Milos Andjelic

Zaštita prava putnika u avio saobraćaju

25 poruka u ovoj temi

Air Help, Refund.me ... i ostali

Ima li neko iskustva sa ovim "organizacijama" za "zastitu prava" putnika usled otkazivanja ili kasnjenja letova ???

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Čitao sam nešto o tome na netu,da putnici imaju pravo na konkretnu novčanu odštetu u slučaju kašnjenja ili otkazivanja leta.Do sada sam imao sreće da ne budem medju njima,ali se to definitivno dešava.Čitao sam danas da je kasnio Ryanair let Niš-Berlin.U Bergamu je 7. jula bio veliki broj kašnjenja odlaznih letova usled gromova,aerodrom je bio pun putnika cele noći.Sastajali su se sa predstavnicima po hodnicima,neki su dobili sobe a neki ne,potpuni haos.Bilo je spavanja na podu aerodroma.To je neprijatna situacija koju niko od nas ne želi.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@Leicester Znas i sam kakvu smo privatnu prepisku imali 7. maja ... i da sam morao da hvatam autobuse iz Nisa do Ljubljane pa Flixbus do Milana ... sve u svemu 170 eura troska preko ... svega toga ne bilo da se nismo upecali na bookingu i nismo videli da usled otkazivanja nekih smestaja placas punu cenu ukoliko otkazes manje od 48 sati od vremena kada treba da se poavis a neki  naplacuju samo prvo vece a mi rezervisali 4 nocenja .... i naboli bas taj koji naplacuje punu cenu pojavio  se ne pojavio se ... sve ovo pisem da bih upozorio ljude na moguce posledice nepaznje tj neznanja. Ryanair nam otkazuje let 47 sati manje nego sto trebam da se pojavim u hotelu. Call centri im ne rade ima neki kao live chat koji je izgleda samo automatski generisane poruke jer cim pritisnem enter da im posaljem poruku posle 2 sekunde stize jako dugacak odgovor koji ne mozes da rarastumacis sta je pesnik hteo da kaze (kad li pre sstigose da otkucaju onolike romane od odgovora. Dopisivali se  sa nekim tamo kompjuterima i severima  i ukapirah da nema nikakve vajde pa hajde idemo autobusom ... kad smo vec zagrizli. Vracamo se Ryanairom za Nis neki ljudi na aerdromu u Bergamu, besni zvali call centre i kazu ne javljaju se, kad se konacno jave prebacili ih na Temisvar i  neke rumunske operatere koji ni rec engleskog ne znaju. Stignemo u Nis i krece borba za koliko toliko refundiraje novca. Daju nam jedan sajt da tu posaljemo slike autobuskih karata ... popunimo neke formulare ... uradimo sve kakoo treba niko se ne javlja, ne odgovaraju , vidimo da postoji  neki drugi formular. Opet ista prica  popunjavaj formulare salji slike ...  nigde odgovora ... Obratim se na refund.me ... ukucaj broj leta ja ukucam oni izace sve nase podatke i kazu imate pravo na odstetu ali kazu da sa Ryanairom NESMEM da imam nikakvu komunikaciju .... Stize neki mail od Ryanaira ..., kad ovih dana stize i mail od  refund me sa istim sadrzajem kako ja nemam pravo na refundaciju jer je kontola leta u Bergamu strajkovala 5 maja a mojoj supruzi salju mail kako nema pravo na refundaciju jer je strajkovala kotrola leta u Francukoj 5 maja (mi trebali da letimo 8.* maja). 

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mislim da smo mi neupućeni u svoja prava,postoji tačni fiksni iznos novčane naknade koji dobijamo za  let koji kasni (delayed flight),ako je više od nekoliko sati a to je tačno odredjeno.Druga tarifa je za cancelled flights ili otkazane letove.Iskreno,nisam to proučio a morao bih jer me neće uvek pratiti sreća kao do sada,sve je bilo idealno,svi Ryanair letovi "on time".

Mislim da se nisi obratio na pravu adresu i zato te vozaju,nešto tu ne štima.Mislim da moraš dobiti minimalno 500 € po osobi na ime obeštećenja.Nadam se da će se javiti neko upućeniji i objasniti nam šta nam sleduje kada smo u ovakvim nevoljama.To je noćna mora svih nas,kasni ti let ili se otkaže a rezervisao si meštaj bez mogućnosti povraćaja novca i to još u skupom Milanu.

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Tacno je da imas pravo na 250 e po osobi za let do 1500km, ali samo ukoliko se ne radi o strajku, elementarnoj nepogodi, terorizmu  ili strajku kontrole leta kao sto je bilo u mom slucaju. Koliko je taj strajk bio iznenadan jasno je ako kazem da u Italiji strajk mora da se najavi i bio je najavljen oko 3 nedelje ranije( sto sam kasnje saznao)... ali oni verovatno rizikuju u nadi da istog nece biti, pa onda otkazu let ovako 2 dana pred put. 

Nije samo problem sto je taj let otkazan , vec je na pr. moja zena poruku primila u 18.05, a njihov call centar radi nedeljom ( bila je nedelja) do 18h. To je vazno jer je ujutru bio let iz Sofije,na koji bi nam bilo najlakse da stignemo iz Nisa, ali nismo mogli nista jer smo morali prvo da kontaktiramo call centar. Naredna 3 dana nije bilo nista iz Sofije, vec samo iz Temisvara, pa ti stigni da sve dogovoris i odes iz Nisa u Temisvar na let za 1 dan. I druga brojna zavlacenja sa kojim se sretnete tek kad se nadjete u ovoj sitaciji. 

Mislim da ljudi treba da budu svesni da ovako nesto moze da se desi. Najbezbolnije je da zamenite kartu i uhvatite naredni let na istoj relaciji za par dana... mada posto to nije to za nas nije bila opcija, ne mogu da tvrdim ni da je to tako jednostavno, trebalo bi da jeste. Takodje treba znati da ukoliko imate vezan let, ali se ta dva leta ne nalaze na istoj rezervaciji avio kompanija ne snosi nikakvu odgovornost.

Izmenjeno (Milos Andjelic)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Nadoknada sleduje samo kada je problem kod avioprevoznika.

Ukoliko se let otkazuje ili kasni zbog bilo čega što nema veze sa njima, ( štrajk aerodoromskog osoblja  i meteo neprilike su ta vrsta problema na koje aviokompanije ne može da utiče) onda i putnicima svakako ne sleduje nikakva naknada,  

I da dodam, ove refund agencije rade uglavnom  tako što umesto vas popune formulare kod aviokompanije i ako imate pravo na nadoknadu uzimaju 25%.

Svi ti formulari , način i uslovi pod kojima se ostvaruje pravo na naknadu se nalaze na sajtovima aviokompanija a suma koja se nadoknadjuje je propisana na nivou EU. 

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Eh, kad bi to sa formularima bilo tako jednostavno... Na zvanicnom sajtu Ryanair-a postoje 2, od kojih ni jedan ocigledno nije pravi, jer iako ga popunis  i ostavis mail niko ne odgovara... Odgovorili su tek na obican mail na Customer Service. Takodje smo na nekom stranom forumu procitali da je neko imao isti problem, a formulare su im preporucivali na online chat-u Ryanair-a. 

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Zato su nastale i postoje ove agencije koje se time bave umesto vas ali njihova usluge košta tih 25% . 

Iz nekog svog iskustva i ljudi oko mene retko ko se maltretira sa ovakvim stvarima ali kada je krivica aviokompanije zaista treba da se naplati šteta, bila ona objektivna ili ne. 

Meni se 1x desilo da je Alitalia overbukirala avion, naš 10-tak koji su poslednji stigli na aerodrom su morali da ostanu u Milanu, organizovali su nam hotel večeru transfer i odmah na aerdoromu isplatili svakom po 250 evra. Ali da nisu to uradili direktno na aerodromu verovatno nikada ne bih tražio nadoknadu. 

Supruzi se prošle jeseni desilo da je kasnila 24h, neki problem je bio u Frankfurtu, niko zasigurno ne zna da li su u pitanju bile vremenske neprilike ili neki štrajk, pa je avion najpre sleteo u Štutgart, nakon sat-2 su poleteli za Fra ali AirSvrbija koja je takođe kasnila ih nije čekala pa su za Beograd odleteli tek sutradan uveče, nikakve pare nisu dobili, vozili su ih 200 km do hotela jer u Fra nije bilo slobodnog kreveta, (sajam automobila) stigli u 3 posle ponoći, naravno nikave hrane  u to doba nije bilo, sutradan ih vratili popodne na aerodrom ...nikada nismo probali da tražimo nadoknadu, sve po principu sve je dobro što se dobro svrši. 

 

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ja sam čitao na netu nešto skroz drugo,mislim da mi imamo daleko veća prava od navedenih u bilo kom slučaju ako je otkazan let.Problem je taj što nismo dovoljno edukovani,kao recimo Englezi.Čuvene su one njihove priče kako oni usled pritužbi na smeštaj letuju besplatno u Španiji,to su možda urbane legende,ali ima u tome i istine,mada to nije sada tema ali je takodje jedna vrsta refundacije.Na zapadu su prava putnika i ljudska prava generalno daleko bolje uredjena.Moraću to bolje da proučim do sledećeg putovanja jer je očigledno da dosta letova kasni ili se otkazuje.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Evo još jedan sajt koji radi refund   https://www.claimcompass.eu/en/, provereno su ozbiljni. 

Na bilo kom od ovih sajtova može da se uradi proba sa pravim brojevima leta, ako upišemo meteo neprilike kao razlog kašnjenja svaki sajt će  momentalno (softverski) dati odgovor da nemamo pravo na refundaciju. 

Meni se zalomio i Frankfurt pre nekoliko godina (april 2010) kada je eruptirao vulkan na Islandu, naravno da su nas smestili u hotel i ništa više od toga. Čak ni hranu, osim doručka nam nisu ponudili. I bili smo srećni jer su mnoge odvezli ko zna gde i koliko daleko od Frankfurta, u neke vuko***ine

Pre mesec dana je moj prijatelj imao sledeći slučaj; povezane letove Bgd-Fra-Sevilja, Lufthanza, avion iz Bg je na vreme sleteo u Fra ali zbog ogromne gužve na aerodromu i sporog rada i nedovoljnog broja aerodromskog osoblja nisu stigli na let za Sevilju (nije im padalo na pamet da ih čekaju iako su bili čekirani) Za Sevilju LH leti samo 1x dnevno, sve što su dobili je bio popodnevni let za Malagu ili opciono da prespavaju o svom trošku u Frankfurtu. U Malagi su ih ozbiljno ošamarili (150 eura)  za rent-a-car koji su iznajmili da bi se prevezli do Sevilje. 

Leicester, tvoje je pravo da misliš i veruješ u šta god hoćeš...nemoj samo da bude velikog razočaranja kada ne stigne leba bez motike. :D

4

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Surprug i ja smo imali 2 razlicita slucaja. 

1. Kupljene karte preko AirSerbia sajta kruzna tura BEG-JFK-MIA-BEG (s tim sto smo od NYC do MIA sami isli sa lokalnom kompanijom). Kada je dosao dan da se vracamo iz Miamia za Beograd (sa AirBerlinom preko Dizeldorfa), samo u toku noci dobijamo sms da nam je jedna deonica otkazana. Zovemo, trazimo i jedva nadjemo da je AirBerlin otkazao let iz Miamia za Dizeldorf. Niko ne zna da nam kaze kako se vracamo i gde su nas prebacili (i a da li su). Uspemo nekako od AirBerlina (zvali direkciju u Nemackoj) da dobijemo info da smo prebaceni na let AlItalie preko Rima za Beograd. Let je kasnije krenuo, tako da smo mi na finlnu destinaciju (BEG) kasnili oko 5h. Pisala sam Air Serbia, ali posle 1 god su mi poslali negativan odgovor.

2. Lufthansa karte BEG-FRA-PMI I povratno. Layover u povratku samo 45min, ja zovem Lufthansino predstavnistvo da proverim da li je to dovoljno kazu jeste. Naravno nije bilo dovoljno i nismo stigli u Frankfurtu na let za Beograd. Tamo je to redovna stvar, ima posebni salteri koji se bave takvim slucajevima. Organizovali su nam prevoz do hotela, veceru, nocenje sa doruckom i prevoz na aerodrom ujutro. Ali i bez toga sto je to besplatno, imali smo pravo na EUR 250 pp nadoknade. Na finalnu destinaciju smo stigli sa 12h zakasnjenja. Ali, 2 meseca posle moje prituzbe, dobili smo odgovor da nisu oni krivi i da po toj konvenciji nisu u obavezi da isplate nadoknadu.

Znaci oba puta neuspesno. Posle ovog desavanja sa Lufthansom, minimunm 2h layover uzimamo (kada imamo connecting flight-ove sa istom avio kompanijom).

Mozda je ipak najbolje angazovati neku od tih posrednickih kuca koje se bave naplatom naknade za kasnjenje/otkazivanje leta, jel vidite iz prilozenog oni ce uvek naci razlog da vas odbiju.

Izmenjeno (Gota)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Očigledno je da ipak niste imali pravo na novčanu nadoknadu u slučaju br 2., kašnjenje nije prouzrokovala aviokompanija već aerodromsko-bezbednosne službe i u suštini bi trebalo da budete zadovoljni što su vam pružili smeštaj. 

Air Berlin je pokojni i tu svakako ne bi imali od koga da dobijete nadoknadu. (sve i da imate pravo na istu)

Uostalom to što ste vi direktno probali pa  niste uspeli vas  nikako ne onemogućava da preko agencija pokušate da naplatite odštetu. 

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

https://www.airhelp.com/en-gb/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=EN-EU-Airlines_acquisition_display_en_eu&utm_term=na&utm_content=na

Meni stalno izlazi baš ova reklama,da li je neko imao iskustva sa njima?Nije da hoću leba bez motike,ne bih želeo da mi se desi kašnjenje ili otkazivanje letova,to je nezgodna neprijatnost.Video sam sada u Bergamu kako su ljudi spavali na podu čitave noći,bili su prepuni hodnici jer je bilo nevreme pa puno aviona nije poletelo.Imao sam sreće da moj let bude na vreme i bez problema.Treba probati sa svim mogućnostima,zašto ne ostvariti nešto što nas sleduje?To zavisi i od čoveka do čoveka i na koja vrata će pokucati,ne bukvalno već u žargonu.Nismo svi jednaki,neko uticajniji ili uporniji će lakše ostvariti svoja prava.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@Leicester Imam ja ... iskstva ... obratio se i njima rekose mi nemas prava na nadoknadu jer nije do aviokompanije vec bio strajk na aerodromu ... mada sam negde procitao na forumima da su i te agencije za refundaciju (airhelp-ovi, claim-ovi ...) u stvari u posedu aviokompanija samo navodno registrovani na drugoj adresi, ili pak rade za aviokompanije ... bas da bi te "zavlacili" vozali te i na kraju ti rekli da nemas prava i da ti se smuci sve da odustanes od zahteva za refundaciju ...

Izmenjeno (Milos Andjelic)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ločično Miloše,tvoja priča ima smisla.Bio sam u zabludi da sve funkcioniše besprekorno u "staroj" EU,ali sam kroz putovanja shvatio da to baš i nije tako.Mislim,jeste daleko bolji sistem od našeg,ali nije bez mana.Zahvalan sam Ryanair-u što letim jeftino,ali se u isto vreme moram nadati da neće biti problema jer se oni tada ogradjuju.Uostalom,video sam haos u Bergamu,ne bi smeli tako pustiti ljude da spavaju na podu.Mada,to nije bio samo Ryanair već i neki drugi.Jedino da se unajmi neki dobar advokat i da ih tuži,mada i to košta a ne garantuje ništa.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    25996
    Ukupno tema
    867410
    Ukupno poruka