• Aleksija

CAROBNI NEOS

Autor Aleksija, za destinaciju Neos Marmaras,

Datum boravka: 27.07.2016.
    Ovog leta planirala sam odmor sa drustvom, nas sest. Imali smo, takoreci, samo jedan uslov, a to je da budemo svi u istom apartmanu. I tako u jednoj agenciji nam ponude Neos Marmaras i vilu Stratos hause . Mi bez mnogo razmisljanja pristanemo i onda dodjemo kuci i pocnemo sa pretragom i utiscima drugih o ovom gradicu na Sitoniji i onda krece nas pakao. Od milion komentara retko koji je bio pozitivan. Pitali smo se gde mi to idemo. Skepticni i vec uveliko razocarani krenuli smo put Neosa. Moram reci da je ovo prvi put da idemo na Sitoniju, obicno smo letovali na prvom prstu i nekim ostrvima u Grckoj. Polako smo se priblizavali u ranim jutarnjim satima more se presijavalo na suncu a mi smo bili spremni na sve. Iskrcavanje iz busa u takozvanom starom centru kod fontane odmah ispred vile Alkano nije ostavio ni malo prijatan utisak na nas. Mi smo to zamisljali kao neki trg sa fontanom, bar su tako rekli u agenciji, a ono malo poplocanog prostora koji zauzimaju baste okolnih kafica i pekare, market i razne trangulije ispred i fontanu tog jutra nismo ni spazili.
    Kada smo se otreznili od puta posli smo u potragu za plazom. Sve u svemu onako umorni i nismo bili odusevljeni. i sve ovo sto smo taj dan videli podsetilo me je na ono sto sam citala: ulice jesu brdovite, zapravo sve rade pod rucnom i spavaju i jedu. Ali ujutru je osvanuo novi dan.
    Neos Marmaras je malo mestasce kojem morate da se prepustite. ako ostanete pod onim utiskom od prvog dana i ako mu ne dozvolite da vas uveri u drugacije propasce vam odmor. Gradic se proteze na tri brezuljka mi smo bili na trecem tako da nam je plaza bila blizu. mozete preci preko brda a mozete ici uz samo more od vile Aklano predjete ulicu i iz more lepim setalistem lagano i brzo dolazite do plaze, pored malih tavernica i ono sto je bitno ravno je. Gradska plaza je duga i prelepa. stvarno prelepa. Kafici koji vam nude lezajke za dva pica (5e) a ima i mesta za one koji leze na svojim peskirima. plaza je stvarno velika ima i lep hlad tokom celog dana. nema preskakanja peskira i lezanja kao u sardini. Pesak je prelep, poseban. ni jednom se tokom dana ne zagreje toliko da ne mozete bosi preci do vode. more savrseno cisto, nema onog dugog plicaka karakteristicnog za neke plaze. sa plaze se sa jedne strane peuza pogled na grad, lepo vidite sva tri brega, a sa druge strane pruza se hotelski kompleks Porto Caras. Plaza je cista ima plavu zastavu i stvarno smo bili odusevljeni ovom plazom. od nase vile bio nam je blizu i centar odnosno taj drugi breg na kome su sva desavanja nocnog zivota. prava guzva i ludilo krece oko 23h ulice su pune setaca sa jedne i druge strane ulice pruzaju se prodavnice suvenira, garderobe, kozne galanterije, ali nekako je sve prefinjenije, nema onu vasarsku atmosferu, sto me je odusevilo. pravo malo mediteransko mesto. kafici nocni klubovi taverne, za svakog po nesto. ujutru u 7h cuju se zvona sa crkve i ono sto je zanimljivo a nama je nekad i malo smetalo je to sto ujutru pre devet nista ne pocinje da radi. jedno jutro smo ostali bez vode i nismo je mogli kupiti do devet. cetvrtkom pijaca, to je stvarno poseban dozivljaj, mirisi zacinskog bilja, kolaca i voca prozimaju vasa cula. tu najvise mozete videti Grka jer, koliko sam primetila, oni bas kupuju na toj pijaci i kao da cekaju samo cetvrtak uzurbano se krecu i tacno znaju sta im treba. Pijaca jeste povoljnija od marketa, ali ne nesto znatno. Mi smo jedan dan otisli na Paradiso cuvenu plazu, otisli smo peske dvadesetak minuta, ali ponovo uz more i stvarno lep krajolik u mediteranskom stilu koji vredi videti. Mada sama plaza nas je jako razocarala. na plazi je pola sljunak pola pesak prekriven suvim iglicama borova tako da moze biti opasno po tabane, samo dno mora je sitan sivi pesak koji ja ne volim jer dok koracate on se dize i imam utisak da se kupam u blatu. Nikako se ne moze uporediti sa savrsenom gradskom plazom i njenim zlatnim peskom. iz Neosa imate pogled na ostrvo Kelifos ili kornjacino ostrvo samo sto se iz Neosa vidi pozadina kornjace. iz neosa mozete otici na razna krstarenja, mi smo izabrali Porto Koufo. i to preporucujem svima. Stvarno se moze videti prelepa Sitonija sa mora, brdovita i zelena sa prelepim plazama uvalicama. Sam Porto Koufo ima carobnu istoriju zovu ga i Gluva luka kazu da je jedna od najlepsih u Grckoj. I stvarno je lep, malo mesto sa samo 100 stanovnika i izletiste je Grka. Onda smo svracali i u Toroni, medjutim Toroni nije nista posebno, ni plaza ni mesto.
    Neosu se treba prepustiti i videcete da je stvarno caroban. jako mi se svideo i to je mesto jedno od retkih na koje bi se ponovo vratila. Sto se cena tice malo su jace nego na prvom prstu. a garderoba i suveniri su im stvarno preskupi za razliku od prvog prsta, mi smo proslo leto u Haniotiju kupili tradicionalnu grcku rakiju sa casicama za 2 e, a ovamo je ista 6e. Cene su stvarno neosnovano visoke. Gradic stvarno pruza razne mogucnosti, ima i bioskop i muzej, renta car cak dve agencije u jednoj je iznajmljivanje auta bilo 40e i posto su bili puni narednih 7 dana susedna agencija je trazila 80e za dan moglo im se. Ima i taksi prevoz koji je vozio do okolnih plaza. Citala sam da neki ne preporucuju neos za roditelje sa decom, zbog tih uzbrdica i nizbrdica, ali sve zavisi gde budete smesteni, nije to toliko strasno ima tamo dosta roditelja sa malom decom, ima i mladih puno, jer gradic nudi svima po nesto. dosta Srba letuje, svuda se cuje srpski, cak i u prodavnicama dosta znaju srpski.
    Sto se tice supermarketa, culi smo za neke van grada vece ali tamo nismo isli, na putu do plaze imate dva sasvim dobro snabdevena marketa, hleb oko 0.80, voda 1.60e mleko 1.65e, ostali mlecni proizvodi su svi preko dva evra, ima tri cetiri pekarice, najbolja je ona ka plazi, imaju dve jedna preko puta druge: pita sa mesom 2e, krofna isto uglavnom je sve 2e, giros najbolji Alcano 2.70e. ima i za 2.5 na jednom mestu, ali skoro pa duplo manji. kafa nes 2.5e domaca ili grcka 2e. Giros u tanjiru moze se naci za 4e i to sasvim dobar i veliki, u lokalu pre Roma pizze. baklave 1kg 12e, inace na pijaci su 7e, palacinke 2.5e,  grozdje 3e, kruske, breskeve, banane 2e, smovke 4e, lubenica 0.30e.
    Lepo je mesto i stvarno ga treba posetiti i osetiti na pravi nacin. Mi kako smo ocekivali vratili smo se prezadovoljni. Neos je stvarno caroban. pravi mesiteranski gradic.
    Marijana831

Neos Marmaras - avgust 2016

Autor Marijana831, za destinaciju Neos Marmaras,

Datum boravka: 12.08.2016.
    Pozdrav svima! Letovala sam u Neos Marmarasu od 13. avgusta i napisaću svoje utiske, budući da sam pre putovanja čitala utiske drugih ljudi ovde na sajtu i postoje neke ključne stvari sa kojima se ne slažem, pa da podelim svoje mišljenje. Što se samog mesta tiče, Neos Maramaras je izuzetno simpatičan grad, nije veliki i možete ga celog obići pešaka. Tačno je da je mesto brdovito, ali ništa strašno čak i za ljude bez ikakve kondicije poput mene. Na mnogo mesta sam pročitala da je u Neos Marmarasu "vašar" poput Sutomora što iz mog ugla gledanja apsolutno nije tačno. Grad jeste živ i uveče ima dosta ljudi, ali ovde nigde nećete videti roštilj koji se puši na šetalištu, niti čuti glasnu muziku kao npr. u Sutomoru. Ovo je idealno mesto ako želite pravi odmor, a da sa druge strane nije mrtvo mesto gde nemate gde da prošetate, sednete u restoran, kupite nešto. Definitivno nije mesto za one koji žele provod, pa s toga tamo najviše ima roditelja sa malom decom, starijih i nešto mlađih parova. Glavna stvar zbog koje sam odlučila da napišem ovaj post je neopravdano kritikovanje Paradiso plaže na većini foruma. Pre putovanja sam čitala uglavnom negativne komenatre o istoj, a sada tvrdim da je to potpuno neosnovano. Meni se npr. ona mnogo više svidela od gradske plaže koja je takođe lepa, ali prednost dajem Paradiso zato što je daleko mirnija. Takođe moram da naglasim da nije tačno da na Paradiso plaži nemate gde da uzmete ležaljke uz piće i da sve ležaljke pripadaju privatnim vilama. Postoji restoran Stamnagathi, drugi po redu na plaži, gde možete da dobijete ležaljku uz kupljeno piće, minimum 2,5e. Svih deset dana voda je bila izuzetno čista i topla uz konstanto pirkanje vetrića što je posebno prijatno dok se sunčate. Meni se takođe svidelo to što se u vreme ručka plaža gotovo isprazni, ali i kada ima ljudi na plaži nije gužva kao na gradskoj. Videla sam da ima dosta vila na Paradiso plaži, ali mislim da nije baš najbolje rešenje izabrati smeštaj tu, jer je ona malo van naselja i onda ima više da se pešači do grada, a do gradske (ukoliko vam se više svidi) tek ima da se hoda. Ko je automobilom onda nije problem, doduše ne znam koliko je lako naći mesto za parking. Što se restorana tiče preporučila bih Canadian koji se nalazi u glavnoj ulici. Deluje da je običan fast food, ali ima veći izbor od klasičnih restorana brze hrane. Tamo sam jela odličnu svinjetinu u marinadi, a i cezar salata im je fenomenalna. Nisu mnogo skupi, porcije su obilne, mi smo baš često jeli tamo i nikada nam račun nije bio veći od 25e (dve osobe), a dešavalo se i da nam ostane hrane, pa nam spakuju. Jedino što sam ja primetila da je skupo su sladoledi na kuglu, jedna kugla košta najmanje 1,5e, negde čak i 2,5, ali sladolede Stefan's vredi probati. Ukoliko ste u mogućnosti, obavezno idite na neki od izleta. Mi smo išli na krstarenje od Neos Marmarasa ka Toroniju. Prelepo je! Obilaze se neke divne plaže, skače sa broda, a voda je kao iz bajke, onakve nijanse zelene i plave ne mogu da se opišu, niti verno prikažu na fotografijama. Svakako treba videti i vredi svakog centa!
    Generalno sam prezadovoljna letovanjem, opšti utisak je desetka i svakako bih preporučila mesto svima koji ne jure provod i noćne izlaske, već odmor, čisto i toplo more u presimpatičnom gradu!
    mici02

Kefalonija 2016

Autor mici02, za destinaciju Kefalonija,

Datum boravka: 31.07.2016.
    Ostrvo koje treba obici. Prepuno koza, strmoglavih planina, stena i rajskih plaza. Bili smo smesteni na juznom delu ostrva, u mestu Trapezaki. Smestaj smo nasli preko Booking-a, imaju daleko bolju ponudu smestaja od nasih agencija za manji novac. Zbog zemljotresa koji je bio 2014. godine, putevi koji vode na jug ostrva nisu obnovljeni, pa se koriste alternativni preko sela gde su uski putevi i sporo se krecu vozila. Po meni, najlepse plaze koje smo posetili su Makris Gialos (bistra i cista voda, peskovita plaza, pogodna za decu), Petani (prelepa plaza, voda nestvarno lepa, zanimljivo je to sto kad se udje u vodu bukvalno se hoda po steni, i kad se dodje do kraja stene bude dubina od par metara), Antisamos, naravno Myrtos, Xi plaza je zanimljiva zbog drugacije boje peska, ali je mala i uska, vecinom dominiraju lezaljke koje se naplacuju, Asos (mala plaza sa belim kamenjem u savrsenom mestascetu, voda prelepa, bistra, ususkana plaza od talasa, sa predivnim pogledom na grad i tvrdjavu ).U slucaju da se penjete na tvrdjavu u Asosu, naicicete na dva pravca prema vrhu, gde jedno pokazuje 800m ,a drugo 1200m. Izaberite onu duzu, jer ova kraca vodi nekim kozijim stazama, gde nije ni ogradjeno i bas je nesigurno. Kazem iz iskustva.  Takodje, preporucujem i posetu jezeru Melisani koje se nalazi u pecini, ulaznica je 7e po osobi. Cene po lokalnim prodavnicama su jako visoke, npr za 1l mleka u Skali mozete platiti i do 3e. Jedini Lidl na ostrvu se nalazi blizu Argostolija, mi smo imali srecu da je od nas bio na 10-ak km. Takodje, u vreme naseg boravka tamo, 15. avgusta je dan zastitnika Kefalonije svetog Gerasima. Isli smo u mesto Agios Gerasimos gde se odrzava kao neka vrsta vasara, sa prepuno tezgi i raznolike robe. U toku tog dana se okuplja veliki broj vernika koji pale sve ce, idu na liturgiju i celivanje mostiju svetog Gerasima koje se nalazi u istoimenom manastiru. Savet: OBAVEZNO rezervisati karte za trajekt putem interneta jer postoji mogucnost da se necete ukrcati i da ce te ostati na Lefkadi da prenocite neplanirano.
    Romantika

Ostvareni san

Autor Romantika, za destinaciju Sankt-Peterburg,

Datum boravka: 20.07.2016.
    Ove godine sam, sticajem srećnih okolnosti, ostvarila svoju dugogodišnju želju da vidim grad, za koji mnogi, s pravom kažu, da je severna Venecija. U periodu od 21. do 30. jula sam boravila sa ćerkom u ovom prelepom gradu, koji s pravom zovu Severna Venecija. Ispresecan mnogobrojnim kanalima i zadivljujućom Nevom, on odaje utisak grada na vodi. S obzirom da smo ćerka i ja išle same, tj. bez organizovane ture i vodiča, putovanje je iziskivalo detaljnu pripremu u kojoj mi je mnogo pomoglo sve ono što sam pročitala na sajtu Putovanja.info. Iz tog razloga sam odlučila da i ja iznesem svoje utiske i savete, kako bih nekom narednom putniku pomogla u snalaženju. Jedan zaista koristan savet je da se prilikom dolaska u Sankt Petersburg odmah snabdete nekim od telefonskih paketa. Isplatiće vam se mnogostruko. Mi smo kupile telefonski broj i paket sa 15GB interneta i 250min razgovora u lokalu za svega 300 rublji (oko 4 eura). Nadalje nam je vodič bio smart phone i njegove mape. Doduše, dešava se ponekad da mape stanu (kažu da ih Rusi ometaju), ali prorade već pri narednom uključenju, tako da to nije nikakav problem. Na google mapi možete videti sve što vas interesuje uključujući i najbolji način da stignete na odredište, kojim prevozom, koliko je to stanica i koja je cena. Takođe, sve potrebne informacije o lokalitetu koji posećujete, možete pročitati na internetu. Apsolutno je fantastičan Petergof - letnji dvorac Petra Velikog. Obavezno ga obiđite, ali planirajte ceo dan, jer se prelepi vrt prostire na 102,5ha, a šteta bi bilo ne obići svih 60 fontana. Ulaz u park košta 700 rublji, ali i ulazak u svaki od paviljona-muzeja se posebno naplaćuje. Mi smo se odlučile da taj dan provedemo samo uživajući u prirodi, cvetnim aranžmanima i fontanama i mislim da nismo pogrešile. Još jedan dan treba odvojiti za obilazak Ekaterinininog dvorca i parka, ali nikako u nedelju, jer se u redu za ulazak u dvorac ćeka i po 4 sata. Ermitaž je, naravno, nezaobilazan. Međutim, ne treba kupovati kartu od 600 rublji koja vam omogućava posetu glavnoj zgradi i još 3 druge, jer se to ne može stići za jedan dan. Prelepa je i letnja bašta koja se nalazi u centru grada, a ostale smo fascinirane Faberžeovim muzejom gde se mogu, osim mnogo drugih stvari, videti i 9 originalnih jaja. Naravno, treba obići tri najveće i najpoznatije crkve: Isakijevsku, Kazanjsku i Crkvu spasenja prolivene krvi, ali ja bih izdvojila, kao posebno iskustvo, posetu crkvi Svetog Nikole (ulaz je besplatan), gde smo se zadržale duže nego što smo planirale uživajuću u prelepom pevanju seksteta koji se ovde može čuti. Ako imate mogućnosti, treba otići i u neki od teatara. Nisu baš sve karte basnoslovno skupe. Mi smo posetile Marinski teatar (najpoznatiji i najveći) i odgledale predivan balet Bahčisarijevska fontana. Iako su nam mesta bila u visini lustera, na 3. balkonu, sve smo lepo mogle da vidimo, a cena je bila 600 rublji. Karte u parteru su i po 200 eura. Nemojte propustit da vidite muzej Dostojevskog i muzej Nabokova, zgradu Nacionalne biblioteke, zgradu Admiraliteta, mnogobrojne spomenike poznatim ličnostima i šetajte, šetajte...Zaista se najbolje vidi i doživi sve kada hodate. Mi smo prelazile i po desetak kilometara dnevno ( mada mi se čini da je bilo i više), ali je zadovoljstvo onim što smo videle, potisnulo osećaj umora.
    Mladen Vodalov

Grac

Autor Mladen Vodalov, za destinaciju Grac,

Datum boravka: 13.08.2016.
    Davno sam imao želju da upoznam glavni grad Štajerske. Sada sam imao priliku da ga vidim i doživim u osnovnim crtama, koliko mi je vreme dozvoljavalo. Prvo bih hteo da pohvalim prethodnika, koji je veoma lepo i nadahnuto opisao svoje vidjenje Graca, tako da ću samo da se nadovežem na njegovo izlaganje.
    U gradu sam proveo 10 sati, od toga u gradu 6 sati i u tržnom centru 4 sata. Došli smo oko pola 8 ujutro i idealno za razgledanje grada jer ništa još nije bilo otvoreno, kao npr. muzeji i lokali. Ima dosta zanimljivosti da se vidi, mada je sve lokalnog karaktera, odnosno nema nekih svetskih atrakcija. Ne bih Vam preporučio muzej oružja (Landeszeughaus). Hteo sam da ga posetim, ali mi je jedan gospodin iz grupe rekao da je bio i da se razočarao. Ima dosta oružja, ali sve je isto, npr. 300 istih pušaka, 200 istih šlemova i sve su to razvukli na 4 sprata, a cena je 9 evra. Pijacu su toliko hvalili, ali sam se razočarao. Tezge su nekako obične, a proizvodi prosečni. Vredi da odete do obližnjeg Gradskog parka i malo se opustite. Ako idete preko agencije, onda idite sa vodičem da vidite najzanimljivije, a onda obavezno posetite Turistički informativni centar u Herrengasse br. 16 gde možete da dobijete brošure o Gracu. Doduše, nema na srpskom, ali pored drugih jezika ima i na hrvatskom.
    Obavezno obidjite brdo iznad grada (Schlossberg) sa svim objektima koji se nalaze na njemu. Imate lokale gde možete uz piće da uživate u predivnom pogledu. Možda je najatraktivnije da gore odete uspinjačom, a spustite se pešice. Karta košta 2,2 evra u jednom pravcu. Vredi videti Kuću umetnosti (Kunsthaus), Ostrvo na Muri (Murisel), Katedralu (Dom), dvostruke kružne stepenice (Burg/Doppelwendeltreppe), Mauzolej Ferdinanda 2., i Glavni trg (Hauptplatz) gde se nalazi Gradska kuća (Rathaus). Glavna ulica je Herrengasse.
    Tržni centar Seiersberg je veliki kao beogradski TC Ušće ili Delta siti, pa puta 5. Da bi što bolje iskoristili raspoloživo vreme, savetujem Vam da se pripremite, tj. dok ne podjete na put, vidite na internetu gde se šta nalazi. Tako sam uradio i racionalno sam iskoristio boravak. Kada dodjete, možete na šalteru za informacije dobiti besplatan plan TC. Primetio sam da je kozmetika jeftinija, To je možda najbolje da obavite u lokalu Bipa koji se nalazi u paviljonu 3. U ovom paviljonu se nalazi supermarket  Merkur kao i Mc Donalds. U paviljonu 9 je Media market koji ima najveći izbor tehnike. Tu je i restoran ''3 goldene Kugeln'' koji je jedini lokal sa austrijskim specijalitetima  od preko 20 ugostiteljskih lokala u ovom tržnom centru. Ovde sam jeo ''Menu 8'' i od srca vam preporučujem. Namenski sam obišao prodavnicu odeće i obuće u narodnom stilu ''Kettner''. Jesu cene možda visoke, npr. majice 40-50 evra, ali sam uživao u kvalitetu i lepoti.
    Sigurno ćete poželeti da kupite neki suvenir za uspomenu. Razočaraću Vas. Ima ih, ali nisu nekako lepo dizajnirani i skupi su. Uzeo sam neki magnet, jedva vidljiv i košta 2 evra. Magneti standardne veličine su 5-6 evra. Majice sa natpisom Graz su oko 24 evra. Obične hemijske olovke su oko 4 evra.
    U gradu. u ulici Sporgasse nalazi se nekoliko zanimljivih lokala. U zgradi br. 21 je prodavnica Friebe sa najvećim izborom cd i dvd-ova u gradu, ali je to ipak daleko manji izbor nego u pomenutom Media Marketu. Ipak je po meni, s obzirom na pomenute okolnosti, najzahvalnije uzeti kao trajni suvenir neki cd sa austrijskom muzikom. Preporučio bih ''Musikalische grusse aus Osterreich'' (Muzički pozdrav iz Austrije). U Friebe je 12, a u Media Marketu je 7 evra. Crveni je omot i lako ćete prepoznati. Ako hoćete tipičnu austrijsku narodnu muziku tradicionalnu, možda (bar po meni) najvrednije je ''Mei liabste Weis'' sa 50 hitova. Jeste da košta 20 evra, ali vredi. U Media Marketu imate razne kompilacije hitova od 3 cd-a po ceni od 7 evra. Ova izvodjenja su u popularnom aranžmanu ili u žargonu ''tezgaroška''. Doslovno, koliko para, toliko muzike.
    U pomenutoj ulici se nalazi prodavnica slatkiša, pretežno Mocart kugli i firme Heideln. Ljubazna prodavačica će Vam objasniti da imate Mocart kugle koje su originalne (iz Salzburga) i malo su skuplje i one koje su nešto jeftinije i po licenci su. Zanimljiva je torba od 5 evra i razna pakovanja koja su zahvalna kao poklon. U ovoj ulici obavezno posetite pekaru Hofbäckerei Edegger-Tax koja postoji oko 500 godina. Ovakvu pekaru nisam video kod nas.
    Sigurno ćete poželeti da popijete kafu u nekom od brojnih kafića. Moj savet je da to obavite u nekoj od sporednih ulica jer je prijatnije a i jeftinije, a ne kao ja u glavnoj, Herrengasse. Restorana sa austrijskim specijalitetima, tj. fast fud sa kobasicama ima, ali nisu tako napadni. Mislim, ima i kuhinja drugih zemalja.
    Grac je miran provincijski grad i ako prvi put dolazite, biće vam sve interesantno. Ljudi žive mirno i opušteno. Ako hoćete suštinski da ga upoznate kao ja, dovoljno je jedan dan. Ali možete da ga obilazite više dana, odnosno da istražujete njegove skrivene lepote ili okolinu. Jednostavno da upoznajete austrijsku Štajersku. Imao sam priliku da mnogo bolje upoznam slovenačku Štajersku (Maribor, Celje) i imaju mnogo sličnosti. Na Vama je da odlučite i u biloj kojoj varijanti, neće Vam biti gubljenje vremena. Jedino što mi se čini da su cene malo više u odnosu na, npr. Beč. Pre nego što podjete na put, obavezno idite na sajt (https://www.graztourismus.at/en) da se što bolje informišete i pripremite.
    Ako odlučite da posetite ovaj lepi štajerski grad, želim Vam sretan put!
    Kale888

UŽIVANCIJA U PETROVCU

Autor Kale888, za destinaciju Petrovac,

Datum boravka: 24.07.2016.
    Petrovac je prelepo, mirno mesto, idealno za parove i porodice. Gradska plaža je lepo uređena, a voda izuzetno čista, pa i na većim dubinama možete videti kamenčiće i ribice na morskom dnu U sezoni se može dogoditi da voda dan-dva bude prljava, ali meštani kažu da je to ovde prava retkost.
    Mi smo posetili Petrovac krajem jula i našli smo smeštaj u tzv. XI ulici za samo 10 evra dnevno po osobi, i to  maksimum na 150 m od plaže. Smeštaj nismo rezervisali ranije preko neta, nego smo išli ulicama Petrovca i usput se raspitivali. U krugu od 100 m imali smo restoran, market, mesaru, pekaru itd.
    Cene u restoranima su prihvatljive, mada ima i skupljih restorana čija ponuda je prilagođena turistima sa dubljim džepom. Mi smo ručali u restoranu ,,Porto" u blizini našeg smeštaja, gde za 4,5 evra birate kuvano jelo (npr. bečku šniclu sa salatom ili teleći gulaš i pire sa salatom, cena je ista). Dobar je i restoran ,,Sunce,"  a cene su slične kao u ,,Portu."
    Odmor se može ulepšati različitim izletima, od kojih mogu preporučiti izlet brodićem do prelepe Kraljičine plaže za samo 4 evra po osobi. Sve u svemu, Petrovac je divno mesto, idealno za one kojima su lepa plaža i čista voda na prvom mestu.
    Travelller

JONSKA OBALA ALBANIJE - van svake konkurencije!

Autor Travelller, za destinaciju Albanija,

Datum boravka: 20.08.2015.
    Vidim da su ovde neki ljudi oduševljeni Dračom-a to je poslednja rupa na svirali od onog što nudi albansko primorje. To je kao da kažete da je Bar u Crnoj Gori vrh! Ili Solun u Grčkoj!
    Bili smo prošle godine u Sarandi (jug-preko puta Krfa), u novom hotelu preko bukinga-noćenje sa doručkom presmešno-oko 200 eur za 2 osobe za 9 noćenja.
    Od klope nismo nosili ništa kao ni prethodne godine- jer smo svakog dana ručali u restoranu na drugoj plaži u drugom mestu.
    Računi su uvek oko 20-25 eur zavisno od specijaliteta. Hrana je preukusna- osoblje ljubazno svuda. Kolači su im bez premca.
    Od plaža samo pogledajte Ksamil i sve sam Vam rekla. Suvišno je i opisivati. Slika govori više od reči.
    2014. smo odseli u mestu Himare- 20 eur apartman/noćenje. Preporučujem to mesto za odsedanje pošto je na pola puta od najlepših plaža u okolini. I svakako je tamo obavezan automobil. Vozite 10-30 km severno i južno od tog mesta ali vredi zaista vredi: Gjipe,Dhermi, Jal,Llaman,Livadh, ni ne mogu svih da se setim.
    Predrasude o Albancima koje ovde vladaju nas sprečavaju da otkrijemo lepote te zemlje. Izreka ''razvijen si kao albanski turizam'' odavno ne važi jer već godinama u Albaniju putuje cela Evropa i oduševljavaju se njenim lepotama. Naravno najviše ima Kosovara kako ih Albanci zovu.Mogu samo da primetim da je bilo tenzije prošle godine među njima zbog sad već čuvene utakmice. Godinu dana pre toga nikakvih ni pogleda nije bilo kad se vide srpske tablice.
    Albanci kao Albanci su jako prijatni,opušteni,gostoljubivi.Ima u većini muslimana,ali ima dosta i katolika i pravoslavaca ali to niko ne ističe niti potencira.
    Jonska obala Albanije je za svaku preporuku u odnosu kvalitet-cena. Naglašavam Jonska obala-jer nisam još obišla Jadransku -osim Golema i Duressa (Drača) koji nisu za poređenje.
    Cristina

Kiten, Bugarska

Autor Cristina, za destinaciju Kiten,

Datum boravka: 02.07.2016.
    Konačno mesec dana posle povratka sa odmora da i ja napišem svoje utiske o letovanju u Kitenu u kojem smo boravili u prvoj polovini jula, od 03-16.jula. Nas dvoje odraslih i dete od 3,5 godine upustili smo se u ovu pustolovinu nakon isčitanih foruma sa uglavnom šturim i bajatim informacijama i na moje insistiranje (muž nije bio za to jer je imao predrasude o Bugarskoj i bugarima). Za razliku od njega ja sam 2007. letovala u Nesebru i Sunčevom bregu i fenomalno se provela, doduše kao devojka, a tada sam naravno na sve gledala drugačije. Takođe sam par puta išla na skijanje u Bansko tako da posle sjajnih utisaka sa tih putovanja krenula sam u Bugarsku znajuči šta da očekujem. Za Kiten sam se opredelila jer je mirnije i južnije. Što se tiče puta prošli smo odlično, u tom periodu nije bilo velikih gužvi, zadržavanje na granicama 15-tak minuta, a put kroz Bugarsku je odličan novi autoput sa novom obilaznicom oko Sofije, sjajno obeležen. Kako smo ranijih godi na letovali na Sitoniji, odmah smo rešili da više nikada na budućim putovanjima u Grčku nećemo ići preko Makedonije, sem naravno odlasaka na jonsko more.
    Krenuli smo na bum i nismo se pokajali, u ovom periodu smeštaja ima na sve strane a u zavisnosti od želja načićete ga lako po ceni od 5 do 8 eura po krevetu. Na Bugarskom primorju se pretežno izdaju samo sobe (bilo da su u pitanju kuće, manji porodični hoteli i hoteli), što ne znači da se i apartmani ne mogu naći, što mislim da je suvišno obzirom na odličnu bugarsku kuhinju po vrlo pristupačnim cenama. Inače za Kiten kažu da ima oko 5000 stanovnika čiji broj u sezoni dostigne 50000, pa sad procenite koliko smeštaja ima. Mi smo uzeli sobu u kući koja je na podjednakoj udaljenosti i od severne i od južne plaže do kojih se stiže za 10-15minuta laganog hoda. Znači velika prostrana soba sa tri kreveta, frižiderom, klimom, terasom i kupatilom. Što se tiče hrane čak nam ni frižider nije bio potreban osim za neko voće i piće koje odmah ne pojedemo. A i u sobi smo boravili koliko da dete odspava 1-2h na podne i noć da prespavamo. Vreme je bilo idealno, tempera ture 25-28 stepeni, voda topla čak toplija nego u grčkoj, vetrić stalno pirka tako da je uvek prijatno. Noći su sveže i pred zoru se temperatuta spusti i na 18 stepeni, tako da je klima suvišna a za spavanje milina. A sada more. Od njega nemojte očekivati ni egej, ni jadran, ni jonsko, ni sredozemno... ali ako ga prihvatite onakvo kakvo jeste uživaćete u svakom danu kupanja u njemu. Crno more je jednostavno drugačije, što ne znači da je jezero ili još gore bara kako ga pojedinci nazivaju. Malog je slaniteta, lepe plave boje i cisto, jako čisto i toplo. Severna plaža Altiman je u uvali i tu je more mirnije, dok je južna veća, otvorena je i tu ima povremeno talasa. Za 14 dana bilo je dana sa potpuno mirnim morem, kao i onih sa malim talaščićima i samo dva dana sa velikim talasima. Neočekivano svima su nam se svidele te promene i podjednako smo uživali i u talasima i u  mirnom moru. Plaže su divne sa lepim peskom čiste i prostrane. Mesta ima za sve, na ležalj kama koje mi inače ne volimo i na praznim prostorima između njih. Meduze koji neki pominju nismo videli. Takođe smo posetili i nekoliko plaža južno od Kitena, kao i severno, kao i plaže u Primorskom i Sozopolu. Sve su manje više slične, peščane, prostrane i čiste. Da ne zaboravim plićaci su veliki što je za decu idealno.
    Od ova tri grada Sozopol bi izdvojila zbog prelepog starog grada sličnog Nesebru. Tu smo proveli dva poslepodneva i večeri i uživali u šetnji i večerici u odličnim mehanama. Kada sam kod hrane da pomenem da se u bugarskoj zaista možete opustiti i svakodnevno uživati u odličnim restoranima sa takođe odličnom hranom. Supe se kreću od 1,7-2,2 leva, salate 3-4,5 leva ali to nisu ove nase u malim činijicama već na velikim tanjirima sa oko 0,5kg salate tako da je za dvoje dovoljna jedna, dnevni meniji su u proseku oko 3,5 leva i svaki restoran ima od 5-10 jela spremljenih za svaki dan. Jela iz menija se kreću od 3-12 lev, pice u (takođe u restoranima) 6-8 leva, koliko i paste. Porcije se zaista velike i većina je dovoljna za dvoje. Sve u svemu jedan obrok u zavisnosti šta naručite kreće se sa pićem od 800-2400. Preporučujem grilovano meso sa raznim vrstama povrća koje i servijaju direktno sa vatre u tim posudama ne znam kako se zovu liče na veliki oval sa ručka ma, zatim dimljenu kobasicu likanku, mešanu skaru sa ljutenicom - roštilj sa dodatkom raznih začina paradajza, paprike, belog luka, raznih bibera...razne musake, čufte ... uz vruće lepinjice koje imate posute sa kačkavaljem ili belim lukom ili patatnik kao pogača od krompira i luka veoma ukusna. Kiselo mleko je odlično, njigova feta takođe kojoj sam zaboravila ime, a treba probati i ajran. Pekare su takođe dobre a najviše su mi se svidele grozleme, testo tipa jufke koju pred vama ispeku na plotnama, a i banjičke ne treba preskočiti. Takođe probajte i krompir koji peku u nekim pećima na ulici i služe sa maslacem i raznim salatama. Od pića obavezno probati vina Mavrud i Dimiat, Melnik koja su fantastična. Nisam neki stručnjak za pivo ali prijala mi je najviše Burgasko, ali i  Ariana i Zagorka. Po preporuci Bubice sa foruma probala sam i Mentu i jako mi svidela. To je rakija sa ukusom mente i pije se sa kiselom vodom ili svepsom, osvežavajuća je ali ne zab oravite da je ipak rakija :). I na kraju bar jednom dnevno uživali smo u fanrastičnim Raffy sladoledima, bolje nisam jela ni u Italiji.
    Jedan dan smo proveli u Burgasu. Mnogo lep grad sa lepim parkom i šetalištem pored mora u kome se svake godine održava festival skulptura od peska gde umetnici iz celog sveta prave peščane figure. Mnogo lep grad, ima i par velikih tržnih centara koga interesuje kupovina. Da, jedan dan smo proveli u Primorskom u Aqva parku i sjajno se proveli, izludirali mi matori više nego dete :). Uzeli smo karpu samo poslepodne tj. od 14 časova i to je po nama sasvim dovoljno.
    Sve u svemu, mi smo se jako lepo proveli, lepo odmorili i sve to za tri puta manje novca nego ranijih godina u grčkoj. Tako da su moje preporuke da svi jednom obiđete crnomorsko primorje nećete se pokajati. Mi ćemo sigurno neke od sledećih godina obići i neka severnija mesta.
    Tviksi

Neos Marmaras avgust 2016 :)

Autor Tviksi, za destinaciju Neos Marmaras,

Datum boravka: 02.08.2016.
    Juce sam stigla iz Neosa, pa da napisem svoje utiske, nadam se da ce biti od pomoci.
    Isla sam sa verenikom preko Rapsodija. Dakle, leto za mlade
    Bili smo smesteni u samom centru, u kuci Roula. Bili smo u dvokrevetnoj sobi bez kuhinje, ali ima frizider i kuh.elementi. Soba je mala, ali su cisti, i imali smo pogled na more. Iznad su apartmani, tako da je prvi sprat vise za mlade, a apartmani za porodice.
    Odmah do nas je "prodavnica" Greek Yoghurt, pa radnja sa djindjuvama i sl, pa cuveni La piazza kafic, ne mozete ga obici, stolovi su akvarijumi, ima i pirana veoma je skupo, nas je cedjena pomorandza i njihovo toceno Mythos pivo izaslo oko 12€, tako da tu vise nismo sedali. Ali uglavnom i sede Srbi tu jer pustaju nasu televiziju, sport, skupstinu
    Odmah posle je jos cuveniji Alcano grill, koji je stalno pun narocito uvece, ali doslovce pun. Giros je oko 2.50,  i svasta ima tamo da se pojede.
    Prodavnice u koje smo mi isli, to su one dve spojene pre pocetka plaze, vecina nas koji smo tu bili isla je tamo. Generalno je sve skupo, ali tamo je dosta povoljnije. Citala sam da imaju veliki marketi na pocetku i kraju Neosa, ali posto mi nismo imali kuhinju, nije mi ni znacilo da sedam u taxi da idem do tih marketa.
    Preko Rapsodija smi dobili (uplatili) neke izlete, dobili smo narukvicu sa kojom smo imali popuste u nekim barovima, restoranima, fast foodovima. U Itamos restoranu, koji se nalazi iza fudbalskog terena, otprilike gde je gol, od 9-12 dorucak je 3€, a ima obrok-rucak koji je 7.5, dok smo mi imali za 6.5, cak smo se jednom cenjkali nas 7oro i dobili smo za po 6€ dakle, glavno jelo, salata, pice. Dezert se doplacuje mislim 2.5€. Ja sam dvaput jela njihovu musaku koja je mmmmmmm meni bas lepa, sa patlidzanom se sprema.
    Isli smo u neki "zeleni" giros, ne znamo kako se zove, svi smo ga tako zvali jer je zelenkast enterijer. Ne uzimajte CHILI koji im stoji za UKRAS, ali su meni dali jer sam trazila, i OTROVALA SE ali im je giros stvarno lep. To se nalazi isto pre plaze, i pre te dve prodavnice. Pored njega ima pekara, povoljna i lepa su im peciva. Preko puta je pekara Strata Marina, ali nismo svracali.
    Isli smo nekoliko puta u taj Cool bar, ali nam se nije svidelo zbog muzike. Dakle, folk i sve pesme koje su se pustale pre mnogo godina. Bar da su bile 90e svarila bih nekako. Takodje preko agencije smo imali da idemo u Sarti u neki klub, ali mi nismo isli ne secam se zbog cega. Imali smo izlete na Bahia beach-kamenje krupno, i izlazak u Goa beach bar, muzika house-super smo djuskali, ali more KAMENJE STENE KAMENJE.
    Nismo isli na poznatije plaze, Lagomandru smo gledali iz busa, zaista izgleda lepo, za Paradiso su nam drugari rekli da nije nista u poredjenju sa Gradskom plazom, na koju smo isli mi. Voda je prozirna, tirkizna, voda topla, odlicno je i za nocno kupanje. Ujutru je mirno, vec kasniji krecu blagi talasi. Mi smo cesto sedeli u Havana beach bar-u, tamo ima najvise mladih, a pri kraju kraju odmora smo spustali peskire na pesak pre svih kafica, tu su uglavnom porodice sa decom, pa je voda i cistija, jer tami gde ima mladih svi skacu i onda se malo voda zamuti. Plaza je pescana, i meni je bilo komfornije na pesku nego na lezaljkama. Nisam neki ljubitelj lezaljki.
    Sunce je CEO DAN JAKO. Nocu ume da duva jak vetar. Inace sam tamnije puti i ne gorim, retko kad se mazem zastitom, ali ovog puta sam izgorela samo tako. Prvi dan nisam izlazila iz vode, od 10-20h sam bila na plazi, i rezultat toga je da mi se lice dvaput oljustilo. Posle sam kupila ogroman sesir i stalno sam krila lice od sunca.
    Sto se tice suvenira, ima mnogoooo lepih, obožavam suvenire, mislim da sam 100€potrosila na njih. Magneti su uglavnom 2€, ako kupujete vise kao ja, to je mnogo. Nalazila sam i za euro, ali one pljosnate, a najjeftiniji su oko 1.20 oni 3d. Peskiri su oko 6€ pa do 10€ oni deblji kvalitetniji. Nisam zapamtila kako se zove ta radnja-suvenirnica, nalazi se posle Alcana mozda treca po redu. Ima mnogo narukvica i sesira, a unutra suveniri, grcki bogovi, solje, ikone, tamjan, ja sam kupila musku koznu torbicu za 20€.
    Ima nekoliko agencija preko kojih mozete da uplatite krstarenja, posete Solunu, akvapark Waterland, itd.
    Mogu i da se iznajme kola, skuteri, bicikle.
    Neos jeste brdovit, ali po utiscima drugih ja sam zamisljala to mnogo ekstremnije nego sto meni jeste bilo.
    Meni i celoj mojoj ekipi iz agencije se Neos svideo, sve mi je ostalo u lepom secanju, i isla bih ponovo tamo, ali drzim se toga da svake godine menjam destinaciju.
    Mozda je mesto malo vise za mlade nego za porodice sa decom, ali sve u svemu, mislim da je lepo za svakoga, bilo je tu ljudi od 0-80 god starosti.
    Sigurno sam nesto i zaboravila da naglasim, ako nekoga nesto zanima, moze da mi pise u poruci.

A,da. Cetvrtkom je pijac, gde mozete svasta naci. Mi smo uglavnom kupovali one preukusne masline, mmmm, cak smo poneli kostice da pokusamo da ih posadimo oni se bave poljoprivredom,  tako da su svi proizvodi domaci. Voce, povrce.. smokve su ogromne i socne. Sve im je lepo. Ima da se kupe i njihova vina, rakije, med, prirodni sapuni, kolaci, krofne, sirevi-mi smo jeli neku mix fetu, ja mislim da je kozji i ovciji mix bio.
    Otprilike izmedju prvog i drugog centra ima radnja gde covek prodaje svoje domace maslinovo ulje,  cak pise na srpskom. Cene su povoljne.
    Cene otprilike: giros  2,5 pa navise, krofne u pekarama od 1,5 do 2,5 na plazi (svakog dana idu plazom i prodaju krofne, purenjake i naocare), hleb oko 0.80,  voce od 1-2€, svakog dana uz šetalište kod plaze ima bar 2-3 kombija sa vocem-smokve, dinje, ananas, breskve, grožđe,  banane,  sljive.. sok u tetrapaku oko 1€ i navise, pivo od 500 ml u flasi 0.99 ali ako nemate flasu placa se kaucija, a u limenci u pakovanju od 4 Mythosa od 500ml 4.95€. Paket vode od po 1.5l kosta oko 1€, sto je super, jer im voda nije ispravna.
    S Grcima mozete da se cenjkate mada ja to nisam praktikovala, jer stvarno ne zakidaju na gramazama, nekad daju i vise, a vracaju u cent.
    U agencijama imate izlete, savetujem da idete pre tako (ko nije kolima gde se moze kolima) nego taksijem. Ja sam nasla na nekom njihovom sajtu nazovi autobuske stanice da je karta od Neosa do Soluna u jednom pravcu 12€ dok su nasim drugarima trazili 120€, sto je nerealno, za te pare 3 dana mogu da se voze iznaimljena kola. Krstarenje Kasandrom i skakanje kod ostrva Kornjača,  sa ruckom na brodu kosta 22€, a traje od 10-17h.
    Pocetkom plaze ujutru uvek kruzi jato ribica, meni u početku nije bilo svejedno, ali ni ne osecate ih, cak je zanimljivo.
    Grad je ziv i pun, ko hoce neki miran odmor, gde nema guzve ovo nije mesto za njega. Mi smo bas hteli da osetimo tu zivost, jer smo prethodne 2 godine letovali u Srbiji, i bilo je dosadnooooo. Tako da nam je ova guzva prijala, svi su opusteni, pozitivni, mi smo imali sjaaaajno drustvo koje smo upoznali preko agencije, i prosto je nemoguce da se sa nekim ne sprijateljite, ima Srba vise nego Grka
    Evo, verenik ne veruje da ja ovoliko detaljisem, ali zaista zelim da podelim svoje licno iskustvo, pa se nadam da cu nekome biti od pomoci
    Ella83

Nei Pori u srcu!

Autor Ella83, za destinaciju Grčka,

Datum boravka: 24.07.2015.
    Kasno sam se registrovala na ovom sajtu, ali me to ne sprecava da ispisem sva svoja iskustva iz Grcke, jer znam koliko meni znaci kad neko opise mesto za koje se dvoumim ici ili ne...
    Kao prvo zelim da naglasim da su ovo utisci od prosle god, dakle 2015. Bili smo krajem jula do pocetka avgusta u mestu koje se zove Nei Pori, vila/hotel Dionisos.
    Pogled sa terase je bozanstven, na prelepu siroku plazu i more, a ako uzmete pogled na more, molim vas, bar jednog jutra se probudite pre izlaska sunca, skuvajte kafu i sednite da uzivate. Ljudi moji koji je to prizor, ja ne mogu opisati. Sunce izranja iz mora, malo po malo, tu se smenjuju razne boje, pa more u jednom trenutku izgleda kao ogledalo... MA FENOMENALNO! <3
    E sad o samom mestu Nei Pori koji je na mene ostavio prelep utisak bas zbog siroke ogromne plaze sa sitnim peskom i plicakom za decu, milina. Moram priznati da voda nije savrseno bistra bas zbog peska koji se podize, ali nije prljava. Mesto je odlicno za decu, imate gde prosetati ima igralista a ima i zabavnog parka ukoliko zelite i malo para potrositi na razne decije igrice i zezalice. Za mame ima par butika i prodavnica u koje mozete ubiti vreme, a ima i lepa nazovi divlja pijaca uvece gde iznose na ulicu do plaze sve sto prodaju, pa se tako moze kupiti kvalitetni veliki kisobrani ja kazem suncobrani bas veliki za tri evra, onda velika kozna torba za 8e... Kaisevi, naocare, razne igracke, sitnice i dziza bidze, a bogami i odlicne haljine od indijskog platna.
    Dakle mesto ima sve sto vam je potrebno za prijatan boravak i odmor, moja topla preporuka. i pozdravite mi Nei Pori!