (Grci izgleda poštuju pravila koja važe u EU da se ne kolju mlade životinje), tako da uopšte nismo bili oduševljeni i ne bih nikome preporučila cimanje oko dolaska čak ovamo.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

10. DAN – manastir Preveli, plaža Preveli, micro Amoudi i Amoudaki

Par slika ufotkanih na putu ka manastiru Preveli:

imgp01.jpg

imgp02.jpg

Manastir je izgrađen u 17. veku, pri čemu je crkva podignuta u 19. veku. Igumani manastira su imali aktivnu ulogu u otporu prema okupatoru - u 19. veku su organizovali prvu bunu protiv Turaka, a u II sv. ratu su pružali podršku savezničkoj vojsci, obezbeđivali smeštaj i hranu brojnim savezničkim vojnicima i organizovali njihov transport podmornicama. Najveći broj vojnika je bio iz Australije, Novog Zelanda i V.Britanije (što se može videti po pločama-zahvalnicama, jer su se mnogi od preživelih u znak zahvalnosti odužili manastiru novčanim prilozima ili kroz donatorstvo za dvorišne fontane itd..).

Ulaz u manastir se naplaćuje 2.5 evra.

imgp03.jpg

imgp04.jpg

imgp05.jpg

imgp06.jpg

imgp07.jpg

imgp08.jpg

imgp09.jpg

Na fontani je ugraviran palindromski natpis: „Sperite sopstvene grehe, ne samo lice“.

imgp10.jpg

imgp11.jpg

imgp12.jpg

imgp13.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

U sklopu manastirskog dvorišta nalazi se i muzej, a u crkvi, u staklenoj vitrini može se videti krst koji sadrži česticu Časnog Krsta.

Nakon što smo celivali ikone u crkvi, prilazi nam monah i pita odakle smo. Kroz razgovor, pitamo ga za krst sa česticom Časnog Krsta. Odmah je otišao do staklene vitrine, izvadio krst i dozvolio nam da ga celivamo. Posetioci katoličke veroispovesti su ostali uskraćeni za ovu privilegiju i samo su nas ispratili mrkim pogledima.

imgp14.jpg

imgp15.jpg

imgp16.jpg

imgp17.jpg

imgp18.jpg

imgp19.jpg

imgp20.jpg

imgp21.jpg

imgp22.jpg

imgp23.jpg

imgp24.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26983
    Ukupno tema
    905068
    Ukupno poruka