•  Najava: Uskoro izmene na sajtu. Pročitajte više...

• Romantika

Ostvareni san

Autor Romantika, za destinaciju Sankt-Peterburg,

Datum boravka: 20.07.2016.
    Ove godine sam, sticajem srećnih okolnosti, ostvarila svoju dugogodišnju želju da vidim grad, za koji mnogi, s pravom kažu, da je severna Venecija. U periodu od 21. do 30. jula sam boravila sa ćerkom u ovom prelepom gradu, koji s pravom zovu Severna Venecija. Ispresecan mnogobrojnim kanalima i zadivljujućom Nevom, on odaje utisak grada na vodi. S obzirom da smo ćerka i ja išle same, tj. bez organizovane ture i vodiča, putovanje je iziskivalo detaljnu pripremu u kojoj mi je mnogo pomoglo sve ono što sam pročitala na sajtu Putovanja.info. Iz tog razloga sam odlučila da i ja iznesem svoje utiske i savete, kako bih nekom narednom putniku pomogla u snalaženju. Jedan zaista koristan savet je da se prilikom dolaska u Sankt Petersburg odmah snabdete nekim od telefonskih paketa. Isplatiće vam se mnogostruko. Mi smo kupile telefonski broj i paket sa 15GB interneta i 250min razgovora u lokalu za svega 300 rublji (oko 4 eura). Nadalje nam je vodič bio smart phone i njegove mape. Doduše, dešava se ponekad da mape stanu (kažu da ih Rusi ometaju), ali prorade već pri narednom uključenju, tako da to nije nikakav problem. Na google mapi možete videti sve što vas interesuje uključujući i najbolji način da stignete na odredište, kojim prevozom, koliko je to stanica i koja je cena. Takođe, sve potrebne informacije o lokalitetu koji posećujete, možete pročitati na internetu. Apsolutno je fantastičan Petergof - letnji dvorac Petra Velikog. Obavezno ga obiđite, ali planirajte ceo dan, jer se prelepi vrt prostire na 102,5ha, a šteta bi bilo ne obići svih 60 fontana. Ulaz u park košta 700 rublji, ali i ulazak u svaki od paviljona-muzeja se posebno naplaćuje. Mi smo se odlučile da taj dan provedemo samo uživajući u prirodi, cvetnim aranžmanima i fontanama i mislim da nismo pogrešile. Još jedan dan treba odvojiti za obilazak Ekaterinininog dvorca i parka, ali nikako u nedelju, jer se u redu za ulazak u dvorac ćeka i po 4 sata. Ermitaž je, naravno, nezaobilazan. Međutim, ne treba kupovati kartu od 600 rublji koja vam omogućava posetu glavnoj zgradi i još 3 druge, jer se to ne može stići za jedan dan. Prelepa je i letnja bašta koja se nalazi u centru grada, a ostale smo fascinirane Faberžeovim muzejom gde se mogu, osim mnogo drugih stvari, videti i 9 originalnih jaja. Naravno, treba obići tri najveće i najpoznatije crkve: Isakijevsku, Kazanjsku i Crkvu spasenja prolivene krvi, ali ja bih izdvojila, kao posebno iskustvo, posetu crkvi Svetog Nikole (ulaz je besplatan), gde smo se zadržale duže nego što smo planirale uživajuću u prelepom pevanju seksteta koji se ovde može čuti. Ako imate mogućnosti, treba otići i u neki od teatara. Nisu baš sve karte basnoslovno skupe. Mi smo posetile Marinski teatar (najpoznatiji i najveći) i odgledale predivan balet Bahčisarijevska fontana. Iako su nam mesta bila u visini lustera, na 3. balkonu, sve smo lepo mogle da vidimo, a cena je bila 600 rublji. Karte u parteru su i po 200 eura. Nemojte propustit da vidite muzej Dostojevskog i muzej Nabokova, zgradu Nacionalne biblioteke, zgradu Admiraliteta, mnogobrojne spomenike poznatim ličnostima i šetajte, šetajte...Zaista se najbolje vidi i doživi sve kada hodate. Mi smo prelazile i po desetak kilometara dnevno ( mada mi se čini da je bilo i više), ali je zadovoljstvo onim što smo videle, potisnulo osećaj umora.
    Paprika

Omsk

Autor Paprika, za destinaciju Omsk,

Datum boravka: No value
    sirinaaaaaaaaaaaaa, ogromne, siroke ulice, izuzetno ljubazni stanovnici... iako je bilo davno, i dalje pamtim bol u nogama od hodanja, hodanja, hodanja... bogat grad u Sibiru... u Omsku je na robiji bio Dostojevski... bila sam tamo 5 dana pocetkom septembra davne 2007. godine, imali smo let za Moskvu rano ujutru, cini mi se oko 6 i temperatura je bila oko 0!!! Preko dana bilo je prijatnih 15-18 stepeni...sve u svemu, opsti utisak je ogromno prostranstvo, ocaravajuce.
    TRooperPN

Autor TRooperPN, za destinaciju Sankt-Peterburg,

Datum boravka: 29.02.2012.
    Sto se tice ovog mesta, igrom sudbine posetio sam ga vise puta. Prvi put 2007-e nisam ni mogao da predpostavim koliko je skupo, pa sam od svega video samo cirkus i jos neke ulice, ali nisam euforican tip, pa tako da ne mogu reci da sam ostao bez daha :)
    Sledeci boravak je bio 2 nedelje u oktobru 2008-me i tada sam dosta video. Iako sam operisan od umetnosti, Ermitraz mi se dopao. Slike zivopisa su me odusevile, neka zlatna ptica i razne slike po plafonu, a ogromna statua boga Jupitera me ostavila bez daha (sto se retko desava). Iskreno, vise mi se dopao Ekatirinski dvorac u poselku Puskin. Ogromna prostranstva, slike, predivan parket... Jednostavno vraca vas u neka stara vremena... U muzeju Kunst-Kamera nisam bas bio odusevljen. Na zalost u Pavlovsku palatu nisam usao, ali sam video to ogromno prostranstvo sa stotinama hektara suma i malim jezerima gde plivaju patkice. Ne znam, treba li da naglasavam kej reke Neve i bezbroj malih mostova?
    Sledeci boravak je bio krajem proleca 2009-te i tada sam video paradu dana pobede 9-tog maja. Vojna tehnika me nije odusevila, ali jako me odusevilo sto mladi ljudi kupuju karanfile i poklanjaju ih veteranima drugog setskog rata i zahvaljuju se sto su im bas oni omogucili slobodu. Posto sam tada isao u Moskvu na 4 dana, imao sam priliku da se vozim u Ruskom plac-kart vagonu i to je takodje bio specifican dozivljaj gde sam malo bolje osetio rusku dusu... Tog proleca sam imao i priliku da budem gost na ruskoj svadbi, ali na zalost to ne mozete kupiti u nijednoj turistickoj agenciji.
    Sledeci boravak je bio u junu 2010 kada sam doziveo "bele noci". Ovo je meni bilo malo tesko iz razloga sto psihicki nisam imao osecaj kada je noc, a kada dan. Kada pogledam kroz prozor imam osecaj da je oko 18h uvece, a u stvari vec je oko 22-23h. Tada sam se vozio brodicem u ponoc i gledao kako se mostovi otvaraju. Vodic nam je objasnio i sistem kako se mostovi otvaraju. Nisam je bas sve razumeo, ali znam da se svi mostovi ne otvaraju u istom trenutku, ali sam razumeo da je spomenula neku brzinu rakete i to je sve na zalost :) Petergof je prelep. Mnogo lepsi u junu nego u oktobru, i ovo mesto posetite obavezno. reci cu samo da je glavna fontana 11m visoka, a prelepa skulptura boga Neptuna na ulazu ce vas ocarati. Tada sam i prvi put isao u diskoteku. Prvo me obezbedjenje ispipalo do donjeg vesa i tek onda me pustili da udjem. U diskoteci svako sa svakim se druzi cak i ako se neznaju. Posto sam bio u diskoteci za mlade METRO (nadam se da ne krsim pravila sto sam upisao ime diskoteke) bio sam odusevljen kako je sredjena. Diskoteka je na 3 sprata i plus prizemlje. Svaki sprat je podeljen na pola gde na jednoj polovini mozete da igrate, a druga polovina da sednete i opustite se uz pice. Ulaz u diskoteci je bio strasno skup. A ko zeli da ode u nekom klubu gde izlaze stariji, neka slobodno spremi debeo novcanik. Ako je ovako sredjena za mlade, onda za starije je sigurno mnogo bolje opremljena.
    Naredni boravak je bio mesec dana od 20. 12. 2010-20. 01. 2011 i tamo sam doziveo sve Bozicne i novogodisnje praznike. Nova godina u Petrogradu je nesto nezaboravno. Rusi su ludi za vatrometom, a u stanovima se obavezno jede kavijar i u ponoc slusa obracanje predsednika na TV-u. Tacnije, sve televizije u tom trenutku pustaju predsednikovo obracanje i ako se nekome to ne gleda, moze samo da ugasi tv :) Za badnje vece smo otisli u Kazanjski sabor (crkvu) i to je mesto koje treba da posetite. Takodje sam iskoristio priliku jednog lepog dana i otisao da pogledam grad sa visine. Tacnije, sa vrha Isakovskog sabora mozete da vidite grad kao na dlanu posto Piter nije grad sa velikim zgradama. Te zime sam posetio i muzej Suvorova. To je jedini vojskovodja za koga znam da nije izgubio nijednu bitku u svom zivotu, a vodic nam je bio mutav, tako da nista nisam razumeo. U tom muzeju sam kupio i skriptu o Kolcaku, vodje bele armije i vrlo impozantna istorijska licnost koga mozete videti u filmu ADMIRAL, i shvatio da je njegovo poreklo Srpsko. Tacnije neki njegov cukun cukun deda je iz Hercegovine, a familija Kolcak je ostavila dubok trag u Ruskoj pomorskoj floti.
    Moji sledeci boravci ovde vise nisu bitni. Jednostavno sam izgubio osecaj turiste. Sada, kada mi dosadi u Piteru, jednostavno sednem na bus i odem do Finske koja je odavde blizu, ali ko nema zivce za cekanje na granici (i po nekoliko sati) onda se to ne preporucuje.
    Evo vam nekoliko saveta o ovom gradu. Ljudi se turistima smeju, ali morate da vodite racuna kada placate i obavezno trazite racun. Od brze hrane u gradu izbegavajte da jedete po ulicama, vec mozete da potrazite samo lance trgovina… Tacnije, ako vidite da neka kompanija posluje na vise lokacija, onda budite sigurni 100% da sutra necete dan provesti u sobi i wc solji. Najvaznije je da zapamtite kako da dodjete od vaseg mesta do metroa i posle vise se necete izgubiti. Ako ne govorite ruski, onda se obracajte samo mladima na engleskom, ali i tada moze da vam se ne posreci. Dokumenta obavezno drzite kod sebe i na oku, inace mozete ostati bez njih, a pri ulasku u Rusiju dobijate i migracionu kartu. Ako je izgubite, znajte da cete dugo stajati u red da dobijete drugu. Lakse se dobija pasovan nego to. I preporucio bih vam da pre ulaska u muzej, uvek zamolite nekog rusa da vam kupi kartu kao da ste gradjanin rusije i kada prodjete pored obezbedjenja samo dajte kartu i cutite. U protivnom, platicete cenu za stranca koja je 3-4 puta veca.
    Svima bih preporucio da barem jednom u zivotu posete ovaj grad i necete a zaboraviti. SRECNO!!!
    Bambola84

Autor Bambola84, za destinaciju Moskva,

Datum boravka: 30.11.1999.
    Moskva je nesto sto svako u zivotu mora da vidi!!!! Najlepsi grad na svetu, Rusi su najprijatniji ljudi koje sam u zivotu upoznala a upoznala sam mnoge narodnosti. Spoj istorije i modernizma! Sve imate u Moskvi! Najbolja zabava, soping, kultura a cene su... pa kosta kad vredi!

Datum boravka: 31.08.2006.
    Poslednji put sam bila u Moskvi 2006. godine.
    Citm komnetare i shvatam kako su ljudi razliciti. Meni je Moskva fenomenalna, volim je. Bila sam nekoliko puta tamo, a u jednom navratu gotovo godinu dana.
    Da li je neko bio u nekom pozoristu, ili na nekom koncertu? U nekoj maloj, skrivenoj crkvi? Da li je neko proveo dane i dane u pesacenju Moskvom, sa planom grada u rukama? To uradite, to daje pravi utisak o Moskvi. Vidite ono sto nije "Crveni trg, Baljsoj, Tretjakovka,......."....

Autor Guest, za destinaciju Sankt-Peterburg,

Datum boravka: 31.07.2002.
    Ja sam u Sankt Peterburgu bila oko dve nedelje. Neverovatan osecaj. Carski je grad i napravljen tako da ne mozete zaboraviti tu cinjenicu. Njegovu moc osecate na svakom koraku. Tog avgusta je u gradu bila temperatura gotovo 32c, kazu nije bas uobicajeno. Ljudi su prijatni i pomalo pijani.
    Isli smo na krstarenje Nevom kad zalazi sunce - to nikako nemojte propustiti. U toj turi vozicete se i po brojnim kanalima koji presecaju grad i odakle se relativno dobro mogu videti znamenite gradjevine i bezbroj mostova, o kojima ce vam vodic detaljnije ispricati. Obavezno je takodje i da posetite Ermitaz. Zavisi od toga koliki ste ljubitelji muzeja toliko cete vremena izdvojiti za njega. Ogroman je. Peterhof!!! je nesto najlepse sto sam videla. Zao mi je sto nisam bila neka ruska princeza pa da uzivam u toj raskosi. Preporucujem takodje i posetu budistickom hramu, te dzamiji koja ima predivne arabeske!!! Neizostavna je i poseta hramu Hristovog vaskresenja. Predlazem da obavezno ponesete indeks, ako ste student, jer mi, Srbi, tamo ulazimo za dz na indeks. Kojom logikom znate i sami a pored grupe Japanaca koja je bila ispred nas, cikica na ulazu je bio jako sretan kad je nas video. Takodje savetujem da ne propustite etno restorane i divnu klopicu koju oni pripremaju. I za prevoz po gradu iskljucivo koristite metro, koji kod njih besprekorno funkcionise. Svaka stanica je zaista dozivljaj za sebe. Oni su i od tog napravili umetnost te, obratite paznju. Ako su dve stanice previse udaljene, prevoz obavljaju mini busevi! Evro vam nece mnogo pomoci jer je svugde sve preracunato iz rubalja u dolare. Zaobilazite prodavnice na Nevskom prospektu jer su uglavnom preeeskupe. Imam jos bezbroj utisaka, kao sto i grad ima bezbroj znamenitosti koje ja nisam pobrojala, te pre nego krenete dobro napravite plan sta zelite da obidjete, kako ne biste gubili dragoceno vreme, jer je grad ogroman.
    Moj vam je savet da oprezno rukujete alkoholom! Limenke od 2dl sa vodkom raznih ukusa prodaju se na svakoj trafici.
    Shvatila sam zasto oni za sebe kazu da se Rusija ne moze umom shvatiti. A bice i vama jasno kad se vratite!:)) srecno!

Datum boravka: 31.10.2006.
    Boravila sam u Moskvi mesec dana 2006. godine (novembar-decembar) i vratila se otuda odusevljena i ponalo tuzna... :-(

Moskva je prelep, veliki grad, grad u kome se preplicu proslost, sadasnjost i buducnost! Prava je mesavina istoka i zapada! Neki delovi grada podsecaju na Las Vegas (Novi Arbat), neki na Pariz (Trijumfalna kapija kod Parka pobede), a neki delovi cuvaju onaj stari duh Rusije (Stari Arbat).

Putovala sam avionom, let traje 3 sata, tako da uopste nemate utisak koliko ste stvarno daleko od kuce!

Verujte mi, mesec dana bilo je malo vremena da se vidi sve sto bi trebalo videti u Moskvi. Naravno da nisam isla "kao muva bez glave" od mesta do mesta :-) Zelela sam da uzivam u svemu!

Sta u Moskvi treba obavezno videti:

1. Crveni trg, naravno ;-) I kad ste vec tu- Kremlj, Istorijski muzej, trzne centre GUM i Manjeznaja plosad,

2. Baljsoj teatar (i zapevati Bajaginu Tamaru :-) Cak ni ulaznice, uz studentsku karticu, nisu mnogo skupe! Super je dozivljaj;

3. Dom Romanovih (nalazi se u delu Kitaj gorad; vrlo ljubazne zene rade unutra i sve ce vam lepo objasniti)Istorija gradjevinarstva u malom;

4. Muzej-panoramu Borodinske bitke (stvara osecaj da se nalazite usred same bitke! Nesto neverovatno! U blizini je i Trijumfalna kapija uradjena prema onoj iz Pariza;

5. Park pobede - nalazi se u istom delu gde i muzej-panorama Borodinse bitke! I lepsi je leti :-)

6. Hram Hrista Spasitelja- najveci pravoslavni hram u svetu! Ne zna se da li je lepsi spolja ili unutra! Svakog dana, posle sluzbe, vernici bivaju miropomazani! Rusi su veliki vernici; obratite paznju kako se krste;

7. Trecakovsa galerija - veeelika galerija za koju je potrebno odvojiti celo popodne! Ali, necete se pokajati :-)

8. Park kulture- prelep zabavni park, bas kao u bajci...

9. Stari i Novi Arbat - stari cuva duh stare Moskve- tu se nalazi kuca i muzej Puskina, ima mnogo suvenirnica, ali su skupe! Lepo je za videti naravno! Novi Arbat vam je kao Las Vegas!

10. Univerzitet Lomonosov! Onde je milina studirati! U blizini se nalazi i srpska ambasada (mada verujem da vam nece trebati:-)

Lepo je otici i u Sergejev posad- to je mesto van Moskve; putuje se vozom i deo je "Zlatnog prstena" oko Moskve! Ima puno prelepih manastira! A lepo je i samo to putovanje onim klasini ruskim vozom!

A lepo je otici i u cirkus! :-) Ma sve je lepo :-D

I jos mnogo, mnogo toga treba videti, ali ce vas i mestani uputiti na to! ;-)

Rusi vole Srbe, ja zaista imam divno iskustvo. U njihovim knjizarama mozete naci sva dela Milorada Pavica, na ruskom naravno :-) Pored Rusa, ima dosta Kineza, Arapa i Turaka! Ali, ok je to! ;-)

Za prevoz koristite metro, jer je najjeftiniji i najlepsi! Mozda ce vam se u pocetku uciniti komplikovanim, ali videcete da je sve odlicno organizovano! I videcete koliko ljudi tamo citaju!!! :-)

Hrana se uglavnom kupuje u megamarketima koji su odlicno snabdeveni! Voda se kupuje! Ako imate srece-naci cete jogurt; u suprotnom - i kefir je odlicna zamena!

Ne propustite priliku da probate krosku-kartosku (peceni krompir sa raznim salatama, ima ga na kiosima brze hrane); pirog (slatko - slana pita, odlicna je), palacinke, borsc (corba)i cokoladirani sir! I ne propustite priliku da popijete pravi ruski caj, vocni jogurt, votku i pivo "devjatku"! :-) A ako vam se kojim slucajem ne svidi ruska kuhina - Mek donalds vam se nalazi na svakom koraku i jeftiniji je nego kod nas! ;-)

U diskotekama se pazite, jer su neke izuzetno skupe!

Sve u svemu, ako ste resili da idete- divne uspomene vec vas cekaju da ih uzmete! I ne stedite u tome! Uzivajte maksimalno!!!!

Pa... SRECAN VAM PUT!!! ;-)

I javite se!

Milena
    Puno pozdrava i

Datum boravka: 31.07.2007.
    Od svoje prve godine, tacnije 1994, zivela sam u Moskvi. Zivela sam u njoj do 2000-te godine. Obisla sam sva cuvena mesta. To su:Crveni trg, Park Kulture, Park Pobede, Arbat, VDH, Sergej Pasad, cuveni Ruski zooloski vrat i naravno metro... Ali od svega toga najvise mi se svideo Hram Spasitelja i cuveni fakultet Lomonosov.
    Necu mnogo da Vam piseo o metrou, predpostavljam da ste culi o njemu. Iako je drugi po velicini u sveti (oko 200 stanica), proglasen je za najcistiji i najposeceniji metro na Zemlji.
    Moskava je najlepsa zimi, a posebno pred Novogodisnje praznike. Ulice su pune jelki, i ljudi u kostimima Deda Mraza i Snegurocke (umuka Deda Mraza) setaju po njima. Ispod jelke se nalaze sanke sa kutijom u koju deca ubacuju papirice sa svojim zeljama. A posebno su mi se svidele ledene figure izlozene na Puskinskoj. Moskva pred Novu Godinu, izgleda kao novogodisnja jelka.
    Vratila sam se 2000-te god. u Srbiju, ali svakog letnjeg raspusta idem tamo... Ona iz godine u godinu sve lepsa i lepsa.
    Ove godine (2007) odusevo me je Grand park(to je naselje gde su izgradjene neobicne zgrade), Moskva siti (to je kompleks zgrada izgradjen na reci Moskvi) i dvorana hokeja gde se ove godine odrzalo prvenstvo.
    Ruski je veoma lep jezik, kao i citava Rusija... Iako se mnogi opredeljuju za "zapad", ja bih Vam preporucila da odete malo i do "istoka"...

Autor Guest, za destinaciju Sankt-Peterburg,

Datum boravka: 31.03.1992.
    Petrovgrad se tada zvao.
    Ako biste pozeleli da vidite nesto najlepse na svetu otidjite da vidite ovaj grad. Zauvek ce vam snovi biti lepi i obojeni svetlima Sankt Peterburga. Putovala sam i posle toga u mnoge zemlje ali mi je ostala zelja da opet odem tamo i ponovo dozivim sve te lepote. Oticicu. To je grad u koji se vraca.