•  Najava: Uskoro izmene na sajtu. Pročitajte više...

• Majcee

Skijatos

Autor Majcee, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 29.08.2016.
    Iz Beograda smo krenuli u 13h po našem,a u Volos stigli u 4 ujutru po njihovom,i onda čekali trajekt do 15 do 8. Vreme smo iskoristili tako što smo šetali po Volosu,sedeli na klupici,i tako. Brzo prodje. Trajektom se putuje 2h i 45min. Naši autobusi ne idu na trajekt. Kad smo stigli,sačekao nas je Mile i objasnio da kofere stavljamo u neki kamion,a mi idemo drugim autobusom. Kofere su bacali kao da su dzakovi smeća. Mile nam je održao informativni sastanak,o Skijatosu je pričao sve najgore,podelio nam je mape i kartice sa popustima,ponudio prevoz i izlete,pročitao ko je u kojoj sobi i onda smo s uputili ka vilama. Mile mi se na početku nije svideo,al'sam ga zgotivila do kraja letovanja.
    Md i ja smo bili smešteni u vili Ftelia. Vila je na super poziciji,blizu grada i plaže Megali Amos.
    Mile nam je ponudio njegov prevoz,25e za 11 dana. Odlučili smo da to uzmemo i nismo pogrešili. Ljudi koji nisu uzeli pokajali su se,jer su gradski autobus čekali i po 1h jer su autobusi bili puni. Išli smo sa Miletom na 1 izlet. Obišli smo plaže Mama Mia i Lalariju i ostrvo Skopelos. Izlet je bio baš lep. Koštao je 20e. Ima raznih varijanti izleta,al'mi smo izabrali ovu sa Miletom,jer nam je on garantovao da ćemo da idemo na Lalariju,a ako ne odemo on nam vraća novac. Tad je bilo neizvesno zbog nemirnog mora. Grupa koja je bila smenu pre nas nije uspela da ode na Lalariju. Ako idete na izlete birajte veće brodove,kao što je npr Posejdon,jer je veća verovatnoća da će da pristane. Izleti se uglavnom krecu od 12e-25e.
    Nismo iznajmljivali auto,niti skuter jer nema potrebe. Skoro sve plaže mogu da se obiđu autobusom i pesaka.
    Što se tiče plaža obišli smo : Kukunaries,Bananu,Agia Eleni,Mandraki,Agistro,Elias,Trulos,Megali Amos,Maratu,Lalariju ... Plaže su sve na istu foru,jedino se Lalarija razlikuje. Kad bih morala da izdvojim jednu najlepšu,osim Lalarije,to bi bila Kukunaries,jer je najkompletnija. Ima lezaljke,kafiće,toalet,hlad ... Lepe su i Banana,Mandraki,Elias ... Trulos je takodje ok,s'tim što nije za ljude koji ne znaju da plivaju,jer je posle par metara voda preko glave. Agia Eleni i Megali Amos su čist promašaj. Al'naravno,sve je stvar ukusa. Voda je baš topla i čista, plaže su uglavnom peskovite.
    Glavna ulica Papadijamanti je baš lepa,puna taverni,prodavnica sa suvenirima,kafića,radnji sa odećom ... Al'je sve preskupo. Cene u marketima su takodje visoke. Tost hleb od 2,20-2,70,sokovi 1l od 1,5e,100g cajne 2,5e,feta sir 4,70,paradajz 1 kg 2,20,groždje 1kg 4,5e,breskve 1kg 2,20e,jaja 6 kom 1,30,majonez 250ml 2,5 e... Cene po kafićima su veće nego na ostalim mestima gde smo letovali. Giros 2,5-2,7,nikad skuplji,a nikad manji giros,porcija girosa od 7-8e,sulvaki isto tako,musaka 8-10e,pica 9-12e ... Uglavnom,neka skromnija večera za dvoje je od 25-30e. Kugla sladoleda 2e. Pecivo u pekari je uglavnom od 1,5 do 2e. I tako. Mi smo poneli dosta hrane iz Beograda,tako da smo super prošli.
    Citajući sve forume o Skijatosu,očekivala sam mnogo više. Ostrvo jeste lepo,ali ne može da se poredi sa Lefkadom. Na Skijatosu mi se svidelo sto je sve blizu,omogućava pravi odmor.
    Sve u svemu,možda se jednog dana i vratim na Skijatos. :-)
    Zeljana555

Prelepi Skijatos iz ugla mladog para

Autor Zeljana555, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 19.08.2015.
    Čitajući o Skijatosu i gledajući slike nisam mogla da verujem da postoji tako čarobno mesto.Čim smo stigli bilo mi je jasno zašto ljudi tako veličaju Skijatos.Medjutim ,jedini problem je bio dok nismo stigli na ostrvo.Krenuli smo automobilom iz Novog Sada do Volosa (oko 900 km).Stigli smo oko 4 ujutru a trajekt nam je polazio oko 8.Najveća mana ovog putovanja je upravo ovaj trajekt koji nas je "odrao". 280 e povratna karta za kola i nas dvoje.Tako da je moj savet ako već idete kolima( a u daljem tekstu ću i napisati koliko sam nam ta kola upravo i značila na ostrvu) idite u paru sa jos nekim i kad se podele troskovi to je nekako i podnošljivo.
    Dakle,Skijatos od 20.8. do 30.8. Prva dva dana uhvatila nas je nerealna kiša i oluja gde smo mi potonuli i pomirili se sa činjenicom da nam je more propalo.Svaki dan smo gledali prognozu na njihovom sajtu meteor.gr i pokazivalo je 22 stepena i kišu do kraja letovanja .Na našu sreću pogrešili su,tako da u startu nemojte da verujete tim prognozama.Dakle,lepe,čiste i zabavne plaže upravo se nalaze na levoj strani ostrva.Grad je prelep,klasičan mediteranski grad sa belim kućicama ,mnoštvom taverni i uskim kamenim ulicama.Celo ostrvo je prekriveno predivnim zelenilom i vazduh prelepo miriše.Što se tiče taverni,sve je papreno skupo.Večera za dvoje uz piće je oko 30-40 e.Mene je fasciniralo to što gde god smo jeli na kraju smo dobili ili sladoled ili neki dezert.Na staroj luci postoji mesto inad Rock'n'Roll bara sa pogledom na luku i more ,tu sam jela najlepse pileće pečenje u životu.Sve kompletno uz salatu,hleb i nekolilo piva ispalo nas je oko 30 e,sto i nije skupo za ovo papreno ostrvo.U glavnoj ulici postoji i sladoled na točenje gde sami pravite svoje kombinacije i u tom lokalu je uvek gužva kao i prekoputa gde se na isti fazon prave palačinke.Što se tiče izlazaka,grad je uvek živ.Na mene je ostavio utisak koktel bar  Rock'n'Roll gde su kokteli fenomenalni .Bar je sam po sebi atrakcija jer je napravljen bukvalno na stepenicama pod nagibom ,sa puno jastuka po podu i sveća.Tako npr.ako naručite 2-3 koktela dobijete veliku posudu sa svežim voćem.Kasnije se iz tog bara oko 12-1 odlazi u klub Pure gde nismo bili ali ljudi koji su išli su nam rekli da su se super proveli.Srpske muzike nigde nema,tako da su se ljudi,poput mog momka,jako smorili u izlascima uz "tuc-tuc" muziku .To bi bilo to što se tiče grada.A sada najlepši deo-plaže  Gradska plaža je odvratna i nikome ne preporučujem,NIje toliko odvratna ali u odnosu na ostale plaže koje su neopisivo lepe i čiste ova je smešna.Posle gradske plaže dolazi plaža Vasilias koja je plaža za skorojeviće koje ispijaju vina i čitaju "literaturu" po ceo dan na plaži.Plaža je lepa ali previše uštogljena za moj ukus.Posle nje posetili smo i plažu Vromolimnos ,meni se nije svidela jer smo došli odmah posle kiše i bilo je prljavo,ali ljudi koji su je posetili kasnije svrstali su je u jednu od najlepših.Troulos je najružnija plaža na kojoj smo bili sa te leve strane.Posle nje stiže mala plaža Maratha koja je meni bila omiljena,uska i mala sa samo jednom tavernicom i plaža koja ima svoje čiste  peškire kojim možete da se služite.Jedino na toj plaži  toćeno pivo je 3 e i zaista natoče 0.5.More je prečisto i cela plaža je od čistog peska a tako je i u vodi. Posle Marathe ide čuvena Kukunaries koja je najveća i najposećenija plaža na ostrvu.Široka je i duga sa prozirnom vodom i sitnim čistim peskom.Oko te plaže je borova šuma a nedaleko i nacionalni park i jezero Kukunaries,koje je nazalost zatvoreno za posete.Plaža savrešena za porodicu sa decom ,ali ako planirate da odmorite mozak to baš i ne možete ovde uradite jer je zaista previše ljudi.Malo pre ove plaže ima skretanje za plažu Agia Eleni koja je poznata po zalasku sunca koji smo eto jedno veče sačekali i zalazak kao zalazak.Mislim lepo je ali mi i nismo neki romantici.   Tu smo imali popust na ležaljke umesto 8 e bile su 4 e.Na toj plaži je zaista moguće odmoriti mozak i predveče uzivati u nastupu jedne devojke koja prelepo svira i peva.Malo uz brdo od Kukunariesa nalazi se plaža Mistik slična Marati.Mala simpa  plažica ali preskupa.U nastavku nalazi se čuvena Banana koju smo izbegavali 5 dana ,jer je poznata po ludilu i žurkama,ali na kraju kad smo otišli šokirali smo se prirodom i lepotom plaže.Na vrhu brda nalazi se čuveni kafić Bananitas koji ima najlepši pogled na svetu.Uveče ,posle 6 tu nastaje haos.Ako nisi pijan onda ti je neprijatno da prisustvujes tome  Mada,Banana  je podeljena na dva dela i postoji jedan porodični i miran i taj drugi sa kafićem Bananitas gde ceo dan trešti muzika,ali dobra.Dalje od Banane nismo išli i mislim da je nemoguće sve obići za 10 dana.Jedan dan smo išli na izlet brodićem Kastro-Lalaria-Skopelos.Skopelos je miran gradić,dosadan i statičan koji mene nije oduševio i zaista nema šta da se vidi.Na tvrdjavu Kastro se nismo nažalost popeli jer je meni bilo jako loše od brodića ,ali sam videla slike i zaista je prelep pogled. I za kraj Lalarija koja oduzima dah.Nestvarno bela plaža sa nestvarno plavom bojom mora.Ono što sam uvek gledala na slikama i filmovima upravo sam doživela.U povratku smo se nadali delfinima,neki su ih videli ja sam jedva uspela jednog da ugledam na sekundu,ali ima posebna tura brodićem koji vodi do nacionalnog parka gde su nastanjeni delfini i foke.Tura Kastro-Lalaria-Skopelos koštala je svega 20 e ali je nešto što se ne sme propustiti.
    I samo još jednom da se vratim u stvarnost-ljudi koji su išli autobusom imali su veliki problem da se vrate uveče sa plaža.Gradski prevoz je ok,4 e je karta ali od 6-8 uveče nije moguće ući ni u Kukunaries-u a kamoli na nekim drugim stanicama bliže gradu.Zato je najbolje krenuti četvotro ljudi autom i podeliti troškove i sa autom možete gde vam padne na pamet jer su putevi skroz ok.
    Ostrvo je zaista predivno i za mlade i za porodice sa decom ,nikoga sigurno neće ostaviti ravnodušnim.Grci kao Grci srdačni i otvoreni,plaže prelepe,gradić simpatičan.Jednom rečju čist pogodak.Skijatos je mesto gde i Grci najviše letuju,pa ako je njima predivan koji žive okruženi morem,zamislite kako je tek nama lepo  koji patimo za istim.Obavezno posetiti i slikati sve što vidite da nikada ne zaboravite ovo prelepo ostrvce.
    Senija Grubic

Ostrvo Skiatos

Autor Senija Grubic, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 31.07.2014.
    Skiatos je divno ostrvo, prilagođeno za mlade, porodice sa decom a i starije.

Ima dosta plaža, mada su sve vrlo slične,sitan pesak i topla voda, razlika je u sadržajima na plažama ( puste, sa ležaljkama, muzikom, beach barovima, prirodnim hladom ...). Ovo se odnosi na plaže do poslednje autobuske stanice gradskog prevoza, koji je inace dobro orgnizovan,postoji i varijanta organizovanog prevoza samo za nase turiste, sto je nekako i najbolja opcija ukoliko niste svojim kolima ili ne iznajmljujete neko prevozno sredstvo.

Sem Lalarije, Kastra i Xenamos plaze ostatak ostrva nismo stigli da obidjemo ali njih svakako preporučujem za posetu. Zanimljivo je i ostrvce Tsourgia do kojeg se stize taxi brodićem iz luke za 15 min.

Što se shopinga tiče ima bezbroji onh džidžabidžarnica ali i butika sa uglavnom kineskom robom dosta skupljom nego kod nas, ali uvek se nadje neka ovde neviđena sitnica za nas žene.

Noćnog života ima, uglavnom su puni barovi u gradu tipa Rock and roll i još par, gde se ispijaju kokteli do nekih 1h a posle se nastavlja u klubovima, na drugom kraju grada,posle luke, do jutra.

Što se cena tiče mislim da su manje više slične kao i u ostalim delovima Grčke, pogotovo ako izaberete špic sezone pa svuda malo veće cene.

Moj opšti utisak je da je ostrvo prelepo, pogotovo grad Skiatos, koji se meni najviše dopao. Na prvi mah vam se učini da je mali ali kada uveče zadjete u njegove male i uske uličice, prosto ne možete da se ne oduševite i svaki dan otkrijete neki drugi kutak. Posebno je zanimljiv vidikovac kod sat tvrdjave, odakle se vidi ceo grad, što noću fascinantno izgleda a odatle možte baciti oko na otvoreni bioskop u gradu, gde se u vecernjim časovima uglavnom puštaju filmovi Mamma Mia i još neke romantične komedije su bile na repertoaru. Naravno posetite i aerodrom u prepodnevnim časovima da bi ste videli poletanje ili sletanje aviona, to je bas poseban doživljaj.

Izbegavajte špic sezone na ostrvu, to može da pokvari utisak malo, pogotovo onima koji dolaze autobusom jer je prevelika guzva na ferry-ju i prilikom ukrcavanja i iskrcavanja nastaje haos, pogotovo ako vam se dolazak ili odlazak poklopi sa vikendom, jer Grci sa kopna dolaze uglavnom ovde na vikend.
    Чанадановић Исидора

Ostrvo Skiatos - opsirno

Autor Чанадановић Исидора, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 29.06.2014.
    Opisacu vam Skiatos sto opsirnije, gledajuci da pisem objektivno I kao pomagalo.

Za pocetak, putovala sam s majkom 24 casa! Isle smo autobusom, zatim trajektom. Veoma naporan put, al kad se sve sabere I oduzme, nisam zazalila. Samo da napomenem, ako idete kolima, imacete daleko manje briga sto se tice vecine ovih stavki. Morate imati nekakav prevoz za ostrvo, u svakom slucaju.
    Imace, Britancima je I poodredjeno ostrvo ( zato je I skuplje) ravunajte da 1/3 stanovnika cine Britanci.
    Sto se tice plaza, naravno, prelepa, I te kako poznata Koukounaries. Ogromna plaza, sa jedne strane borovi, sa druge strane pesak. Mesta kolko zelite al je najlepse oko 10 h jer je daleko manje sveta. Voda, naravno, plavo-tirkiz-zelena, cista, providna, pesak koji vam miluje noge. Ima I lezaljki(8 evra 2 lezaljke i suncobran na svakoj plazi) I mesta za suncobrane. Ima para sailing, sto su oni sportovi kao npr. skijanje na vodi, ono kad vas camac vuce u nekoj fotelji itd.( ja sam platila 13 evra to sto camac vuce, treba probati ako volite adrenalin I bezopasno je)inace, para sailing ima na svim vecim plazama, kao I na dole pomenutoj.
    Plaza Achladias tzv. citalacka. Pretezno su kulturni Britanci tamo, a ime sve govori. Dodjite tu ako imate nameru da citate, suncate se ili kupate. Razlika je u tome sto je malo burnija voda I podloga je sitan sljunak. Takodje je I manja u poredjenju sa Koukounariesom. Meni jedna od omiljenih Da napomenem da na svim vecim plazama ima taverni, sladoleda itd., a plaza ima oko 65 s tim sto je oko 20 zvanicnih koje I jesu na onoj karti. Plaza Banana ( navodno ima I mala Banana-nudisticka, trebalo bi da je zatvorena) fina, nocu ima zurki. Plaza Vrommolinos. Uopste mi se nije svidela, kao ni majci. Previse buke, iglice od borova- gomila koja tu stoji jedno 5 godina, svi njakaju onaj tenis, vriste. Pritom ima jedno 70 cm krupnog sljunka pri ulasku u vodu- da ne kazem kamencuga - zbog kojih je bolno uci u istu
    Plaza Agia Eleni. Fina, dobra muzika, pomalo glasna, prilicno uska
    Plaza Ambelakia - meni mozda I omiljena. Odvojena jednom stenom od Koukounariesa. Voda ekstra prozirna, doduse, ima camaca na jedno 20 m od obale, pa se ne moze daleko plivati. Ima samo jedno drvce, tako da vam treba suncobran. apsolutno prelepa I tiha, al ima jedna taverna s lezaljkama.
    Plaza Lalaria do koje se moze doci organizovanim brodom - RAJ NA ZEMLJI! Kamenje belo-sivkasto- potpuno okruglo. Voda kao u bazenu plava, okruzeno belim stenama. I ima cuvenu kapiju( recimo rupa u steni na vodi)Kasto plaza nista posebno(stene u vodi I nema hlada, sem onaj izgoreli grad kao turisticka atrakcija) Skopelos isto. ( sve je deo ekskurzije, cene se krecu 10-25 evra, kako gde, mada ima I drugih mesta koje su deo takvih ekskurzija, al vecinu cine Lalarija, Kastro I Skopelos, takodje o neka plava pecina u kojoj mi nismo bile)
    Na gradskoj plazi nismo bile (Megali Ammos) svi su rekli da je ruzna, ne znam zasto, I da navodno ima nekih bakterija u vodi
    To su plaze koje smo mi obisle.
    Skiatos ima, takodje, I grad. NAPOMENA: gledajte da budete locirani oko grada! gradski autobusi (idu na svakih 15ak min, karte oko 1,5-2 evra) su prebukirani uvece! Nasa vila(bukvalno ulica ispred grada, nije bilo glasno) je bila na 3 min od grada pekare, super marketa Carrefour (ujedno I najjeftiniji, navodno) a do plaza smo svakako imale prevoz) ako ste kolima, nije vam vazno. Gradic je veoma fin, inace, na ostrvu je pretezno britanski, italijanski I spanski svet ( dok ne dodje grcki oko 20 jul-20 avgust- gledajte da izbegnete taj period, ludnica I sve poskupljuje!!! Generalno cene su veoma visoke I ponesite dosta novca! 10 snitova pecenice su 3 evra. Da se vratimo centru- milion taverni, prodavnica finih suvenira, butika itd.(ima i firmiranih radnji poput Tom Hilfinger i Beneton, ko voli)
    TOPLO PREPORUCUJEM: Nikos tavernu! Fini ljudi I ogroman meni sve sa slikama svakog jela koje nude, cene normalne, a hrana divna! Najbolji giros imaju. Konobarica Skotlandjanka- prica engleski.(recimo na sredini glavne ulice-Papadiamanti)
    SLADOLED YUM...ME! mada skup (100 g 2evra) ima jedno 50 dodataka I 6 vrsta sladoleda, sami sebi sve sipate. Racunajte da ce vam biti oko 4 evra. O ribi razmisljajte samo ako ste spremni da date 60 evra na kilo. O da. Ako volite nocni zivot, kad izadjete iz glavne Papadiamanti ulice, idete levo I tu su vam klubovi sa neon svetlima. Ima ih dosta, a masa se okuplja posle 1h
    Odlazak je dosta kraci- 15 sati. Nama su oduzili dolazak zbog trajekta I granica, morali su da planiraju vreme.

Da saniramo: pretezno su stranci
    cene visoke
    fin nocni provod, preporucila bih Rock n roll, poznate koktele imaju, iako skupe (oko 10-15 evra) doduse, jesam mlada, al ne izlazim jer mi to nije u interesu, al po svemu sudeci, mislim da je odlican nocni provod
    mnogo plaza, mozete naci idealnu za sebe, ovo je samo moj utisak sto se tice toga
    ima mnogo dzidzabidza, po nesto za svakoga...fino je
    rent a car je 22 evra u periodu kad sam ja bila 15.-25. jul(vila Serios)kasnije dosta skuplji I obicno vam treba A dozvola za motor
    skoro celo ostrvo ima los wi-fi al u tavernama mozete naci dobar, kao u Nikosu
    gledajte da ili idete kolima ili iznajmite neki vid transporta, jer su gradski autobusi s m r t I toliko prepuni da nekad ni ne staju na stanicama!
    najbolje je biti lociran oko grada, jer je u samom gradu prebucno, tu vam je sve blizu a do plaza svakako putujete- ako imate kola-nije vam bitno
    malo sam zbrda-zdola pisala, al ovako bih mogla do sutra
    busevi, inace idu do 00:00, a taksiji su uzasno skupi
    UZGRED, KOMARACA MALTENE DA NEMA!
    Idealno za mlade, stare, porodice!
    Dovoljno je reci da vec davim mamu da idemo I sledece godine. Isto mesto, ista vila.
    Ako vas nesto posebno zanima slobodno pitajte!

NADAM SE DA SAM NEKOM POMOGLA I DA NISAM UDAVILA PISUCI
    Takica88

Skiatos

Autor Takica88, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 31.07.2013.
    Ostrvo koje nudi sve sto je potrebno za jedan pravi, dobar odmor. Lepe plaze, odlicna hrana, super provod...Vredi se vratiti jos neki put.
    acketa

Skiathos

Autor acketa, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 31.08.2012.
    Ostrvo malo, ali poseduje sve sto treba da ima jedna dobra turisticka ponuda. Pogodno za avanturiste, kao i za one koji vole miran odmor. Zadovoljava sve kriterijume jednog savremenog, razmazenog turiste.
    Bumbarka

Skijatos

Autor Bumbarka, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 31.07.2013.
    Ovo prelepo ostrvo posetila sam sa deckom u drugoj polovini avgusta meseca 2013. i evo nekih zapazanja, nadam se korisnih za buduce posetioce. Potrudicu se da vas ne informisem o geografskoj duzini i sirini, broju suncanih dana, kolicini padavina tokom godine I sl..

Pa da pocnemo:

SMESTAJ
    Nasli smo smestaj 10tak dana pre polaska. Gledajuci slike, nije bas obecavao, ali nismo ni imali izbora, jer je sve bilo puno. Odlucili smo se na kraju za jedinu preostalu sobu u vili Glifoneri, koja je udaljena nekih 200m od centra (ulica Papadijamanti) I prijatno iznenadili. Iako smo delili kuhinju sa jednim parom iz druge sobe, imali smo terasu s koje je pucao pogled na more I avionsku pistu (inace, samo nasa I soba do su imale ovakvu poziciju). Posteljinu I peskire su menjali 3x za 10 dana, a kuhinja je imala sve od neophodnog posudja, sundjer, tecnost.. WI-fi je bio dostupan u prizemlju vile, pa je pored svoje svrhe sluzio kao mesto okupljanja I upoznavanja sa ostalim stanarima.
    Na ostrvu nas je docekao M.M. iliti Mile mobilni, nas covek koji nas je sproveo do smestaja (rasporedjeni smo u 4 vile), a prethodno svima dao kartu ostrva I ukratko nas uputio na vece markete gde su proizvodi jeftiniji, popuste koje mozemo ostvariti na osnovu odredjenih kartica koje smo takodje od njega dobili, gde je najbolji giros I sl.

GRAD
    Fenomenalan, urban, ziv, skroman, romantican, bucan….za svakog po nesto. Sve je u punom sjaju do 1h posle ponoci, nakon toga na scenu stupaju klubovi, a za najupornije tu je I after pary!
    Glavna ulica je Papadijamanti u kojoj vas radnje bombarduju sa svih strana svim I svacim, ali ako skrenete u bilo koju sporednu ulicu (levo) iz glavne, tada dobijate skroz drugu atmosferu. Pored raznih radnjica, ovde se mogu naci I taverne, sa jako pristupacnim cenama (u odnosu na red onih koje se nalaze na putu ka aerodromu, ondosno od kafica rock and roll na gore) I tradicionalnom grckom muzikom. U samom gradu imaju tri crkve, do kojih se moze pesice stici. Sa jedne od njih puca pogled na ceo grad, a uvece na istoj lokaciji mozete odgledati I film pod vedrim nebom, na velikom platnu. Na otprilike oko 14km od grada nalazi se I manastir Evangelistria, do kojeg pored sopstvenog, mozete otici I organizovanom turom, koja krece od pocetne autobuske stanice u jutarnjim casovima.

PLAZE
    …..koje smo obisli su Ampelakia, Kukunaries (u toku jednog dana, blizu su), zatim Banana, mala Banana (nudisticka), Agia Eleni (ovde smo imali popust na lezaljke, umesto 8, dobili smo ih za 4e I 20% nap ice na osnovu prethodno dobijenih kartica od Mileta), Vromolimnos, Marata, Agia Paraskevi, Trulos, Megali Amos, Mandraki (do ove plaze mozete stici jedino sopstvenim prevozom, jer bus ne prolazi) I jos par manjih preko stencuga koje su se nalazile na kraju ovih plaza. Sve plaze su peskovite, ciste, a vecina ima I tuseve koje mogu koristiti svi, bez obzira da li ste uzeli lezaljke. Meni su manje vise sve slicne, razlikuju se po velicini, da li ima prirodnog hlada koji prave borovi, vise omladine ili starijih, da li ide glasna muzika ili je jedva cujete. Izdvojila bih Vromolimnos plazu, koja mi se najvise svidela, jer je na njoj bilo najzivahnije. Muzika je glasnija, imate prostora da pikate “tenis” ili sta je vec sa onim ultra popularnim drvenim reketim, mozete se prikljuciti I odbojci na pesku ili spontano organizovanom casu akvabika, koji drzi neki crnac. Gradska plaza mi se najmanje svidela, tu smo se zadrzali citavih 5min, nekako mi je penzionireska…al opet kao sto rekoh, za svakog po nesto. Plazu Lalarija smo posetili brodicem, jer nema drugog nacina, a u istoj turi smo obisli I tvrdjavu Kastro na ciji vrh smo se peli (ovde smo imali nekih 40tak min. za razgledanje I slikanje), dok je za kraj ostavljeno ostrvo Tsougrias (na istom postoji I jedna mala, mnogo lepa crkvica, tako da ukoliko vas interesuje, preporucujem).
    Do svih se moze stici gradskim busem I sve stanice su obelezene brojem I nazivom plaze. Mi smo kombinovali, malo gradski, malo prevoz koji je organizovan samo za nase turiste preko vec pomenutog Mileta. On je bio nesto jeftiniji, ali je takodje bilo fiksno vreme odlaska I povratka 10h-19:30h, vozio je samo nase turiste I nije bilo guzve. Gradski bus ide na nekih 10-15min. a u interval do 19h I posle 20:30h tesko da cete I uci, ako idete ka gradu, jer je prepun, sto ljudi koji se vracaju sa plaza, sto onih koji su smesteni van, pa su se uputili ka centru. Ovde bih iskoristila priliku I da preporucim smestaj u blizini centra, jer je zadnji bus oko 13h, pa vam je I pored guzve, vreme ostajanja u gradu limitirano, izuzev da uzmete taxi, koji nije nimalo jeftin.

CENE
    Pivo - 2,5e (0,5l) happy hour Po klubovima je ono najjeftinije pice i uglavnom je minimum 5e, casa vina 6e, kokteli od 10e pa navies, dzin tonik 7e itd.
    Kafic koji prosto mami da sednete, a koji je usput I proglasen za najbolji bar u Evropi 2004.godine je Rock and Roll, gde sluze egzoticne koktele koje smo morali da probamo. Dva koktela kostala su nas svega 26e (zato povedite decka .
    2 x Mitos, 2 x Bolonjeze – 22e (ovo je bila neka picerija Pasta bal bal, ne mogu da se setim) cena spageta je varirala izmedju 6e – 9e, tako da nije lose malo procunjati, a ne sesti u prvi restoran.
    Suvlaki se moze naruciti u razlicitim kombinacijama, ali mesto gde smo jeli, kao neki fast food nas je I u svojoj nabogatijoj ponudi ostavio gladan, mislim da je bilo neki 10e za dvoje.
    Giros ko giros, sto bi rekli….ali I nije bas tako. Zao mi je sto restoran na sredini glavne ulice, prekriven cvecem nismo otkrili na pocetku, bolji giros nisam jela…za 2,5e.
    Vino u dve taverne je bilo 5e pola litra.
    Lamb kleftiko (njihov specijalitet, koji je vise nego dovoljan za jednu osobu) + neki mix racica (malo manja porcija) + vino – 30e.
    Palacinke 2,5e (mogla sam jos tri da pojedem :), frozen jogurt 100g – 2e, cini mi se….to je takva zaraza I mnogoo je dobar…bio….dok nismo otkrili sladoled koji daju na lopate, a ne kugle I krece se od 1 – 5e.
    Pice na plazama ne postoji ispod 2,5e, na nekima sluze I hranu….
    Snadbevali smo se u jednom market, tacno preko puta pumpe, pored koje prolazi I gradski bus. Nesto je skuplje, nesto ok….ne znam da li je postojao neki povoljniji, ali taj nam je bio najblizi, tako da smo se na njemu I zadrzali.
    Kako smo bili u terminu 20.8 – 30.8 poslusali smo savet vodica, da posle 26.cene osetno padaju, pa smo renta car (motoric) umesto 75e, platili 40e, za 3 dana. Bio je i mali problem, jer Grci ne daju motorice bez A dozvole, tako da smo tek nakon 10tak agencija nasli gazdu koji je rizikovao.

I JOS NESTO…
    Grci voze k’o manijaci!
    Radnu snagu na ostrvu cine Srbi, Makedonci I Grci student
    Znaju po dve recenice na srpskom I italijanskom, uglavnom – Mi mnogo volimo Srbe.- Srbi su najbolji.
    Zastitni znak ostrva su macke, koje se krecu u grupicama od 5 do 7.
    Sve ove stvari su skroz nebitne, zato se opustite I uzivajte

marijam268

Sporadi-Skijatos, Skopelos i Alonisos

Autor marijam268, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: No value
    Odakle poceti :)) Pre svega ova tri ostrva odmah obelezite kao jednu od narednih destinacija ukoliko vec niste bili, a i ako ste bili sigurno niste sve stigli da vidite, jer je to zaista nemoguce. Svoj boravak smo poceli od Skijatosa, predivnog gradica, ususkanog u zelinilo borovine i plavetnilo brojnih morskih uvala. Toliko je lepih plaza da smo nekim danima obilazili i po 3-4, sada bi nam prijao neki odmor :)) Nasi favoristi su Maratha, Kanapitza, Ambelakia i Mandraki, za svakog moze ponesto da se nadje, imate male uvale i vece pescane plaze, taverne, barove, kafice, a za one koji vole da istrazuju i pesace Skijatos je savrseno mesto. Vecina plaza se nalazi relativno blizu autobuskih stanica (do 16 stanice 1.6 e, a do 26 cena karte je 2 e), ali nama su posebno interesantne bile one do kojih je potrebno izdvojiti malo vise vremena, a i truda. Mandraki i Dijamantska plaza (Koitsuri) su bile medju nasim planovima, do Mandrakija se ide 30-40 minuta kroz Borovu sumu, na samoj plazi se nalaze dve kucice, jedna sa hladovinom gde mozete ostaviti stvari i druga u kojoj je mini restorancic), plaza je zaista lepa, ali je jos lepsi povratak od nje ka centru Skijatosa. Krenuli smo slucajno pogresnim putem kuda idu kola, ali se ispostavilo da je to vise nego pravi put:)) predeli na koje smo naisli, pejzaz oslikan zalaskom Sunca, neopisivo. Put nam se zbog fotografisanja znatno oduzio, ali vredelo je. Dijamantska plaza nam je bila veci izazov, jer smo krenuli od Kolios plaze i bilo nam je potrebno dobih 1,5 ili 2 do blizu nje. Priroda uz put je takodje neverovatan, kucice i vile koje zatvaraju vrata i time plaze prave privatnim sa obiljem cveca su prava mala umetnost. Nazalost, nismo stigli do plaze, jer se put u jednom trenutku prekida i za kola i za pesake, mi smo bili u japankama, sa strane puta su bili ostaci odrona, a put koji je delovao kao da vodi ka plazi bio je u losem stanju, a sa strane je stajala bodljikava zica. Dodatno nas je odbilo sto nije bilo pesaka, a ni kupaca na samoj plazi, samo neki brodic udaljen od plaze. Kada se pogleda voda i boja mora jasno je kako je plaza dobila naziv :)
    Ulicice Skijatosa koje procvetaju nocu, kula-sat, crkva SV.Nikole, atmosfera u tavernama i preukusna hrana svakako su preporuka da posetite ovo divno ostrvce. Skijatos jeste lep, ali nase milsljenje je da je Skopelos raJ!
    Prvi izlet na koji smo isli obuhvatao je plaze Skopelosa i malo je reci da smo bili odusevljeni, Skopelos je jos zelenije ostrvo, a plaze su uffff:)) Prva Kastani, kao rajska plaza, besprekorno kristalna voda, sljunak, prirodna hladovina, mir koji se pruza plazom. Jedva smo se odvojili od nje. Ono sto je na tim plazama Skopelosa uocljivije drugacije nego na plazama Skijatosa jeste dubina, na Skopelosu se plicak brzo zavrsava, dok je na Skijatosu obrnuto. Sledeca plaza - Panormas skoro da je uspela da nadmasi prvu, ali nam je Kastani ipak bio prvi utisak pa nam je bila miljenica :) Treca plaza Milia, ujedno i najveca, najmanje nam se dopala. Hlada skoro da nema nigde, ima klizavih stena u vodi, ali je voda i dalje predivna. Sledeci izlet bio je obilzak grada Skopelosa i Alonisosa. Grad crkvi, uskih, uskih ulicica, nezamislivih plaza i ocaravajuce atmosfere morate obici. Turizam nije toliko razvijen kao na Skijatosu, ali to ga cini jos lepsim i strme ulicice vas teraju da ostanete u formi. Chora stari deo Alonisosa, takodje je ulepsao nase letovanje, zamislite osecaj kada jedete topli cokoladni kolac u kafeu koji se nalazi na vrhu Chore i gleda na ceo grad :))
    Nadamo se da cemo se neko sledece letovanje opet susreti sa Sporadima, a na to nas nagovaraju i preslatki delfini koje smo videli tokom plovidbe. Skopelosu definitivno treba posvetiti vise vremena, tako da je on na nasoj listi zelja za neku sledecu godinu!
    Loukomades

Skiatos - ostrvo kome ću se uvek vraćati

Autor Loukomades, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 30.06.2011.
    Skiatos - ostrvo kome cu se uvek vracati
    Kada sam pre dve godine prvi put posetila ovo ostrvo bila sam potpuno ocarana. Zato sam se sa lakocom odlucila da ga ove godine ponovo posetim.

Skiatos se nalazi u Egejskom moru i obiluje prelepim plazama-ima ih preko 60. Neke su manje pristupacne, ali se do vecine moze lako stici. Medju popularnim su Kukunarijes, Banana, Megali Amos, Mandraki...Ipak, ove godine je za mene apsolutni pobednik bila plaza Mistik! Predivna voda, pescana plaza, lezaljki taman dovoljno da ne bude guzve. Medjutim, prava kraljica na ovom ostrvu je Lalarija, plaza do koje se moze doci jedino brodom. More je neverovatne plave boje, okruzeno obalom koju prekriva beli kamen i iznad koje se dizu visoke stene.

Sam grad je neodoljiv! Mali, sa dugackom glavnom ulicom koja vodi do luke. Ime joj je Papadijamanti, po pesniku poreklom sa ovog ostrva. Prepuna je prodavnica sa suvenirima, restoranima, kaficima,...Takodje se u njenoj blizini nalazi i bioskop u kome film Mama Mia mozete gledati svakog cetvrtka. S obzirom na to da je ovaj film sniman delom na Skijatosu, a delom na susednom ostrvu Skopelosu, nailazicete na svakom koraku na nesto vezano za ovaj mjuzikl. Na  kraju glavne ulice nalazi se luka koja je podeljena na stari i novi deo. Ako krenete put stare luke, ocekuje vas jos obilje kafica i restorana, pogotovu ako se odlucite da se popnete uz brojna stepenista koja vode kroz bezbroj malih ulica. Prepustite se ovoj avanturi, odvesce vas do nekog dobrog restorana ili prodavnnice. Ukoliko se zaputite na drugu stranu, docekace vas restorani pored vode u kojima su na meniju riblji specijaliteti. Kad njih prodjete nailazite na nocne klubove. Samo, pravi provod tu pocinje tek oko dva sata posle ponoci. Tu se, za prave gurmane, put ne sme zavrsiti! Jos malo napred, ka aerodromu (koji je jedan od najmanjih na svetu) nalazi se taverna Milos. Ususkana pored vode i stare vetrenjace nudi neverovatno ukusne specijalitete. Uz gitare, vino i dobro drustvo, provod je zagarantovan!

Za one koji se odluce da posete ovo ostrvo imam nekoliko saveta. Smestaj trazite u samom gradu ili u Megali Amosu da bi mogli uvece da pesacite do grada, jer ako imate auto mesto za parkiranje je veoma tesko naci. Autobusi dobro funkcionisu, ali su uglavnom prepuni i poslednji je oko ponoci. Taksijem se nisam vozila, ali sam primetila da su vozaci vrlo bahati, a i savetovano mi je da ih ne koristim. Hoce papreno da naplacuju voznju. Ukoliko vam je neophodan taksi, najbolje bi bilo da se sa vozacem unapred dogovorite o ceni. Takodje, ukoliko volite da istrazujete, dobro bi bilo da iznajmite auto ili motor, da bi obisli sto vise plaza. Samo, u sezoni iznajmljivanje moze biti i malo skuplje. Isto, treba ocekivati i nesto vise cene u prodavnicama i restoranima. Cena lezaljki i suncobrana je na celom Skijatosu 8 evra i niko vam posle 17h ne sme naplatiti njihovo koriscenje. Inace, ovo ostrvo nije preporucljivo van sezone jer tada vreme i nije naklonjeno. U sezoni su temperature idealne, ne prelaze 35 stepeni, a i stalno duva vetar koji bas ume da osvezi. Grci su ljubazni, znaju i po koju srpsku rec.

Iako sam ga vec dva puta posetila, obacala sam da cu se ponovo vratiti. Koliko me je ovo neverovatno ostrvo ocaralo, obecanje cu sigurno ispuniti.
    boxi

Skiatos

Autor boxi, za destinaciju Skijatos grad,

Datum boravka: 31.08.2009.
    Na Skijatosu smo bili u prvoj polovini septembra i zakacilo nas je najgore moguce vreme sa samo cetiri lepa suncana dana za kupanje i ostalim kisnim i olujnim danima gde dva dana ne mozete uopste da izadjete iz apartmana.
    Putovali smo preko agencije Sabra. Vodic Vasa je bio krajnje ljubazan i profesionalan. Put busom do Volosa je trajao 16h sa pauzama taman koliko treba i dosta kupljenja putnika duz auto-puta ali to je trajalo samo par minuta koliko se stvari spakuju i putnici udju. Na makedonskim granicama smo bili oko sat na svakoj, bas tih dana je bilo neko hapsenje carinika tako da se moze reci da smo super prosli. U Volosu je bus stao na nekih 50m od broda i ukrcavanje na brod uposte nije bilo haoticno kako sam ja ocekivala. Mi smo bili sa detetom od dve i po godine u kolicima, njegovim krevetom za putovanja i gomilom stvari i sve je proslo u najboljem redu. Stvari se ostavljaju na samom ulazu na brod, sa leve strane za Skijatos, sa desne za Skopelos. Brod je velik i lep, sa dosta otvorenih paluba i unutrasnjim salonima. Plovidna je trajala oko 2. 5h. Na izlasku sa broda sacekao nas je predstavik i zajedno sa vodicem iz busa lokalnim autobusom odvezao do vile Makis dok su nase stvari odvezene kombijem.
    Kada smo razmislajli o Skijartosu glavna dvoumljena su bila da li uzeti smestaj u gradu ili blize nekoj plazi. Nakon letovanja tamo (narocito sa losim vremenom) mislim da je bolje biti smesten u gradu.
    Vila Makis je iznad grada,, sa doooobrom uzbrdicom ali na to smo bili spremni. Prva dva dana nam je bilo naporno ali kasnije smo se navikli i decija kolica gurali uz brdo “k’o od sale”. Vila je sa dva sprata i prizemljem. Mi smo bili smesteni u prizemlju i to vidim kao najvecu manu-ne bih opisivala razloge. Mislim da je najbolje uzeti apartman na prvom spratu. Dvoriste oko vile je u zelenilu, sa plasticnom garniturom za sedenje. Iza vile je veliki parking. Apartmani su “grcka klasika” i zbog uglavnom oskudacije posudja po app u Grckoj i ovog puta sam ponela malu serpicu, veliki rebrasti noz, dascicu za secenje i detetov pribor i posudje. Zena je skoro svaki dan sredjivala sobe, prala kupatilo i po potrebi menjala posteljinu. Nas sin je stalno nesto prosipao pa smo non-stop dobijali ciste navlake i carsave. Inace. menja se posteljina na svakih 5 dana. Dobijaju se peskiri-sasvim dovoljan broj i savrseno cisti-uvek se, kada tako nesto vidim, zapitam sto vucem tolike peskire od kuce na more. Iako sam ponela od kuce, u sobi su bili sundjercici i tecnost za sudove, i dosta tolet-papira. Klima je bila ukljucena u cenu, I radila je perfektno, prvih dana za hladjenje, a kasnije za grejanje. Pogled iz ove vile je ocaravajuci i vredan svakodnevnog penjanja uz brdo.
    Na pocetku te ulice-uzbrdice se nalazi supermarket sa OK cenama.
    Na vili je postojala info-tabla na koju je predstavnik kacio potrebne informacije i obavestenja o izletima i sa njegovim brojem mobilnog. Imali smo dva stastanka, prvo vece i dva dana pred put oko povratka. Primetila sam da su skoro svi dosli potkovani raznim informacijama “sta i gde na ostrvu”.
    Za ta 4 dana kupanja (mnogi su se kupali i nekim oblacnim-nekisnim danima ali sa malim detetom nije bilo sanse) kupali smo se na Megali Amos –nista posebno i na Kukunariesu-savrseno. Na Kukunaries smo isli busom i bilo je skroz OK, dete je ranoranioc tako da nije bilo guzve u busu. Tamo smo rucali u self-service barovima na plazi-sasvim pristojno (npr. kobasice+ pomfrit, 2 velika sunka sendvica i 3-4 pica 17. 5 eura). Grad smo obisli uzduz i popreko. Ne bih pisala sto sve treba videti jer je dosta o tome receno i napisano. Mi smo nase ruzno vreme iskoristili setajuci, setajuci i setajuci. Jedan dan smo isli kombijem do manastira Evangelistrias, tamo ostali 2-3 sata, setali po planini i uzivali u prizorima, mirisima i cistom vazduhu.
    Na putu tamo imali smo dosta drugacijih planova: vise plaza i obavezan izlet do Skopelosa i Alonisosa ali smo zbog loseg vremena i malog deteta to odgodili…za neku sledecu godinu. Brodovi kojima se ide na ova krstarenja su veliki i lepi ali nemirno more I lose vreme u dane kada su planirani je ucinilo da odustanemo, narocito zbog deteta.
    Sto se tice boravka sa malim detetom sledece je bitno. U busu je imao svoje sediste i uopste nije naporno, mislim da je njemu bilo lakse nego nama-prespavao je ceo put. Postoji ambulanta-srecom nam nije trebala. Videla sam i privatnu zubnu ordinaciju. Igraliste za decu nema, ali imaju dva mala sistema sa toboganima i penjalicama u staroj luci-bzvz-ali nas sin je lepo tu prekratio vreme. I najvazije: brodovi, jahte i jedrilice - i dan danas, skoro dva meseca nakon putovanja, se kuci igramo “mora i broda”.
    Poslednji dan smo izasli iz app u 11h, brod smo imali u 20h, stvari su ostale kod vile i kombi nam ih je doneo sat vremena pred isplovljavanje broda u luku. Mi smo tako mogli bez prtljaga da ceo 11. dan jos malo uzivamo. Sve je proslo u najboljem redu!
    Povratak je, naravno, bio kisovit. Prilikom iskrcavanja u Volosu i pakovanja u bus kisa je bila “k’o iz kabla”. Svaka cast vozacima i vodicu koji su po tom vremenu, skroz mokri pakovali stvari i imali strpljenja za sve nas!
    Put nazad je od Volosa do BG trajao, takodje 16h.