Lefkas, Grčka

26.02.2014

Dragi forumaši ljlubitelji putovanja ovim bih hteo da opišen naše putovanje na Lefkadi 2013. godine. Koliko mogu da vidim dosta ljudi se raspituje kakvi su vremenski uslovi u predsezoni i potrudicu se da ovim putopisom odgovorim na sve nedoumice u vezi vremena i svih drugih uslova u ovom periodu godine, s obzriom da smo na letovanje isli krajem maja tačnije 24.maja do 4. juna.

Samo putovanje je trajalo nekih 14 sati sa pauzama (autobusom) i o putu ne bih trosio reci i samo cu reci da sam sa novim autoputem Egantia odos i mnogobrojim tunelima prosto odusevljen.

Dolazak u Nidri je bio u jutatnjim časovima i prakticno jedna sat posle puta smo bili u sobi. U pitanju je vila Margarita i sve pohvale za smestaj. Sobe su nove čiste sa velikom terasom što nam se posebno dopalo i nikakvih zamerki u vezi smestaja nismo imali.
Prvog dana odlazimo na gradsku plazu i moram reci da je voda bila ledena, meni u globalu nije problem kupanje u hladnoj vodi ali tog dana je stvarno bilo ledeno. Plaza je sitnim sljunkommala uska, recimo nista narocito i moram reci da je voda cista i bistra.
Temperatura je tokom celog boravka bila oko 28 do 30c i samo jedan da je bio kisovit tako da sto se tice temperature vazduha bilo je za pozeleti. O temperaturi vode cu pisati u daljem tekstu.

Slike plaze u Nidriju

Tog dana se raspitujemo za auto i cene su bile stvarno povoljne sto nije slučajnost jer je u pitanju kraj maja. Obisli smo skoro sve agencije i ono što preporučujem je cenkanje, auto smo iznajmili na 5 dana za 110 eura (22 eura po danu) i trazili su medjunarondu dozvolu. Auto smo iznajmili kod homer auta i covek je bio stvarno korektan. Cene i u ostalim agencijama su bili vise manje slicne.

Drugog dana pre podne odlucujemo da odemo do vodopada pre nego što uzmemo auto i posle dosta pesacenja koje se oduzilo (5 km) dolazimo do vodopada koji fantastican kao i sam predeo oko njega. Mala napomena postoje tri vodopada i idu od najmanjeg do najviseg tako da idite sve dok postoji staza.

Posle uzimanja auta krecemo na put, pre svega odlucujemo da prvog dana odemo na jug ostrva i prvo odlazimo na plazu Amouso.

Jako lepa plaza, doduse ne tako kao one na zapadu ostrva, ali prilaz plazi je lagan uz sam parking kraj plaze, a tu je i taverna u kojoj je moguce i iznajmiti suncobran i dve lezaljke po ceni od 3 evra.

Ovde se zadrzavamo oko sat vremena, taman jedno kupanje i sušenje i krecemo dalje ka Vasilikiju.
Lepo mesto malo skuplje od Nidrija i parkiramo kod malog pristanista za brodove levo od gradske plaze i krecemo peske ka jednoj od najlepshih plaza na ostrvu koja je podjednako lepa i mozda i lepse nego plaže na zapadu. Od mesta gde smo parkirali put od tucanika vodi ostro ka gore i ako niste raspoloženi za pesacenje možete probadi i kolima da tuda da idete ali na vlastitu odgovornost jer je put loš. Ovako posle sigurno sigurno 2 km pesacenja mozda i vise stizete na plazu. Ako krenete kolima put skracujete sigurno za nekih kilometar i po. Pitali smo se da li je bilo vredno tolikog lomatanja a da li je procenite sami:

Plaza je sljunkovita sa izuzetno bistrom vodom i jedna napomena, na plazi sam imao bolan konkakt sa meduzom ceno ljubicaste boje duzine nekih 30 cm. Oprljila me je po ledjima i nastao je otok oko 10cm u precniku, nije bilo toliko strasno (kao jako peckanje koprive) ali neprijatno iskustvo. Inace po recima ljudi na plazi, meduze su retko vidjenje na Lefkadi ali tada je valjda bio izuzetak mada smo ih vidjali i na Egremniju par dana kasnije ali u malom broju (3, 4 meduze).
Po povratku svracamo na plazu makris gialos, manjoj plazi na jugu i voda je kristalno cista, kao stvorena za ronjenje. Tu se kratko zadzavamo bez kupanja i krecemo dalje.

Kasno uvece se vracamo u Nidri i pravimo plan za sledeci dan.
Odluka je pala da odemo na zapadne plaze, idemo putem južno preko Vasilikija i prvo dolazimo do plaze Gialos. Put od glavnog puta do plaze je sigurno najduzi, najstrmiji i sa najvise serpentina, kada njega savladate sve ostalo ce Vam biti mnogo podnosljivije i lakse.
Sama plaza je sitnog sljunka tamne skoro crne boje koji daje kontrast plavog moru.

Tada je bilo talasa do metar visine.

Do same plaze mozete se spustiti kolima i na njoj je prisutan veliki broj kampera.
Plaza je slicna Egremniju do koje sledece dolazimo. Kolima stizete do parkinga koji se placa 3 eura i dalje Vas ceka famoznih 350 stepenika do same plaze, ali s obzirom sta Vas dole ceka i da je triput vise nije mnogo

Sledeci na redu dolazi Porto Katziki. Put je do plaze je dobar i na kraju postoji parking koji se placa takodje po istoj ceni 3 eura. Ovde je za razliku od prethodnih plaza gde smo na trenutke i bili sami na celoj plazi, bilo dosta ljudi. Otpilike je bilo tridesetak automobila. Porto Katziki ima mozda najplaviju boju mora ali velika komercijijalizacija plaže je uticala na to da nam ipak Egremni na nas ostavi jači utisak. Slike Porto Katzikija:

Ovo je gledano sa desne strane prekoputa plaze.

Ovde smo bilo do kraja popodneva, konsulutujuci da smo mozda obilaskom tri plaze za jedan dan mozda i preterali, ne toliko zbog umora koliko zbog nemogućnosti da sve utiske sumiramo natenane, već nam je ceo dan projurio dosta brzo. Tako da odlucujemo da se do kraja letovanja vratimo još jednom na Egremni kao najlepšu plažu.
To i radimo i odlučujemo da taj ceo dan budemo ne jednoj plaži. Vreme je tog dana bilo oblačno i što se može videti na slikama usled nedostatka jakog sunca i boja mora nije onakva kao prvog dana, tako da jedan savet da se ne razocarate ako je vreme oblacno pa ne vidite onu jedinstvenu boju mora.
Slike sa druge posete Egremniju:

Sledeceg dana otlazimo ka Lefkasu, put je sirok dobar, u ulazu u grad imate Lidl supermarket i cene su dosta niže nego u radnjama u Nidriju. Na putu do Lefkasa ima manjih plaza i sve su slicne onoj u Nidriju.

Plaza u Lefkasu je prosecna ali nije vredna kupanja, za cudo pored lepog vremena nije nikog bilo na njoj.

A tu je i jedna od lepih vetrenjača.

Dalje izlazimo iz Lefkasa penjemo se gore i svacamo u predivan manastir sa zoološkim vrtom u dvorištu. Obavezno posetite manastir.

Krecemo dalje i uz put prolazimo pored plaze Pefkulie, skroz prazne.

Dolazimo u Agios Nikitas i svracamo na gradsku plazu

Uz krajnju levu stranu plaže nekada se nalazio prolaz za Milos plažu ali on je zatrpan kamenjen i pristup Milosu je moguc morem ili pesacenjem preko brda.

Milos ostavljamo za drugi put i krecemo prema Kathismi. Jako pristupacna plaza uz magistralu, okupali smo se na njoj i voda je bila nestvarno miran skoro bez talasa.

Odlazimo sa plaze krećući se magistralom sa koje skrecemo na put koji vodi ka tri plaže: Kavali Petra, Megali Petra i Avali Petra. Igrom slučaja svracamo samo na Kavali Petru, tada misleći da je to u stvari i Megali Petra ali nismo bili u pravu.
Sada nam je i sa jedne strane drago zbog toga iz razloga što smo možda i najlepšu plažu Megali Petru ostavili za neki naredni obilzak Lefkade koji će sigurno uslediti za par godina.
Slika Kefali Petre i nestvarna kombinacija Sunca, mora i peska.

To bilo to što se tiče našeg obilaska plaža, primetili ste da nismo posetili Milos, Avali Petru i Megali Petru. E to smo kao što sam i naglasio ostavili za neki drugi put kako bi se još više radovali povratku na Lefkadu.
Ispod je mapa Lefkade koja je bila od velike koristi pri obilasku plaža pa je postavljamo kako bi i Vama koristila. U ovom putopisu je stavljen akcenat na plaže jer su one definitivno po našem ukusu do sada jedne od najlepših a ako i ne najlepše u Evropi.