klubva

Amalfijskom obalom- od Salerna do Sorenta

35 poruka u ovoj temi

@rakel Hvala od srca. 

Biće još dva teksta na ovu temu...:cvetic::rolleyes:

Izmenjeno (klubva)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Predivno! Upravo to isto i ja uvekponavljam, ja nisam nigde videla nista lepse od Costiere amalfitane, kao spoja neverovatne, nimalo pitome, prirode, i onoga sto je stvorila ljudska ruka. Ukljucujuci i hranu.

Samo sam htela da ti kazem, iako sam i ja dugo bila ubedjena u to sto si napisala, da se iz Sorrenta ne vidi Capri (koga zaklanja poluostrvo), nego Ischia.

Ako mislis na ovaj prizor:

 

P1000067.JPG

3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@klubva

Svaka Vam čast na tekstu i fotografijama. Možda Vam se ispuni želja iz (čini mi se) prvog posta da se taj deo Italije ne pretrpa turistima, jer ko ovo vidi ne mora ni da ide. Ali to su oni sa slabijim živcima (šalim se). Ja se već nekoliko godina spremam u taj južni deo Italije najviše zbog divnih postova @jelenait, a sad još i ovo.

Problem je što bih ja radije išao u proleće ili jesen, znači ne na "more", a računam da ispod dve nedelje (zbog bar četiri dana puta) ne vredi ići. Teško je sastaviti toliko slobodnih dana, a da ostane i za letovanje i za skijanje.

U svakom slučaju hvala na trudu da podelite utiske sa nama.

 

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@GimliHvala najlepše. Meni se čini da ne mogu dovoljno dobro da opišem svu tu lepotu i da fotografije teško mogu da dočaraju to što sam videla. Naravno, @jelenaitnam je svima približila Italiju na pravi način.

Ovo podneblje lepo je posetiti u bilo koje doba. Mislim da je proleće, posebno maj najbolje vreme za obilazak. Mogu da zamislim kako spektakularno izgledaju bašte Ravela kada sve zazeleni i procveta! Želim Vam da to vidite!

Ko zna, možda Vam se posreći pa bude kupanja i u moru!

 

 

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Nastaviće se...:cvetic::alarm: 

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mitska harmonija

Predlažem vam da kupite objedinjenu kartu za Ravelo, koja uključuje ulaz u muzej katedrale, vilu Ravelo, vilu Ćimbrione i popust od 10% u nekim kafeima i restoranima, što piše na poleđini karte. Mi smo predahnule u baru Klingsor i restoranu Vitorija. Cene su korektne, hrana ukusna i bile smo prvi gosti koji su pitali za popust, što ne čudi.

Vreme je da se prepustimo čarima kampanijske kuhinje. Negde sam pročitala preporuku i odlučila da probam Ragu alla Napoletanna(komadići junećeg mesa dugo dinstani u paradajz sosu i zapečene mocarelom)“Još se sećam ovog sjajnog jela sa premekanim mesom koje služe u vrelom sosu punom mehurića za čije je spravljanje “stradalo”, čini mi se, stotine svežih paradajza”, mora da je paradajz sul Marcano. Još osećam ukus u ustima. Čist hedonizam. Lekovita salata imena lunedi ili ponedeljak sa valerijanom salatom, račićima, čeri paradajzom i komoračem pomaže da lakše svarimo hranu i impresije. Eh, da je bilo više vremena, kod čuvene mame Agate, naučila bih da zgotovim neku od kulinarskih đakonija ovog kraja, egzotični kolač sa limunom ili bar kolač kjakjere(Chiacchiere)ili ti ćaskanje, što nosi magiju karnevala.

U potrazi za idealom lepote, opčinjene italijanskom umetnošću i prirodom, uputismo se put vilinskog kompleksa Ćimbrione. Rajska lepota svuda, krivudavi, kaldrmisani sokaci, neočekivani prolazi, zagonetni trgovi, čarobni vidikovci, iskrsavaju  cvetne oaze u dvorištima prelepih vila  melodičnih imena kao Amore, Eva, Princeza Pijemonta. Labudovo gnezdo(La Rondiana)snežnobeli dvorac na samoj litici stene, sa mora izgleda kao uklesan, nekada u vlasništvu poznatog američkog pisca, scenariste i političara Gor Vidala. U daljini se nazire Torre dello Ziro, kula u kojoj je bila zatočena vojvotkinja Amalfija, negde između pitoreskne Skale i romantičnog Atranija do kojih se može stići obeleženim pešačkim stazama.

Čak se luksuzni hoteli, jedinstvena Palata Avino, čiji je vlasnik najveći proizvođač paradajza u Italiji a svaki gost dobija kao poklon konzervu paradajza, pa grandiozni Belmond hotel Karuzo sa svojim spektakularnim bazenom, impresivni Hotel Palumbo, utoščišta slavnih i bogatih, uklapaju u lokalnu arhitekturu i ambijent. Sklad, harmonija, vrhunska estetika, emotivno putovanje koje se pretvara u nostalgiju i budi čudotvorno stanje kod putnika nemirnog duha.

Vođene stazom popločanom ciglama, koju krase čarobni ćupovi sa cvećem, palme, gusto mediteransko zelenilo i stare zidine obrasle bršljanom, otvorismo staru, drvenu kapiju i nađosmo se u  bajkovitoj vili Ćimbrione iz 11. veka. Istorijska zgrada ponosno stoji na litici “cimbrionium”po kojoj je dobila ime, okružena velikim romantičnim parkom koji je uređen u engleskom pejzažnom stilu, sa spektakularnim pogledom na Amalfijsku obalu. Gor Vidal, je pogled sa  božanstvene Terase beskraje nazvao  “najlepšom panoramom na svetu”. Sasvim se slažem, barem za ovaj kutak sveta koji sam videla. Ernest Vilijam Beket, lord Grimtorf, zaslužan je za preporod botaničke bašte koja je preuređena početkom 20. veka i pretvorena u pravi edenski vrt.

Danas je Vila Ćimbrione ekskluzivan smeštaj, jedan od najprestižnijih na svetu. Elegantan objekat sa 19 soba  opremljen je prefinjenim antikvitetima, oslikanim svodovima, umetničkim slikama i freskama, sa šarenim keramičkim podovima i kaminima od vijetrijske keramike. Sve miriše na starinu, na duh bezvremenosti. Postoje dva nesvakidašnja apartmana: zanosna Greta Garbo, posvećen filmskoj divi, koja je boravila ovde i poetična Kamelija, oba sa vrhunskim freskama. Panova frula, prekrasan hotelski restoran sa mišelinovim zvezdicama služi gurmansku hranu u večernjim satima i lagana mediteranska jela tokom ručka, maštovito servirana.

Preda mnom se pružaju zadivljujući pejzaži koji su inspirisali mnoge umetnike još od srednjeg veka i nadahnjuju  još uvek. Duboke i jake boje slivale su se jedna u drugu, sve je besprekorno, čisto i prirodno. Šetnja kroz nestvarnu prirodu i čudesnu istoriju i mitologiju, počinje od ulazne kapije i dekorativnog Kloštara, sa religijskim motivima kao što su sedam smrtnih grehova, preko neobične gotičke kripte i vodi u impresivnu aveniju beskraja. Mirisnom avenijom beskraja koja je puna senovitog drveća, raznobojnog cveća, puzavica i egzotičnih biljaka uz blagoslov elegantne boginje plodnosti, zemlje, žita i braka, Ceres, (kojoj je posvećen jedan od hramova u Pestumu), stigosmo do očaravajuće Terase beskraja ili Vrata sunca.

Iskrsavaju poetski motivi, baš kao što su opisani u putopisu:“Pogledi, more, sunce i nebo mešaju se kako bi stvorili taj magični ambijent. Nezamislivo. Terasa gleda pravo na zavodljivo, zakrivljeni deo obale. Efekat je zapanjujući zbog oštrog pada planina. Daju utisak da se gleda niz prozor na nebu. Terme limunovog drveća okružuju planine i sitni autobomili veličine bubamare prate konture obale. Efekat je nadrealan”.

Možda je mirisni  bosiljak u bašti zasađen jer  se u drevna vremena verovalo da je grančica bosiljka dovoljna da otvori kapije i prozore nebesa.

Šetnju kroz legende i mitove nastavljam posetom rimskom bogu Merkuru što sedi, za koga Ovidije piše da nosi Morfejeve snove ljudima. Spuštam se niz stepenice i koračam lagano uzanim stazama, sanjalački, sa finim mislima i eto me ispred Bahusovog hrama, rimskog boga veselja, vina, hrane i užitaka. Ili ti Dionisija u Grka, umetnik je očito bio inspirisan antikom, prepoznah da se hram oslanja na osam stubova u dorskom stilu, a na ivici kupole  su uklesani stihovi latinskog pesnika Katula. Ovom veselom društvu pridružuje se i bronzana statua Davida, koja se nalazi na strmom stepeništu usred šume, okružena retkim divljim orhidejama. Ovo je kopija Donatelove poznate skulpture pobedničkog Davida, čiji se original nalazi u Firenci. Tu je, pomalo skrivena i Evina pećina. Slučajno ili ne, ovde se setih latinske izreke, koju pročitah, negde u ovom edenskom raju:"Homo sum, humani nihil a me alienum puto", ili "Ja sam čovek, ništa što je ljudsko nije mi strano."Ljupko, sentimentalno i volšebno je i na terasi kraljice cveća, ruža. Dah renesanse unele su ukrasne sklupture: čuvena Leonardova Leda sa labudom i dva rvača, a svoje mesto našla je i Flora, drevna italska boginja cveća i proleća.

Uzvišena italijanska bašta sa prelepim ružama, mirisnim magnolijama, raznobojnim petunijama, razgranatim dalijama, čudotvornom ginko bilobom, maštovitim espalierima od zelenila i raznobojnog cveća pleni svojom lepotom.

Popodnevna simfonija očekuje me u sobi čaja, paviljonu u mavarskom stilu, pod okriljem mitologije i istorije, među rimskim stubovima i čudesnim skulpturama. Na svakom koraku ukazuju se začuđujuća mesta    prepuna intrigantne lepote. Razgovaram sa svojim srcem, zahvalna Bogu i dragim ljudima, zadovoljna što sam dobila priliku da zavirim u ovaj mali, čarobni kutak sveta, u ovo podneblje inspiracije.  

Pokušavam da odgonetnem neku od tajni koju skriva osamljena klupica pod limunovim drvetom, sa dirljivom porukom ljubavi, okružena malenim mostićima sa rustičnim motivima na ogradama, cvetnim oazoma, korpama od pruća. Osećanju idiličnog mira seoskog života doprinosi stara drvena ograda, prašnjava staza, tek da podseti da koračamo zemljom.  Čuju se glasovi cvrčaka, šuškanje lišća na blagom povetarcu, daleki ritam zvuka talasa koji doziva. Sve je živopisno i slikovito kao na kakvoj umetničkoj slici. Oda radosti i lepote, u slavu večnog obnavljanja prirode!

Na Vratima sunca ili Terasi beskraja, tamo na početku ili kraju sveta, odakle se pruža dramatičan pogled u beskrajno plavetnilo neba i azurnog mora, među antičkim božanstvima, tamo gde se čak i večiti putnik i glasnik bogova Merkur odmara i kao da poručuje ono što je Gete kazao:

“A kad padne veče i kad blagom vazduhu malobrojni oblaci počivaju uz planine, a na nebu više stoje nego što se kreću, i kad odmah po zalasku sunca počne da se čuje zvuk cvrčaka, čovek se u svetu ipak oseti kao kod kuće, a ne kao lutalica ili prognanik.” 

Za mene je ovo iskustvo koje oduzima dah. Ovde je granica između mita i stvarnosti nejasna i neodređena. “Ovde se prirodni i ljudski elementi spajaju u gotovo mitskoj harmoniji”!

3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pozdrav svima,

Jutros sam objavila putopis o vili Ćimbrione na svom sajtu. 

Delim ovaj fantastični video sa youtube sa vama, čini mi se da fotografije ne mogu da dočaraju svu lepotu...   https://www.youtube.com/watch?v=fMwAGuTQw_

Uživajte!

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@klubva

ovo citam tek sad (a videla sam odmah :rolleyes:) , samo zato sto sam htela da procitam na miru, da uzivam! I uzivala sam, zaista! Predivan i tekst i slike :) 

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@suki Hvala na lepim rečima.:cvetic: Ovaj kraj je veličanstven!:srce: Treba ga obići barem jednom u životu!:rolleyes:

Izmenjeno (klubva)
2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Sinoc sam prvi put odgledala film Under the Tuscan Sun,a deo je sniman i u Positanu. Odusevila sam se mestom i odmah znala gde cu prociaiti vise o njemu, ovde kod tebe :ljubav: Preporuke za film, zenama :-)!

 

Jako lepo pises i odlicno si nam sve docarala :-)! Nadam se i aj poseti, bilo uskoro, bilo u daljoj buducnosti, ovo je prava romantika i duh Italije, aposebno mi se svidja sto nema previse turista ;-)!

Izmenjeno (Tirkizna)
2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26498
    Ukupno tema
    887496
    Ukupno poruka