Guest gogi

Air Serbia- Ex JAT

557 poruka u ovoj temi

Dakle SVE je bilo sasvim lepo na odmoru, OSIM neprijatnosti sa JAT-om u odlasku.

:)

Mislis sa agencijom... upravo slusah nesto na B92 radiju o tome koliko je zalbi turista usvojeno i slicno i da ce KONACNO formirati neko telo da to malo prati - i receno je da je agencija jedini organizator putovanja i ona snosi odgovornost za sve i mora putnike da obavesti o bilo kakvom problemu unapred, da obezbedi smestaj ako treba, nadoknadu i slicno...

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mislis sa agencijom.

Mislim što kažem, a kažem: SA JAT-om.

Nije nam turistička agencija kriva što su poleteli sa avionom kakvim su poleteli i onda posle 20 minuta leta shvatili da je ipak pametnije da nas okrenu nazad i vrate ne aerodrom.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dagavice, HVALA! Nećemo da skrećemo s teme, vidimo se u Kafiću! :)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Nije nam turistička agencija kriva što su poleteli sa avionom kakvim su poleteli i onda posle 20 minuta leta shvatili da je ipak pametnije da nas okrenu nazad i vrate ne aerodrom.

Pa nisu oni poleteli sa neispravnim avionom. Da su to uradili... bilo bi svasta od strane ICAO, IATA i slicnih organizacija ciji su clan. Avion se pokvario nakon poletanja a to je druga prica.

Avioni se u 90% slucajeva pokvare odmah na poletanju ili nakon poletanja. Bilo kakva anomalija u radu nekog sistema se uglavnom tad manifestuje a, prolazeci kroz procedure kompanije i Boeinga, kapetan odlucuje da li moze da nastavi ili da se vrati. U ovom slucaju, sta god da se desilo, to je bilo radi vase bezbednosti - a i avion je lakse pregledati i servisirati ovde nego u Egiptu. Ispravna odluka posade.

Krenes kolima na more i posle 20 minuta krene da ti svetli check engine lampica, ABS lampica i slicno... normalno je da ces se vratiti.

A agencija kao organizator putovanja mora da vam organizuje putovanje i pored toga (nadje drugi avion, obezbedi smestaj zbog kasnjenja...) jer putnika ne treba da interesuje kvar aviona i slicno. Barem je tako u normalnim zemljama.

Izmenjeno (cozmo)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

"Krenes kolima na more i posle 20 minuta krene da ti svetli check engine lampica, ABS lampica i slicno... normalno je da ces se vratiti."

Svaka tebi cast na znanju koje ocigledno i nepobitno posedujes... Ali da li si ti BLESAV pa poredis ove dve stvari??? I kada je ABS sistem pokvaren kocnica RADI, bilo sta na automobilu da otkaze, ti se zaustavis BEZBEDNO pored puta, sto je sa avionom nemoguce, i u rukama smo Svevisnjeg... Ako je nesto otkazalo pri poletanju meni govori da neko na aerodromu nije obavio svoj posao... Isto kao sto svako normalan ko krece na duzi put automobilom ode prvo kod mehanicara da proveri vozilo, pa ako mu se nesto desi sa onim sto je mehanicar rekao da je u redu, normalno je da ce doticnom sve po spisku PRVOM prilikom... Eto ti jos jedno poredjenje sa automobilom i ako mi ide na dzigericu (da ne budem eksplicitniji) poredjenje avio i auto saobracaja... Ako nista drugo ono bar zbog toga sto u, ne daj Boze, nesreci na drumu covek ima VELIKE sanse da prezivi... Da pominjem sta biva sa avionom? Gledaj one gadne emisije na National Geographic koje zlikovci pustaju uvek u periodu kad treba da idem na odmor... <_<

By the way, u avionu JESTE ledeno i temperatura je prilicno niska. Nema sanse da je tih +22. A sta biva kad je napolju tih preko -30 stepeni? da li u avionu ukljucuju grejanje?

Ehej! Nikola! Sta se to desilo sa avionom? Nisam cuo, a kol`ko videh u novinama nije bilo....

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ehej! Nikola! Sta se to desilo sa avionom? Nisam cuo, a kol`ko videh u novinama nije bilo....

Let za Hurgadu 7740 od 8. avgusta u 18.00. Let od 20 minuta koji je ličio na vožnju rolerkosterom (minus luping, samo gore-dole-gore-dole...) i standardno obaveštenje preko razglasa da nije ništa strašno, ali da se zbog naše bezbednosti vraćamo na aerodrom Nikola Tesla gde će da pokušaju da otklone kvar. Dalje detalje ne bih. Kao što nisam hteo ni na temu analogije kola-ABS-avion-nešto.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Svaka tebi cast na znanju koje ocigledno i nepobitno posedujes... Ali da li si ti BLESAV pa poredis ove dve stvari??? I kada je ABS sistem pokvaren kocnica RADI, bilo sta na automobilu da otkaze, ti se zaustavis BEZBEDNO pored puta, sto je sa avionom nemoguce, i u rukama smo Svevisnjeg... Ako je nesto otkazalo pri poletanju meni govori da neko na aerodromu nije obavio svoj posao... Isto kao sto svako normalan ko krece na duzi put automobilom ode prvo kod mehanicara da proveri vozilo, pa ako mu se nesto desi sa onim sto je mehanicar rekao da je u redu, normalno je da ce doticnom sve po spisku PRVOM prilikom...

By the way, u avionu JESTE ledeno i temperatura je prilicno niska. Nema sanse da je tih +22. A sta biva kad je napolju tih preko -30 stepeni? da li u avionu ukljucuju grejanje?

Ne razumete opet. Poredim sa autom zato sto i jeste tako. OK, krenes na odmor. Posle 20km upali se u isto vreme lampica check engine i ABS lampica? Sta ces uraditi? Mislim, da li ces sigurno nastaviti put ako check engine lampica nastavi da svetli? Ostavi te auto na zlatiboru i sta onda?

Isto kao i sa avionom. Moze da se desi da se upali MASTER CAUTION lampica i MASTER WARNING a da svi sistemi rade normalno. E sad, da li nastvaljas let iako sve radi samo svetle lampice i pored reseta? Ne, naravno, osim ako se ne ugase nakon odredjenog vremena i vise reseta. Ako se ne ugase, vracas se nazad, bez obzira sto su svi ostali parametri OK. Ne brini, nece se avion srusiti zbog kvara, to se retko desava (1% od svih nesreca), avion ima mnoooooogo vise backup sistema od automobila i moze da leti da ne verujes sta mu sve ne radi. I to bez problema. Samo, postoje procedure i to se ne radi.

Na zemlji nema sta niko da zezne. Avion je otpremljen ispravan, pa niko LUD nije da stavi svoj potpis na neispravan avion i zaglavi robiju. Da li vi znate koja je to odgovornost i kakve su kazne? Ne znate, ocigledno. Avion je pod najvecim opterecenjem na poletanju i NOV deo moze da otkaze, moze da pukne guma, moze da mu se ne uvuce stajni trap ili slicno. Dakle, sasvim normalna procedura a kvarovi naravno uporedivi sa onim na kolima. Nista se nece srusiti, ne brinite se...

Air conditioning and pressurization sistem miksuje vazduh spoljni i bleed iz motora (il ga greje il hladi). Veruj mi, ne moze ispod 18 stepeni kako god (kad radi bilo koji od sistema to je NEMOGUCE), osim ako se ne pokvari CEO sistem za presurizaciju ali onda bi bilo -10 ili -15 ako se ne spusti avion ispod 14000 fita. A i pale bi maske i disali bi na maske. Vec sam objasnio.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Let za Hurgadu 7740 od 8. avgusta u 18.00. Let od 20 minuta koji je ličio na vožnju rolerkosterom (minus luping, samo gore-dole-gore-dole...) i standardno obaveštenje preko razglasa da nije ništa strašno, ali da se zbog naše bezbednosti vraćamo na aerodrom Nikola Tesla gde će da pokušaju da otklone kvar. Dalje detalje ne bih. Kao što nisam hteo ni na temu analogije kola-ABS-avion-nešto.

Pa, normalno je da lici na voznju rolekosterom (kad se vracas i letis na nizoj visini vece je drmusanje nego na 10000 metara, gusci je vazduh, vise vetra, oblaka...), pun puncat avion moras da vratis na aerodrom a ovo mi lici mozda na neuvlacenje stajnog trapa (ili jedne od nogu stajnog trapa), jos je verovatno malo i isao u osmice da ispusti gorivo da ne slece overweight. Lepo su vam rekli zasto se vracaju, vrsta kvara se NIKAD ne saopstava. Mozda je svetlela pomenuta lampica, mozda neki od parametara nisu bili OK, mozda je zakazao neki od autopilota (na Boeingu ih ima dva A i B, moze da se leti sa jednim, ali mogu da odu i dva pa se onda vozi manual, mozda je malo grublje i moze da se leti, ali zasto da uticu na komfor). Piloti su verovatno hteli da se odmah vrate, pa su ubrzali proceduru, to je sasvim standardno. Ne znam cemu panika i preterivanje, kao da se ne znam sta desilo. Koliko sam puta imao aborted takeoff pa nista... zbog gluposti i sta sad? Nista specijalno... jednom je rikno sistem za presurizaciju kod Lufthanse kad sam isao pa smo nacisto "ogluveli" izvesno vreme dok se nije vratio. Desava se i njima... nema tu pravila. A, avion se nece srusiti, ne morate se plasiti.

Bezbedno ste sleteli, to je poenta.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Eto, covek zna znanje i skoro me ubedi da smo bezbedni, samo da nema National Geographic-a... :P

A sto se tice poredjenja sa kolioma i dalje nije adekvatno... Meni se u zadnjih godinu dana BAS lampica za ABS pali i gasi redovno, a ja auto vozim bez ikakvih problema pun gas, znaci svih 240 kmh... To je kao sto rekoh zato sto i kad ABS sistem potpuno crkne kocnice RADE. Pa cak i ako pukne crevo od hidraulike imas saltanje u nizu, pa rucnu kocnicu... A avion to ne moze... Glupo je poredjenje...

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

I, sta ces kad ti iscuri ulje iz kocionog sistema?

Airbus A300 koji je pogodjen u Iraku sa Strelom se bez IJEDNOG hidro sistema (sve iscurelo) vratio citav (sa 2-3 metra krila koje je otkinuto i sva tecnost je iscurela, jos je goreo svo vreme, mislim krilo) i sleteo skoro pa normalno!

Kako ces ti zakociti bez ulja u kocionom sistemu? Probaj... ako smes. To sa rucnom i menjacem na velikim brzinama i nije bas... preporucljivo.

Elem, svi avioni imaju tri hidro-sistema i jednom se samo desilo da je na DC-10 ostao bez sva tri (ali je sleteo, iako je doziveo udes pri sletanju, vratili su se i prezivelo je vise od pola aviona sa sve posadom!) i to jednom u celoj istoriji avijacije posto su od tada svi avioni preradjeni da mogu da lete bez ijednog hidro sistema ako zatreba (tako je napravljeno posle tog kvara). Cak i Airbus u slucaju otkaza sve moguce elektronike i hidro sistema moze da leti i da sleti!

Pa sta vi mislite da su to igracke? Da to tek tako crkne nesto i avion pada ko klada? Avion ce da leti i bez hidro sistema, i bez elektronike i bez autopilota (manual reversion), pa cak moze i da jedri preko 100km i vise ako ostane bez motora (slucaj Gimly glider kada su ostali bez goriva iznad Atlantika i uspesno sleteli samo jedrenjem - sletanje je bilo meko kao kad perce padne).

Toliki novci ulozeni, sistemi, propisi... nije to za dzabe.

To sto gledas na NG, 99% je greska posade a nikako aviona ili tehnike. Kazem 1% od svih udesa je zbog kvara na avionu. 99% je ljudski faktor i drugi faktori koji nemaju veze sa tehnikom aviona (lose procene, greske kontrole, vremenski uslovi...).

Avioni su tehnicki najpouzdanija prevozna sredstva (125 puta od automobila). Ljudski faktor kad bi se eliminisao imali bi 1 udes u 5 godina recimo... i to je pod znakom pitanja.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Priznaj Cozmo!

Radiš za JAT!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Jeli cozmo? Imas li ti naj elementarnijeg pojma o voznji kola? Ja jos nisam cuo da je nekom puklo hidraulicno crevo kocnice i da mu se prosulo ulje kao iz case pa nije mogao da ukoci... Pa jel` ti mislis da ja stalno vozim 240 kmh??? To je brzina za auto put gde ce cak i sama gravitacija da te zaustavi posle odredjenog vremena. A inace da, desilo mi se na jednom Pezou pre par godina da je crkla gumica na glavnom kocionom cilindru pa sam do kuce vozio koceci menjacem i rucnom kocnicom i nisam ni ogrbao auto. I nisam izgubio kocnicu odjednom, vec je vazduh danima ulazio u kocioni sistem, tako da me je kocnica upozoravala time sto je bivala sve meksa ali nisam obracao paznju...

E, sad kad bi se i na zemlji eliminisao ljudski faktor, veruj mi NI JEDNA saobracajna nesreca se ne bi desila...

Ja verujem da su te letece skalamerije pouzdane, ali upravo me brine ljudski faktor... Pocevsi od tehnicara na aerodromu pa na dalje...

1% je zbog kvara na avionu a 99% ljudska gdeska? Evo jedan zanimljiv link gde kaze da je Mechanical Failure razlog 20% nesreca a ljudski faktor 53%...

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

Samo komercijalni letovi su obradjeni i uzorak je sasvim merodavan...

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Priznaj Cozmo!

Radiš za JAT!

Ne, ne, ne...

Fanatičnost kojom ovde brani neke teorije ne ostavlja prostor za tako prosto objašnjenje. Ima tu nešto drugo.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

1. Area Radar Air Traffic Controller License (1994)

2. Komitet za ispitivanje udesa u civilnom vazduhoplovnom saobracaju

Nadam se da sam ispunio sve vase zelje ovim odgvorima.

Dalje se necu upustati u diskusije i siriti svoje znanje, mislim da sam dosta pomogao ljudima da se oslobode straha vezano za letenje, a JAT je tu samo u konotaciji jer smo uglavom preko turistickih aranzmana osudjeni da letimo sa njima.

Da pricamo o Luthansi, pricao bi ja kolko ocete i o njima, nema problema...

Ali vidim da se ovde necije znanje ne postuje, pa ne bih da vam vise oduzimam vreme.

Hvala na vremenu koje ste utrosili citajuci moje postove. Identitet pravi ne bih da otkrijem, evo samo malo...

7371kn8.jpg

avion2ei5.jpg

Izmenjeno (cozmo)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

C,c,c,c....nebudi takav,nemoj da se ljutiš.Postovi i objašnjenja su OK.Samo nekima verovatno nije bilo jasno o čemu pričaš pošto stručni izrazi većini pa i meni nisu bliski.

Inače tvoje učešće u:

2. Komitet za ispitivanje udesa u civilnom vazduhoplovnom saobracaju

objašnjava i tvoju veću zainteresovanost za ovu temu.Nadam se da nećeš imati posla u pomenutom komiteju,na tvoju,a bogami i našu radost.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26982
    Ukupno tema
    905040
    Ukupno poruka