•  Najava: Uskoro izmene na sajtu. Pročitajte više...

• tijanatijica

Harkanj - Siklos

Autor tijanatijica, za destinaciju Šikloš,

Datum boravka: 14.02.2017.
    Pozdrav svima, evo i mog iskustva iz ova dva mestasca na jugu Madjarske, mozda ce nekom pomoci moje iskustvo. Krenuli smo put Harkanja za Sretenje,  odabrali smo granicni prelaz Bogojevo sa Hrvatskom, cekanje je bilo sat vremena, prelaz Donji Miholjac sa Madjarskom, nije bilo nikog ni u dolasku ni u povratku, niko nam ni gepek nije otvorio. Odseli smo u Harkanju u hotelu Xavin, lep mali hotel, na 4 min od banje Harkanj, ima bazen koji je hladan i u koji niko nije usao da se kupa, djakuzi koji je srednje velicine i topao. Parno kupatilo, saunu, i slanu sobu koja nije radila kada smo bili. Dorucak svedski sto ne velik izbor, jer je hotel mali. A vecera se porucije iz njihovog menija, mi smo dve noci bili i oba puta smo cekali veceru po sat vremena iako nam je na recepciji po dolasku dala papirice, da napisemo sta zelimo za veceru, kako ne bi cekali. Osoblje iako ne zna engleski, pokusava da izadje u susret, govoreci po koju rec hrvatski, pa nemacki, engleski sta znaju. Prvi dan smo pokusali otici u banju Harkanj, na recepciji nam je rekla da u banji primaju evro. Ali devojka u banji, nije htela ni da cuje, posla nas na pijacu da promenimo. Posto je bila sreda uvereni smo bili da cemo uspeti, ali niko nije radio u 16 h, te tako nismo uspeli, vratili se u hotel i recepcionerka nam promeni. Ali banja radi do 18, tako da taj dan se nismo okupali. Cak su nam tamo rekli da nije za decu ispod 14 godina. Te tako ujutru smo odmah otisli u Siklos koji je 6 km udaljen, vece mesto od Harkanja i voda u banji nije lekovita, jer je razblazena dakle, pravi wellnes, napolju je bilo -6, a u banji bas toplo, bazeni od 33-37 stepeni, tako da je bilo super. Moja preporuka ponesite hranu bar iz pekare. Posto u banji ima jedan kafic bar je tako zimi. Veoma ne profesionalni i ne ljubazni, engleski ne znaju ni rec, neki covek kao nesto hrvatski govori ali je toliko ne ljubazan. Narucili smo cevape i cekali sat vremena, svi koji su porucivali na madjarskom vrlo brzo su dobijali porudzbinu. A ja sam nekoliko puta morala da pitam sta je sa porudzbinom samo su se pravili ludi i klimali glavom. U toku dana smo pili kafu bar 5 puta jer smo bili tamo od 10 do 18, a banja radi do 20 h, a vikendom i do 21h. Za sve to vreme su mi istu kolicinu kafe svaki put razlicito naplatili. A da vam ne pricam kako kad pitam sta je ovo, samo se pogledaju i nemaju kao pojma sta pricam. Tako da sve ponesite, sve moze da se unese. Ali kao sto je jedna putnica rekla, nije vredno tih para. Morahalom je vredan svake pare. Tako da moja preporuka za Morahalom, a ovo bas ako hocete da malo promenite.
    sanjita

Sent Andreja

Autor sanjita, za destinaciju Sent Andreja,

Datum boravka: No value
    Želim da podelim svoja iskustva povodom jednodnevne posete Sent Andreji. Gradić je predivan, uredjen, mislim da je centar grada pod zastititom UNESCO-a kao svetska kulturna bastina.
    Ovo je jedno od najvecih srpskih naselja na severu Evrope, koje je nastalo nakon povlacenja Srba pod Turcima. Nama jeste istorijski znacajno, jer je tu zivelo 8000 srspkih porodica od 17 veka na ovamo, a sada su se Srbi uglavnom integrisali u lokalno madjarsko stanovnistvo. Srbi su dobili posebne privilegije od strane madjarskog kralja, jer su bili dobri trgovci i lojalni sugradjani.
    Izlet je trajao 3 sata. Obisli smo trg Vuka Karadžića, kuću Jakova Ignjatovića, centar mesta, Esnafski srpski krst, Beogradsku crkvu koja je aktivna i ima zive svakodnevne liturgije. Crkva ima predivan ikonostas sa ikonama oivicenim zlatnim ramovima. Mozete da ostavite prilog u dinarima i zapalite svece. U okviru crkve je i Muzej koji cuva pravoslavne srpske relikvije od 17 veka do danasnjih dana. Ulay u muzej je oko 2 evra. Sve je veoma uredjeno.
    Mesto podseca na Sremske Karlovce, ima posebnu draz kaldrmisanih ulica i malih zanatlijskih kuća zivopisno obojenih. Prepun je malih galerija, prodavnica suvenira, kafea i restorančića. Pored Dunava je uređeno šetalište sa dugačkim kejom. Popili smo odličan espreso u kafeu na dunavskom šetalištu. Cena dva espresa sa kiselom vodom i mlekom je bila oko 2, 5 evra.
    Mislim da su suveniri jeftiniji u Sent Andreji nego u Budimpešti. U glavnoj ulici se nalazi i Muzej marcipana koji nismo stigli da obidjemo. Moj utisak je predivan, zaista bih pogresila da se nisam odlucila za ovaj izlet. Preporucujem svakome da obidje Sent Andreju, makar i na 3 sata. Na ovaj način cemo spoznati i našu istoriju i kako je treba čuvati u drugoj državi. A ujedno ćete se i dobro provesti. Pozdrav.
    mawa.vu

Budimpesta za Novu godinu

Autor mawa.vu, za destinaciju Budimpešta,

Datum boravka: 30.11.2011.
    Ovo je grad kome se ja uvek rado vracam i svaki put kad odem jos vise ga zavolim.
    Zadnji put sam bila za novu godinu i za relativno male pare se odlicno provela.
    Do tamo sam isla vozom(iako sam imala rezervaciju ovi nasi kreteni su prodali vise karti nego sto ima mesta) pa je bilo vrlo zanimljivo putovanje. Bila sam smestena u hostelu koji se nalazio u samom centru iza bazilike svetog Istvana ,  Mushroom se zove. Hostel je bio cist.prostran i povoljan.
    Put i 3 nocenja u hostelu su me izasla 80 evra.
    Sto se samog doceka tice nije nista posebno, ne znaju madjari poput nas da naprave dobru atmosferu, Na trgu je relativno dosadno i prilicno hladno, u vecini barova treba da se plati ulaz ili traze rezervacije. Mi smo u vaci ulici (blizu Srpske crkve) nasli jedan bar gde je ulaz bio slobodan, a cene pica normalne, tu smo se stvarno super proveli.
    Obavezno treba ici na voznju brodom, obici unutrasnjost Parlamenta i Opere jer je zaista fenomenalo.
    Otici do Citadele odakle se pruza preteran pogled na Budimpestu i za sve one koji su jos pamolo detinjasti (poput mene) onda vam preporucujem gradski park gde imate zoo vrt,luna prak i cirkus

locked

Autor locked, za destinaciju Budimpešta,

Datum boravka: 30.11.2011.
    agencija msnga trip (nikom je ne preporucujem).. prvi dan,: krecemo iz beograda 32. 11. 2011 u 23h.. agencija nije kontaktirala 'granicu' zbog cega smo ceksli 12h na granici.. dolazak u hotel koji se nalazi na 30km od grada.. nismo mogli uci u sobu dok ljudi sa recepcije nisu pajserom obili vrata.. dogovora sa vodickinjama nije bilo, nakon toga sto su nam uzeli pare radile su kako ih je volja.. ispalili su nas za krstarenje, za novu godinu i sve ostalo zbog cega smo dosli.. jedino sto su vodico znali o bhdimpesti jeste da kazu : 'ovo je sjajan parking za bus..' ' ili na lijevoj strani vidite apoteku.. zalbi je bilo mnogo ali posto su vec uzele pare nije ih zanimalo.. pokrali su nas, autobus se raspadao, problemi sa grijabjem.. sve u svemu jedna velkka sramota za agencjju mamga trip-koju ako ste pametni zaobici u sirokom krugu.. sto se tice same budimpeste koliko smo mi mogli vidjeti lijepa je al nismo previse odusevljeni.. jos jednom ponavljam za sve ljubitelje putovanja da izbjehavaju mangu trkp ako zele dobar provod i prkje svega da nesto vide i saznaju o gradu.. toliko o agenciji koju su prestavljale 2'zene' koje su se bukvalnno svadjale oko istorije budapesta.. ni na jedno nasepiyanje nisu imale odgovor.. nadam se da ce ovo mnogima pomoci.. sto se tice same budimpeste jos jednom kazem da je vrhunska! mamga trip jednaka nuli-sramota.

vladacv

Morahalom

Autor vladacv, za destinaciju Morahalom,

Datum boravka: 31.08.2011.
    Banja Morahalom se nalazi u Madjarskoj na petnaestak kilometara od graničnog prelaza Horgoš. Ja sam tri puta išao na ovaj jednodnevni izlet preko agencije Kosmopolit a uz uplatu preko nekog od raznih sajtova koji daju popuste (grupovina rs. popusti rs. i sl) i celodevni izlet košta svega 1. 250, 00din.
    Polazak je u pet ujutro ispred Sava centra a putuje se udobnim i komfornim autobusom tako da možete da odspavate do granice. Celokupno osoblje agencije Kosmopolit je ljubazno i nenametljivo na čelu sa vozačem Miroslavom, tako da vam prilikom izbora preporučujem usluge agencije Kosmopolit. Šta više, kad sam pozvao u NS u želji da rezervišem mesto za izlet, (Dubravka) me je obavestila da je za mene putovanje gratis jer sa njima idem treći put! Takav gest je u današnje vreme prava retkost i hvala im u svakom slučaju!
    Banjski kompleks je jednostavno fenomenalan! Radi se o petnaestak bazena što zatvorenih što otvorenih u kojima su mineralne vode različitog sastava a temperature vode kako gde se kreću od 20 do 40c. Naravno, u svakom bazenu imate djakuzije sa svih strana, vodopade, vodene topove a u centralnom delu zatvorenog kompleksa imate i dva ogromna tobogana pa ko voli nek izvoli! Na svakom koraku su toaleti i svlačionice, fenovi, klupe, ležaljke stolice itd. itd.. Takodje imate i saune i tursko kupatilo na raspolaganju i koriščenje svega ovoga ulazi u cenu od pet eura koliko platite prilikom ulaska u kompleks. Stiže se oko 10 i 30 a polazak za Coru iz banje je u 5 sati popodne da bi se na kraju u BG stiglo oko 10 i 30.
    Bazeni su sjajni i možete se kupati bez problema sve ovo vreme u bazenu po vašem ukusu i izboru naravno, tako da je kompleks za svaku preporuku jer je uživanje maksimalno.
    Po prelasku granice razmenite desetak eura a za jedan euro dobijete 275 forinti. Predlažem vam da u banji probate langos koji košta oko 380 forinti a piće (pivo, koka kola i sl.) je 340 forinti. Naravno, možete hranu i piće poneti od kuće i neće vas ništa dodatno koštati ali langos vredi probati a sem toga imate restorana u izobilju a cene su kao i kod nas ili nešto malo skuplje.
    U pet sadi se kreće za hiper market Coru i to je u suštini veliki gubitak vremena jer izgubite još dva sata od uživanja u kupanju zarad besmislenog razgledanja kobasica i sireva u Cori. Naime, tamo nema ničega ni jeftinijeg ni boljeg nego što ćete naći u bilo kom hiper marketu kod nas pa je čista šteta što se tamo ide jer je kod nas sve jeftinije, tako da je predlog za agencije, da se taj obilazak relikta iz davnih devedesetih godina ukine zarad dva sata više uživanja u ovoj prelepoj banji!
    I na kraju da rezimiram banja je sjajna a celokupan doživljaj sa agencijom Kosmopolit baš dobar. Preporučujem svima koji žele da uživaju i odmore se u nečem novom i dobrom a po veoma povoljnoj ceni!
    laguna

Balaton

Autor laguna, za destinaciju Balaton,

Datum boravka: 30.06.2000.
    Bilo je davno ali je bilo prelepo. Balaton je jedno mesto koje svakako treba poisetiti. Ljubazna usluga, sve je cisto, lepo, zivo, puno turista. Jezero je fantasticno. cena se ne secam al mislim da tada nisu bile jake
    ada

Autor ada, za destinaciju Budimpešta,

Datum boravka: 30.11.1999.
    evo i ja bih da napisem nesto o prelepoj budimpesti.
    svakome bih preporucila budimpestu u oktobru recimo... ili bilo kom drugom mesecu...
    sta reci o budimpesti sto vec nije receno, mi smo bili prosle jeseni i divno se proveli, bili smo 4 dana tamo i vratili se prepuni utisaka. preko obilazaka parlamenta, crkvi, muzeja, trgova pa do sant andreja ili plovidbe dunavom verujte mi necete znati gde cete pre i sta pre obici.
    mislim da u ostalim komentarima vec pise sta je najbitnije od obilazaka u budimpesti ali ja bih vam eto izmedju ostalog obavezno predlozila sant andrej koji je vise nego predivan i jako bitan za srpsku kulturu. takodje isli smo u nocno razgledanje dunavom sto je isto jedno jako lepo iskustvo, ovo ostalo pokusacu bar pola da se setim od onoga sto smo obilazili... parlament, ribarski bastion, citadela, kraljev dvor i tako dalje...
    i naravno obavezno probajte madjarsku kuhinju :) eto meni je u secanju ostao tzv. segedinski pileci gulas :)
    sve u svemu budimpesta je pravi izbor necete pogresiti
    aleksandra&vlada

Autor aleksandra&vlada, za destinaciju Budimpešta,

Datum boravka: 31.12.2007.
    I zaboravih da spomenem Sent Andreju isli smo na izlet do nje i stvarno slatko mesto, malo i kao sto neko rece brzo se obidje, ali ima i sta da se vidi..
    I moja preporuka je muzej marcipana i stvarno odlicni kolaci. Jela sam neki kao kup, cokolada, lesnik, krem, ma nesto lepse nisam jela.. probajte obavezno..
    Pozz
    aleksandra&vlada

Autor aleksandra&vlada, za destinaciju Budimpešta,

Datum boravka: 31.12.2007.
    Budimpesta i docek nove godine 2008..
    Bili smo smesteni u Pesti, hotel Ibis 3*, ima ih na vise lokacija, nije skup i dobar je, hrana je odlicna..
    Doduse grad smo obisli sa jednim prijateljem koji tamo zivi tako da je utisak mnogo pozitivniji, meni licno je prelep, bila sam i na prolece i evo sada i na zimu i svako vreme ima svoje cari. Cak smo i po snegu isli u Zoo, koji je fantastican(treba ga obici), preko puta zoo-a je park, a u njemu njihovo poznato kupaliste, nazalost nismo stigli da udjemo..
    Soping, pored Ikeje, raznih trznih centara(koji su 3* veci od delte), pa taj jedan vam je dovoljan ima svega, a za novu i snizenja..
    Za docek smo bili na glavnom trgu, ali mislim da je bolje pored reke jer je tu najlepsi vatromet(od trga 3min), ima kafic, muzika, logorska vatra i skroz je super. Posle doceka smo isli u Havana klub, ali provod je tu bio gotov u pola 2, a vec su svi ostali kafici bili puni.. na reci ima jedan Grcki restoran, e tamo je provod trajao celu noc i bilo je ludo(jeste grcki, ali promena je bila odlicna..:))
    Za svakoga ima po nesto zavisi sta zelite, ali jedina zamerka je ta sto su madjari jako neljubazni i to me je jako iznerviralo.. Grad je prelep i neobican, pun znamenitosti.. Glavni trg, Trg heroja iza njega dodje veliki park o kom sam vam vec pisala, odatle imate zuti tramvaj koji vodi do glavne uluce(soping ulice, gde ima i ekskluzivnih radnji), Vaci ulica.. ali zapamtite da Vaci ulica i Vaci put(ut) nisu isto. Prvo je centar grada, a drugo dug bulevar..(da vam agencije ne pricaju price).
    I da ako koristite prevoz obavezno kupite kartu, kontrole ima svuda, a kazne su ogromne..
    Eto ukratko, zelim Vam lep provod kad god da idete..
    a za novu.. Srecna vam nova godina...