iva_89x

Od juga do severa Italije motorom - jul/avgust 2019.

15 poruka u ovoj temi

Ovo obećava...:D

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dan 8: 3.8.2019.

 

Planirana ruta: Uggiano La Chiesa – Matera – Popoli – 620 km

 

Došao je i trenutak kada je vreme da nastavimo dalje sa našom turom. Završilo se naše, da kažemo letovanje za ovu godinu i vreme je da krenemo ka severu i višim predelima. Ne mogu da kažem da nam je bilo dovoljno izležavanja na plaži i da nam nije žao što se pomeramo dalje, ali kad pomislimo na sve ono što je tek pred nama, uzbuđenje raste i jedva čekamo da krenemo.

 

Prva stanica je Matera – ispunjenje još jedne moje želje. Već oko 8:00 h ujutru smo spakovani i na motoru. Moramo da krenemo što ranije kako se ne bismo istopili usput. Vrućine su nesnosne. Srećom smo poneli letnje pantalone, ne znam kako bismo izdržali drugačije.

 

Osmeh je tu, možemo da krenemo. :D

1.jpg.d391a1ad2f73bf720667e8a513ba4a8f.j

5dea89a77667f_21.jpg.dfcb4cb2afabb0bcb29

5dea89a880c8f_24.jpg.e1740cbdce249e7842e

Prethodnih dana sam se razmišljala čak da kažem Saši da ne svraćamo u Materu iz više razloga: danas imamo 620 km da pređemo, temperatura je 35+, on treba da vozi sve to vreme, ali nikako to nije moglo da izađe iz mene, tako da na kraju ostaje prvobitan plan. Računamo da su u Italiji putevi dobri i da je sasvim izvodljivo preći 620 km u danu bez autoputa. Zapravo, do Taranta smo vozili autoputem kako bismo što pre stigli u Materu, a posle toga sve je bila magistrala.

 

U Materu stižemo za nešto manje od tri sata vožnje, ne praveći nijednu pauzu. Ne što smo nešto jurili i žurili već što nam zaista nije trebala. Put odličan.

 

Već kako smo se približavali Materi Saša počinje da me zapitkuje šta tamo ima da se vidi, koliko se pešači, koliko planiramo da se zadržimo itd. Shvatila sam između redova da bi on radije seo i popio kaficu nego što bi šetao po 35+. Ne zameram mu. Ipak danas treba da nas vozi preko 600 km. Tako da dogovor brzo pada. On će sesti na kafu, a ja idem u kratak obilazak Matere. Nalazimo se za sat vremena i nastavljamo dalje.

 

Sad nešto malo o samom gradu. Matera je grad u italijanskoj pokrajini Bazilikata. Ono po čemu je poznata je stari deo grada (Sassi di Matera) zbog koga je uvrštena na spisak svetske baštine UNESCO-a. Grad leži s obe strane malenog kanjona reke Gravina. Sastoji se od više naselja: Saso Barizano (Sasso Barisano) s bogato ukrašenim portalima, Saso Kaveozo (Sasso Caveoso) s rimskim amfiteatrom, Ćivita (Civittà) s katedralom i park na platou Murđa Matera (Murgia) s mnogim razasutim crkvama. 1950. godine, Vlada Italije je nasilno premestila većinu stanovništva Sasija na područja grada u razvoju. Međutim, ljudi i dalje žive u Sassiju, pa je, Matera jedino mesto na svetu gde se ljudi mogu pohvaliti da još uvek žive u istoj kući svojih predaka već 9.000 godina. 

Mene je sve ovo asociralo i na podzemni grad Derinkuju u Kapadokiji koji smo obišli prošle godine.

Pre ulaska u deo grada sa "sassima" nailazim na crkvu San Frančeska od Asizija (Chiesa di San Francesco d'Assisi).

2.jpg.5d39632a7b858fb58bd2a2b290636bcd.j

A zatim počinje magija...

4.jpg.5182355caeb0d18bc3f09a54f3d4815f.j

3.jpg.f7592c14eeb875cebdff3995cc9c3dbc.j

5.jpg.36b7ee4f6b6497a457fe0528bcce5c8e.j

6.jpg.84aa347f365e790acc4c9af9fae5151f.j

7.jpg.08f980ef12054a8c536c58e9b43ffadf.j

8.jpg.1cbf993192caacdaa539f60c41b62910.j

9.jpg.24a1417e6c5d7436bcd26e73b86c972e.j

10.jpg.3beea274ec06bcc0e1141c39973695bf.

Negde oko 12:00 h nastavljamo dalje. Usput ulazimo iz regiju u regiju. Bazilikata, Molize pa Kampanja i na kraju Abruco. U jednom trenutku smo toliko blizu Napulja kada se gleda na karti. Neverovatno. Pejzaži se smenjuju. Najpre sve žuto i valovito u Bazilikati pa kako sve više zalazimo u Apenine, sve je zelenije. 

 

13.jpg.6facaa5d74aef32e3d431948476f7c18.

14.jpg.a6f40e1bdaf552589bdf89f6740cd7d6.

17.jpg.6a67f78dbb31fa1af7599492f906ff62.

 

I dalje duva vetar, ne tako kao onog dana kada smo dolazili, ali nije ni naivno. Postao nam je saputnik na ovom putovanju.

Pravimo drugu pauzu negde na oko 200 km posle Matere. Stajemo na jednu pumpu koja ima malu baštu ispred koju koristimo za ručak. Zaboravila sam da napomenem da na ovoj turi konstantno nosimo ručak sa sobom kako bismo jeli kada nama odgovara i gde nam se svidi. Imamo malu rashladnu torbu u koju staju ne samo sendviči već i razne salate sa piletinom, tunjevinom i sl.

Imamo još oko 200 km do Popolija. Sada smo već u totalno zelenim predelima. Idemo u planine.

Sve nam se više i više sviđa ono što vidimo. Ne samo priroda, već i preslatki mali italijanski gradići ušuškani u brdima. Deluju nestvarno i komentarišemo kako bismo jednog dana ponovo prošli ovuda ali da obiđemo sve te gradiće. Kao iz nekog srednjevekovnog romana su. Ni ne slutimo da ćemo u jednom takvom baš večeras prespavati.

18.jpg.bb1e083b5eb467021a76087f3ad7931c.

5dea8c3eb25dc_201.jpg.8d75a5205572206f95

20.jpg.604ef2d92427a338ecaf1f28c242ff54.

22.jpg.39a1390b3f34204e44e1735f37589632.

23.jpg.498d857eae1caaecfc232df6ce28583b.

25.jpg.14d6427bfe3d874361c9b24c57754bbc.

Negde oko 18:00 h stižemo u Popoli, sladak mali i ušuškan srednjevekovni gradić. Iskreno, kada sam tražila smeštaj za današnji dan vodila sam se time da ne sme biti udaljen više od 500-600 km od prethodnog i da bude finansijski prihvatljiv. I tako sam naletela na Popoli i smeštaj “Bella Vista”. To je zapravo jedna velika porodična zgrada sa 4-5 apartmana za izdavanje i delom u kome živi sama porodica. Sve je jako lepo i moderno uređeno, i što je bitno jako čisto. Imaju i preslatku kucu, Lupitu, sa kojom smo se slatko izigrali.

 

Apartmani "Bella vista"

26.jpg.01d2bbf1ca097c0cca474982e005acd7.

27.jpg.d8af496780572e31c61cec9e03acb52e.

 

Naziv smeštaja sasvim opravdan jer sa terase na kojoj se postavlja doručak, puca pogled na ceo grad.
29.jpg.d3919d6b5638b890089a40ff558bdb18.

Odlazimo do centra da pronađemo market i rešimo da se vratimo na terasu, saberemo sve utiske od danas i uživamo u večeri. Iako ovih 620 km zaista nismo osetili, uživali smo u svakom kilometru, polako nas stiže umor. A sutra nas čeka još zahtevniji i zanimljiviji dan.

 

Video klip 8. dana moto ture:

 

 

 

4

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

I ja uživam u svakom (vašem) pređenom kilometru.

Šteta za vreme, koje vas na moru nije baš poslužilo. Inače, i ja sam rekla da nigde nisam videla more tako intenzivno tirkizne boje,nkao na potezu Torre dell'Orso - Otranto i za mene je to najlepši deo jadranske obale, uključujući istočnu.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@jelenait ispostavilo se da nam je stvarno dobro i došlo tih prvih dva dana promenljivog vremena. Stvarno bismo pogoreli da je sunce bilo sve vreme... Jedino što mi je žao što u tim periodima kada je bilo oblačno boje nisu bile toliko intezivne, ali na kraju i to je nebitno, bitno je da smo mi uživali i pored toga. :suncase: A opet, ja sam lično smatrala da će nam se to vratiti time što ćemo dobro proći u Alpima sa vremenom što nam je bilo baš, baš bitno (7 dana pre našeg polaska na Stelviu je padao sneg :D, pa je jasno da nismo znali šta će nas sačekati gore). I nisam pogrešila. :rolleyes:

Izmenjeno (iva_89x)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dan 9: 04.08.2019.

Planirana ruta: Popoli – Gran Sasso – Lago di Trasimeno – Passo Londa – Muggelo – Bologna – 546 km

 

Opet ustajemo veoma rano. Moram priznati da se nismo nešto baš lepo naspavali. Pored toga što je smeštaj bio jako lep i čist, krevet i nije bio baš najudobniji. Cena smeštaja je uključivala i doručak koji nam je postavljen na terasi sa pogledom na grad. Doručkujemo, pijemo kafu pa polako pakujemo stvari na motor i krećemoooo! :brm:

1.jpg.3f0459b3b22569768263ecb0a95eb771.j

Danas nas očekuje toliko toga. Šta više, svaki naredni dan će biti sve zanimljiviji i bogatiji, uzbuđenje nam raste zbog toga. Svako veče pripremamo rutu. Okvirno već imamo plan za svaki dan, ali na navigaciju ništa ne ukucavamo unapred već dan za dan. Ipak je dosta faktora koji mogu da utiču na rutu. Prvobitno smo za današnji dan hteli da ubacimo i Monti Sibilini i da idemo do Rosijevog rodnog mesta Tavulije pa odatle ka Bolonji. Međutim, ipak smo shvatili da ćemo tako izaći na put koji ide paralelno sa obalom (a nije uz more) i koji je u avgustu paklen, a opet i nezanimljiv za vožnju. Tako odustajemo od Monti Sibilini i idemo ka Toskani.

Za početak krećemo ka Nacionalnom Parku Gran Sasso. NP Gran Sasso je jedan od najvećih u Italiji i prostire se na teritorijama tri regije: Abruco, Lacio i Marke. Gran Sasso je zapravo najviša planina u Apeninima. Najviši vrh je Corno Grande visine 2.912 m. Već pri samom ulasku u nacionalni park srećemo nekoliko motora što ukazuje da predeli koje ćemo uskoro videti obećavaju.

Zbog nedostatka vremena, mi ćemo zapravo proći samo jednim malim delom nacionalnog parka, od Asergija do Ariskije (Assergi to Arischia). I danas smo u letnjim pantalonama, što se ipak oseća, na momente je bilo prohladno – ipak smo sad u planinskim predelima. Ali zbog svega posle, odlučili smo se za letnje pantalone.

 

2.2.jpg.12428073a368ae28d46915eb71ba9141

 

Kako se pred nama polako ukazuje planina, uzbuđenje sve više raste. 

2.jpg.841d16a68c30d1c5ed84a09c347da3cf.j

 

Predeli su fantastični, krivine taman kako treba, put top. Oduševljeni smo.Već komentarišemo da ćemo se jednom vratiti da malo više provozamo ovim putevima. 

 

3.jpg.c99ce048f9a23dc80eeac744d50b9c76.j

5.2.jpg.ad8971d5186bd600c8c4f57cc7233dd5

 

Posle nekog vremena pravimo kratku pauzu da uživamo u pogledu.

 

5.jpg.e6ebfea451913c033b9bbf1c7f98ca63.j

6.jpg.e98f553f38a2c6501237a99f6a1c0b8f.j

8.jpg.7ec94df295339350f1dbd58db9f535e3.j

 

A zatim nastavljamo ka jezeru Trazimeno.

 

9.1.jpg.3212e2f8be82affc18d10fce2c1e6f31

9.2.jpg.843d580332b8b48948af07ceadab30cf

10.1.jpg.9ee2dc3fdfb3961d9720c67a71d63a4

 

Sada je već ozbiljno toplo. Možda i najtopliji dan do sada. Juče je bilo samo kritično dok smo došli do Matere, posle smo se polako peli u više predele pa je i temperatura bila prijatnija. Pauzu pravimo u prelepom Passignano sul Trasimeno. Opet idemo iz regije u regiju. Prvo Abruco, sada Umbrija.  Parkiramo motor i pronalazimo klupicu uz samo jezero. Ovde pravimo malo dužu pauzu uz osveženje slatkišima i hladnim napicima. 

 

10.jpg.19f204e437ba58e2272b180048dff512.

11.jpg.f53717bedc916f093146d4f1571bf627.

12.jpg.80413ea87dcbee958475a70432ca6f65.

13.jpg.e1c9666ec9a740baa3cbc3626d535755.

14.jpg.08e73360a07b006e8775008bd75912f6.

 

Nastavljamo dalje i sami predeli nam polako ukazuju da ulazimo u Toskanu. Tu smo negde na sredini Italije... A koliko juče smo bili na samom jugu...

 

15.jpg.8aaffa04f45c5f472a291606899b1b32.

16.jpg.697bf0263c4438f27154dde8e35ee29a.

 

Šta reći o Toskani a da se već ne zna. Jedna od najposećenijih regija Italije. Glavni grad regije i meni jedan od najdražih u Italiji – Firenca. Sada nemamo vremena da je posetimo, ovaj put se ipak samo vozimo putevima koji su poznati kod nas bajkera.

 

Prilikom pravljenja rute za danas, a po savetu ljudi koji su već ovuda vozili, biramo između dva prevoja – Londa ili Futa. Nijedan nismo vozili, tako da je svejedno. Biramo Londu jer ovim putem izbijamo na čuvenu moto GP stazu Muggelo.

 

17.1.jpg.bb661b8717f268d40bcea1b8b4d6bc9

17.jpg.697a2e11ae35f828b8e7cbdb87ee36bd.

 

Nakon što smo izvozili Londa pass, nailazimo na neki restoran sa kampom pored i prelepom baštom, bukvalno u sred ničega i rešavamo da je vreme za ručak. Kako ne bismo bili baš mnogo bezobrazni, ručamo na klupicama ispred celog da kažem kompleksa.

 

18.jpg.94ea1ea094ed42e611c72d127bf1b1d7.

 

A zatim ulazimo na kafu u prelepu baštu već pomenutog restorana. Kako je danas nedelja, puno je ljudi pa nam se baš svidelo.

 

19.jpg.07e581c2f4974a177d699b2fb3983bcb.

18.1.jpg.97720ab80fcff548220fda194fb137b

18.2.jpg.e6ebab7962be4d5ea152df53b964f5b

 

Odatle vozimo dalje, i dolazimo do ulaza u već pomenuti Muggelo. Kažem Saši da uđemo motorom, on kaže jesi normalna, baš će da nas puste. Priđemo i fino pitamo čoveka na ulazu, on kaže: “Samo izvolite.” Ovo je i meni bio doživljaj, a mogu misliti tek Saši koji oduvek voli motore i prati sve te trke. I tako vozimo mi i dolazimo do dobrog vidikovca na stazu i jednu dobru krivinu, a na stazi ima vozača koji vežbaju. Zvuk motora da se naježiš. Zadržali smo se 15-20 minuta i krećemo dalje. Treba nam stići u Bolonju, gde nas čekaju u prijatelji da se vidimo.

 

21.jpg.5ae90e730d88294dcfa351d9d43216f1.

23.jpg.faf3b4b0a8e7231a91da5269ebd37ecc.

 

I dalje se vozimo prelepim predelima, sada idemo u pravcu Firenzuole ali već je 18 h a mi do Bolonje još imamo 80ak km.

 

24.jpg.fa0dda9b521b22f26087c864d0ed5358.

25.jpg.09b99a0fe2dab0a37af0459c3e5a8422.

26.jpg.c5da5080413aed767284f95a1b8efe50.

 

Trebalo je da idemo i do Chalet Raticosa, čuvenog mesta za bajkere, ali pošto nas prijatelji već čekaju a i mi smo umorni, ipak se posle Firenzuole uključujemo na autoput i jurimo ka Bolonji.

 

27.jpg.2b90176cdb3e988f070649a9850c324c.

 

Ova deonica autoputa fascinantna. Sve tunel do tunela. I svi su dugački po 4, 5 i više km. Jedan je čak bio čini mi se 10-11 km. Komentarišemo mi preko komunikacije da ko zna koliko ćemo platiti putarinu za ovu deonicu, jer svima nam je poznato da su putarine u Italiji ne baš povoljne. Međutim, kada je došlo vreme da se isključimo, pored kućice stoji čovek koji nam maše da prođemo, rampa podignuta. Sve u svemu mi putarinu ne platismo, nemamo pojma zašto. Ali se ne bunimo.
 

Negde oko 19 h stižemo u Bolonju. Smešteni smo u blizini sajma, hotel “Ramada Encore Bologna” odličan. Nov, moderan, sobe čiste, krevet preudoban (to sam prvo proverila). Ima 4 zvezdice i stvarno je odličan hotel i nas je izašao baš povoljno – 51 eur noćenje sa doručkom i svim taksama za dvoje. Mislim da je to odlična cena inače, a pogotovo za Italiju.

 

28.thumb.jpg.74fbb52d604db6fc925a1831c65

 

Brzinski se tuširamo i krećemo ka centru. Ka mojoj voljenoj Bolonji. Dok sam živela u Italiji, bila sam smeštena u Riminiju ali sam jako često dolazila u Bolonju i otuda tolika vezanost za ovaj grad. 

 

29.jpg.42b2b58853b88517ca52f2e1bdcfd14c.

 

Ostatak večeri provodimo sa prijateljima koje nismo odavno videli. Uživamo.

Negde oko 22:30 h stižemo u hotel. Spremamo rutu za sutra. Sutra kreće nama najvažniji deo ovog putovanja. Idemo u Alpe. :weee:

Video klip 9. dana putovanja:

 

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dan 10: 05.08.2019.

Planirana ruta: Bologna – Riva del Garda – Madonna di Campiglio – Passo Gavia – Umbrail pass (Switzerland) – Passo dello Stelvio – Bolzano – 530 km

Konačno je došao i taj dan – idemo u Alpe! :klap:Ustajemo rano, čili i odmorni. Kreveti u Ramada hotelu odlični, tako da smo se dovoljno odmorili i napunili baterije za današnji dan. Kao što se može videti gore, plan nam je poprilično ambiciozan. Ali smo rešeni da ga ispunimo. Mnogi su nas savetovali da izbacimo Stelvio i skratimo današnju rutu, ali to nije dolazilo u razmatranje jer je upravo Stelvio bio jedan od glavnih ciljeva putovanja. 

Kao što rekoh, ustali rano, već u 7:30 h bili na doručku. Švedski sto sa raznovrsnom hranom, možda i najbolji doručak do sada. Odjavljujemo se iz hotela, pakujemo stvari na motor, štelujemo navigaciju i krećemo. Dakle, Stelvio stižemo! :brm:

Obzirom da danas imamo dosta kilometara da pređemo a želimo da se i zadržimo na pojedinim mestima (dogovor je da gde god nam bude baš lepo u Alpima stanemo pa taman to bilo i na 3 min), odlučujemo da do Rive del Garda idemo autoputem. 

1.jpg.033a603c22d2a55bcb55a552377a238b.j

Tačnije, negde kod Rovereta se isključujemo sa autoputa i preostalih 20ak kilometara idemo magistralom. Putarina od Bolonje do Rovereta je za motor izašla 13 eur – to je nekih cca 200 km.

5df927150f693_21.jpg.937f074f851cd922989

Kako se približavamo Rivi, pojačava se i gužva na putu. Ipak je ovo avgust a i Lago di Garda je veoma popularno za čuveni ferragosto. Srećom, mi smo motorom pa većinu uspevamo da obiđemo.

2.jpg.ab88548aa8c1986e369342fec486e6f0.j

5df9272e34289_31.jpg.bca4d666777206d22d9

Mislili smo da napravimo neku pauzu veću u Rivi pošto je meni prvi put da sam na severnom delu jezera Garda (do sada sam bila u Peschiera del Garda koja je na južnom delu jezera), međutim ipak odustajemo jer ne želimo da gubimo vreme koje će nam u Alpima biti dragoceno. Pošto ravno 243 km nismo napravili pauzu, stajemo na pumpu na brzinsku kafu i toalet.

Zatim nastavljamo dalje ka Alpima. Sledeća sigurna stanica je Madonna di Campiglio – čuveno italijansko skijalište. To je ujedno i prvi prevoj koji ćemo proći. Na putu do Madone, predeli nestvarno lepi. A tek prilazimo Alpima...

5df92769dfaf5_33.jpg.95a6b6748c89a7f65b3

5df9276aea302_34.jpg.428faacb000b6208339

5df9276c05b16_35.jpg.3bdaea341f0384912a4

Pošto je suprug jedne godine skijao ovde i toliko mi je pričao o Madonni di Campiglio, rešavamo da svratimo na sladoled. Obišli smo i krug po gradiću koji je stvarno prelep. Pravi planinski. Sve je totalno prilagođeno sredini u kojoj se nalazi.
3.jpg.dcb2c8d4138ab3dc3873a3eb1f35a581.j

4.jpg.17c304dfbde7e01b9a75449d6eccb371.j

A onda se nižu i prevoji... 

5df927c6f0e24_51.jpg.c6becbba24fb2ee2fc1

5df927b1d01b0_52.jpg.9b3d0b557d26bfc29b9

7.jpg.b301441eccfb0418c8134aabc370b85f.j

8.jpg.9603a286366606696bb7af40728fdad6.j

6.jpg.d5827347ef1b73bfe0699d0600c6d45e.j

Ne treba ni da pominjem da je put bolji nego kod nas u ravnici...5df92813646b3_71.jpg.6b13d115a3ae47b640d

Pravimo i kratku pauzu za fotkanje... :rolleyes:

10.jpg.b1b5264f4d5c5f6cb16f4b3803f38408.

I onda polako stižemo do prvog od dva najbitnija za danas... Passo Gavia...

5df9288482e96_111.jpg.74170ccfe4f4d879f0

5df928859c9a8_112.jpg.e75de6c7b976a458ab

5df928869ea21_114.jpg.5c74139a77c25e7927

5df92887c6e3a_131.jpg.cf5470be3db838e1c7

Meni je ovaj prevoj, ne samo danas nego kada budem sumirala ukupne utiske cele ture, ostavio najveći utisak. Uzak put, uglavnom bez zaštitne ograde, realno što se asfalta tiče najlošiji na ovoj turi, ali... ta sloboda i moć prirode koja te ostavi bez daha... na ovom prevoju se to najbolje osetilo. Bilo je nestvarno, jedno drugom smo sve vreme vikali u kacigu “vau”, “vidi ovo”, “au” i slično. Slike delimično govore...

13.jpg.8fcd96562a8f633a5d9375ba8af5c31d.

5df928b83a8b3_141.jpg.ee17e6de12ae68f8f5

15.jpg.9ba9c03c41358ba6d63ac5ebebbbce90.

16.jpg.7b9f8566a3401b128f4a6331e1357e10.

17.jpg.373aa5b2576d16ed62eaf54c5ac237f2.

5df928bca850d_181.jpg.c375a3dbd4ab14c491

Kada smo se popeli na sam prevoj, odlučujemo da ćemo ovde ručati. Još tu i jezero i klupice i stočići pored njega. Odlično.

18.jpg.731bad5eba7c539b25cc5085d92675dc.

19.jpg.9333923e752738c4df2ba81530a51954.

Ono što ne očekujemo su oblaci koji su se odjednom navukli i kiša koja kreće. Ne zaboravite da smo ipak na 2652 m nadmorske visine i da se ovde vremenski uslovi brzo menjaju. Srećom završili smo sa ručkom i krećemo brzo da se pakujemo. Pravimo jednu grešku koja nas pukom srećom nije nešto skupo koštala na kraju. Ne oblačimo odmah kišna odela. I narednih 15 minuta kisnemo. A kiša koja pada na ovoj visini je ledena. Srećom, silazimo u niže predele okupane suncem pa se relativno brzo sušimo. Dobronameran savet: obući kišnu opremu u prvo trenutku kada se učini da može krenuti kiša. Nipošto ne čekati da ona krene da pada jer kada jednom pokisneš, džaba kišno odelo onda.

Nažalost zbog kiše se na Gaviji nismo zadržali koliko smo hteli, ali opet sa druge strane uspeli smo da izbegnemo neku jaču kišu. Nastavljamo ka Bormiu i prati nas sunce. Sledeća stanica je Švajcarska i Umbrail pass, a zatim najvažniji i najiščekivaniji prevoj za danas – Stelvio.

Umbrail pass je samo nekoliko kilometara pre Stelvia. Put do ovih predela fantastičan – i asfalt i krivine i predeli. Dosta tunela na ovom potezu što ga takođe čini zanimljivim. Na nekoliko mesta smo stali da napravimo po neku fotku.

5df92a8178493_211.jpg.2247ff4a76d1488815

21.jpg.0c5178937359e27f0b151a2353923ae9.

22.jpg.89e673399316ec19467003e4bba7b44b.

5df92aa84baeb_231.jpg.15f00df975c81df5fb

A zatim stižemo u Švajcarsku.

23.jpg.ca58ab1088555934b64bf152c1c0a60e.

24.jpg.62051e17116d8fcdad8a75482e008dbc.

25.jpg.f0d074b559be6c0bb6f155495ac290bb.

Vrlo brzo osvajamo i Stelvio. Kako je već oko 17 h i kako se i ovde uz sunce navlače i neki oblaci, nažalost ne zadržavamo se predugo. Ipak smo na 2758 m nadmorske visine i čas posla može iz ovih oblaka da krene i sneg (ima ga ponegde na okolnim travnjacima).

26.jpg.5ac572e93e23caa467b8cffbfc9d063b.

27.jpg.ba5519a20dac6704111a111fbaefabb8.

28.jpg.fe8d6142f53f22101dfc25a8d4a93936.

29.jpg.e632e70b32c3e99468c0b56321379716.

Taman što smo krenuli, počinje sitna kišica. Srećom brzo joj bežimo pa nije bilo potrebe za kišnim odelom. 

31.jpg.b21f87b891aaf85b0978236846a2a40f.

Pauzu pravimo u preslatkom kafiću na nekih cca 1800 m nadmorske visine. Na samoj litici i sa pogledom koji puca. Ova pauza nam je baš prijala.

32.jpg.9152d691c43447b84036a1648b53c668.

33.jpg.bf68a4ec55176aced6f15a5cad255d28.

Posle pauze polako silazimo u ravnicu i praćeni dugom ulazimo u beskrajna polja jabuka koja okružuju Bolzano i regiju u kojoj se nalazi. 

35.jpg.c3ac5016757961243cab09b5f92874e5.

U Bolzano stižemo oko 19:30 h i odmah nas hvata pljusak. Pošto smo bili gladni pronalazimo kebabe u centru i sedamo da jedemo dok kiša ne stane. Nakon toga odlazimo u smeštaj. "B&B Mele d'Oro" odličan smeštaj u samom polju jabuka. Ono što nas je fasciniralo je što se sa domaćinima nismo ni videli. Putem whats up-a smo dobili instrukcije kako da preuzmemo ključ iz kasete ispred vrata, a zatim i sve ostalo vezano za apartman. Pošto je i ovo bio smeštaj sa doručkom, doručak nam je bio u sobi sa svom potrebnom aparaturom. 

37.jpg.d95b4a06e7d6fcd02d0021ab094cbb06.

38.jpg.98c41daefa016658d2737af3923085bb.

39.jpg.5ecdcac91574e871a2f70e12e84ea7a2.

Tuširamo se i sedamo na terasu da uz čašu piva sumiramo današnje utiske koji su fantastični. Najbolji dan do sada! :klap:

Video klip 10. dana:

 

 

 

 

 

 

 

Izmenjeno (iva_89x)
4

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Svaka vam čast!?

Izmenjeno (jelenait)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima
 

Svaka vam čast!?

Hvala :pardon: Uskoro će nastavak, samo da nađem malo slobodnog vremena.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dan 11: 06.08.2019.

Planirana ruta: Bolzano – Dolomiti (Canazei) – Cortina d'Ampezzo – Matrei in Osttirol – 350 km

Standardno ustajemo rano. Kao što sam već pisala, svu aparaturu (toster, ketler, aparat za kafu i mleko) i mini frižider sa hranom imamo u sobi. Spremam nam doručak i doručkujemo na terasi apartmana okruženoj plantažama jabuka i sa pogledom na Prealpe u daljini. Stvarno nam se svideo ovaj smeštaj. Sve je odlično. Ono što nam je ostalo od doručka pakujemo za užinu. Neka se nađe.

Nismo mnogo žurili sa doručkom, pa tek negde oko 7:30 h pakujemo stvari i polako krećemo. Danas su u planu Dolomiti. Nemamo mnogo kilometara kao prethodnih dana ali planiramo da obiđemo nekoliko prevoja pa će nam dan svakako biti ispunjen i zanimljiv. 

Svi prevoji nam se vrte oko Canazei-a, omiljenog skijališta mog supruga. On je u potpunosti smislio današnju rutu. Na meni je samo da uživam.:klap:

1.1.jpg.fe1e2de2d648e004622aff1f5eaa9154

1.3.jpg.befd840fa857ace07c56448921ceff27

2.jpg.62d17f9839cd50af90c332eed55c438b.j

3.jpg.092a7ec013de80b69e1b128547c87c79.j

4.jpg.2981328bafd105d77a2177bb3ffc614a.j

I tako opet se nižu prevoji jedan za drugim. Prvi za danas je Passo Sella na 2240 m nadmorske visine. Ovde pravimo kratku pauzu da napravimo nekoliko fotki i uživamo u pogledu.

5.jpg.66f8a7f5c8baa96d1dfb6ff239adc946.j

6.jpg.6ae66544ad38027608f38d28b3aff2c7.j

7.jpg.2a73153cc5f039e6956a9739470e7f38.j

Ono što već kod prvog prevoja primećujem je da se ovi alpski predeli totalno razlikuju od jučerašnjih. Takođe ovde je sve savršeno uređeno, nema one divljine koju smo juče osetili na pojedinim mestima. Dakle, Dolomiti totalno drugačiji ali ne i manje lepi.

8.jpg.678f35fe13f2490ee42844c375c05a3a.j

9.jpg.3fdc839fed30f11c2cd8336c09155dea.j

Na putu ka sledećem prevoju, konačno ugledamo one čuvene stene po kojima su Dolomiti i dobili ime (dolomit - tip karbonatnih stena koji je uzrok karakterističnih oblika i boja ovih planina). Pred nama su nestvarni prizori.

10.1.jpg.8da7b18dffd91d84e6bdd98d228a5a7

10.2.jpg.b874688bc06afc4b7a5350bb6fdbcc4

10.3.jpg.9fe9c6998e072e4937e062059f9f597

Drugi prevoj za danas je Passo Pordoi na 2239 m nadmorske visine. Na njemu nas je sačekalo sunce i topao vazduh pa se skidamo u kratke rukave i odlučujemo da ovde popijemo kafu. Na ovom prevoju je i veća gužva nego do sada pa smo jedva našli slobodno mesto u kafiću. 

12.jpg.b775d3f9f4007cd5203e0e8ce88b1743.

10.jpg.ce4280ec5d6c55499ea472d0a042d00f.

11.jpg.04291009e7c574f08f9ab6cddf01c8e0.

14.jpg.67ba560eb7ca0ae39df42011cb174d2c.

Inače sve vreme susrećemo veliki broj motora, biciklista, pa i ljudi koji se kolima voze da bi uživali u ovoj lepoti. Imamo sreće sa vremenom, za sada uglavnom sunce uz poneki oblačak. Dok smo dan pre pravili plan puta za danas videli smo da popodne najavljuju kišu. Sadašnje stanje ne sluti da će se u nekom trenutku vreme brzo promeniti.

Sledeći prevoj je Passo Campolongo na 1850 m nadmorske visine.

15.jpg.983e0137da3ca41ef63475ba4de3d32e.

16.1.jpg.707381bed545fa3531ec59464eaa709

16.2.jpg.798050770eb212c474d925644600540

16.jpg.49d47ea5ac288244e809f4a4a4bc9d94.

Zatim sledi meni za danas najlepši – Passo Gardena na 2136 m nadmorske visine. Put do njega preko prelepog mesta Corvara in Badia fantastičan.

17.1.jpg.e9c1b8bb033f9f3faa37c6dc8d87478

17.jpg.75eb3091c189bf797901e03ab3e4cd3f.

18.jpg.46ee891886f4077a913d867e32a52bc4.

19.jpg.0428117abe3f32a37f0c2a264f5739e1.

20.2.jpg.4bdc23b43fed118b1c962788b2179a2

20.3.jpg.9b52b6e1148170dd61738b076945629

20.4.jpg.4ab51db721a086d752f3a2de7f8c5c2

20.jpg.f0b20c6c7a9b7137244b89b86f4f844a.

21.2.jpg.141f99f2c5022ef0dbd91127023d594

21.3.jpg.b7e116f76352e5f7f0f7a0c2be89d6f

21.4.jpg.8f6dfc952b4ff43cf01c15ffed870b6

21.jpg.5965347824d9f61eea4dc8e03e6b6ed8.

22.jpg.d32290e068f2cc14ee2e14385a5c5c5b.

23.jpg.cfecddff51347c3571b9c97de2e59508.

24.jpg.0b75ef99d90ddef3dc886bf4529bcdc2.

Prema prvobitnom planu odavde je trebalo da se spustimo na Canazei, tu ručamo i dalje se opet vratimo do Corvare i nastavimo ka još 2-3 prevoja i odmorimo u Cortini d'Ampezzo. Međutim, kako smo još jutros videli da predviđaju kišu za posle podne i kako sunce već nema već je oblačno, odlučujemo da skratimo krug i ne siđemo u Canazei već krenemo direktno ka Cortini d'Ampezzo.

Sledeći prevoj je Passo Valparola na 2192 m nadmorske visine gde se već navlače neki sivi oblaci koji slute na kišu. Ignorišemo ih i nastavljamo dalje u nadi da će kiša početi kada mi siđemo sa prevoja. 

25.1.jpg.24843bd750472e82b4b7e25df9d2314

25.jpg.2559746aa545fcc0c8b1a5f4d5a49976.

26.1.jpg.6189372330eaef338f4e7b704917662

26.jpg.7b49e5cec9e5e2466f377d644c399231.

Odmah pored njega je Passo Falzarego na 2105 m nadmorske visine.

27.jpg.0b20a63a01eceaa50f1b65e94678083b.

28.2.jpg.1248cdd4c0abc142d5b337f338f4251

28.jpg.48ba39ebf3a5ffb65315e46d9e52a8c2.

Odatle nastavljamo dalje, pravimo pauzu za užinu na jednom mnogo lepom vidikovcu. Već smo pomalo gladni, ali zbog vremena odlučujemo da ručak ostavimo za kraj kad siđemo u Cortinu d'Ampezzo sa poslednjeg prevoja.

29.1.jpg.83a18b59416ba89f5fe6a6db6a131f6

Poslednji prevoj za danas je Passo Giau na 2236 m nadmorske visine. Ovde je već jasno da je kiša veoma blizu. Međutim ta igra oblaka i pogled sa ovog prevoja sa tamno sivim bojama nas je oduševio. Možemo reći da smo u nekoliko sati videli Dolomite u svim njihovim bojama.

29.2.jpg.93f719e21783f1562b7363c12cc5fdc

30.jpg.c4538839cb09b4f24d4590b499220533.

31.jpg.8f41694c230f2d1204c4d5784815a041.

32.jpg.f4bd9c99dcdb7088b3b0a707c121417e.

Nakon kratkog zadržavanja za fotografisanje krećemo da se spuštamo. I kreće i kiša. Ovaj put je stajemo da obučemo kišnu opremu što se pokazalo kao odlična odluka jer je kiša bila ozbiljna. 

33.1.jpg.352199ded59d56eb3f106daa8064cb9

33.2.jpg.f0aee0e7ff29d7a0ba63187437d5632

33.3.jpg.1cb9774b8a8b81f0a964403fa09c9d6

Nad Cortinom d'Ampezzo nebo je tamno sivo. Jasno nam je da odavde moramo da bežimo i da nam nema ručka i zadržavanja kako smo planirali. U jednom trenutku pogledam ispred nas – levo je vedro a desno se spustilo nebo. Srećom mi idemo levo. I tako izbegavamo ozbiljno nevreme koje bi nas sigurno zadržalo ovde duže nego što smo planirali. 

Nakon nekih pola sata napuštamo moju dragu Italiju i ulazimo u Austriju. Dočekuje nas vedro nebo i sunce. Pošto smo već ogladneli stajemo na prvu OMV pumpu da nešto prezalogajimo i skinemo kišnu opremu sa sebe. Ovde nam ne treba.

Predeli na putu ka Matrei in Osttirol, mestu gde smo rezervisali smeštaj, su prelepi. Baš uživamo u ovoj vožnji. 

33.4.jpg.25ecf6b4967c1ccd8944239890afda2

33.5.jpg.07b389027e6e4bbe36dc07e43315e5a

33.7.jpg.638e1aaa9f770a9c9495a2301ff82a0

U Matrei stižemo negde oko 18:00h. Matrei in Osttirol je malo i slatko mesto u zapadnom Tirolu. Nalazi se relativno blizu Glosgloknera zbog čega smo ga i odabrali za noćenje. Smeštaj odličan, smešten 3-4 km izvan centra ovog mesta, u prelepoj prirodi. Vlasnik ljubazan ali zna samo nemački. Nekako se sporazumesmo.

33.8.jpg.1b3dff92a771c8b16228023ed9e8b39

34.jpg.229de43d85f1014c63fc38e90761da45.

Nakon što smo se smestili, istuširali i presvukli odlazimo na večeru u jedan restoran koji smo videli još u dolasku. I tako se završava još jedan dan prepun utisaka.

35.jpg.311986462e8e918f66e456d469fd0636.

Video klip 11. dana moto ture:

 

 

 

 

 

 

Izmenjeno (iva_89x)
3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dan 12: 07.08.2019.

Planirana ruta: Matrei in Osttirol – Glacier Pasterze – Grossglockner -  Nockalm road – Bled – 480 km

Danas vozimo čuveni Grosglokner. Prethodno veče smo videli da najavljuju kišu na Grosglokneru već oko 12 h, tako da odlučujemo da baš, baš poranimo da bismo je izbegli. U skladu sa tim budni već u 6:30 h, doručkujemo brzinski i krećemo. Kafu ćemo popiti usput.

Vozimo fantastičnim putevima, može se reći da je kvalitet za nijansu bolji i od italijanskih puteva (a i tamo smo bili oduševljeni).

5e03a7f25714e_11.jpg.a9d3631f91633e799ed

5e03a7f37ee46_13.jpg.f95f9d1a3896e18d16a

Vrlo brzo prilazimo ulazu na Grossglockner High Alpine Road. Ulazak se plaća 26,5 eur za motor. U cenu karte ulazi i nalepnica i mapa. Nije malo, ali vredi.

5e03a8118e189_15.jpg.52ddd94084c817c46a2

Prva stanica nam je glečer Pasterce. Dugačak je oko 8,4 km i samim tim najduži u Austriji. Dužina glečera se smanjuje svake godine za cca 10 m zbog globalnog otopljavanja. Kažu da se od prvog merenja koje je izvedeno 1851. godine prepolovio.

1.jpg.e1bf635a0ea9d5a19d27a4578264bc8c.j

2.jpg.3c2d07868f1a5ca0ace5285a1b862137.j

3.jpg.ad4bf108276ff91be9ebeaf9b55ef65c.j

Odavde se dobro vidi i najviši vrh Austrije – Grosglokner, po kome je i prevoj dobio naziv.
 

6.jpg.dced679475f2d56dd9e7103247608053.j

Svidelo nam se ovde baš. Sve je uređeno, priroda lepa. Čak smo i mrmote videli.
4.jpg.b6f89547e3ae71637108f00c93176280.j

5.jpg.d67994753d7b0d8482939bf9f227e5c6.j

Odavde nastavljamo ka prevoju. Prati nas sunce sa ponekim oblakom, dakle vreme top! :klap:

5e03a89909b26_702.jpg.d05b4663eff10a0a30

Oko 10:30 h smo na vrhu prevoja gde pijemo kaficu na 2500 m nadmorske visine. Sunčano je, ali je temperatura vazduha svega 7-8 stepeni. Ovde pravimo dužu pauzu. Uživamo.

7.jpg.ab178860027dcd62bf00ee720151a374.j

9.jpg.9390a2b09509e5f86ba9f8ee33cd299a.j

10.jpg.c1da2c4374a5360d68a193082100b2bf.

12.jpg.4d842438ca68f0d90617a25c8989e7a0.

Zatim prolazimo kroz tunel i vidimo sneg u avgustu!

5e03a89e9dbe5_131.jpg.553fc10c24bf738997

14.jpg.7d43aa96fd52592c2877ec9e2e087a67.

15.jpg.7432ae02b7a4a3f4d64e61563ca3d663.

I dalje vozimo prelepim predelima. Sada je već dosta tmurnije ali nema kiše.

5e03a8fb672b8_161.jpg.1319a464c5885d0aa6

5e03a8fc91be9_162.jpg.023968a8bed7fab947

17.jpg.a2adc8be5d30b96ecbed7675c27db278.

18.jpg.b61d6680fa5004689c21a0ff65a54a38.

5e03a8ffc72a6_191.jpg.f6c987a432f6fc1424

Ubrzo izlazimo sa ovog prelepog puta. Nastavljamo dalje ka Zell am See gde planiramo sledeću pauzu. Međutim tu kreće neka sitna kišica pa se ipak ne zadržavamo mnogo. 
19.jpg.bdf06b0c3e215bfd4774ad3a3b3683a1.

Vozimo dalje. Prolazimo kroz brojna skijališta i stižemo do ulaza na Nockalm road. Cena za motore je 12 eur. 

5e03a94755f7e_201.jpg.5beded715b97940517

5e03a959a173b_202.jpg.34a9233bc13be42085

Put je dobar i predeli su lepi, ali mi i nismo nešto bili fascinirani. Nekako smo ga brzo prošli i očekivali smo mnogo više. Može biti i da smo prethodnih dana videli toliko toga lepog, pa danas Grosglokner da ga je jednostavno sve to zasenilo. Ali nema veze. Čekirali smo i to.

5e03a948808fb_203.jpg.f617fd5a3c5c2a03d8

20.jpg.31c47412049ccfd2cef9fec7b02d45a1.

21.jpg.579882b9fe57df10e47bd71fbe403e56.

5e03a94c28a56_221.jpg.3a97b73749630f1d1e

5e03a94d44bb3_222.jpg.a3ec46366e5791ec87

Nakon što smo sišli sa ovog puta, pronalzimo kutak za ručak.

22.jpg.1b927129920502b77d76bfc1d1baa8de.

A zatim preko Vilaha nastavljamo ka Bledu u koji stižemo predveče. Malo smo prošetali oko jezera, napravili nekoliko fotki i seli na čuvenu blejsku krempitu.

23.jpg.2778054e37033db872c9f2fa76e64d2e.

24.jpg.b569887eff880bea52d4e21883d1961a.

25.jpg.2a97b24552ec10fa9f1c4753de9696a9.

Smeštaj nam je bio na oko 5-6 km od Bleda, u mestu Radovljica. Tamo ni manje ni više srećemo Čačane koje dobro poznajemo i koji su krenuli ka Grosglokner-u sa koga mi dolazimo. Kakva slučajnost. Posedeli smo sa njima i uz hladno pivo prepričali doživljaje, nakon čega odlazimo u krevet. Sutra idemo kući. Odlučili smo da posle fantastične vožnje i odličnih 13 dana nema razloga da se mučimo po bosanskim putevima. To neki drugi put. Nećemo da kvarimo utisak.

Dan 13: 08.08.2019.

Planirana ruta: Bled – Čačak – 750 km

Ustajemo oko 7:00 h, pakujemo stvari i krećemo. Danas će nam biti najnaporniji dan. Imamo oko 750 km i to uglavnom autoputa.

26.jpg.25115f47b6fd8ea48e31dbcf92c372f6.

I posle 13 fantastičnih dana, oko 17:45 h stižemo kući u Čačak.

40B35911-3E32-43F7-8C31-8165E5326445.jpg

Video klip 12. i 13. dan:

 

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Svaka cast, hrabro i jako uzbudljivo. Divne uspomene imate.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26982
    Ukupno tema
    905031
    Ukupno poruka