• HURGADA, hotel ELYSEES

Autor puttnikk, za destinaciju Hurgada,

Datum boravka: 02.05.2015.
    Kao sto vec mozete u ponudi videti, hotel se nalazi na dobroj lokaciji... velik, zanimljiv enterijer i eksterijer... Osoblje ljubazno, pocevsi od recepcionera pa do svih ostalih... uglavnom nasmejani i dobrodusni... hrana takodje raznovrsna i obilna kako ujutru tako i uvece... Plaza je mali raj  Naoruzajte se strpljenjem, svi govore,  cini mi se, odlicno ruski, engleski nekako cudno kod njih zvuci... o lepotama mora necu pisati, internet je pun prelepih slika i snimaka... Preko puta hotela Merriot nalaze se prehrambena prodavnica, prodavnica parfema, apoteka... to je u blizini naseg hotela, na svega par koraka.. lepo bi bilo da ih obidjete.. videcete i sami kakav duh tamo vlada  Na pocetku, sve bude potpuno neobicno, druga kultura, drugi sistem zivota, ali kroz par dana se naviknes... drugarica i ja smo isle u voznju podmornicom, preko njihovih predstavnika, izlet nas je kostao 25e po osobi... decko se zove Mahmed, zna ponesto srpskog jezika, izuzetno fin, kulturan... Suvenire mozete kupiti u povratku kuci, na aerodromu, u free shopu, mnogo je jeftinije, nama niko nije rekao tako da smo sve pazarile u Memsi... Zemlja u koju cu opet otici, postoje mesta koja nismo stigle da obidjemo, posto je nas aranzman bio od 7 dana...

Grčka - Atina - Perisa - Fira

Autor mirjam., za destinaciju Perisa,

Datum boravka: 27.09.2014.
    Pozdrav svima. Avionom sam letela do Atine. Trajektom (Blue Star) iz luke u Atini, dosla sam do ostrva Santorini. Karte za trajekt nisam predhodno rezervisala, a karte mogu da se kupe u mnogobrojnim Blue Star ispostavama u samoj luci. Cena povratne karte po osobi je oko 80e. Trajekt je ogroman, i nije bilo nikakvih problema ni u odlasku ni u povratku. Prelepo je, na putu do Santorinija, trajekt usput staje na nekoliko ostrva i nastavlja dalje ka Santoriniju. Duzina putovanja je osam sati. Kome izgleda mnogo, odma neka zaboravi na to, jednostavno je prelepo i brzo prođe. Po dolasku u luku na ostrvo Santorini u glavnom gradu Fira, ima veliki broj autobusa, privatnih kombija, organizovanih i neorganizovanih prevoza do hotela. Ja sam spadala u grupu onih koja nije rezervisala prevoz do hotela, ali bez obzira na to nije bilo nikakvih problema. Lako sam uspela da rezervisem mesto u privatnom kombiju za nekih 10e. Od Fire do Perise (gde sam predhodno preko Bookinga, rezervisala vilu Dimitris) treba oko pola sata. Nakon dolaska ispred Vile Dimitris, pre svega moram da pohvalim domacine. Ljudi su malo je reci divni. Vila poseduje, televizor, kuhinju sa svim elementima i posuđem, dakle fizider, rešo... kupatilo potpuno opremljeno. Wi-fi, klima i terasa. Kreveti svu veliki. Higijena na visokom nivou. Vila je smestena blizu plaze u Perisi, peske 5 minuta. Plaza je od jako sitnih crnih i sivih kamencica (vulkanski kamencici), skoro kao pesak su sitni, a voda potpuno cita. Sama Perisa nocu je dosta mirna, nije party mesto. Ima dosta restorana, duz setalista koje je uz samo more. Cena porcije npr.za rucak je oko 20-25e. Giros od 2-5e, pića isto tako. Perisa je dobro povezana sa ostalim gradovima, Pre svega mislim na glavni grad Firu. Autobuski prevoz je cest, na svakih sat vrremena ako ne i malo cesće. Od samih atrakcija, u Perisi izmedju Perise i Kamarija postoje manja planina, jedna deo planine je oko 500m viseine, na tom delu u sredini ima crkva i postoji putic sa kojim moze da se dodje do nje. Na vrhu ovog manjeg dela planine je istorijsko nalaziste, stari grad i to takodje moze da se poseti, pogled sa vrha planine je prelep, sa jedne strane se vidi Perisa, a sa druge Kamari. Od atrakcija u okolini tu je plaza Red beach i White Beach, poznate su po crvenim i belim sitnim kamencicima, takodje vulkanskog porekla. Iz Perise postoji mali brodici koji prevoze putnike do ovih plaza, ali ja preporucujem svima koji su formi da iznajme biciklo i krenu u obilazak ovog dela Santorinija. Fira, kao i svaki glavni grad uvek je puna ljudi i veoma ziva. Veliki broj radnji sa suvenirima, zlatara, klubova, restorana. U Firi vam preporucujem da pogledate spektakularni zalazak sunca, sa pogledom na otvoreno more i manjim ostrvima.

Kosmaj

Autor SEA, za destinaciju Kosmaj,

Datum boravka: 31.03.2015.
    U aprilu bili smo na vikendu na Kosmaju. Za one koji zive blizu Beograda idealno je mesto za beg od buke i beg u prirodu. Pristupacno je i relativno se brzo stize za oko 2 sata ste tamo, a priroda je fenomenalna, o miru i tisini koju presece samo crkut ptica ili razdragano cavrljanje necu ni da govorim. Za ljude koji nemaju vremena i za porodice odlicna opcija da malo pobegnu negde i da se opuste. Moze se naci povoljan smestaj, a cene su sasvim u redu. Kosmaj nije popularan medju turistima, meni je bio negde poslednja opcija i prijatno sam iznenadjena. Svaka preporuka sa moje strane.

Istanbul u aprilu

Autor ada, za destinaciju Istanbul,

Datum boravka: 31.03.2015.
    Vec neko vreme sam zelela da obidjem Istanbul i konacno mi se ukazala prilika, Istanbul je veliki i moderan grad,a u isto vreme i pun istorije i divnih znamenitosti,zbog kojih smo najvise i isli. Lako se moze organizovati put i u sopstvenoj reziji bez agencije,postoji direktna avio linija iz Beograda do Istanbula, a i meni su licno mnogo pomogla iskustva putnika sa ovog foruma.Kazu da je Istanbul najlepse obici u prolece ili pocetkom septembra. Mi smo ovaj put isli samo na 3 dana sto je u sustini jako malo da bi se obisle sve znamenitosti na miru i bez zurbe. Posto smo veliki ljubitelji istorije, odlucili smo da nekako svojim tempom obilazimo pa koliko stignemo... Aya Sofija je naravno neizbezan lokalitet,poseban osecaj kada se udje unutra a ima toliko toga da se vidi. Stigli smo da obidjemo i Topkapi (preporucujem oba lokaliteta sa vodicem tj audio guide ukoliko necete sa grupom koje imate da uzmete na ulazu svakog skoro lokaliteta, ali doplacuju se,medjutim ko voli istoriju vredi uzeti i cuti celu pricu koja je jako interesantna).Za topkapi treba izdvojiti puno vremena mi smo skoro ceo dan tamo proveli,mada smo bili jako temeljni moram da priznam.Usli smo i u riznicu sultana a i obisli deo u kome se moze videti mojsijev stap,delovi brade proroka kao i zlatna ruka Jovanova,koja je navodno bas napravljena na podrucju Srbije.Svugde su bii redovi i guzve. Umeju da budu velike guzve i odmah na ulazu ispred Aja Sofije i Topkapija -najbolje je da poranite odmah u 9 da budete tamo,iako to relativno brzo ide.Sledeci dan smo isli u obilazak Plave dzamije,impozantna gradjevina,u kojoj se nalazi oko 20 000 plavih plocica.Nakon toga smo nastavili do antickog hipodroma gde je sada zapravo trg.Nastavili smo i do bazilike cisterne, meni opet jako interesantna, sagradjena u 6.veku. Taj dan smo nastavili i do gulhane parka koji je u principu iza arheoloskog muzeja.Toplo preporucujem obilazak ovog parka jer je predivan.Kao da je ceo prekriven tepihom od lala.Zadnji dan smo ostavili za obilazak arheoloskog muzeja i muzeja islamske umetnosti koji je ustvari bio kuca Ibrahim pase. Za oba muzeja treba vremena posebno za arheoloski koji je ogroman i ima veliku kolekciju.Ko voli takve stvari topla preporuka.Stigli smo i da krstarimo bosforom i da skoknemo do kapali carsije medjutim bila je velika guzva u carsiji pa smo se bukvalno samo prosetali (usli na ulaz 7) i nastavili pravo do neke ulicice gde su divne prodavnice tepiha i puno kafica.3 dana su jako malo za istanbul posebno ako biste da budete temeljni kao mi :) . Sto se tice cena i sopinga tu ne mogu mnogo pomoci-nismo se ni trudili da kupujemo nista sem suvenira a to smo kupili u muzejskim prodavnicama (na izlazu iz topkapija tj svih vecih znamenitosti se nalaze i odlicno su opremljene mogu se naci odlicni suveniri).Generalan utisak je da je grad skup.Kafu nemate ispod 5 lira,najjedfiniju sam u stvari videla za 3.Caj im je jako lep ja sam probala od jasmina,ruze i jos par ukusa svaki me je odusevio.Kapucino i ove kafe koje mi inace pijemo po kaficima su i skuplje pa se krecu i do 12 lira. Generalno je i hrana skupa -platili smo jedan rucak za 2 osobe skoro 80evra, doduse ukusno je ve to bilo ali su porcije male pa se nismo ni najeli kako treba :) mozda je isplatljivije ovako usput pojesti nesto.Meni se od slatkisa dopao njihov kadaif i kunefe, a o baklavama i ratluku necu ni da pricam.U kaficima opet od 16 lira pa navise su cene tih slatkisa. Generalno nismo obisli sve sto smo hteli ali vraticemo se sigurno jos jednom. Inace mnogo je pisano o tome kako su turci napadni i vuku te za rukav,mi nismo stekli takav utisak,da li zato sto se nismo mnogo bavili sopingom,ili iz drugog razloga ne znam ali mi nemamo takvih iskustava.Ljudi su generalno ljubazni.Prelep grad,sve preporuke.

Istanbul-obratite paznju

Autor Mili12345, za destinaciju Istanbul,

Datum boravka: 31.03.2015.
    Upravo smo se vratili iz Istanbula, I zelim da VAs informisem taksativno o najvaznijim stvarima a koje ja manje vise nisam nigde procitala a treba da znate kad idete u Istanbul
    - Mi smo bili smesteni u Hotelu blizu ulice Laleci. Ako zelite da kupujete tu nemozete nista kupiti jer su sve radnje koje prodaju na veliku a uvece izbacuju na ulicu po podu I pordaju robu kao roba sa nase buvljak pijace.Bili smo u trznom centru Histori I tu smo se razocarali jer su sve radnje kao u Beogradu (MAngo, Zara CA itd). Isli smo u ulicu Iksaglaj pored Taksim trga za koju kazu da je ko nasa Knez Mihajlova, tu smo se tek pogubili jer ulicom sa jedne I druge strane prolazi mravinjak ljudi I mi smo samo gledali gde nam je novcanik I kako da ne izgubimo jedni druge. Tu ima radnji ali mi nismo pronasli nista sto bi nam odgovaralo. Ili je preskupo ili se vidi da je roba vrlo loseg kvaliteta. Na kraju smo se vratili da apsolutno nista nismo kupili kao ni vecina putnika. Ko zeli da kupuje suvenire, zlato, srebro I kozu moze da ide u Kapali carsiju nas to nije interesovalo pa nismo kupovali ali komentar vecine je da je skupo.
    -obratite paznju da pogledate dobro cene kad nesto narucujete a jos bolje kad vam stigne racun odnosno papiric na kome napisu cene. Popricno su prevaranti (tipa vi narucite iz menija gde pise jedna cena, a naplate vecu porciju bez da vas pitaju, dodaju na tom papiricu nesto sto niste ni pojeli, ili tek kad ne pise cena a vi narucite dobro ce das osasave). Imali smo ruzna isklustva sa tim tako da vodite racuna.
    -kurs varira od menjacnice do menjacnice I do 15% I morate da se informisete gde je najbolji. Tako kurs zna da se menja I u toku dana tako da se ne iznenadite. Mi smo razmenjivali po kursu 1 EUR=1,79 TL
    -za prevoz karta u jednom pravcu kosta 4 lira, postoje automati u koje ibacite ova 4 lira I dobijete zeton sa kojim prodjete na stanicu I to vam je zapravo karta. Ili mozete da kupite karticu kao nas bus plus to je 8 TL I da je dopunite sa kreditom I nju moze da koristi vise osoba.
    -vodite racuna ogromne su guzve u saobracaju I nepostuju saobracjane propise u smislu semfora, tako da dobro pogledajte kad je zeleno za pesake
    Osim istorijskih znamenitosti koje nmo pogledali iskreno nama je sve drugo razocarenje u Istanbulu

Lefkada

Autor Bojanaj13, za destinaciju Agios Nikitas,

Datum boravka: No value
    Na Lefkadi smo letovali 2013.godine sredinom avgusta. Bili smo smešteni u Agios Nikitas-u. Voda na Lefkadi je bila poprilično topla prvih par dana, međutim, poslednjih dana je, verovatno, naišao hladan talas, pa je voda bila dosta hladnija od one na koju smo navikli. Lefkadu smo prošli uzduž i popreko. Najjači utisak su ostavile plaže Porto Katsiki, Egremni, Katizma i Kalimitsi. Kalimitsi mi se naročito dopala zbog talasa. Postoji i gradska plaža Milos u Agios Nikitasu, predivna je, ali do nje se dolazi ili brodićem ili kozjim stazicama :D za koje smo se mi odlučili.
    Plaža Egremni je karakteristična po tome što se spuštate 350 stepenika da biste došli do nje.
    Glavni grad, Lefkada, je najveci i za nas bio najlepši grad na ostrvu ali smo kasno otkrili da ne treba toliko često da posećujemo Nidri već Lefkas/Lefkadu. Drugi i najpopularniji za srpske turiste je Nidri. Iz Nidrija se uzimaju turističke ture brodom i obilasku obližnjih ostrva (Kefalonija, Itaka...)

Sve u svemu, nećete se pokajati ako se opredelite za Lefkadu, vredi videti.

Marmaris

Autor Zana93, za destinaciju Marmaris,

Datum boravka: 30.06.2014.
    U Marmarisu sam bila krajem jula 2014. god. Mesto je lepo, cisto. Ima puno Rusa, Engleza a i nas.
    Sto se tice plaza, postoji gradska, na nju nismo isli, nije nesto, ali nije ni ocajna. Pored nje su privatne plaze koje drze hoteli. Narucite pice i mozete tu da leskarite ceo dan. Ne prilaze i ne smaraju da jos nesto narucite, na nekim plazama ima i wi-fi. Za nijansu lepse plaze su u Icmeleru. Do njega se dolazi dolmusima, a mozete i da prosetate prelepom stazom, trebace vam nekih 40ak min do sat vremena. Takodje postoje i brodici koji voze do tamo. Cene na plazama su skuplje, pogotovo alkohol, koji je svugde dosta skuplji nego kod nas. Sunce przi kao ludo, i za cas se izgori ako se ne pazite.
    Restorani su na sve strane, cene onako, kako gde. Brze hrane nema, tako da ako budete kao mi samo sa doruckom u hotelu, moracete u restoran :D Svaki drugi restoran ima specijalne ponude, gde mozete da jedete, sa sve predjelom i dezertom, za smesne pare. Engleski dorucak moze da se nadje za 3 lire, 120ak nasih din, i za svakoga bi bio dovoljan. Najjeftinije pice u bilo kom restoranu je oko 7 lira. Ispred svakog restorana stoji neko ko vas zove da udjete. Prvih dana nam je smetalo, posle nismo ni obracali paznju.
    Nocni zivot fenomenalan, Bar street je neverovatan, klub do kluba, za svakoga po nesto. Cene su visoke, 10 lira tekila, koja je najjeftinija. Tokom noci je vise ljudi na ulicama nego preko dana.
    Sto se tice sopinga, ok je, cenkanje OBAVEZNO. Skoro sve mozete da spustite za 50% cak i vise. Imaju neku svoju pijacu i tu ima svasta ali je kao nas depo, buvljak. Kod fontane ima radnja Waikiki, dosta povoljne cene a kvalitet zaista odlican.
    Turci su opusteni, na svakom koraku vas neko zove da udjete bas kod njih u restoran/radnju. Desilo nam se da smo prosli pored restorana i zastali na trenutak da pogledamo kakav je, posto smo trazili gde da sednemo. Kada smo nastavili dalje za nama je trcao vlasnik restorana i izvinjavao nam se sto nije bio tu da nas pozove unutra i da nam pokaze meni. Posto nismo mogli da ga odbijemo, jer je zaista bio fin, vratili smo se a tamo su bukvalno igrali oko nas.
    Nas dvoje je potrosilo oko 650e, ali smo bas uzivali i nakupovali se. :)
    Preporucujem Marmaris ali avionom, busom je bas bas naporno, 30h traje put.

Треба доћи и видети

Autor dezawu62, za destinaciju Bratislava,

Datum boravka: 30.11.2014.
    Ишао сам са девојком и супер смо се провели. Били смо три дана, у склопу новогодишњег пакета тј. на дочек Нове године. То је био и најлепши дочек у мом животу! Братислава је онаква какву сам и очекивао да ће бити – занимљива! Сам главни град је у поређењу са Београдом много мањи и по територији и по броју становника. У почетку нам се чинило као да не можемо да се снађемо, ал смо за тако кратко време ипак укапирали где се шта налази. Позиција самог центра је добра, све се углавном градило поред Дунава што код нас нажалост није случај. Главно средиште дешавања им је Стари центар града који је божанствен, бајковит, и већином у барокном стилу, са пар занимљивих статуа. Ту заправо има свашта да се види... Нешто даље од Старог центра је једно велико брдо где само вожња аутобусом до врха, а имате утисак да нема краја, представља право узбуђење. На том брду им се налазе мало луксузније куће, а на самом врху је скупштина, као и прелеп дворац из средњег века који је један од главних атракција. У Братислави постоји пар занимљивих мостова који ме, исто тако, нису оставили равнодушним. То је све била панорама током преподнева. Касније смо дочекали Нову годину на Старом тргу до којег смо дошли од хотела који је био далеко, врло лако и брзо трамвајем, који су иначе старији али добро очувани. Пре самог ватромета били смо са друштвом у једном пубу у којем није потребно резервисати место, што ме је пријатно изненадило. На тргу нам је то вече све било на дохват руке, као нп. МцДоналд који је нормално радио и имао приступачне цене. У дванаест сати смо изашли до реке и посматрали ватромет на којем дефинитивно нису штедели. У Братислави је јефтиније него у Бечу, а скупље него у Београду. Приметио сам да нема толико начичканих продавница и трафика као код нас.

Predivna Parga!

Autor Mind, za destinaciju Parga,

Datum boravka: 31.08.2013.
    Letovali smo u Pargi od 05.09. - 15.09.2013. I moram da napomenem da cu se sigurno vracati u ovo predivno mesto jos koji put! :)

Da napomenem da smo mlad par, zeleli smo aktivan odmor, nisu nas interesovale zurke provodi itd. Trazili smo nesto gde mozemo da imamo svega po malo. I napravili smo pun pogodak! Da pocnem:

Plaza: U Pargi imaju 3 plaze.

1. Piso Krioneri (najmanja plaza) kamenita, mirna, ususkana, voda je svuda cista o ovome ne bih ni da pisem. Mi smo boravili par puta na ovoj plazi na mene je ostavila neki poseban utisak, divljine i lepote. Posto sam kao i verovatno svi vi sto ovo citate - citala i ja, i dobila sam frustraciju od toga kako je voda hladnaa, kako ne moze da se kupa, kako je voda hladna x10 :) Jedino bih rekla da je bas bas hladna ako bismo je poredili sa vodom npr sa Kariba, Maldiva, Egipta .. verujem da bi ova bila hladna :p Sto se nas tice voda je bila sasvim ok. Imaju male ribice u vodi koje grickaju, malo je cudan osecaj, no nista vredno frke :)

2. Krioneri (Gradska)
    Na ovoj plazi smo se takodje kupali, nama je bila pitoma, sasvim ok, interesantna jenarocito jer preko puta nje imate ostrvo do kog mozete da prepesacite a mali deo se preplivava, mozete dusekom da odete do nje. Savet: Ukoliko idete na ostrvce ponesite papuce ja sam isla bosa malo bockaju grancice :)

3. Valtos
    Duugacka i lepa plaza. Ovde imate sportove na vodi, koji kafic uz plazu, imate i market. Mana je sto se do nje malo duze peaci, ovo je za one koji ne vode 'daljinu' plaze.

4. Lihnos - Ova Plaza se nalazi na ulazu ili izlazu iz Parge iza Piso Krioneri plaze, ne bih da lupim ima koji kilometar do nje, mozete da pesacite ukoliko volite, kroz maslinjake, mi nismo probali tu varijantu, kazu da zna da bude naporno ali da je pogled prelep, a mozete da idete taksijem, sto smo mi uradili. :) Lepa plaza voda je cista i divna ali su me odbile neke ribe u vodi kojih je bilo dosta raznoraznih velicina, i uopste se ne plase nego onako barambar djuture ribe i mi. :D

Cene: Cene jesu malo skuplje u Pargi, prilagodjene Englezima. Slicne kao na Skiatosu, ko je bio zna otp.

Rent-a-car: Mi smo iznajmili skutere i obisli dobar deo Jonske obale od Sivote skoro do Preveze. Koga interesuje moze da pogleda fototuru -

Mestani: Mestani su veoma ljubazni, poneko zna srpski. :)

Izleti: Mi smo isli na Paksos i Antipaksos i na obilazak Jonskih ostrva. Obavezno idite na oba izleta ukoliko ste u mogucnosti. Predivna plaza na Antipaksosu ce vas ostaviti bez daha! Paksos ima divan gradic tu cete napraviti pauzu i moci da prosetate, Sto se tice obilazaka Jonskih ostrva.. obisli smo Lefkadu - dve predivne plaze Egremni i Porto Kaciki, koje su bozanstvene. Na nas je Egremni ostavio jaci utisak, neverovatno mocna dugacka plaza sa talasima i morskom penom. :)) Potom cete obici Itaku i Kefaloniju. U kefaloniji cete moci da rucate ili se okupate (ko je za sta raspolozen) u gradu Fiskardo koji ima neku posebnu draz, pun cveca i rastinja. Plaza nekih ovde i nemate, osim uz grad, vise kao molovi, ili spustanje niz stene. Posto smo rentirali skuter obisli smo njime i reku Aheron i Ali Pasinu tvrdjavu do koje mozete da se provozate i vozicem koji ide poprilicno cesto. :)

Nocni zivot: Bili smo u vansezoni, nismo bili preterano zainteresovani za zurke, ali koliko smo videli, ima i barova, kafica, klubova i mesta za izlazak, verujemo da je radilo punom parom u sezoni. Ali ukoliko zelite od odmora provod - lud nocni zivot svako vece, probajte neku drugu destinaciju.

Opsti utisak: Parga je predivna destinacija za ljude koji zele pasivan ili aktivan odmor, jer mogu da imaju oba. Ukoliko zelite pasivniji odmor, imate 3 + Lihnos plaze, imate dosta izleta iz Parge, sama Parga je veoma interesantna i prelepa za setnju.

Za one koji zele aktivan odmor - imacete sta da vidite iz predivne Parge. Ukoliko ste stariji ili imate malu decu da znate, da je Parga brdovita,i ukoliko niste u prvom redu kuca uz setaliste budite spremni na malo penjanje uz stepenice, pa sad zavisi gde ste smesteni.

Sto se tice preporuke smestaja - blize gradskoj plazi i setalistu, ili do Piso Krioneri plaze, gde smo mi bili smesteni (isli smo preko agencije) smatramo da je ta lokacija idealna. :)