•  Najava: Uskoro izmene na sajtu. Pročitajte više...

• neshp

JESEN U PARIZU 2015

Autor neshp, za destinaciju Pariz,

Datum boravka: 01.10.2015.
    Pozdrav svim ljudima koji zele da se upute po prvi put u grad svetlosti.Sa sestrom sam boravio od 3. do 10. oktobra u Parizu.
    Smestaj pronasao preko airbnb-a,jer je tako stvarno najjeftinije.
    Mi smo sleteli na CDG (Charles de Gaulle) aerodrom.Odatle smo imali izbor da idemo taksijem do naseg smestaja(6o evra,do juga grada) ili RER-om sto je vrsta voza koji koristi i metro pruge (12,5 evra).Sa aerodruma polazi RER B i ide do centra,gde na istoj stanici gde izadjete( Saint Michelle Noterdam) mozete pronaci metro liniju koja ce vas odvesti do vase destinacije.Kada se budete kretali RER-om ili metroom,BITNO je da zapamtite par stvari,
    1. sve je na francuskom,  SORTIE=EXIT ,GARE=ZELEZNICKA STANICA, PORTE=METRO STANICA, ARRET=AUTOBUSKA/TRAMV.STANICA
    Ne stidite se da pridjete mladjim osobama (obicno one hoce da pricaju na engleskom,brdo njih iako znaju nece,) i upitate za uputstvo.
    To ce vas svuda izvlaciti,gde god da se uputite. Francuzi jako neguju svoju kulturu i tvrdoglavo se toga drze.Cak i u Luvru objasnjenja za postavke su samo na francuskom.
    2.Ako putujete negde RER-om pazljivo gledajte na mapi koja mu je poslednja stanica,jer je to vas pravac(prema tome cete se orijentisati)da ne biste slucajno usli u voz koji ce vas odvesti na drugu stranu,tj svoju pocetnu tacku. Zato jako vodite racuna na kojoj ste strani koloseka neke stanice. Isto vazi i za koriscenje metroa.
    Veoma bitno za voznju RER-om jeste i cinjenica da ne staju na svim stanicama. Npr. ako putujete od Pariza do Versaja,a hteli biste da izadjete i pogledate sta to ima pre Versaja,svi RER vozovi sa vase stanice idu do Versaja ali nece svi stati na istim stanicama. To na kojim stanicama staje voz cete videti na elektronskom bilbordu koji najavljuje dolazak voza,njegovo ime,prema kojoj krajnjoj stanici ide i koje su stanice na koje ce stati.Gledajte da bude ispisana stanica na kojoj vi trebate da izadjete. Ako nije ispisana ne ulazite,jer vam se nece dopasti da se vracate nazad.
    3.Ne svercujte se RER-om jer iako uspete da udjete na neki voz i stanicu bez karte,na vasoj izlaznoj stanici necete moci da izaadjete sa perona bez provlacenja karte koju sta kupili odnosno niste.Kontrolore sam video samo u Versaju.
    Sa RER-om treba biti oprezan jer putokazi su sebicno objasnjeni. Mnogi Parizani ih izbegavaju ali samo zato jer imaju kesa da sa aerodroma uzmu taxi.Pridrzavajte se ovoga i nema frke.
    4.Metro im je strasno dobro organizovan,povezan i nikada nisam cekao neki duze od 5 min.Veoma je obelezen (za razliku od RER-a). Skoro svuda stizete za kratko vreme ,u zavisnosti gde ste odseli. Mi smo odseli na samom jugu grada pa nam nije trebalo duze od 15-20 min voznje do npr,Luvra.Metroi imaju stanicu jako blizu jednu do druge,cisti su max,i obelezeni bojama i ima putokaza na svakom koraku. Jako je jednostavno i zabavno. Samo upamtite na kojoj sta strani koloseka tj u kojem se pravcu krecete.
    5.Besplatnu mapu metro i RER linija ce te dobiti na aerodrumu u OFFICE DE TOURISME  kancelariji,ili odstampajte sami jednu u boji da ipak dodjete spremni,sto sam i ja uradio.
    6.Metro radi do 1 sat posle ponoci pa dobro isplanirajte svoje vreme. Prosjaka ima svuda,no ostatak ljudi je delovao ok. Izbegavajte 19-ti arondisman (oblast grada). Za 14 evra mozete kupiti 10 metro karata,a inace pojedinacno bi vas izaslo 18 evra.Kombinujte! Mozete ih kupiit kod cike na salteru na stanici ili zeleno-belom automatu (koji divani engleski,tj uputstva su i na eng,jeziku)
    Sto se tice nekih drugih stvari,hranu smo kupovali u supermarketu. Litar mleka 90 centi,tost hleb 80 centi,gotova jela 2,5- 6 evra (300 gr), ja sam uzimao i kvalitetnu tunjevinu na meksicki nacin 1,70 evra (260 gr).Kroasane morate da probate ,evro ,komad,baget 1,20-1,50evra.
    Restorani su skupi npr .cezar salata u latinskoj cetvrti 14 evra,limunada 5 evra,ali lep mali trgic gde mozete upiti pravu francusku atmosferu.
    Trebate to uraditi bar jednom. Na Monmartru imate nekoliko vinarija sa autenticnim vinima i sirevima koje jednostavno morate da probate. Seku na manju gramazu,inace kg dimljenog ,kravljeg sira je oko 35 evra..Neverovatno je da je hrana u MC Donaldsu ipak najpristupacnija.
    UPOZORENJE Pazite na devojcice koje vam prilaze sa pricom da potpisete nesto za njih,i onda vam traze pare kao donaciju.Ima ih svuda.
    Ruksak u metrou i svuda gde je guzva drzite na grudima a ne na ledjima. Budite cool i udelite koji novcic nekom ulicnom sviracu,neki su pravi umetnici i zasluzuju.
    Znamenitosti su dobro poznate i karte za njih mozete da proverite na njihovom sajtu no ipak AJFEL 17 evra, ORSAY-11, POMPIDU- 14, DOM INVALIDA - 9,5. VOZNJA SENOM -16 . VERSAJ-25.(taj dan su strajkovali),.NOTERDAM 8,5 (za vrh) ,za ulaz u katedralu besplatan, BAZILIKA SV.SRCA- besplatan. (ulaz u muzeje je besplatan nedeljom) ukljucujuci i Luvr.
    Mnogi muzeji ukljucujuci tu i prodavnice ne rade ponedeljkom.To je zbog zakona koji ih tera da izaberu jedan dan koji ce im biti neradan.Mnogima je to ponedeljak..
    Kada poznajete nacine prevoza kojima ce te se sluziti,sve je mnogo lakse,da ne kazem jednostavno,a to je bio glavni razlog sto sam se javio sa svezim i nedvosmislenim informacijama. Nadam se da ce nekome pomoci..

N. Pejak     oktobar 2015.

Mandelieu

Autor Horizont, za destinaciju Mandelieu-la-Napoule,

Datum boravka: 31.05.2010.
    Šta se može reći o Mandelieu-u,i o Rivijeri? Mesto kao iz bajke,bili smo odseli u Hotel Azur-u,sve je vrlo šarmantno. Mesto je nedaleko od Cannes-a,i za moj ukus mnogo lepši. Fantastičan miris što je karakterističan za Rivieru tu se oseća najintenzivnije. Plaža mala, veoma lepo sređena,o moru ne vredi ništa pričati jer ko je jednom bio na Azurnoj obali svako drugo mesto deluje bar klasu ispod,i to je i istina.
    Doduše cene su vrlo visoke,i meštani ni za živu glavu ne bi progovorili na engleskom,ali na moje blago rečeno osrednje znanje francuskog jezika su jako simpatično reagovali. Svaki konobar se trudio da nauči par reči na srpskom i tako da nam se dodvore
    Nevena Leskovac

Autor Nevena Leskovac, za destinaciju Pariz,

Datum boravka: 30.04.2014.
    Pariz svakako, barem jednom u zivotu, morate posetiti. Grad je poseban, prelep, ima svega. Kakva god da su vam intersovanja, mozete naci nesto sto ce vam se dopasti. U Parizu sam boravila 8 dana u spostvenoj organizaciji i mislim da je to najbolje, jer tako mozete videti Pariz u pravom svetlu. Za sve vam je potrebno vremena, jer se svuda cekaju redovi. Morate imati kondiciju i maksimalno iskoristiti vreme boravka da sto vise vidite. Na internetu imate sve, tako da mozete dobro da se pripremite, napravite unapred plan obilazaka, pripremite dosta novca i Pariz ce vam velikodusno pruziti sve svoje cari. Metro nije problem za snalazenje, ukoliko znate gde idete. Pariz nisu samo Ajfelov toranj, Trijumfalna kapija i Luvr. Ima toliko to ga za videti, tako da se na mojoj listi onoga sto mi se najvise dopalo u Parizu i nema ovih znamenitosti.
    Horizont

Kan lepo ali samo na slikama

Autor Horizont, za destinaciju Kan,

Datum boravka: 31.05.2010.
    Sva sreća da smo samo par dana proveli u ovom nazovi glamuroznom gradu azurne obale,bili smo smešteni u nekom predgrađu Theoule-sur-mer,i to je malo popravljao utisak. Sem Kroazete i veoma skupih radnji ništa nije specijalno,prošetali smo crvenim tepihom palate festivala,malo se kupali u moru,ali plaža je na nivou plaža u Crnoj Gori

Nica glamur azurne obale

Autor Horizont, za destinaciju Nica,

Datum boravka: 31.05.2010.
    Azurna obala je sinonim za glamurozan odmor. Plaža pa kafa na Promenadi,pa šoping u gradu,uveče šetnja ponovo na Promenadi,osećate se da kao da ste princ od Monaka. Sa sinom i suprugom sam bio, nezaboravan odmor,dogodine kad mi ćerke malo porastu obavezno idemo ponovo. Nigde, ama nigde u svetu se nećete osećati tako ekskluzivno kao u Nici. Cene su dosta jake u odnosu na Srbiju,meštani se prave da ne pričaju engleski pa je komunikacija malo otežana pošto moj francuski nije baš najbolji. Ali predivna okolina će vas očarati.
    smederevac

NICA

Autor smederevac, za destinaciju Nica,

Datum boravka: 30.06.2013.
    Posle dvodnevnih obilazaka gradova, ranijih godina po Azurnoj obali , odlučih da se vratim na duži odmor baš u Nicu. Svakim danom mi se ostajalo što duže. Predivno,cisto,tirkizno more sa temperaturom vazduha koja ne prelazi 30,31 C ,plaže gotovo bez suncobrana,Klima savrsena i to je ono sto je najupecatljivije i razlog zasto je ovo idealno mesto za zivot.Novi deo grada je moderan sa prelepom arhitekturom,shoping centrima (za svakog po nešto).Stari deo, fascinantan,vecernje sate iskoristiti za veceru uz francuski roze,na glavnoj ulici koja nema kraja i koja se pretvara u jedan ogromni restoran.Okolina Nice sa pescanim plažama do prelepih sela prema Provansi vas sa pravom ukazuju na jedan od najlepsih kutaka za odmor. Iskrena preporuka .
    Ana Milosevic

pariz

Autor Ana Milosevic, za destinaciju Pariz,

Datum boravka: 31.10.2013.
    Ovo pisem iz jednog razloga a to je sto je meni pomoglo iskustvo putnika! Pariz je jednom recju predivan grad sa toliko spomenika, predivnih ulica, radnji za svaciji dzep.... Posto smo mi isli samostalno na putovanje bez sudelovanja agencije krenucu prvo od aerodroma. Aerodrom Sarl de Gol je ogroman ali ima puno smernica i info pultova gde mozete dobiti informacije razne vrste, na pr. transport, karte, mapu... Mi smo na jednom info pultu dobili bas precizne informacije kako najeftinije da stignemo do Pariza i tu smo i kupili karte 9,5 eura po osobi, idete prvo vozom pa zatim presedate na metro vrlo je jednostavno trebate samo da znate engleski, da pratite smernice koje su vrlo jasne i ima ih bas dosta i eto vas za cas u Parizu. Nama je hotel bio u centru preko puta Trijumfalne kapije tako da nismo puno koristili metro, inace karta za metro je 1,80e za jednu voznju ili 10 karata 13 e. Na mapi su jasno naslikane znamenitosti i kako da dodjete do njih, mi smo svaki dan obilazili nesto novo i to peske jer usput mozete naici na jos predivnih zgrada, ulica, bistro i kafica... Jedino sto je pokvarilo utisak bilo je vreme 0 C pa predlazem da se dobro obucete, kapu, sal rukavice i avantura moze da pocne :) Na Ajfelovu kulu smo se peli 2 puta uvece i preko dana, lepsi je dozivljaj uvece, grad izgleda carobno, ne zovu ga za dzabe grad svetlosti. Karta je do vrha 14 e a do drugog sprata 8e. Nije bilo nekih velikih redova i guzve mozda smo cekali svega 15 minuta, rade 3 saltera i red ide brzo.:) Za 5 dana koliko smo mi bili nismo stigli da obidjemo sve jer ima bas dosta toga... sve u svemu utisak o Parizu je sjajan i preporuka svakome!
    flor

Autor flor, za destinaciju Pariz,

Datum boravka: 30.06.2012.
    U Parizu smo bili prosle godine. Dugo smo razmisljali da li uopste da idemo za Pariz. Posle dosta razmisljanja gde za vikend, odlucili smo se da to ipak bude Pariz. Ovde sto sam procitala, ljudi su uglavnom odusevljeni Parizom, ali sa nama to nije slucaj. Sem Luvra i Notr Dama, nista nije ostavilo neki veliki utisak. Luvr je zaista mesto koje treba posetiti. Voznja Senom je bila pun pogodak.

Hmmm, bezobrazno skup grad (mi zivimo u EU, tako da mozemo da uporedimo sa ostalim zemljama). Rucak/vecera za dvoje u restoranu minimum 50 eur, 2 kafe + 2 pica na Sanzelize 25 eura. U soping nismo isli, jer nam to i nije bio cilj.
    Prevoz funkcionise odlicno, ali je jako prljavo, i nekako kada udjem u metro nisam imala utisak da sam u Parizu, Francuskoj, vec negde u Africi.
    Safir

Les 2 Alpes u januaru

Autor Safir, za destinaciju Alpe d'Huez,

Datum boravka: 31.12.2012.
    U Les 2 Alpes-u sam bila u januaru 2013. godine sa drustvom...Prvenstveno smo otisli tamo zbog skijanja i na stazi smo skoro uvek bili od 09h do 17h.
    Les 2 Alpes je veoma simpaticno alpsko mesto, dosta veliko i pruza razne mogucnosti za apres-ski...Samo skijaliste je generalno jako dobro, ima raznih staza, za razne nivoe skijaske vestine, i svaki skijas moze dobro da se naskija tamo. Nikad vam nece dosaditi nijedna staza, posto je skijaliste toliko veliko, 225km staza i ima zaista fenomenalnih staza tako da je vrhunsko skijanje zagarntovano. Naravno, snega ima u izobilju, ipak se tamo nalazi i najveci glecer u Evropi. Ako dobro osmislite svaki dan, sigurno cete biti zadovoljni kako ste iskoristili svoje vreme na skijalistu, a cak i ako ne, staze su odlicno obelezene i male su sanse da se bilo gde izgubite. Kada smo mi bili, bilo je dosta hladno, tako da se pripremite da se toplo i slojevito oblacite, i da i pored toga podnosite malo smrzavanja, jer su visine toliko ogromne da kada je vetrovito, stvarno ume da bude neprijatno na vrhovima. Sve u svemu, vredi posetiti, takodje mozete i da odete u obliznje skijaliste Alpe d'Huez, gde vam vazi skipass, sto smo mi i uradili, i tamo smo se odlicno proveli, prelepi pejzazi, fantasticne staze, najduza crna staza na svetu, itd.
    Mi nismo uvece izlazili, osim do spa centra na 1800m, gde imate i odlican otvoreni bazen sa toplom vodom, sto je neverovatan dozivljaj, ali videli smo da ima zaista dovoljno kafica, barova, klubova za provod, pa ko trazi takvu vrstu zabave, naci ce je.
    mmmarijana

Autor mmmarijana, za destinaciju Pariz,

Datum boravka: 30.11.2011.
    Bila sam u Parizu 5 dana, od 30. decembra do 04. januara. Ko ide u Pariz zbog Nove godine, odmah da mu kažem da će se razočarati. Tamo nema kao kod nas odbrojavanja, cike, vriske, vatrometa, petardi, ljubljenja sa svima i slično. Vatromet je zabranjen i onaj veličanstveni prizor koji ste gledali na TV-u je ko zna od kad. Veče je kao i svako drugo veče, samo malo skuplje. Za sam doček - lokacija težak promašaj. Jezik - retko ko želi da priča sa vama na engleskom i uopšte da vam odgovori na istom. Prave se da vas ne razumeju, ili će vam odgovoriti na francuskom. Vrlo su neljubazni ako se ispostavi da ne znate francuski. Čak ni meni u restoranu ne možete dobiti na engleskom.
    Metro - na svakoj stanici možete uzeti mapu. Bitno je da znate gde vam je "kuća" da bi ste mogli da se orijentišete. Iz prve samo deluje teško. Pratite na kojoj ste liniji, brojite stanice, gledajte na mapi sa kojim brojem se ukrštate i to je to. Teta vas na svakoj stanici obaveštava gde ste trenutno a i piše vam van metroa velikim slovima. SORTIE - to vam je izlaz. Najbolje je da kupite po 10 karata na automatu, to vam je nekih 2, 40e. Inače, jedna karta vam važi za jedan pravac. Znači možete nekoliko metroa da promenite sa istom kartom, sve dok idete u jednom pravcu.
    Ajfel - najbolje je da rezervišete preko neta inače će te čekati duuugo u redu. To ne važi za grupu. Doživljaj je fenomenalan i sa drugog sprata se najbolje slika. Idite preko dana da bi ste videli Pariz i napravili extra nestvarne slike! To vam je oko 10ak evra. Inače gore postoji i wc kao i suvenirnice, prodavnice, govornica (skroz super da nazovete nekoga sa Ajfela), sve što vam treba.
    Luvr - za onoga ko se ne razume u slike i umetnost uopšte - sranje. Gubljenje vremena. Monaliza pitaj Boga da li je prava, a i oko nje je gužva tako da joj ne možete prići. Za one koji se razumeju i žele da odu jedan savet - ne mučite se da stojite 2-3 sata u redu da bi ste kupili kartu! Ima jedna stanica metroa muzej Luvr, tu sidjete i u nekoj od prodavnica sa suvenirima možete kupiti kartu. Oni sa kartama ne čekaju u redu sa ostalima već imaju svoj red-ulaz. Karta je oko 10e. Obavezno uzmite mapu unutra (koja je besplatna), ali ni to vam ne garantuje da se nećete izgubiti! Obeležavanja su im jača strana.
    Versaj - za one koji vole kičericu, predivan doživljaj! I sa kartama će te čekati oko sat vremena da uđete jer je gužva. Obavezno uzmite nešto kao toki voki, ne znam kako se zove, jer u svakoj sobi postoji broj koji vi u to čudo ukucate i teta vam priča na engleskom za šta je ta soba služila i šta vidite. Treba vam bar jedno 4-5 sati da ga obiđete, zajedno sa vrtovima, koji su fenomenalni, ostavljaju bez daha! Ulaz je oko 30e.
    Sena - krstarenje pod obavezno, ali danju! Noću je hladno da te Bog sačuva! Od silne zimoće ne možeš ni da gledaš a kamoli da uživaš! Možete da uđete u kabinu ali onda ništa ne vidite i velika je verovatnoća da će te zaspati. Oko 15e.
    Vinarija - preskočite!!!! Uzeće vam pare da bi ste videli podrum iz 15. veka, buđav (za astmatičare smrt), koji možete obići za 5-7minuta i ponudiće vam JEDNU od tri vrste vina da probate. Toliko o degustaciji!
    Monmartr - treba obići. Crkva Sveto srce pruža predivan pogled a i sama je vrlo neobična i nekako veličanstvena. Imate tu na putu do crkve i umetnike slikare koji će vas vući za rukav da vam naslikaju portret (naravno ništa bez naših ljudi). Tu vam je i Mulen ruž. Nisam bila jer se cena karte kretala oko 200e. Ne mogu vam dati neku korisnu informaciju.
    Kupovina - veliki popusti i to u ulici Rivoli. Tu možete fino da se obučete za neke aj da kažem sitne pare. Imate u toj ulici neke silne prodavnice, popusti na celu sumu i po 30-40%..
    Hrana i piće - hm.. Kad prevedete u dinare, nenormalno skupo. Kafa je od 2, 40e(mala) do 4, 10(kao veća) pa na gore - zavisi gde sedite. Sokovi ispod 3e na ulici nisu, a u kafićima oko 5-6. Opet kažem, zavisi gde sedite. Ali to tamo i nije skupo, nekako vam izađu pare iz džepa, ne prevodite u dinare.. Za ručak vam treba oko 20e pa na gore.
    Dakle, grad koji će te ili voleti ili ne. Očekujte mnooogooo crnaca! Novac i pasoš uvek da su sa vama i to ne u torbi neko ispod odeće u nekoj maloj torbici namenjenoj za to. Džeparenja je svuda! Cenkanje je obavezno. Bukvalno. To ne važi za prodavnice. Bez kišobrana u ovo doba godine nigde! On će vam biti najbolji drug. Sa oko 700e će te sasvim fino proći. Ima još toliko toga.. Ali definitivno grad koji treba videti i doživeti da bi ste pričali o njemu! :)