•  Najava: Uskoro izmene na sajtu. Pročitajte više...

• Saso

Autor Saso, za destinaciju Amman,

Datum boravka: 30.04.2005.
    Pa neznam odakle da pocnem, ako ima mesto i drzavu koju bi trebalo posetiti to je sigurno Jordan.
    Zasto to kazem, zato sto cete se vratiti drugaciji i duhovno bogatiji.
    Prica o vizi je sama po sebi komplikovana ako idete samostalno, dobija se i na granici ali bi trebalo imati pozivno pismo, ili pitati nase ambasade u Siriji ili Turskoj.
    Bio sam smesten u Ammanu, prelep grad koji se moze meriti po lepoti sa Rimom, koliko se dobro secam grad se prostire na 19 ili 21 brdo, sve su kuce uglavnom bez krova i bele boje, zbog visokih temperatura.
    Imao sam prijatelja koji je poslovno bio tamo pa mi je pomogao da pronadjem normalan smestaj 50 Eura po danu. Bio sam ukupno 15 dana tako da sam jedan dan bio van grada u obilaske razne turisticke atrakcije a drugi dan sam ostajao u Ammanu da se odmorim i da pogledam grad.
    Posto sam bio u privatnoj reziji ono sto sam video nema ni u jednoj turistickoj ponudi. Pocecu od samog pocetka i mog prvog dana van Ammmana.
    Imao sam srece sto dolazim sa prostora bivse jugoslavije jer je Tito jako cenjen u Jordanu i nije tesko pronaci ljude koje znaju nas jezik ( bivsi studenti ).
    Dan 1.
    Prijatelj mi je preporucio da posetim "Svetu Zemlju", krenuo sam taksijem kao sigurno prevozno stetstvo, taksista mi je pomogao da prodjem kontrole koje se nalaze na putevima, (nemoguce je to uraditi autobusom ) tu nas je cekao vodic koji nas je obavestio da udjemo u mali autobus. Posle kratkog puta smo stigli do odredista i krece moje najvece iskustvo u zivotu.
    Pesacili smo nekoliko stotina metara kada se vodic zaustavio i poceo da objasnjava da je to mesto ( potok ) gde je Sveti Jovan krstitelj krstavao ljude, sve to je bilo cudno za mene i pitao sam se gde sam ja to dosao, objasnjava vodic dokaze za to, i dalje ne verujem gde sam. Posle kratkog pesacenja dolazimo da korita reke jordan, ali praznog korita bez vode, objasnjava on da je reka promenila tok u proslosti i pokazuje prstom gde je nekada bila mala crkva ( sada samo kamenje ) gde je Sveti Jovan Krstitelj krstio Isusa Hrista, slusam sva objasnjenja za to i dokaze koje su tu, meni srce lupa tako jako i hvata me jeza od same price i mesto na kome sam. Nastavljamo dalje, idemo kroz nekog pustinjskog rastinja koga sam video na filmovima o Isusu Hristu. Dolazimo do reke Jordan koja nije sira od 8 metara, sa ove strane je Jordan a sa druge strane je Izreal, samo 8 metara razmaka. Tu je sagradjena pravoslavna crkva ( grcka )novijeg datuma.
    Nastavljamo da se krecemo uz reku i gledam Izreal koji je na 10 metara od mene gde je sve u trsci obraslo i verovatno minirano.
    Na kraju dolazimo do mesta gde ce katolicka crkva da pravi najvecu crkvu na svetu.
    To vece kada sam se vratio u hotel nisam mogao da spavam jer sam razmisljao gde sam bio. I dan danas razmisljam o tome, i vidim da to niko ne nudi u ponudi obilaska Jordana.

Dan3. Bio sam u poseti Jerasu, predivnom gradu iz doba Rimljana

Dan5. Obisao sam sve putinjse zamkove, poneki su u blizini Sirije a neki u blizini Saudijske Arabije.

Dan 7. Poseta drevnom Petri, nesto neverojatno i prelepo.

Dan 9. Poseta dela Jordana odakle se vidi golanska visoravan, prelep predeo, nemoguce ga obici bez domaceg vodica ili taksistu.

Dan 11. Planina Nebo, mesto dokle je stigao Mojsije, tu postoji objetak koji je dobro ocuvan i gde je Mojsije sedeo.
    Na izlazu iz te zgrade pise

For while the low was given through Moses;
    grace and truth came through Jesus Christ.

Dan 13. Mrtvo more, svima poznato po tome da nemozes da potones, stvarno je tako.

Nekoliko reci o Jordanu

Njihov kralj Abdulah je direktni potomak Muhameda.
    Vaskrs je drzavni praznik u Jordanu, i slavi se po nasem kalendaru, sto mi je bilo izuzetno drago.
    Njihove svadbe su kao nase, mlada nosi belu haljinu.
    Engleski je drugi jezik i Jordanu.

Nisam hteo da vam sve opisem, nadam se da cete imati priliku sami to da vidite.
    Puno pozdrava

Guest

Autor Guest, za destinaciju Amman,

Datum boravka: 31.07.2005.
    U Joradanu, točnije u Aqabi sam bio u augustu 2005.
    Jako lijepo, plaža na kojoj sam bio udaljena je 1000 m od Izraelskog grada Eilata gdje patroliraju Izraelski vojni čamci sa uperenim
    cijevima prema Aqabi.
    Aerodrom na koji slijećete obezbjeđuje se vojnim đipovima sa teškim
    mitraljezima 12, 7 mm.
    Kada izađete u grad policija patrolira sa dugim cijevima.
    Nije sve tako crno/Mrtvo more, posjeta Petri, korali itd....
    Guest

Autor Guest, za destinaciju Amman,

Datum boravka: 30.04.2004.
    Uistinu nisam bila u Ammanu vec u Aqabi, ali sam skoro ceo Jordan obisla. Nezaboravno je ronjenje u Crvenom moru, veliki dozivljaj je kupanje u Mrtvom moru-posto je nemoguce plivati, fantastican je drevni grad Petra-kao da ste na putovanju u proslost; nemojte izostaviti zalazak sunca u pustinji Wadi Rum-sa jeep-prevozom i moguce jahanje na kamilama. Sa biblijske planine Nebo(u blizini Mrtvog mora) se vidi cak Jerusalim. A kad isplovite na Crveno more mozete 4 zemlje videti. Fantasticno sam se provela, jedno od najboljih putovanja u zivotu!