Genki_des

Thailand tura: Khao Yai- Khorat- Udon Thani - Phitsanulok - Sukothai - Kanchanaburi - Sai Yok - River Kwai, 2,500km

7 poruka u ovoj temi

2018tourmap01.jpg

Mapu ću ponavljati kao prvu sliku u postovima serijala ove ture, da se ne skroluje da se vidi gde je šta bilo.


2. Khorat (Nakhon Ratchasima) & Piman Historic Park

Khorat ima "Terminal 21", shopping mall, u Pataji je otvoren tek oktobra 2018. Ima i druge, "Central". Nije mi se išlo u shopping mall, mora da je svetski.

2018khoratstreet01.jpg

Mesto je čisto i utegnuto

2018khoratstreet02.jpg

Prva stanica tog dana, istorijski park, nekih 20km od grada

2018piman01.jpg

Kompleks iz 1108-me godine.

2018piman02.jpg

Ima puno slika, da redukujem na najvažnije

2018piman03.jpg

Da je bio model za Angkor Wat

2018piman04.jpg

Mada nisam bio u Angkor Wat, tvrde da ne samo da liči nego da nisam rekao mislili bi da to baš Angkor Wat

2018piman05.jpg

Na pročelju stoje prvo lavovi pa onda 7-glave kobre. Pitao sam službenicu šta to znači, ona presrećna da se neko zanima (a i da pokaže svome pripravniku kako govori engleski), reče da je lav, sa grivom (ja ne znam kako su znali za lava u 11 veku, to nije azijska fauna) kao anđeo. Kobra je, kraljevska, "naga", tada nisu znali za serume protiv zmijskog ujeda pa su je preokrenuli u obožavanje. Njena postura, kao slovo "S", je bila da tako sa nebesa dolazi glas na zemlju.

2018piman06.jpg

Da uđemo u samo sedište hrama. U daljini Buda

2018piman07.jpg

Evo ga: sedi u meditaciji (polozaj ruku znaci meditacija) na sklupčanoj kobri a njena glava iznad njega, kao zaštitnik

2018piman08.jpg

To su na "prasatu", gde je očuvano, iste isklesane statue

2018piman09.jpg

U dvorištu ih imaju još, iz iskopina

2018piman10.jpg

Idemo dalje, Udon Thani. 

2018udon01.jpg

2018udon02.jpg

Mesto je poznato po odličnoj keramici, biće u sledećem postu više)

2018udon03.jpg

Do mraka je ostalo sat vremena, da nešto uhvatimo. Farma dinja

2018udon04.jpg

Vise na konopcima

2018udon05.jpg

Ima ih 4 vrste, potpuno drugačije teksture, ukusa i slatkosti

2018udon06.jpg

Zbog ovoga smo išli u Udon Thani: more crvenih lotusa

2018udon07.jpg

Na mapi, ovako

2018udon08.jpg

Velika atrakcija. Kažu da je CNN napravio reportažu i onda im biznis krenuo. Bice u sledećem postu.Ovo je od narednog jutra, samo da ne kombinujem sa pravom stvari iz narednog posta.

2018udon09.jpg

To je postala čitava industrija. Sa ovog tornja se vidi koliko čamaca i brodića to rade

2018udon10.jpg

2018udon11.jpg

Ovo je bio smeštaj, kao tradicionalna Thai kuća, 1,200THB za troje, doručak uključen

2018udon12.jpg

2018udon13.jpg

2018udon14.jpg

2018udon15.jpg

Bio je aircon. Nije bilo hladno, naprotiv, 32C u 8 uveče

2018udon16.jpg

Večera, 15EUR, bilo je i dva piva

2018udon17.jpg

Doručak je bio uključen, samo dva izbora. Supa od pirinča

2018udon18.jpg

Ili ova nevešta kombincija sa prženim jajima i zemičkom sa šunkom i slaninom, to je smislio neko ko ne zna za Zapadne ukuse. Nema veze, bio je doručak.

2018udon19.jpg

Nastavak sledi, na jezeru.

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Postavljeno (izmenjeno)

2018tourmappetchabun01.jpg


Dodato je važno mesto, slučajno otkriveno na putu, Khao Koh


3. More lotusa (Udon Thani) i put do Phitsanuok.


Pocinje u 6:00am. Pre izlaska sunca


2018lokvanj01.jpg


Mada smo prespavali na jezeru, do lokvanja treba pola sata brzim čamcem (300THB = 10USD) po camcu. Uzeli smo dva.


Lokvanji se otvaraju sa suncem i zatvaraju oko podne.


2018lokvanj02.jpg


2018lokvanj03.jpg


To je nekih 10km unutar jezera.Ne može (nema gde) da se bude bliže lokvanjima..

Pola sata ovom brzinom da se stigne do mesta (ima neprijatan ton, taktanje motora)

Odlazak do lokvanja (klip)


Kada se motor čamca umiri, kao da se leti nisko preko njih

Let iznad lokvanja (klip)



2018lokvanj05.jpg


2018lokvanj06.jpg


To je to


2018lokvanj07.jpg


CNN je napravio reportazu, pre dve godine, do tada nikakvo mesto dobije publicitet i razvoj, kao svetska atrakcija


2018lokvanj08.jpg


2018lokvanj09.jpg


U čamcima se provede nekih 30 minuta za razgledanje, oni se pomere na nekoliko mesta. Voda je dubine 1.5m. Gde je dublja, lokvanja nema. Na povratku, mesto gde su barske ptice


2018lokvanj10.jpg


Ovo je, stvarno, vredelo videti.


Nastavljamo sa putem, ide kroz planine Petchaburi provincije, jedna "scenic spot"


2018plainisan08.jpg


Tu i ručak, sa pogledom na planine. Malo se zna, tu je bio gerilski rat komunista protiv Thai vlasti. Maoisti, da sruše kapitalizam u Thai.
Od 1966 do 1984. Rat. Na vrhuncu, gerilci su imali 14,000 naoružanih sledbenika, ne znam da li Srbija, kao drzava,  ima danas toliko naoružanih vojnika.

Thai Kralj je presekao (zakleti antikomunista, očekivano za Kralja, da se da amnestija) da se u regiju uloži da ljudi lepo žive. I to lepo radi. Ta borbena komunistička falanga je sama nestala posle njegove odluke.


2018plainisan07.jpg


Uz put, vidimo hramove na brdima, svratimo. Kad tamo, spektakl


2018fogview04.jpg


Restorani, čitava industrija lepog pogleda, planinskog


2018fogview01.jpg


Pa svi imaju ovako postavljene stolice


2018fogview02.jpg


2018fogview03.jpg


Vile, hoteli


2018fogview06.jpg


Evo šta gledaju, ujutro, treba tamo zanoćiti, slika iz jednog od hramova


2018fogview05.jpg


Maglu u kotlini


2018fogview07.jpg


Da siđemo medju hramove, ovaj je najveći, Wat Phra Thart Pha Kaew. Pet glava za pet stadijuma Budizma. I velika maskota tamarinda, lokalnog poljoprivrednog proizvoda


2018WatPhraThartPhaKaew01.jpg


Sav je u keramici


2018keramika00.jpg


2018keramika01.jpg


2018keramika02.jpg


2018keramika05.jpg


Tamarind, lokalno uzgajan, svugde ga po okolini ima


2018tamarind01.jpg

2018watinside05.jpg

2018watinside06.jpg

Hindu točak života, kao na zastavi Indije

2018watinside07.jpg

Bilo je mnogo lokalnih turista oko hrama, primetim neobično odevene devojke (bose su jer su svi bosi, ne sme obuća u hramove)

2018hmong01.jpg

Na putu, 2km odatle, vidim "Hmong Center". Da sam znao, svratio bih

2018hmong03.jpg

To su one, Hmong, nacionalna manjina koja se tu naselila vekovima pre.

2018hmongpaint01.jpg

Kraj dana, Phitsanulok.

2018phitsanulok01.jpg

Pre odlaska u prenoćiste, hramovi, imena duga kao "Wat phra sri ratana mahathat"

2018watphrasriratanamahathat00.jpg

2018watphrasriratanamahathat01.jpg

2018watphrasriratanamahathat03.jpg

2018watphrasriratanamahathat04.jpg

Tek prenoćiste je bilo iznenađenje.

Kao zgrada sa 1-sobnim stanovima

2018wangkaew01.jpg

2018wangkaew03.jpg

Da je kuninja bolje opremljena, tacno da možeš da zivis u njemu

2018wangkaew04.jpg

2018wangkaew07.jpg

2018wangkaew05.jpg

2018wangkaew06.jpg

Za 1,200THB (30 EUR) smo dobili dva takva stana, jedan do drugog.

Posle vidim na ulazu katalog šta imaju, ima i bolje

2018wangkaew08.jpg

Izmenjeno (Genki_des)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

2018tourmap01.jpg


4 & 5:  Phitsanulok & Sukothai

Bilo je tu obilazaka ali i vožnje. Phitsanulok, rodno mesto slavnog kralja i ratnika, kralja Naresuana (1555-1605, umro od malih boginja). Zbog njega je ova tura i počela. Gledao sam na letu Thai Airways prvu 144 minuta dugu  (od 6 takvih) epizoda. Vojna hunta je naručila te epizode 2017. Kako stvari stoje, na sledećem letu ću pogledati dve, posle u julu 2019. još dve. Nacionalna propaganda ali počiva na nekim nama stranim događajima i činjenicama.

Ovo je njegov muzej, ostali smo sat i po.

2018naresuan01.jpg

To je njegov kip.

2018naresuan02.jpg

Legendarna je bitka (za koju se smatra da je mit, da se nikada nije ovaj dvoboj na slonovima nije ni desio 18. januara 1592. između njega i burmanskog kralja Minchit Swa (slika je iz Muang Boran, tamo sam upamtio taj datum)

2018naresuan_minchit_swa01.jpg

Da ne kačim slike iz muzeja, lepo je bilo videti.

Njegov mauzolej, on je kao svetac (Rama I), dolaze da se mole njegovoj statui

2018naresuan03.jpg

2018naresuan04.jpg

Spomenik njemu, u centru grada

2018naresuan05.jpg

Palata u kojoj je kažu rodjen, Wikpedia kaže i da je tu rođen i da ju je on sagradio, malo čudno.

2018chanpalace00.jpg

2018chanpalace01.jpg

2018chanpalace02.jpg

2018chanpalace03.jpg

Odmah do nje su ruine hrama Vihar Thong

2018viharthong02.jpg

2018vihartong02.jpg

2018vihartong03.jpg

Ovim gestom ruke, Buda zaustavlja strah

2018vihartorn04.jpg

U samom gradu je i ovaj, Wat Rata Burana

2018watrataburana01.jpg

2018watrataburana02.jpg

2018watrataburana03.jpg

Onda put za Sukhotai. Kroz ruralne krajeve Isana, druga žetva prinča za godinu

2018sukhotaitravel01.jpg

2018sukhotai01.jpg

Taj istorijski park je 12km od grada Sukhotai. 

2018sukhotai02.jpg

Nije nešto velik ali na biciklu (30THB rent) treba nešto više od sat vremena da se obiđe.

2018sukhotai03.jpg

Bolje je očuvano nego Ayutthaya i dosta manje. Nekoliko slika. Wat Sasi

2018watsasi01.jpg

2018watsasi02.jpg

2018watsasi03.jpg

Wat Sri Sawai

2018watsrisawai01.jpg

2018watsrisawai02.jpg

Iskreno rečeno, ako nisi istoričar koji se bavi Thai, oguglaš posle pola sata

2018watsrisawai03.jpg

Kažu, zalazak sunca iznad hramova je legendaran, bilo je stranaca sa tripodovima i skupim kamerama. Smeštaj nam je bio na 100m odatle, odem i ja

2018sukhotaisunset01.jpg

Sama lokacija ima 300m strip sa restoranima

2018sukhotaistreet01.jpg

2018sukhotaistreet02.jpg

Ni cene nisu drakonske mada mnogi i nemaju cene istaknute. Ovaj je imao, nista strašno, čak je i jeftino (mada, verovatno skuplje nego što lokalci plaćaju)

2018sukhotaistreet03.jpg

Smeštaj, žena rezervisala na Thai sajtu, bila je tu pre. 1,200THB (30EUR) za troje.

2018sukhotaihotel01.jpg

Čisto, osnovno, 100m od glavne atrakcije ranije opisane

2018sukhotaihotel02.jpg

2018sukhotaihotel03.jpg

Doručak, 24x7, self service, laka hrana, tost, puter, džemovi, serial, mleko, kafa

2018sukhotaihotel04.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

2018tourmap01.jpg


5:  Sukothai Satchanali Historic Park

Ovaj park je isto Sukhotai ali nekih 50km od onog popularnijeg.

2018satchanalai01.jpg

2018satchanalai02.jpg


2018satchanalai03.jpg

Dosta je veliko, ne može na noge. Ili 300THB za "voz" ili 30THB da se iznajmi bicikl.

2018jeep01.jpg

Čudo jedno kako su pre toliko vekova gradili tolike hramove sa alatom za koji su tada znali.

2018watchanglom01.jpg

Wat Chang Lom, opasan slonovima (50 slonova i lavova)

2018watchanglom04.jpg

2018watchanglom05.jpg

2018watchanglom06.jpg


Buda image oko kupole

2018watchanglom08.jpg

2018watchanglom09.jpg

Wat Chedi

2018watchedi01.jpg

2018watchedi02.jpg

2018watchedi03.jpg

2018watchedi04.jpg

Kupola kao pupoljak lotusa je tipična za Sukhotai arhitekturu

2018watchedi05.jpg

Buda sedi na sklupcanoj nagi

2018watchedi06.jpg

Wat Nang Phaya

2018watnangphaya01.jpg

2018watnangphaya02.jpg

Wat Suan Kaeo

2018watsuankaeo01.jpg

2018watsuankaeo02.jpg

Za ovaj mora da se ide kolima 10km, Wat Phra Sri Ratana Mathat

2018watphrasiratanamathat01.jpg

2018watphrasiratanamathat02.jpg

Nazad u Sukhotai, Ramkanhaeng Museum. Nije još bio otvoren kada smo izasli iz smeštaja, slika je bas iz sobe.


2018ramkhanhaeng01.jpg

Proveli smo sat i po. Samo nekoliko intersantnih stvari o Budinim posturama.

Ova je najčešća:

2018budamara01.jpg

2018budamara02.jpg

"Mara" je zli gospodar zlih demona i ima 3 zavodljive ćerke. On te demone napuckava na Budu dok meditira plus ga josšgadja olujama i gromovima. Desna ruka Bude koja kao da lako dodiruje zemlju je njegov poziv dobroj boginji zemlje, Thorani, koja iz svoje duge kose iscedi vodu koja se pretvori u poplavu koja podavi te demone.

Buda odagnava strah, uzdignutim dlanom ruke

2018budafear01.jpg

2018budafear02.jpg

Buda u dubokoj meditaciji, sa dlanovima ruke u skutu i okrenutim na gore. Tada je zašticen kraljevskom kobrom "naga".

2018budameditation01.jpg

Posle ovoga je usledila najduža vožnja, 550km do Kanchanaburi, River Kwai.

Ruralni Isan

2018isanrice01.jpg

Phichit

2018phichit01.jpg

Mesto je poznato po krokodilskim farmama, sasvim očekivano da su im maskote

2018phichit02.jpg

Šteta sto je pola te vožnje bilo po mraku. Stiglo se u smeštaj kojeg se ne bih sećao da nemam ove slike, kao dve spojene sobe.

2018kanchanaburiroom01.jpg

2018kanchanaburiroom02.jpg

Tek sam ujutro video gde sam.

2018kanchanaburiroom03.jpg

Reka Kwai. Sledeću noć će mi teći ispod kreveta.

2018kanchanaburiroom04.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Postavljeno (izmenjeno)

Dan 5 i 6, poslednji napis iz serijala.

 

2018tourmap01.jpg

5 & 6:  River Kwai & Erawan vodopadi

Most na reci Kwai, drugi put ove godine, 15 minuta.

2018riverbridge01.jpg

Turista još više nego u avgustu

2018riverbridge02.jpg

2018riverbridge04.jpg

Dole, na vodi ekosistem za večere i partije

2018riverbridge05.jpg

Hotel koji se hvali sobama sa pogledom na reku

2018riverbridge07.jpg

2018riverbridge06.jpg

Gledan sa mosta, ima 3 sobe koje nešto vide

2018riverbridge08.jpg

2018riverview03.jpg

Idemo dalje, Sai Yok, nacionalni park, 45km od mosta.

2018saiyok01.jpg


Usput, ruralni pejzaži, nepregledne plantaže šećerne trske

2018saiyok02.jpg

U jednu plantažu skrenem, maltene kao ulice kroz trsku

2018saiyok03.jpg

Drvored uz put je "golden tree"

2018saiyok04.jpg

Prvo, idemo da vidimo "Death Railway", ono što su ratni zarobljenici pravili (film "Most na reci Kvaj")

2018deathrailway01.jpg

Uobičajeni rif-raf red radnji

2018deathrailway02.jpg

Peku se banane na roštilju, poslastica

2018deathrailway03.jpg

To je ta "pruga smrti"

2018deathrailway04.jpg


Naiđe i voz, turistički. Krece se brzinom ljudskog hoda

2018deathrailway06.jpg

Selfiji, Facebook, lajkovi

2018deathrailway07.jpg

Dole, na reci Kvaj, industrija hotela i bungalova na splavovima

2018deathrailway05.jpg

Tu smo u stvari krenuli. Sai Yok

2018saiyok05.jpg

Njihov vodopad

2018saiyok08.jpg

2018saiyok07.jpg

Odem na vidikovac, još lepše

2018saiyok10.jpg

2018saiyok09.jpg

 

Sa mosta vidimo dole restorane, idemo na ručak

2018saiyok11.jpg

2018saiyok12.jpg

Naučili smo da ne naručujemo previše, klopa je bila fantastična (15 EUR), sa pogledom na vodopad

2018saiyok13.jpg

2018saiyok14.jpg

Ispred nas, vuku splavove sa partijima

2018saiyok15.jpg

 

Idemo dalje, do hotela koji ima vodu ali nema struju. Jungle Float se zove. Tu ima da prenoćimo dok nam reka Kvaj pucka i protiče ispod kreveta, prijatan osećaj

2018jungle01.jpg

Nema utikača, nema sijalica, na recepciji dobiješ 2 fenjera na petrolej koji svetle 12 sati (i miris petroleja koji sagoreva, u sobi). Nema aircon, nema frižider, ništa.

2018jungle03.jpg

Bogata vegetacija za svaku sobu na splavovima (ima 129 soba, tako radi od 1976.)

2018jungle08.jpg

Kuhinja kuva na gas, pod fenjerima, nema, struje, to je mantra ovog hotela

2018jungle09.jpg

Večera i doručak su uračunati u cenu smeštaja (30EUR po osobi), set, nema naručivanja. Ko hoće pivo, hlade ga ledom, nema frižidera u baru.

Večera pod fenjerima. Tako je i sve ostalo, sobe imaju samo fenjere. Ima jedna LED lampa, za WC, vezana za ključ sobe. 

2018jungle05.jpg

Kako se kupa? Reka Kwai je topla i čista, 28C, uzmeš prsluk (svaka soba ih ima) i spustiš se niz reku, uhvatiš zadnji splav, izadješ, pa se vratiš na početak niza splavova i onda opet, 400m.

2018jungle02.jpg

Poslednja destinacija, Erawan vodopadi. Šef recepcije Jungle Float hotela, kada sam mu se požalio da moja kamera ima istrošenu bateriju i da treba da je napunim za sledeća slikanja, rado je rekao da će je odneti u svoj dom i tamo priključiti, da se napuni, besplatno.

 

Erawan Vodopadi


2018erawandec01.jpg

Ovo mi je bio treći put ove godine. Prvi put, dođemo u 16:00, na naplati posete kažu da nije vredno ulaziti, zatvara se u 17:00.

Drugi put, napravimo veliku vožnju, usput druga mesta, dođemo u 15:00.
Sherif, na nivou 4, reče, nema dalje, "necete proći". Sada sam video i zašto, bio je u pravu.

Ovaj put je bilo do kraja. Ništa oni ne lažu, daju sliku kako koji nivo izgleda, na samom početku trekinga

2018erawandec02.jpg

Kako uđeš u park, stoji tabla koji je koji vodopad i da je daljina od nula do nivoa 7 nekih 2,200m. Na nekim mestima težak hajk.

Za svaki vodopad (1-7) imam tablu, sliku i klip (osim za prvi, nemam video)

Nivo 1:

2018erawanl101.jpg

2018erawanl102.jpg

Nivo 2:

2018erawanl201.jpg

2018erawanl202.jpg

Nivo 3:

2018erawanl301.jpg

2018erawanl302.jpg

 

Nivo 4:

2018erawanl401.jpg

2018erawanl402.jpg

 

Nivo 5:

2018erawanl501.jpg

2018erawanl502.jpg

 

Nivo 6:

2018erawanl601.jpg

2018erawanl602.jpg

 

Nivo 7, poslednji:

2018erawanl701.jpg

2018erawanl702.jpg

Iskreno rečeno, penjanje je teško, neobezbeđeno, nema razloga da se ide dalje od nivoa 3. Eto, ćerka i ja smo otišli do vrha ali mislim da nije vredelo. Opet, jednom u životu.

 

Izmenjeno (Genki_des)
klik na klipove ne vodi nayutube nego na početak treda. Uklonjeni klipovi.
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Posle sam uradio još jednu turu Pattaya - Sa Kaew - Koh Chang, isto 6 dana.

Šta je zajedničko:

Putevi su odlični, 80% autoput, ako nije onda dve trake u svakom smeru i ne naplaćuje se.

Treba GPS (može da se uzme sa kolima, 1,000THB za ceo rental period).

U provinciji kvalitetan smeštaj nije skup, čak može da bude i zapanjujuće jeftin. Sve može preko neta da se rezerviše.

Svugde je besplatan WiFi.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26022
    Ukupno tema
    868231
    Ukupno poruka