• Пауновић Владимир

PRAG(Příští zastávka) :)

Autor Пауновић Владимир, za destinaciju Prag,

Datum boravka: No value
    Ne znam na koji način bih mogao da prenesem pravi utisak ovog neverovatnog putovanja, osim da je bilo zaista fenomenalno!
    Ali ako već treba da se krene odnekle, najbolje će biti od početka, a to put autbusom. U Prag sam išao sa devojkom preko agencije (neću staviti koje da ne bih prekršio pravila, uglavnom kako sam čitao sve imaju sličan program, tako da nije ni bitno), koju bih ovom prilikom mogao pohvaliti dobrom organizacijom putovanja, pri čemu smo za uplaćeni novac, zaista dobili kvalitenu uslugu. S obzirom da smo krenuli iz Novog Sada, na granicu smo stigli za nekih sat ipo, računajući jednu pauzu malo pre granice. Našu granicu smo prešli za nekih pola sata čekanja, a mađarsku nešto malo kraće, mada se baš ne sećam. Uglavnom čim smo ušli u Mađarsku, prepustili smo se čarima njihovog autoputa, za koji mislim da je jedan od najboljih u Evropi, tako da sam noćnu vožnju prespavao u potpunosti. Nakon ulaska u Slovačku odmah sam se probudio, a potpuno razbudio u Češkoj s obzirom da im je autoput u rangu sa našim :) U Prag smo stigli oko 10 sati ujutru. Tog prvog dana smo obišli dobar deo grada, ali se nismo nigde zadržavali, jer zaista ima puno toga da se vidi! Ovo prvo upoznavanje je veoma korisno da, jer se na taj način malo upozna grad, kako ne biste narednih nekolko dana lutali bezveze. Uglavnom taj prvi dan predstavlja upoznavanje sa osnovama grada, gde se šta nalazi, vidite gde su Hradčani, Karlov Most, gde da kupite karte za prevoz, gde da jedete, gde da ne jedete :), gde da zamenite evre za češke krune i naravno gde da popijete pivo ! :)
    Gradski prevoz je odlično organizovan, imaju tri linije metroa i dosta tramvajskih, kojima možete stići bilo gde. Karte se kupuju kao vremenske, kupuju se na automatu i mislim da je pola sata oko 20 i nešto kruna, a može se kupiti za sat ipo, kao i dnevna, koja je oko stotinak kruna. U svakom slučaju, moja je prepuruka da se ovaj grad obiđe peške, jer ima puno skrivenih atrakcija koje se ne mogu videti iz prevoza.
    Evre smo menjali negde u centru, kod ulaza u metro stanicu i kurs je bio 27 kruna za evro.
    Što se tiče klope, veprovo koleno je nezaobilazno :) a naravno tu su i čuvena češka piva. U centru imate puno pivnica u kojima se toči pivo i služi klopa, ali ipak treba obratiti pažnju na cene, jer možete se prošetetai malo van centra i jesti isto veprovo koleno za duplo manje pare.
    Što se tiče piva, česi su zasta majstori a moja topla preporuka, jeste pivnica ,, U tri ruži" ( molim ekipu sa sajta da ne briše ako sam prekršio pravilnik o reklamiranju) :) , s obzirom da im je pogon za pivo u podrumu :) Probao sam nekoliko vrsta, i to je iskustvo koje nikada neću zaboriviti! za 80 kruna( malo jače od tri evra) možete popiti manastarsko 0.4 od 9% alkohola, čiji ćete ukus pamtiti do kraja života! Prag je po tom pitanju zaista pristupačan, jer kada se uporedi odnos cene i kvaliteta, Prag je zaista pun pogodak! Poređenja radi, u centru Beča, Otokringer koji u rangu Jelen piva je 4 evra.
    Hotel u kojem smo odseli zove se Fortuna vest i malo je udaljen, ali do njega vodi tramvaj 9 sa kojim se od centra stiže za dvadesatak minuta, tako da je to meni bilo ok.
    Hotel nije loš, sobe su dobre, ali je problem bila nikakva zvučna izolacija između soba. Inače aranžman je bio na bazi noćenja sa doručkom pri čemu je klopa zaista bila ok.
    Što se tiče znamitosti, tu su neizostavni Hradčani naravno, Zlatna ulica u kojoj imate bezbroj malih muzeja( muzej viteškog oružja i oklopa, muzej igračaka, muzej sprava za mučenje, znači za svkog normalnog čoveka ponešto :) Mi smo sa stanice Ujezd krenuli žičarom prema Praškom Ajfelovom tornju( zaista kopija ajfelofog tornja) i sa vrha peške krenuli prema Hradčanima. Ovoj deo je zaista predivan jer će te sa brda videti Prag kao na dlanu.
    Od Hradčana smo se spustili prema Karlovom mostu, i usput posetili Kafkin muzej. U blizini možete videti najmanju ulicu na svetu, koja čak ima i semafor za pešake, jer se dva čoveka ne mogu mimoići :)
    Kod Karlovog mosta, obavezno svratitte do naše Ambasade i pozvoniite, možete popiti kafu sa ambasadorom ako je dobrog raspoloženja :)
    U nastavku ćete videti astronomski sat, Diznijev zamak :) ( jer je Dizni bio oduševljen katedralom u centru da ju je koristio u uvodnim špicama u crtaćima)
    Više ne bih da otkrivam, budućim putnicima zasta preporučujem da istraže grad!
    Od fakultativnih izleta smo imali Drezden i Karlove vari, pri čemu smo se devojka i ja odlučili da dan za Drezden iskoristimo upoznavajući Prag, tako da smo putovali u Karlove vari i to je bio pun pogodak!
    Karlove vari su zaista čarobno mesto, jer jednostavno gde god da se nalazite u Karlovom Varima, svaka zgrada, svaki most, svaka ulica je nešto poptno neverovatno. Ukratko Karlove vari jednostavno ne smete propustiti, a da ne bih previše otrkrio ovde ću stati. :)
    Želim da napomenem, kao veliki ljubitelj piva, na puti za Karlove vari odmor je kod poznate Češke pivare ,,Krušovice" a vi pivopije budite maštoviti i zamišljajte kakva je pauza u pitanju :) Točeno pšenično je 30 kruna, znači oko jednog evra, tako da ako niste ljubitelj istorije, neka ovo bude razlog puta za Karlove Vari :)
    Svim budućim putnicima u Prag želim da poručim da je ovo zaista grad koji ima za svakog ponešto i da vas zaiste neće ostaviti ravnodušnim!
    Tanja231

Zlatni Prag

Autor Tanja231, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 31.03.2014.
    Prelep grad koji vredi posetiti svakako,2x sam bila nesto me vuce da odem i treci put,prelepa arhitektura,svasta za videti.Pivo im je cista 10-ka.Gradski prevoz super funkcionise,cene su ok,oba puta sam kacila snizenja,za male pare mozete kupiti svasta nesto.Ako se odlucite za posetu ovom zlatnom gradu necete se pokajati.Preporucujem i posetu Karlovim Varima. :)
    anula94

Zlatni Prag

Autor anula94, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 31.08.2012.
    Pre dve nedelje sam se vratila iz divnog Praga i vec zelim opet da ga posetim. Grad je jedan veliki muzej koji me je ostavio bez daha i svakom bih preporucila da ako ima prilike jednom svrati u Zlatni Prag.

nenaddj

Autor nenaddj, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 29.02.2012.
    Boravio sam sa suprugom krajem marta u Pragu. Smestaj je bio planiran u hotelu Slavija ali smo zbog zauzetosti pomenutog hotela prebaceni u Holiday inn. To nam je bio ekstra ustupak ne toliko zbog kategorije hotela neko zbog lokacije.
    Bili smo na crvenoj liniji metroa dve stanice od centra a takodje vrlo blizu Visehrada gde je jedna od najstarijih kaedrala u Pragu tako da smo ceo taj kompleks obisli individualno.
    Prvi dan smo obilazili Prag sa lokalnim vodicompocev od Hradcana i katedrale svetog Vita, a zatim lagano peske preko Karlovog mostado starogradskog trga i astronomskog sata.
    Drugi dan smo organizovano posetili Drezden sto obavezno preporucujem. Grad koji je bio razoren krajem drugog sv. rata u potpunosti je obnovljen i deluje impresivno.( ne navodim sta se sve obilazi to ima u programu agencije i toga se striktno drze)
    Sto se tice kursa u Pragu za 1e se dobija 24 krune i to u menjacnici koju nam je preporucio vodic ( tzv kod arapina ispod njujorkera)U vecini drugih menjcnica pise da je kurs 25 i vise kruna ali kad vam zaracunaju proviziju dobijete 20-23 krune.
    Za cesku kuhinju kazu da ih cine dve stvari meso i pivo. Obavezno probajte kolenice. U restoranu pored pomenute menjacnice porcija kolenica za dvoje kosta 235 kruna (manje od 10e), dok je pivo 30-50 kruna zavisno od vrste i velicine krigle. Najskuplje je crno plzensko. Takodje probajte i beherovku nacionalno pice nesto poput pelinkovca samo malo bolje. Ne kupujte je u suvenirnicama jer je tu preskupo. Najjeftinije je u supermarketima Albert. tu je 1litar 339 kruna. Taj supermarket ima na stanici metroa Mustek ulaz izmedju pomenute menjacnice i njujorkera. Kobasice na ulici kostaju 50-60 kruna i nisu lepe kao u Becu ali moze da posluzi.
    Jeftino moze da se jede i u t. c. Paladijum koji je na trgu republike. Lako se nalazi od astronomskog sata jedno 500m ulicom pored katedrale koja je posluzila Dizniju za uzor za crtani film Snezana i sedam patuljka. Restorani u tc Paladijum su na trecem spratu i to burger king, mek, nacionalni... Tu dvoje moze da jede za 6-10e. U tc Paladijum ima dosta istih radnji kao i u Beogradu i cene su gotovo identicne. Drugo mesto za soping u pragu je Vaclavske namjesti (trg)koji se prostire od vise puta pomenutog njujorkera do nacionalnog muzeja. U jednoj poprecnoj ulici ima dosta radnj sa obucom Hogl, Leiser, Gabor, Salamander i tc Crna ruza sa brendiranom i skupljom robom. Takodje od Astronomskog sata do jevrejske cetvrti vodi Pariska ulica koja je najskupla i gde prodaju najpoznatiji kreatori. Nije lose tu proci jer je arhitektura zgrada u toj ulici impresivna. Ljubitelji svajcarskih satova tu mogu da napare oci sa najpoznatijim markama.
    Ipak ko misli da kupuje garderobu neka to uradi u Drezdenu ( tc Albertina i robna kuca Karstad nesto poput bivse beogradjanke samo mnogo vece). Tu ima mnogo nemackih robnih marki koje kod nas nisu mnogo poznate, ali su vrhunskog kvaliteta i ne bas mnogo skupe. Sta god kupite u Drezdenu uzmite taks free obrazac koji overite na izlasku iz Madjarske i posle dobijete povracaj pdv-a koji je u Nemackoj 20 posto> To maze da se naplati u Rajfajzen banci.
    Jeftino moze da se pazari i u HM, C@A, Njujorker i u Pragu i u Drezdenu, ali po meni je kvalitet njihove robe diskutabilan.
    Sto se tice gradskog prevoza funkcionise savrseno i mi smo koristili metro i par puta tramvaj. Metro ima tri linije zelenu zutu i crvenu i tako su obelezene da nemozete da zalutate. U svakom prevozu na ekranima je ispisana trenutna i sledeca stanica i glas saopstava isto to. U hotelu i od agencije smo dobili plan grada sa ucrtanim linijama i bitnim stanicama. Karta za prevoz kosta 24 krune ili 1e i vazi 30 minuta( moze da se izmenja vise prevoza za to vreme). Karta za 90 minuta kosta 32 krune. Za metro je bitno znati da se karta ponisti pre pokretnih stepenica koje vode ka peronu jer tu obicno vrebaju kontroleri a kazna je 80e. Karte kupujte na automatima. za to morate imati metalni novac pa kad menjate evre trazite sto sitnije apoene.
    Mestani nisu bas preterano ljubazni mada mi nismo imali neko lose iskustvo (jedan iz grupe je kupovao cetiri karte za metro na kiosku sto kosta 96 kruna i dao je dvesta kruna a dobio je kusur od 4 krune). Vecina prodavaca zna engleski bar za osnovno sporazumevanje mada moze da se razume i ceski kad se malo bolje koncentisete.
    Jos samo jedno da pomenem. U odlasku smo proveli tri sata u Bratislavi. Simpatican grad ali bez nekog posebnog sadrzaja niti ima sta posebno da se vidi. Mozda sam preterao u komentarima ali nadam se da ce nekom koristiti. Jos nesto birajte agencije koje daju vise nocenja za slicne pare jer vredi svaki dan u Pragu i obavezno posetite Drezden.
    gajic.b

Autor gajic.b, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 30.11.2011.
    Prag je predivan i veoma uredjen grad. Sve je posvećeno turistima i svi govore engleski. Supruga i ja smo odseli u hotelu "U Divadlo" u prevodu /U pozoristu/ koji je udaljen 4-5 km od Karlovog Mosta i odličan je za porodični smeštaj, u mirnom delu grada, koji je tramvajima 17 i 3 direktno povezan sa centrom. Kojim god da prevozom idete nikako ne možete da zalutate, jer je npr. unutrašnjost svakog tramvaja digitalizovana, pištu sve stanice na displeju i čuje se gotovrni automat koji vam kaže na kojoj ste stanici trenutno, koja je sledeća i gde je presedanje na metro. Na svim stanicama piše za koliko minuta dolazi prevoz koji čekate i bitno je da dolaze tačno na vreme!!! U svaki travmaj ulazite tako što sa spoljne strane svih vrata pritiskate zeleni taster da bi vam se vrata ispred kojih stojite otvorila. Na isti način izlazite iz prevoza, stiskanjem tastera kad tramvaj stane na stanicu. U protivnom majstor neće sam otvoriti vrata.

Ako se vozite javnim prevozom /autobus, tramvaj ili metro/ morate kupiti kate koje važe za sva tri vida prevoza /u našem sl. kupovali smo ih preko puta hotela u trafici/. Postoje tri vrste karata: za jednu vožnju do pola sata, koštaju 1Euro i najisplativije su. Možete kupiti i one koje traju 1h i 30min., skuplje su i ne postoji pravac u kojem se toliko dugo vozite. Gde god da ste smešteni u Pragu, svi putevi do centra ne traju duže od pola sata. Postoje i karte za tri ili pet dana, ali vas dodju skuplje od onih za pojedinačnu vožnju. Za karte morate imati krune.

Kurs je zvanično u svim menjačnicama 24. 5 ili 25 kruna ze evro, medjutim nigde ne dobijete toliko, već mnogo manje iako svuda piše da ne uračunavaju priviziju. Dakle, naš savet je da menjate po malo eura u hotelu gde je kurs 22 krune i tačan je, sve ostalo plaćajte u eurima jer ih svaka radanja prima. Kurs u radnjama i restoranima je mnogo povoljniji nego u menjačnicama /oko 24 krune/. Za izbegavanje su menjačnice na kojima piše Western Union, jer je tu kurs 19. 5 kruna iako piše 25. Jedina poštena menjačnica gde dobijete koliko piše je u ulici pored Muzeja piva, tj. Pub-a muzeja piva, i tu je kurs 24. 5 krune za euro.
    Za sve kojima je potrebno, srpska ambasada se nalazi u ul. u koju direktno izlazite kada predjete Karlov most na strani grada gde je dvorac /Mala strana/. Ambasada je svega nekoliko zgrada od mosta sa leve strane /vidi se srpska zastava/.
    Ako želite baš sve da vidite, pripremite se na dosta pešačenja, jer je turistička zona ogromna i u njoj nema saobraćaja. Dakle, noge su jedino sredstvo!
    Prag je za nijansu skuplji od Beograda, ukoliko sednete u kafić ili restoran u centru /a samo tu i vredi sedeti jer je prelepo/.

Ako idete zimi ponesite neku kapu ili šubaru /rukavice obavezno/ jer non stop duva vetar.

Obidjite sve spomenike kulture koji su naznačeni na turističkim mapama koje besplatno možete dobiti u svakom hotelu.

Što se tiče shopinga sve možete obaviti u centralnim shoping zonama /ulicama/ ili u tržnom centru Paladium. Ponuda je velika i u cenama nema nikakve razlike u odnosu na tržne centra koji su 20 km udaljeni od grada.

Preporuka je da izaberete hotel koji ima parking free, ukoliko dolazite svojim automobilom /naš hotel ima takav parking/. U suprotnom hotelski parking plaćate od 12-21 Euro na dan. Ako želite da se parkirate u cetru /plava zona/, sat parkinga košta 1. 5 euro.

Ako putujete kolima korz Češku će vas dočekati truckavi auto-put /što pojedine vozače nervira/, ali je to potpuno normalno jer veći deo puta prolazite kroz planinski predeo. Na ulasku u Madjarsku kupite vinjete i za Slovačku i Češku /za sve tri zemlje za 7 dana boravka koštaju 34E/. Gorivo je svuda bolje nego kod nas i isto košta.

Ako želite napravite pauzu u Bratislavi, grad je lep i manji /poput Novog Sada/, i sve što je potrebno može se obići za par sati. U Slovačkoj je valuta euro i nemorate ništa da menjate.

Naša preporuka je da ne odete iz Češke, a da neposetite Karolove Vari. Predivno mondensko mesto koje ćete dugo pamtiti. Od Praga je udaljeno 130 km i veoma lako se stiže. Naravno parkirajte se mimo centra, npr. na parkingu nekog mega marketa /Lidl/ koji je veoma blizu pešačke zone.

Svima koji se odluče za ovaj grad, želimo ugodan boravak i dobro vreme.

Jil

Autor Jil, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 31.03.2008.
    Dugo sam razmišljao da napišem komentar na ovom sajtu. Mogu vam reći da sam pre mog puta u Prag našao na ovom sajtu mnogo korisnih informacija i za to se zahvaljujem. :)

Moje iskustvo sa Pragom je predivno. Jedna od najbitnijih stvari u Pragu je vreme, jer ako je kiša kao što zna da bude onda će vam biti manji užitak. Srećom ja imam pozivivno iskustvo. :) Išao sam preko agencije Modena iz Novog Sada. Malo su skuplji ali na kraju se isplatilo.
    Imali smo fenomenalnog vodiča Dragana koga nije mrzelo da priča dokle god je bilo zainteresovanih ljudi da ga slušaju. Čovek je znao mnoge stvari od istorijskih podataka, menjačnica gde treba menjati novac, preporuka za dobro pivo :) i još mnogo detalja.
    U Pragu smo obišli standardne destinacije Karlov most, Hračane, crkvu svetog Vita, neke nacionalne pivnice, VOŽNJA VLTAVOM BRODOM + ručak (nikako je ne propustite), jevrejsko groblje, parlament i astronomski sat. Moja preporuka je da posetite što više od ovih mesta jer svaka ima svoju draž.
    Takođe predlažem vam da u slobodno vreme obilazite Prag u svojoj režiji, verujte mi vredi i ima toliko toga da se vidi da se sigurno nećete pokajati. Moj predlog su lokalne pivnice koje nisu blizu centra grada (i cene i ambijent su mnogo bolji od onih u centru), lokacije u Pragu koje se ne posećuju standardim obilascima i naravno ako vam džep dozvoli večerajte u nekoj pivnici nacionalna Češka jela. :-)
    Pored Praga obišao sam Karlove Vari i Karlštajn. Oba mesta imaju posebnu čar i stvarno bi bilo šteta da ih ne posetite ako ste već u Češkoj. Ukoliko budete imali dobre vodiče čućete dosta interesantnih priča o ovim mestima.

Iskreno mogu vam reći da ja nisam neki pivopija ali kada sam otišao u Prag pivo sam bukvalno pio umesto vode. Ne znam da li ste upućeni ali Češka pravi najbolja piva na svetu. Na kioscima po ulici možete uzeti nacionalno Češku brzu hranu pivo i kobasicu za male pare. To ne propuštajte.

Šta da vam kažem sve u svemu ja sam oduševljen Pragom, najlepši grad koji sam do sada video. Obavezno ga posetite pa vidite kakav će utisak ostaviti na vas. Ja se nadam da ću ga još posećivati. :-)

P. S. Da ne zaboravim novac menjajte u menjačnicama, razlika u kursu između banke i menjačnice zna da bude baš velika.

skrobek

Autor skrobek, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 31.01.2010.
    Prag je fantastican, veoma romantican u ovo zimsko doba, prevoz dobro organizovan, sve je na dohvat ruke. Posetili smo ovaj grad pre 20god, i sad su promene ogromne, i naravno da je skuplji, ali ne preterano, preporucujem svima boravak od par dana!
    Guest

Autor Guest, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 30.11.2007.
    ila sam u pragu, sve valja osim agencije, robinson, organizacija losa, treba ici uglavnom sa poznatijim agencijama, obavezno idite u karlove vari, meni se najvise svidela katedrala sv. vita, tinski crkva, obecni dom, jezuidski deo grada, sa sinagogama, njihov metro koji je odlican, sve uopste super. pozdrav svima, ljubica, i obavezno poseta pragu.
    vaskezez

Autor vaskezez, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 30.11.1999.
    Kao sto sam i mislio Prag je veliki lep grad sa dosta stvari koje mozete videti pogotovo u hradcanima.. to je stari deo grad akoji je prosto fenomenala sa sve katedralom Sv. Vita.. Nisam neki ljubitelj tih gradjevina ali je bas ostavio uticaj na mene i sve ostalo naravno.... Koliko god da je veliki lako se sve obilazi jer je saobracaj uredjen na mnogo jednostavan nacin i metroom i tramvajim a bagami i busevima.... Karte za prevoz nismo uglavnom placali ali kazu da je karta ako te uhvate 70e... pa vi sad birajte, mada avantura nema cenu...:))) U karlovim Varima nismo bili jer nije bilo dovoljno prijavlneih ali zato smo isli u Nemacku u Drezden. Prag je cini mi se skuplji malo nego sto sam zamisljao ali ne toliko da ne svratite u neku pivnicu i popijete plsensko pivo u kriglama za koje ce te dati od 50 do 70 kruna tj. od 2 do 3 eura za pola litra. Za nobvu godinu su poprilicno digli cene....
    U Hradcanima se nalazi ulica gde je ziveo Kafka i bas je autenticna... inace zove se Zlatna ulica. Prvi put kad smo isli placao se ulaz 250 kruna iliti 10e ali posle smo saznali da se posle 5 sati ulaz ne placa sto mi naravno proverismo i naravno bilo je tako..:)) Jebi ga Srbi sta cete...:))))
    Posetiti Prag? DA!
    BojanMak

Autor BojanMak, za destinaciju Prag,

Datum boravka: 31.03.2008.
    Ne propustajte go ovoj grad! Energijata sto ja nudi Praga e posebna. Zalutajte nekade po Hradcany ili bilo koj del od stariot grad i uzivajte:)