gnjavatorix

Mesec dana u Grckoj ...

99 poruka u ovoj temi

Elem, mesec dana u Grckoj, nasim kolima, kampovanje.

Novi Sad - Beograd - Nis - Presevo - FYROM (!) - Evzoni - Katerini - Larissa - Trikala - Meteora - Trikala - Karditsa - Lamia - Thermopyllae - Marathon - Rafina - Sounion - Athens - Elefsina - Corinth canal - Corinthos/Acrocorinth - Argos - Nafplio - Tripoli - Megalopoli - Messini - Kalamata - Kardamili - Koroni - Pylos - Gialova - Filiatra - Pirgos - Patra - Rio-Antirio bridge - Nafpaktos - Messolongi - Etoliko - Astakos - Mitikas - Lefkada island - round and round we go - Aktion - Preveza - Parga - Dodona - Ioannina - Metsovo - Grevena - Kozani - Veria - Chalastra - Evzoni - FYROM - Novi Sad

Kraj jula (26. jul) - krecemo iz NS. Sunce nas prati do Grdelicke klisure, a onda, kisa skroz do Grcke granice... posle toga samo sunce!

Prvu noc smo prespavali u kolima (citavih 2,5 sata)... u rano jutro prolazimo kroz Tempi i stizemo do nase prve stanice - Meteora. Smestamo se u Vrachnos camping, u mestu Kastraki u podnozju manastira. Nas dvoje, kola i mali sator - 17E. Krecemo u obilazak. Predeli su neverovatni, kontrastni - ravnica vs. cudne formacije stena koje se naginju iznad Kalabake i Kastrakija.

000meteorayw4.th.jpg 001meteoribj7.th.jpg

Ag. Triada, dug put do gore, ali fantastican pogled i vetar koji pomera zvona tako da cujemo tiho odzvanjanje... Ag. Stefanos, Megali Meteora, Roussanou, Varlaam (gde stojimo na predivno sredjenoj terasi koju, kako smo kasnije utvrdili, drzi jedan truli stap debljine prosecne ruke... !!!). Fantasticna atmosfera... Umorni stizemo u kamp, savrseno cist (higijena 5/5), sa tus kabinama neopravdano velikih dimenzija, sa bazenom, friziderom, zamrzivacem, rostiljem i butan bocama...

002kastrakivrachnoscampgc7.th.jpg

sirimo nas sator, nasu kucu za narednih mesec dana... a onda se nebo sastavlja sa zemljom... pljusti, poliva... kopamo rovove oko satora... i eto, to je nas prvi dan kampovanja... Posto se sve ohladilo, celo pre podne smo susili kondenzat na spoljasnjem satoru... Svi su pobegli iz kampa (zato je sve prazno na slici). Krecemo preko Trikale, ka Karditsi, preko Lamie, pored spomenika Leonidi i Termopilima (gde, normalno, pravimo pauzu i pravimo cudno orijentisanu sliku - sa... ledja),

003termopilicn2.th.jpg

put Atine... zapravo, smestamo se u kampu Kokino Limanaki, blizu mesta Rafina, istocno od Atine. (za nas dvoje, auto i sator = 23.5E/noc) Kamp je nesto losiji od onog u Kastrakiju, nema kuhinju, malo je stariji, ali opet cist (higijena 4/5). Prodavnice su nekih 5-10 minuta lagane setnje od kampa. Smestamo se u hlad. Cim izadjemo iz satora, vidimo more. Jedino sto je jako vetrovito... Ipak, ne ide nam u glavu da neko dolazi da ovde provede godisnji odmor. Plaze nisu nikakve, stalno prelecu avioni (zbog blizine atinskog aerodroma), vetar dere... Mi smo ovde dosli jedino zbog toga sto je Atina blizu.

004rafinakokinolimanakilu0.th.jpg

Sledeci dan - ATINA!!! Po secanju sa Google Earth-a i uz pomoc jednog ljubaznog Grka, pronalazimo ogromni (besplatni) :) parking na stanici metroa D. Plakentias. Ranac na ledja, knjizice i tekstovi sa neta "sta, gde i kako" pri ruci i krecemo u novu avanturu. Metro i pravac centar. Posto nam ovo nije prvi put u Atini, preskacemo glavne atrakcije tipa Akropolj i Nac. arheoloski muzej i trazimo staklenu skulpturu trkaca - Dromeas - na trgu u mondenskoj cetvrti Kolonaki ispod Lycabettus hill-a.

005dromeasbn1.th.jpg

A onda, normalno, penjemo se na Lycabettus. Odatle puca pogled na Atinu... gde god pogledamo. Pirej, more, Akropolj...

006atinapanoramahn1.th.jpg

Silazimo do Sintagme da ponovo gledamo cuvenu smenu straze... a onda trazimo spas od vrucine u National garden-u... Fantasticno veliki "park" sa gomilom klupica i hladovinom!

007atinanationalgardenpsm2.th.jpg

Odlucujemo da se prosetamo pored Biblioteke i Akademije do Nac. arheoloskog muzeja i Politehnikuma i vidimo cuvenu, zakljucanu kapiju preko koje je onih davnih dana presao tenk u naletu na studente, ali ulecemo u prilicno interesantan kraj... malo je reci 'cudni ljudi'... mi, turisti sa torbicama, fotoaparatom, kamerom, naivni, upadamo na teritoriju probisveta i narkomana... ! ... vrlo brzo shvatamo da smo na "hostile" teritoriji i brzinom svetlosti menjamo pravac dok nam se jos uvek cude sto smo tu! Sedamo na klupicu ispred Muzeja, a dva lika pored nas motaju travu... Opusteno! Na 5m od glavne turisticke atrakcije grada (posle Akropolja, naravno!). Ludnica...

Oporavljamo se od soka i dan nastavljamo uzivanjem u smeni straze

008smenastrazeyv6.th.jpg

i gubljenjem po Plaki i Monastirakiju gde se nalazimo sa prijateljima i idemo na veceru... Opet u dobri stari metro (obozavam metroe!) do naseg malog punta i nazad u Kokino Limanaki. Treba se naspavati, sutra idemo u nove avanture.

Novi dan i vreme je za ispunjenje moje velike zelje - Posejdonov hram na Sunionu i cuveni zalazak sunca. Idemo putem kroz mesta da vidimo kako Grcka zivi... ovo je prilicno depresivan kraj... sve je nekako orijentisano ka Atini zbog njene blizine... Idemo na kupanje na mestu gde se susrecu Jonsko i Egejsko more... Jako duva i sicusni kamencici lete po plazi, peckaju nas po kozi.

009plazakodsunionacz5.th.jpg

Sunion je, ipak, prelep. Vetar je nemilosrdan, ali na vise od 1300 km od kuce izdrzali bismo i duplo vise od ovoga... :) Zalazak sunca hipnotise - boje su prelepe. Autobusi sa turistima stizu do 10 minuta pred zalazak... Guzva.

010suniontg1.th.jpg 011sunionmg5.th.jpg 012sunionzalazakxf0.th.jpg

U povratku za kamp, zahvaljujuci fantasticnim (citaj: nepostojecim) putokazima, umesto za Markopoulou skrecemo za Markopoulou Limani (sasvim drugo mesto), gubimo nekih pola sata vremena u izvlacenju na dobar put, ali nije nas briga. Na godisnjem smo...

Izmenjeno (gnjavatorix)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Novi dan. Krajnji cilj - Peloponez, Nafplio. Ali na putu ima toliko toga da se vidi. Krecemo iz Rafine, ka Paliniju gde se prikljucujemo na Atiki Odos i prolazimo kroz Atinu. Guzva je na svim izlazima za Pirej, ali mi idemo skroz pravo... pratimo pravac za Elefsinu, a posle toga za Korint. (kakva zvucna imena)

Kod Korinta silazimo sa autoputa, jer se sa novog mosta kanal ni ne vidi. Stari most - slikanje i put do samog mesta Korint gde se nalazi jos jedan Apolonov hram i ono sto je za nas jos vaznije - Acrocorinth. Jedno od najvaznijih utvrdjenja anticke Grcke (korisceno do 19. veka) i definitivo najimpresivnija tvrdjava koju smo obisli. Penjemo se kroz 3 niza odbrambenih zidina, pored naknadno dodatih crkava i dzamija do vrha (575 m) na kojem je nekada bio Afroditin hram sa "usluznim" damama... Hriscani su tu podigli crkvu kako bi "ocistili" mesto od greha. Hm. Puca pogled na Korintski zaliv, Korintski kanal, Peloponez... plavo, plavo... jako smo visoko. Mene raduje cinjenica da je ovo mesto bilo omiljeno Pegazovo pojiliste. :)

013acrocorinthdd7.th.jpg 014acrocorinthpogledsaviw4.th.jpg 015acrocorintheg2.th.jpg

Od Korinta idemo starim putem (Old National Road) preko Argosa. Prolazimo kroz Nafplio u potrazi za kampom i smestamo se u fantastican kamp - Assini beach camping (23e) u mestu Tolo (higijena 5/5). Kamp je na plazi, voda je kristalno cista, cak i u pola 8 uvece kad smo se mi kupali. Jedina zamerka na ovaj kamp je natpis - shoewrs (umesto showers) u zenskom kupatilu! :) Besprekoran kamp koji nudi potpuni komoditet za duzi boravak.

016nafpliotoloassinibzz4.t%20h.jpg

Posle kupanja i vecere, jos uvek nam se ne spava, pa odlazimo do Nafplia (10 min voznje) da vidimo kako gradic izgleda nocu.

017bourtzinocueo7.th.jpg

Novi dan - Nafplio je bio prva prestonica Grcke nakon oslobodjenja od Turaka. Tu je prva zgrada Sintagme. Na vodi se nalazi utvrdjeno ostrvo Bourtzi, obavezan akter na svakoj fotografiji, a u brdu Palamidi tvrdjava. Vredna penjanja, bez obzira na umor, spoljasnju temperaturu i broj stepenica!

018palamidinafpliopi6.th.jpg 019palamidi2ao9.th.jpg 020nafpliopalamidiuf1.th.jpg 021bourtziog2.th.jpg

Popodne je. A mi treba da predjemo gomilu serpentina na putu do Tripolija. Posle toga put nas vodi u Megalopoli, pa u Mesini (gde, na parkingu supermarketa, srecemo sljakere iz Srbije kako farbaju ogradu! Svet je mali!) i na kraju - puca pogled na Sfaktiru, veliko ostrvo u zalivu Navarino. Nasa voljena Voidokilia beach u nagovestaju. Trazimo smestaj - biramo Navarino camping, nadomak mesta Gialova (20E/noc u delu ispod magistrale, na plazi, ili 18E/noc u delu preko puta magistrale). Biramo deo iznad magistrale, ne zbog cene, nego zato sto je tu manja guzva i mozemo da biramo bolje mesto... blizu kuhinje! Ovaj kamp je pobrao nase simpatije, bez obzira na to sto nije ultra-nov, jer je kuhinja bila fantasticno organizovana, sa zamrzivacem, friziderom, resoima sa butan bocama i mestom za pranje posudja, posebnom slavinom za led ledenu vodu za pice i divnim tremom sa drvenim klupicama i stolovima... Jako lepo (higijena 4/5). E tek sad se opustamo, jer ovde ostajemo nekoliko dana. Tu smo cak i prali ves u ves masini, sto se posebno naplacuje (4E), a, normalno, vredno je svakog centa, samo da covek ne mora na ruke... a da, i nasli smo bili 5E na putu pre neki dan... tako da smo i zaradili... :)

022navarinobeachcampingfh2.th.jpg 0472gialovanavarinocampod0.th.jpg 023anavarinobeachcampinvi4.th.jpg

Jutro je i brzo, bez razmisljanja krecemo na nasu Voidokiliu.

(Prvo moram malo da se pozabavim geografijom - elem, Navarino zaliv je fantastican deo mora sa peskovitim dnom, polukruznog oblika. Na jednom kraju je gradic Pylos (italijanski - Navarino), na sredini mestasce Gialova pored kojeg je i nas kamp, a nasuprot Pylosu je velika slatkovodna laguna Divari koja je staniste retkih ptica. U neposrednoj blizini Divarija je i plaza Voidokilia. Zbog lagune, ovde je zabranjena gradnja. U krugu od 3 kilometra od plaze nema nicega... osim zemljanog puta)

024voidokiliasx4.th.jpg

Dakle, stizemo na nasu Voidokiliu, skoljkasti zaliv u kojem se talasi rasipaju u krug preko kristalne vode. Pescano dno. Toplo more. Guzve nema, cak ni vikendom. Ovo je nekako vise plaza za lokalce (da budemo iskreni, oni su nas i doveli ovamo prvi put pre neku godinu)...

Nekoliko narednih dana obilazimo okolne plaze - Petrohori, Romanou, Golden beach...

Veceri provodimo u kampu, kuvamo, caskamo, kartamo se ili setamo po Pylosu i isprobavamo giros sa raznih mesta. To je odmor.

Punih baterija, jedan dan krecemo u novu avanturu - zelimo da napravimo krug Gialova-Kalamata-Koroni-Methoni-Gialova. Medjutim, Kalamata nas odbija guzvom i besnom gerijatrijskom populacijom koja kao bez glave krstari ulicama ne mareci za saobracaj (mrzim dede sa stapovima koji su radi da vam stapom umlate kola, jer eto, hoce da obratite paznju na to da oni zele da predju ulicu! mrzim!) Posto smo ionako u kolima i koji kilometar tamo-vamo nam nista ne znaci, nastavljamo put u tzv. Messinian Mani, oblast poznatu po potpuno drugacijem pejzazu u odnosu na ostatak Peloponeza. Ne zalazimo dovoljno duboko u Mani da primetimo tu promenu u nepristupacno, stenovito i strmo. Ali stizemo do mesta Kardamili (kao sto pise u MFT, to je jedan od 7 gradova koje je Agamemnon ponudio Ahilu samo da bi mu se ovaj ponovo pridruzio u ratu pod Trojom, nakon sto mu je uzeo Brizeidu itd, itd...). Tu obilazimo stari grad, fascinantan, ali maleni kompleks zidina sa, naravno, crkvom, ostacima prese za masline, rezervoarima za vodu, kulom.

025messinianmanikardamimp8.th.jpg 026kardamiliir5.th.jpg

Hocemo da vidimo zamak u Koroniju. Koroni je neverovatan gradic, puzzle jednosmernih ulicica, tipicnih belo-plavih kucica sakrivenih ispod spletova cveca koje raste iz sarenih, 'penzlovanih' saksija poredjanih uz put. I ono malo dvosmernih ulica koje imaju su toliko uske da se u njima mogu mimoici dva bicikla. I to jedva. :) A tu smo se, priznajem, malo razocarali. Zeleli smo da vidimo ostatke zamka, ali ostaci su ovde... pa, kako bih rekla, bas ostaci... Nista, crkva novijeg datuma i pogled na plazu... U povratku do kampa prolazimo i pored Methonija, mesta u kojem smo bili pre dve godine, pa se ne zadrzavamo... samo se prisecamo savrsenih fotki te posete i tako zaboravljamo "Koroni-kiks".

Ostajemo u Navarino campingu jos 1 dan (ukupno 8), a onda krecemo u nove izazove. Lefkada nas ceka!

Ustajemo u 7, doruckujemo i sklapamo sator - nasa kuca opet menja mesto. U pola 9 smo vec uveliko na putu, prolazimo kroz jutarnju maglu u Maratopoliju, pored mini kopije Ajfelovog tornja u Filiatri, preko Zahara, Pirgosa, (masemo skretanju za Olimpiju u kojoj smo takodje bili pre dve godine) i stizemo do Patrasa. Patras je velik lucki grad, pa silazimo sa autoputa da prosetamo. Idemo do svetionika. Sa tog dela obale prvi put vidimo cuveni Rio-Antirio most. Posle toga i impresivna crkva Ag. Spiridon.

027patrasyf4.th.jpg

Vrucina ubija. Kola smo ostavili na parkingu nekog supermarketa i sad trazimo put nazad kroz sporedne ulicice... Ali nama nije lako ni da se izgubimo - pamtimo orijentire - D. Gounari ulica, 15. skola... znamo sve coskove... Na parkingu, ipak, pitamo kako da se vratimo na autoput (i tako dodjemo do mosta). Ljubazni Grk pita da li idemo za Nafpaktos (kako li je samo znao?) i objasnjava nam do najsitnijih detalja koje putokaze da pratimo. Kasnije baca pogled na tablice na kolima i pogleda nas zbunjeno. Mi kazemo: "Serbia.", a on kaze: "Ah, Belgrade!!!"... I smeje se covek.

Prelazimo most Rio-Antirio, koji povezuje Peloponez sa kontinentalnim delom Grcke. Izgleda kao da je nakrivljen u jednu stranu. Ogromna gradjevina, bela, potpuno kontrastna pejzazu, ali ipak odlicno uklopljena. Posto smo o mostu citali pre puta (naravno... citali smo o svemu sto cemo videti!) osecaj da smo stigli dotle je sladak i ispunjava. Usi su nam pune vode, srecni smo.

028patraslefkadarioantjl5.th.jpg

Izmenjeno (gnjavatorix)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Odmah posle mosta skrecemo desno (na istok) i idemo do gradica koji je udaljen nekih 10 km od mosta - Nafpaktos (ili Lepanto, kako ga zovu Italijani). To je naknadno ubacena stanica... Ali je bila potpuno vredna. Sa obale se vidi most u daljini. Stari grad ima neki poseban smek - mali je, pun taverni i kafica, ima ususkanu, malenu marinu, spomenik Servantesu...

029nafpaktosoldtownak0.th.jpg 030nafpaktosoldtownqr8.th.jpg 031nafpaktosph5.th.jpg 032nafpaktossd0.th.jpg 033nafpaktoscervantesfuc8.th.jpg

Elem, ovde se odvila znacajna bitka (bitka kod Lepanta) u kojoj je savez

sa zapada (u kojem je bila i Spanija, pa otuda tu i Servantes) potukao tursku flotu. Servantes je tu izgubio svoju levu ruku, kako je rekao "zarad slave desne ruke". Nakon toga je napisao Don Kihota, a ostalo je istorija. :) Setnja po Nafpaktosu prija, ali imamo jos dosta kilometara da predjemo danas...

Vracamo se do Antiria, pa Mesolongi, Etoliko, Astakos i Mitikas, odakle vec puca pogled na fantasticna jonska ostrva. Sunce je vec nisko, svetlo je fantasticno, tesko je gledati u vodu...

034patrasnafpaktoslefkahd5.th.jpg

Put krece ka Vonitsi i, na zalost, odvaja se od mora, ali srecom samo na kratko. Oko 8 stizemo do mosta koji ce nas odvesti na Lefkadu! Tesko je verovati da cemo uskoro uzivo videti sve ono sto smo gledali na slikama... i jonsko plavetnilo...

U glavnom gradu je nevidjena guzva. Italijani, Grci, ludnica, izgubljeno vreme. Krivudamo kako nas vode putokazi i krecemo na jug, u pravcu Nidrija. Krecemo redom po kampovima. Kariotes beach camping je pun, u Episkopos beach campingu bi nas nagurali, ali da nam kola ostanu negde napolju (reci cu samo da je kamp na magistrali i da ne postoji mesto gde moze da se ostavi auto), do Desimi beach campinga i Santa Maura beach campinga vodi tzv. put sirine onih iz Koronija (mimoidju se knap dva bicikla i to u ravnici!), na recepciji nema nikoga, ljudi su jedni drugima na glavama, tako da odustajemo. Nalazimo fino mestasce u Poros beach campingu u Rouda zalivu. Vec je pola 11, tako da sirimo nasu kucu ovde. Tusiranje prija kao da se nismo kupali mesec dana... Slatkog li sna!

U kampu postoji restoran-kafic, internet kafe, supermarket, stvarno dosta dobro snabdeven (a kako i ne bi bio, kad do magistrale ima 5-6km, a do najblizeg mesta jos toliko - ali kolima smo, pa to i nije problem). Ovde noc placamo 20e, ali bez auta (jer nisu imali mesta i za auto, ali smo ga bar parkirali jako blizu satora, odmah van kapije kampa). Higijenu ovde moramo da ocenimo sa 3/5, ali ipak, guzva je velika, pa je to mozda deo opravdanja. U ovom kampu nema kuhinje, tako da tu prvi put koristili nasu malu butan-bocu. Glad je glad...

035alefkadaporosbeachcay1.th.jpg 035bporosbeachcampingsi5.th.jpg 035porosbeachcampingkl1.th.jpg 035cporosbeachcampingju9.th.jpg

Ujutro me budi zvuk talasa. Godisnji!!! Obilazimo preostale kampove na ostrvu i proveravamo cene. Do Kastri beach campinga vodi prvo uzak, ali normalan, a kasnije i neasfaltirani put, pun rupa, prekriven lepljivom belom prasinom... tragicno. U jednoj brosuri o Lefkadi procitali smo da se oni hvale najboljim polozajem na ostrvu!!! Kakva laz... I imaju obraza da traze 28E/noc. Kamp u Vasilikiju je na samoj magistrali, preko puta supermarketa i 50m od plaze. Cena ovde je 28,5E/noc. Na severozapadnoj strani, u Kathisma beach campingu traze 26,5E/noc (cene su za dve osobe, auto i sator). Odlucujemo da do daljnjeg ostanemo u Poros beach campingu. Prvog dana na Lefkadi, jos uvek umorni, obilazimo plaze Ag. Ioannis i Myloi (i opet nalazimo 5E na putu!!!). Vetar udara.

036lefkadaviewofmyloiki8.th.jpg 037lefkadamyloibeachwhp1.th.jpg

Kupamo se na plazi u nasem kampu (Mikros Gialos beach). Prija.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Sledeci dan, svezi i naspavani, krecemo na Egremni beach, jer se osecamo kao da mozemo da podnesemo 350 stepenica do dole (a u obrnutom pravcu ne razmisljamo). :) Prilaz je donekle asfaltiran, a posle je put prekriven finom, belom, lepljivom prasinom koja ispunjava sve pore. Dvosmerno, a opet preusko, sa ostrim ivicama puta... pomislis da ce se odroniti, ako te neko natera da se bas toliko pomeris u stranu da moras da stanes na njih. Parkiramo se u tzv. "safe" zoni (gde mi procenjujemo da nece biti haos od parkiranih vozila kad se plaza napuni), dosta iznad zvanicnog parkinga... i nadamo se da je ok. Jedan deo stepenista je betonski, normalan. Ograda (ljulja se!) je od nekih metalnih cevi koje se na suncu usijaju, tako da ograda postaje neupotrebljiva. Na drvenom delu stepenista mestimicno ni nema ograde, nego je razvucen konopac. Ali plaza je vredna!!! Izmaglica, jer smo stigli rano, hladovina, sitan sljunak, hladan i vlazan. Sunce ga jos nije ugrejalo, jos se krije iza stena koje se naslanjaju na more. Idemo dosta daleko od stepenista, trazimo mesto gde nema ljudi. Uzivancija! Plavo, plavo, nestvarno plavo... Talasi nose.

038egremnibl1.th.jpg 039egremniha8.th.jpg 040egremnikb1.th.jpg 041egremniyk8.th.jpg

Put na gore je cak i za nas koji smo u kakvoj-takvoj formi, izuzetno naporan, najvise zbog sunca koje jos uvek bije, iako je proslo 5h. Automobili su parkirani daleko iznad nase proracunate "safe" zone. Kolona ide gore. Sporo, presporo. Zbog nekog celavog Italijana u dzipu koji je stao kao prostac i nece da se pomeri. Molimo ga (bukvalno), skrstajuci ruke, da ide u rikverc i onda shvatamo zasto to nije uradio ranije. Covek je nevidjeni slepac - ne zna! On ne zna da mota volan, stalno vrti pogresno... Gore lamele u celoj koloni, ljudi pozadi, koji ne znaju sta se desava trube, kasnije i oni prestaju, znoj se sliva preko cela, obraza, niz vrat i ledja, bez obzira na klimu u kolima. I tu prepreku prolazimo, ali gubimo volju da svratimo do Gialos beach kako smo ranije planirali. Ne bismo da naletimo na jos jednog bangavog Italijana... :) Vracamo se u kamp na klopu, a uvece odlazimo u Lefkas (town). Hodajuci kroz ulicice, mimo onih glavnih pravaca sa kaficima, nailazimo na pozoriste na otvorenom, predstava je u toku, savrsena tisina u publici, gomila sredjenih kucica, Svidja nam se, pa odlucujemo da ponovimo po danu. Jos jedan dan je iza nas.

Idemo u Lefkas town.

042lefkaskd5.th.jpg 043lefkasfv2.th.jpg 044lefkasug7.th.jpg

Danas je dan rezervisan za razglednice. Izradjujemo nase fotografije kao razglednice i bavrljamo po gradu u potrazi za postom, posto nas je neka zena posla u pogresnom pravcu (slepci, nismo videli da je posta lepo oznacena na mapi koju smo imali... ovo nam se jos nikad nije desilo... c, c, c...). Kupujemo zamrznuto, pohovano belo meso za popodne, guramo ga u onu frigo kesu koju nosimo sa sobom, zajedno sa zamrznutom flasom vode (obavezan rekvizit). To cemo danas da sprckamo u kampu. Mmmmm... Ali prvo - vodopadi. Zovu ih Nidri waterfalls, na mapi nam pise Kataraktes waterfalls. Neka 3-4 km od glavnog puta, pa oko 400 m peske. Parkiramo se na suncu. :( Prilaze nam covek i zena i na "jugoslovenskom" (nekako polu-slovenacki, polu-hrvatski...) kazu da oni upravo odlaze, pa mozemo da se parkiramo na njihovo mesto koje je u hladu. (!) Divno! Takve stvari vas ispune nekim toplim osecajem da jos ima ljudi na svetu... Put do vodopada je fantastican - lagan, prekriven hladovinom listopadnog drveca i savrsen kao skloniste od vrelog sunca. Vodopad je bajkovit, mali, ali ipak dovoljan da vam bude drago sto ste tu, a ne u nekom zadimljenom kaficu, obliveni znojem... Scenografija stvorena za fotografisanje...

045vodopadijz2.th.jpg 046vodopadiuu1.th.jpg 047vodopadiml9.th.jpg 048vodopadimp8.th.jpg

Ponovo sedamo u kola i idemo na plazicu Afteli koja je na kraju uskog i strmog puta ka mestu Evgiros. Ovo je mala, mirna plaza, sa vrlo strmim ulazom u vodu (odmah ste nekako u dubokoj vodi). Jedino je kamenje na samoj plazi malo veliko da bi bilo udobno. :) Sve u svemu, potpuno fino kupanje.

049aftelibf8.th.jpg

Posle klope - Knorr kokosija supica :) i gore pomenuo belo meso + pirinac... mmm - valja se negde prosetati... na razglednici u Lefkasu smo videli mestasce Sivotu, pa odlazimo da vidimo. Sivota je predivna, nema neku plazu ili nesto, samo marinu, prodavnicice suvenira i taverne, ali je savrseno za vecernju setnju zbog atmosfere i mira. Nema guzve. Nekako se bas dobro osecamo posle ove setnje...

049asivotamy0.th.jpg

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Novi dan - idemo na Cape Lefkas/Lefkatas/Capo Dukato... kako hocete. Milion naziva za jedno isto mesto. Najjuzniji rt ostrva, koji gleda ka Itaki i Kefaloniji. Do njega vodi za standarde Lefkade, izuzetno dobar, nov put, dug 11 km (od odvajanja za Porto Katsiki). Pratimo kako dalekovod nestaje neposredno pre samog rta... Tu pocinju podvodni kablovi. Cape Lefkas je poznat kao dom svetionika i grob pesnikinje Safo, koja se zbog nesrecne ljubavi prema jednom ribaru, navodno bacila u vodu bas odatle. I stvarno, postoji mesto na kojem se stene potpuno vertikalno spustaju u uzburkano more... mozda, ko zna? Cela obala oko rta je prilicno strma i nepristupacna. Brodice krstare po plavetnilu i ostavljaju iza sebe fantasticne sare na povrsini vode. A na jugu iz mora izranja Kefalonija i dize se do oblaka. Vidimo i Itaku i gomilu malih ostrva - Atokos, Kastos, u daljini mozda cak i Kalamos, Arkudi i udaljenu, juznu stranu razudjenog Meganisija. Sami smo.

050capodukatoav5.th.jpg 051svetioniksi8.th.jpg 052capodukatopoglednakry5.th.jpg

Sledeca stanica - cuveni Porto Katsiki. Potpuno nestvarno plavetnilo, sa visine na kojoj je "vidikovac" providi se do dna... Ljudi su sicusni i u vodi izgledaju kao da masu rukama i nogama u bestezinskom stanju. Put do vidikovca opet oivicen metalnim cevima koje deluju potpuno nesigurno, ali ipak, vredi. Na jednoj strani - Porto Katsiki, na drugoj - pogled u pravcu Egremnija. Plavetnilo odmara. Silazimo niz 80-ak stepenica, potpuno civilizovanih i opet pesacimo do najudaljenijeg dela plaze. Kupanje ovde je neopisivo zadovoljstvo. Boja vode je bez premca. Otpadamo... Onda odjednom - sa stena pocinju da padaju sicusni kamencici - jednog coveka cak i pogadja mali kamen. U roku od 3 sekunde, u pojasu od 5m od stena nema ni zive duse. Ko zna? Mozda je to najava zemljotresa... Jedna od poznatijih fotografija skorasnjeg zemljotresa sa epicentrom kod Patrasa slikana je bas na ovoj plazi - kamenje i prasina strmoglavo padaju u more sa stena - slika koja je bila favorit grckih medija u danima posle zemljotresa. Ali ipak, nista. Nastavljamo da meracimo!

053portokatsikims6.th.jpg 054portokatsikiox5.th.jpg 055portokatsikioc2.th.jpg

Sledeci dan otkrivamo savrsenu pekaru u Vassilikiju. Drzi je bracni par - on Italijan, ona Grkinja... ona uvek zadihana od posla, a on ispecen po rukama od tepsija. Tu je cheese and ham pie bio najbolji! I njihova lokalna peciva, stapici uvaljani u semenke suncokreta... mmm...

Kathisma beach - za nas pojam preurbanizovana plaza, ali ipak odlicna. Ipak ima dovoljno mesta da spustite i svoje suncobrane, a da vas niko ne gazi. Voda - mleko. Do kampa se vracamo putem kroz brda i sela u unutrasnjosti ostrva - Drimonas, Karia, Vafkeri... spustamo se do Nidrija i uzivamo u fantasticnom pogledu na cuvena ostrva - Skorpios, Skorpidi, Meganisi...

056nidrizalivap2.th.jpg

Nazad u kamp. Spavanjac.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

A onda! Otkrivamo fantastican biser - Gialos beach. Pogled sa puta je nestvaran, mlecno plav. Vidi se i ostrvo Sesoula. Sesoula je na grckom ona plasticna kasika za grabljenje sitne robe, a ostrvce ima bas takav oblik.

057gialoseh6.th.jpg

Sam put je nevidjeno strm, bez oznake procenta nagiba (posto takav znak verovatno ne postoji... 20%) :) lakat, lakat, lakat... sve same serpentine, ali parking skoro na samoj plazi. Ljude mozemo prebrojati na prste (doduse samo ako upotrebimo i nozne prste, ali plaza je tolika, da to ne smeta!). Ulaz u vodu jeste prekriven velikim kamenjem, i to jeste prilicno nezgodno, posebno kad ima talasa, ali tu smo se nekako uvek najradije vracali i najbolje se provodili.

058gialostalasify3.th.jpg 059gialostalasirv4.th.jpg

Prvi dan na Gialosu me poklopio talas, slana voda mi je prosla kroz sve sinusne supljine, sve me peklo, smrcala sam ceo dan... ali na more ne mogu da se ljutim!

Nekoliko narednih dana provodimo samo u kupanju i menjanju plaza.

Jedan dan obilazimo tvrdjavu Ag. Mavra, strateski pozicioniranu kod samog prelaza na ostrvo.

060agmavraub8.th.jpg 061agmavragm3.th.jpg 062agmavrayn3.th.jpg

A onda - selimo se u Vassiliki beach camping posto dolaze nasi prijatelji Grci, iz Atine i bice smesteni u Pontiju (to je malo mesto, skoro spojeno sa Vassilikijem), pa da budemo blizu. Vassiliki beach camping (28,5E/noc) je izuzetno dobro organizovan, na jako dobrom mestu sto se tice dnevnih izleta. Ali bas blizina magistrale i samog mesta ga cini izuzetno bucnim uvece kad se nacirkani britanci (uglavnom su oni ti koji su pijani kao letve) vracaju iz izlazaka, a testosteronom vodjeni adolescentni Grci trkaju motorima.

Tu se nas ritam drasticno menja, jer su nasi prijatelji pravi asfalt-loversi. Daleko im je da pesace do vodopada, smeta im sunce, na plazu bi da idu u 6h... ali nekako smo se snasli... nismo bili zajedno non-stop... posto se njima stalno spavalo... Nismo isli na krstarenje Kefalonija-Itaka, da bi to uradili sa njima, ali oni ne podnose brodove... grmblj... Ali cak i oni kazu da je Porto Katsiki najlepsa plaza na kojoj su ikad bili... ali bas i ne bi ponovo silazili niz tolike stepenice... grmblj, grmblj...

Pretposlednji dan letovanja, na kamp mesto pored nas stize jedna porodica iz Slovenije sa kojom provodimo izuzetno prijatno vece u razgovoru o putu, planovima... ko je gde prosao, koji delovi puta kuci su gotovi, koji ne... zato pakovanje zavrsavamo tek oko pola 1 (am) :) Pa tusiranje i sve... a ustajemo u 6.

U pola 8 po grckom vremenu smo bili spremni za pokret.

Aktio (poznata bitka, u kojoj se protiv Oktavijana bore, udruzeni, Marko Antonije i Kleopatra - Marko Antonije spletom okolnosti dobija vest da je Kleopatra mrtva i izvrsava samoubistvo zbog cega Kleopatra okoncava svoj zivot), podvodni tunel kod Preveze... idemo putem ka Igumenici i skrecemo u Pargu, da vidimo zasto ona postaje sve popularnija u nasim agencijama.

Parga se tek budila kad smo stigli. Gradic je zivopisan, kao utisnut u brdo iznad cudesnog zaliva punog kamenih ostrvaca. Savrsena scenografija za vecernje bazanje po ulicicama i radnjama. Raznobojne kucice su prekrivene cvecem.

063pargalx5.th.jpg 064pargajn1.th.jpg 065pargakm5.th.jpg

Nama se ipak cini da bismo tu izdrzali 3-4 dana, a onda bismo hteli nesto drugo... mozda gresimo. Koristimo malu precicu kako bi obisli Igumenicu, idemo ka Janjini, a onda skrecemo u Dodonu, da obidjemo cuveno prorociste posveceno u pocetku Gei, a potom Zevsu.

066dodonagr6.th.jpg

Put nastavljamo preko Metsova, Grevene, Verie i prikljucujemo se autoputu Atina-Solun. Na Halastri (tacka odluke!) ipak skrecemo na Evzoni, uprkos zelji da se ovo letovanje ne zavrsi... a taman smo hteli i na koji dan do Tasosa... :) U Srbiju stizemo sa dosta dobrim prolaznim vremenom s obzirom na sva skretanja koja smo pravili, negde oko 8 uvece po nasem vremenu. Na granici vetar, hladno... a mi jos goli i bosi zbog grckog sunca... :) Naravno, u Predejanima stajemo da proslavimo nasih 5600 km... 26. avgust je...

Otkad smo se vratili, cudno nam je sto spavamo izmedju cetiri cvrsta zida - mesec dana smo se budili i, nekako, odmah bili napolju. Vise nikad se ne bi zatvorili na letovanju... cak ni u 5-star hotel.

SUMA SUMARUM

auto: Fiat Punto II, 1.9D (nema turbo) - nas konj Zelenko!!!

kilometraza: 5600 km

gorivo (eurodizel): 450E (od NS do NS)

cena goriva: prosek 1.33E (uglavnom Shellov Diesel Extra)

prosecna potrosnja: 6 l/100 km

kampovi: ukupno 589E (za nas dvoje, citavih mesec dana) :)

Mi bi opet... :srce:

Izmenjeno (gnjavatorix)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pa ovo je FENOMENALNO!!! :bez-zuba::zaljubiska::):D :zaljubiska:

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Bravo. Za akciju, prvenstveno, onda i opis ovde.

(proveri, mislim da je u Sunionu hram posvecen Posejdonu...)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Bravo. Za akciju, prvenstveno, onda i opis ovde.

(proveri, mislim da je u Sunionu hram posvecen Posejdonu...)

Lepo opisano, moram priznati.

Jeste, verovatno lapsus, u Suniu je Posejdonov hram a ne Aolonov.

Stati na ivicu litice gde je otac čekao sina je neponovljivo.

Lako se zamisli pogled oca koji je čekao sina da se vrati i ugledao crna jedra (što znači da mu je sin poginuo u borbi) jer su u radosti i proslavi zaboravili da zamene jedra... Od tuge se bacio dole.

Jedino što me je začudilo da je litica potpuno neobezbeđena...

Izmenjeno (codemaker)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

A onda! Otkrivamo fantastican biser - Gialos beach. Pogled sa puta je nestvaran, mlecno plav. Vidi se i ostrvo Sesoula. Sesoula je na grckom ona plasticna kasika za grabljenje sitne robe, a ostrvce ima bas takav oblik.

057gialoseh6.th.jpg

SUMA SUMARUM

auto: Fiat Punto II, 1.9D (nema turbo) - nas konj Zelenko!!!

kilometraza: 5600 km

gorivo (eurodizel): 450E (od NS do NS)

cena goriva: prosek 1.33E (uglavnom Shellov Diesel Extra)

prosecna potrosnja: 6 l/100 km

kampovi: ukupno 589E (za nas dvoje, citavih mesec dana) :)

Mi bi opet... :srce:

Fantastično...još jedan među najboljim opisima

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Odlicna akcija i jos bolji opis.Sve cestitke.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Svaka cast druze za ovu avanturu.........kad je dvoje mladih, sami ovo je strava......verujem da vam je puno srce i dusa.

jos jedno SVAKA CAST!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Svaka cast na ovom aktivnom odmoru, skroz sam se uzivela dok sam citala. Vidis ti to, ko jednom ode na kampovanje, nece vise u cetiri zida... Super je i sto ste opisali kampove i ocenili funkcionalnost, polozaj i higijenu. Toliko forumasa u poslednje vreme hvali kampovanje, da stvarno razmisljam da probam.

Svaka cast na putopisu!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Bravo za avanturisticki duh. Eto dokaza kako se i sa manje para moze super provesti ako ljudi nisu zakerala.... Ovo bi trebalo da procitaju oni sto im smetaju komarci pa se zale agencijama.

Koliko toga lepog covek moze da dozivi i vidi....

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Odusevljena sam !!! Bravo za avanturisticki duh, za sjajan opis !!!

I sama sam kampovala 15 godina za redom, mahom u Istri. Navela si me na ponovno razmisljanje o takvoj vrsti odmora.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    25889
    Ukupno tema
    862322
    Ukupno poruka