• Travelller

JONSKA OBALA ALBANIJE - van svake konkurencije!

Autor Travelller, za destinaciju Albanija,

Datum boravka: 20.08.2015.
    Vidim da su ovde neki ljudi oduševljeni Dračom-a to je poslednja rupa na svirali od onog što nudi albansko primorje. To je kao da kažete da je Bar u Crnoj Gori vrh! Ili Solun u Grčkoj!
    Bili smo prošle godine u Sarandi (jug-preko puta Krfa), u novom hotelu preko bukinga-noćenje sa doručkom presmešno-oko 200 eur za 2 osobe za 9 noćenja.
    Od klope nismo nosili ništa kao ni prethodne godine- jer smo svakog dana ručali u restoranu na drugoj plaži u drugom mestu.
    Računi su uvek oko 20-25 eur zavisno od specijaliteta. Hrana je preukusna- osoblje ljubazno svuda. Kolači su im bez premca.
    Od plaža samo pogledajte Ksamil i sve sam Vam rekla. Suvišno je i opisivati. Slika govori više od reči.
    2014. smo odseli u mestu Himare- 20 eur apartman/noćenje. Preporučujem to mesto za odsedanje pošto je na pola puta od najlepših plaža u okolini. I svakako je tamo obavezan automobil. Vozite 10-30 km severno i južno od tog mesta ali vredi zaista vredi: Gjipe,Dhermi, Jal,Llaman,Livadh, ni ne mogu svih da se setim.
    Predrasude o Albancima koje ovde vladaju nas sprečavaju da otkrijemo lepote te zemlje. Izreka ''razvijen si kao albanski turizam'' odavno ne važi jer već godinama u Albaniju putuje cela Evropa i oduševljavaju se njenim lepotama. Naravno najviše ima Kosovara kako ih Albanci zovu.Mogu samo da primetim da je bilo tenzije prošle godine među njima zbog sad već čuvene utakmice. Godinu dana pre toga nikakvih ni pogleda nije bilo kad se vide srpske tablice.
    Albanci kao Albanci su jako prijatni,opušteni,gostoljubivi.Ima u većini muslimana,ali ima dosta i katolika i pravoslavaca ali to niko ne ističe niti potencira.
    Jonska obala Albanije je za svaku preporuku u odnosu kvalitet-cena. Naglašavam Jonska obala-jer nisam još obišla Jadransku -osim Golema i Duressa (Drača) koji nisu za poređenje.
    carevunuk

Drač

Autor carevunuk, za destinaciju Drač,

Datum boravka: 30.11.1999.
    juce sam dosao iz draca, ne znam odakle da pocnem jer sam prezadovoljan. bili smo supruga i ja u hotelu koji je na plazi i ima cetiri zvezdice. plaza je izmisljena, hotel je bio vrhunski, a hranu sto donesu za dve osobe mogu da jedu cetiri. zaboravite nase predasude o albaniji jer su to prazne price. trba ici preko makedonije jer je daleko bolji put nego preko crne gore. u albaniji policije ima svuda, kada podignu palicu da vas zaustave i vide stranu tablicu odmah vam masu da produzite iako sam tri puta prekoracio brzinu. hotel je bio u delu koji se zove golem plaza i inace zabranjeni su brodovi i camci osim jednog koji ima dozvolu za iznajmljivanje. u hotelu ima engleza, bosanaca, poljaka, italijana i naravno komsija sa kosova. interesantno je da oni jedni za druge kazu da nisu isti. ako se pitate jesmo li imali probleme, odmah cu vam reci ne, svi su jako ljubazni i oni koji znaju po neku rec naseg jezika rado ce ga reci. albanci su veoma slicnog mentaliteta kao mi, jedne veceri su doveli muziku i coveka koji je iz skadra i peva albanske, spanske, grcke pesme, ali kad je zapevao na srpskom mi nismo mogli da poverujemo jer on peva pesme od zdravka colica, tome zdravkovica i lepe brene bolje nego sto bi to otpevalo 80% nasih pevaca a ne zna srpski. u basti su svi bili na nogama i ljudi su presvlacili garderobu od silnog igranja. jedno divno mesto za odmor gde su cene u vecini slucajeva nize ili slicne kao kod nas. puno ima proizvoda iz italije, srbije i hrvatske. provescete se odlicno, necete biti gladni sigurno, kao sto sam rekao plaze su predivne a voda u moru je toplija nego voda kojom se ja tusiram. plaze se svake veceri ciste, a soba redovno sredjuje. pravo porodicno mesto, narocito za one koji idu sa decom. mi smo bili preko neke niske agencije i vlasnici hotela koji su inace iz crne gore napravili su cenu za goste iz srbije za 7 evra dnevno nizu nego sto je inace. jedina stvar koja mi se nije dopala a to je higijena grada koja je ista kao u srbiji, manjak kanti za djubre i neredovno odnosenje istog ali to ne utice na kvalitetan odmor. i na kraju provescete se bolje nego u grckoj ili turskoj a o crnoj gori da ne pricamo.
    milos86

Tirana

Autor milos86, za destinaciju Tirana,

Datum boravka: 30.07.2008.
    Pa ovako, u Albaniju sam otisao neplanirano, setao Grcku ovog leta, pa Ohrid i pomislim da bi lepo bilo treci put otici na more ove god, i tako mi maltene iz kafane u ranim jutarnjim casovima, dogovorimo novo letovanje. Zaputimo se se preko Struge na granicni prelaz Caffesane, na ulasku platimo 2 eur po coveku, pokazemo dokumenta, medjunarodnu, obicnu dozvolu, pasos, zeleni karton i krenemo prema Elbasanu, put do tamo sa 300 krivina, most nema sve delove, ali mora da se prodje, jedan po jedan. Posle kraceg vremena stajemo na pumpu da popijemo kafu i iskoristimo za pus pauzu

Elbasan ruiniran grad beda ziva, osim ogromne pravoslavne crkve koja je prelepa, dalje idemo do Lushnja auto putem skoro do Valone, prolazimo 30 km od Tirane, putarina naravno nema i za 3h smo u Valoni koja je trebala biti glavno odrediste, ulazimo u prelep grad koji podseca na mondenska letovalista, ali mu more nista ne valja (Jadransko - glibavo) i mi odlucimo da idemo na nam jug do Sarande. Posto smo mnogo pametni i ne zelimo niciju pomoc mi pratimo kartu neznajuci da je put u izgradnji i 133km vozimo neverovatnih 8h. Pravimo pauzu u mestu Himare. Nastavljamo i posle 3 sata muchenja po prasini na vrhu planine dolazimo na kraj puta koji je preprecio bager. Moramo da cekamo dok ne zavrsi radove.

Stizemo u Sarandu prevece, i u centru grada nalazimo smestaj u hotelu sa klimom i satelitskom za 7, 5eur po coveku. Prvoga dana upoznajemo ljude po prodavnicama, prodavac mekika specijalno za nas pravi po narudzbini i donosi tople svakog jutra. Poslasticara nam je preko puta za baklave i tulumbe a tu su i dva omiljena restorana, jedan u kome sluze gyros za 1eur i drugi gde sluze picu porodicnu za 3 eur. Lezaljke na plazi su 1, 5eur, gorivo je 1, 20eur mada su nam natocili 40eur a platili 30eur, niko nezna engleski, sporazumevamo se rukama, ali su svi ljubazni i niko nema nista protiv nas i kola sa dvoglavim belim orlom. Sami obilazimo grad uz pomoc mape. Posto nas mesto ne drzi idemo do grada Butrinta, koji je stari Rimski grad. Ulaz 7eur. Provlacimo se sa grupom nemackih turista u stedimo 7x4=28 eur. Ostatak vremena provodimo po malim zabacemi plazicama van grada. Jedemo domacu srpsku hranu, zato sto su rafovi puni nje, pijemo i domace sokove. Naravno ne propustamo ni skender konjak. Posle par dana odlucujemo da se vratimo za Ohrid asfaltiranim putem preko Gyirocastra, rodnog grada Enver Odze, koji je sagradio silne bunkere po zemlji. Uz put svracamo u jedan restoran, gde nam pustaju Draganu Mirkovic i stavljaju na najlepsi sto, drago nam je. Nastavljamo. Put je malo duzi ali brzo stizemo na granicu, gde nas Albanski carinik moli da mu damo 5eur jer je gladan, nismo mu dali. Eto toliko vracamo se u Ohrid.
    Guest

Drač

Autor Guest, za destinaciju Drač,

Datum boravka: 30.11.1999.
    ja sam ovog leta, iduci iz Makedonije za Crnu Goru preko Albanije, na kratko svratio do Draca ili na Albanskom Dures, sa leve strane magistrale kako se ide ka gradu Skadar se nalazi duga plaza mozda preko 10 km a mozda i vise, izmedju plaze i magistrale se nalazi enorman broj hotela koji su prema informacijama koje sam dobio izgradjeni u poslednjih par godina, prosao sam nocu kroz Drac i mogu reci da izgleda fantasticno, samo sto mogu da primetim da je pesak na plazi mnogo sitan i da je more plitko, potseca me na Lido di Jesolo u Italy, ali svaka cast na gradjevinskom poduhvatu,