tonci

Myanmar - Burma

13 poruka u ovoj temi

Okupila se ekipa za novu turu po Aziji, dogovorili smo Hong Kong, Macao, Myanmar tj Burma, Vietnam i Tajland nas cetvoro globetrotera: Zeljko SR (forumas Sirkepa) Miroslav BiH (www.putopisac.com) Sinisa SR, i ja Tonci (MK)

Nakon HK i Macao, iz Macaa smo imali let preko Bangkoka za Yangon do nase nove destinacije sledecih 13 dana tj novog putesestvia na nasem putovanju sadasnji Myanmar (bivsa Burma) koja se tek otvora za turiste. Dolazak U Yangon nam je bio mali sok,stigli smo uvece i taksi sa aerodroma (9000kyata ili 9 US$) nas doveo do mesta gde smo planirali da odsednemo. Taksista po mraku nije mogao da nadje adresu, pogubio se po ulicicama pa zamolili smo ga da nas ostavi bilo gde u tom delu. Jedva smo nasli smestaj, to je bio Okinawa guesthouse,nista posebno ali smo bili tako umorni tako da je bilo daj sta das.Cena 30US$ za dvokrevetnu sobu sa kupatilom i klimom i ukljucen dorucak koji se sastoji od przeno jaje sa tost hlebom, bananna i lubenica. Samo okruzenje je bio lose susedstvo,puno sirotinje koje se uglavnom sastoji od indijaca ili sta su vec bili ali po izgledu je bio indiski geto,previse prljav pun bubasvaba, i kad se kreces ulicom nema sanse da ne ugledas nekog pacova koji ti pretrci ispred ociju ili cak ga osetis i preko noga. Sam Myanmar me nije nesto fascinirao,svi smo ocekivali vise od toga ali smo hteli da ga cekiramo kaoo destinaciju koju smo posetili u nasim pasosima i u pricama koje bi sledeli tokom prepricivanja sa prijateljima o zemljama koje smo posetili.

Yangon ili Rangoon kako ga jos nazivaju je grad od 4 miliona stanovnika u koji nema sta da se poseti osim jedne ogromne pagode koja se naziva Shwedagon.Ulaznica vam je 8000 Kyata (1000Kyata = 1US$) Da vam napomenem da se US $ koristi pri razmenu valuta i on najbolje prolazi.Ako neko od vas planira da ide u Myanmar kad uzimate dolare pazite da budu u savrsenom stanju bez ikakvih ostecenja! Kurs je svuda isti bez razlike dali menjate na aerodromu ili u neku banku u gradu. Po gradu smo se najvise kretali taksijem (uvek se cenkajte) ,mada smo dobar deo i propesacili. Ostali smo dve nocenja i jedva cekali da pobegnemo odatle, bio je previse vruc i prljav grad. Prvi dan smo se nahodali dok smo nasli neki restoran koji pristojno izgleda posto streetfood je izgledao bas odvratno kad se pogledaju higienski uslovi i okruzenje. Kad smo hodali drugi dan videli smo usred prometne ulice kako cupaju kokosi onda obese ih na drvo pored i tako prodaju napolju na + 35 stepeni, pored njih su komadali i ribu pa i to prodavali na tu vrucini u prasini koja se dize od auta koji prolaze pored. U Burmi za neke stvari postoje dvojni standardi ako ste stranci, recimo prevoz je skuplji za 50%, onda stranci placaju ulaznice po hramovima a lokalci ulaze slobodno, sve ta pravila pod odlukom vlasti. Stanovnici su ljubazni, svako nudi nesto ali ne na napadan nacin. Vlada nalaze da za strance postoi druga tarifa posebno za smestaj.U Burmi nema hostela, moze da se nadje jeftin Guesthouse ili Hotel koji je "onako" i platili bi ga od 25 do 35 US$ ili dobar Hotel koji bi vas kostao od 80-150$, oko prevoza u kvartovima gde ima turista postoje mobilni dileri autobuskih karata. Ispred kuce samo okace plakatu i prodaju karte ili otvori pickup auto i prodaju iz auta bus karte........Mi smo otisli do autobuske i kupili karte do nasu sledece destinacije mesto na obali Bengalskog zaliva koje se zove Ngwe Saung.......

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ngwe Saung

Posle 10h truckanja busom rano ujutro smo stigli do ovog mesta. Ako trazite zabavu ili neko desavanje ovo mesto nije za vas. Autobuska stanica je jedna raskrsnica i toliko :) Tu vas bus ostavi i docekaju vas lokalci sa skuterima koji vam nude prevoz do nekog smestaja. Pored je bila jedna kucica gde smo nabavili malu kartu mesta koja se sastoji od dve ulice,leva i desna :) Na levu stranu su resorti,a na desnu stranu je selo. Malo smo sacekali da se rascisti guzvica kad smo sisli sa autobusa i svako od nas je uzeo po jednog skuter taksistu da bi nas odveo do nekog jeftinijeg resorta. U prvi u koji smo posli koji je bio preporucen u knjizi Lonely Planet nije bilo mesta, pa otisli smo u drugi o kojem su nam rekli da je isto povoljan. Imali su 3 vida bungalowa. Najeftiniji je bio 30$, malo bolji 35$ i treci 50$ za dvoje po danu sa doruckom. Kucice su bili dosta "basic" dva kreveta,stariji enterier, krs kupatilo bez tople vode i ogledalo na koje ne mozes da se obrijes zato sto je oksidiralo..... Posto smo isli u backpacker varijantu uzli smo ovo jeftinije a i nije nam bilo bitno vazno da je imalo krevet i vrata koju mozes da zakljucas. Bolji resorti su kostali oko 100US$ na dan. Samo mesto ima kilometarske duge plaze na koje kao da nema civilizacije. Setali smo se kilometerima uz more gde jedva sretnes 10tak ljudi u recimo 2km hodanja, a resorta ima jedan pored drugog na pretek. Nije nam bilo jasno zasto je sve tako prazno, u knjizi mi je pisalo da je to nova destinacija gde idu novopeceni Myanmarski bogatasi ali nismo videli ni jednog takvog, sve stoji prazno. More je valovito, pesak sive boje, voda topla ali nema onaj smek koji se oseti recimo kad si na neku plazu u okruzenju tj na Tajlandu. Mesto je bas za odmor, zalegnes ispod suncobrana i bukvalno ne radis nista a i nema sta da se radi. Povremeno prodje neki prodavac kokosa koji kad vas vidi sedne na 50tak metara od vas ,stavi neki stap da podupre svoj skuter i sedne pored nadajuci se da ces ga mozda primetiti i otici da kupis jedan taze kokos,tu i tamo prodje i poneka zena koja prodaje "prawns" Wi-Fi konekcija u resortu povremena. Samo mesto 12 sati od 6 uvece do 6 ujutru ima struje i 12 sati nema struje,to je globalno za ceo taj region, znaci restrikcije traju po dugih 12 sati svaki dan. Iznad puta su bili dva mala restorana gde smo se uglavnom hranili, a ponekad bi se malo prosetali plazom i usli u neki drugi restoran na kojeg bi usput naisli. Hrana nije tako skupa, moze da se ruca za 2-4$ uglavnom su nudle ili pirinac u kombinacii sa necim,recimo przeni pirinac sa piletinom,svinjetinom,malim skampama, ili nudle isto tako u neku kombinaciju. Meniji nisu sa previse izborom sve je to slicno. ima i ribe posto je mesto pored mora, porcija ribe je kostala oko 7-8$ ali od toga se ne najedes posto porcija je mala, a dobijes je i bez pirinca, a posto nemaju hleb onda mi "balkanci" ostadosmo gladni :) U Ngwe Saung smo ostali 3 nocenja, nemam drugo sta da vam kazem posto kako sto sam rekao kad nemas desavanja i aktivnosti nema o cemu da vam pricam kad jedino imas rutinu spavas, ustanes ides na dorucak, blejis na plazu uz more, rucas,veceras i spavas :)

Cetvrtog dana ujutro smo kupili autobuske karte (11000 kyata ili 11US$) nazad za Yangon i odatle resili smo da nastavimo za nasu sledecu destinaciju Bagan......

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Bagan....

Iz Yangona smo uzeli VIP bus oko 18h popodne za nasu sledecu destinaciju Bagan. Autobuska karta kosta 15000kjata ili 15US$, na pola puta za Bagan autobus staje ,mala pauza za klopu ili WC sto je svuda uobicajeno kad se ide na long distance turu autobusom po Jugoistocnoj Aziji. Posle 10tak sati voznje smo stigli na autobusku u Bagan. Stanica je na 7km od grada tako da docekace vas taksisti koji ce da vam ponude prevoz do grada.Malo nabijaju cene ali uz dobro cenkanje i dosta inata spustite im cenu :) Od 3$ na 1$ po osobi i penjite su u pick up.Pre ulaska u grad stacete na naplatni punkt gde treba da uplatite u dolarima 20US$ ulazna taksa za grad zato sto ste stranci,a dobicete i jednu karticu koja vam vazi 6 dana a ujedno vam je i ulaznica po pagodama/stupama tokom prestoja u Bagan. Teritorija mesta je podeljena na tri dela: Stari Bagan, Novi Bagan i seoce gde smo odseli "Nyaung U" koje vam dodje kao predgradje Bagana,a i jeftinija varijanta za prestoj. Ustvari to je skoro sve povezano infrastrukturno. Inace u sva ova mesta samo centralne ulice su asfaltirane,a ostatak je peskovit i prasnjav put na sve strane.

Bilo je rano ujutru oko 4h kad smo stigli i poceli da trazimo smestaj. Dosta mesta u kojima smo pitali su bili puni ili su nam rekli dodjite kasnije kad se gosti odjave i kad se raspreme sobe sto je znacilo da moramo da cekamo 6 sati. Posle pola sata hodanja od vrata do vrata po mnogubrojnim malim hotelima nasli smo dve sobe za nas cetvoro x 25$ po danu sa doruckom.Hotel je bio star,ali nismo imali izbora nego "daj sta das" samo da se ispruzimo i odmorimo. Ujutro oko 10h smo malo osvezeni bili spremni za akciju po Baganu i hramovima. Uz ulicu ima dosta mesta gde moze da se iznajmi obicni 1us$ ili elektricni bicikl 3us$ sa kojim se ide na istrazivanje po lokalitetima. Za mrzovoljne postoi mogucnost najma konja sa zapregom za 15US$.

Bagan i okolina ima oko 3000 stupa/hramova/pagoda na pocetku nam je bilo interesantno ali kad kasnije sunce udari i kad vidis nekolicinu njih onda ti postane monotono i svaki od njih pocne da prilici prethodnom. Kad se stane negde da bi usli unutar nekog hrama prilaze ti klinci koji bi da ti prodaju neku razglednicu ili suveniri. Na licima zena i dece cesto je utrljana Tanaka, odnosno krema od kore jedne vrste drva, a navodno stiti od sunca i daje kozi svez i ocuvan izgled.,to je uobicajeno skoro kod svih zena u Myanmaru,a muskarci nose duge suknje,mada moze da se vidi i poneke koje nose pantalone. Nema nocnog zivota,nema klubova,nema muzike.Posle vecere jedino sto mozes da uradis je da ides na spavanje.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Inle Lake......

Zemlja je puna pagoda, hramova,zelene prirode, jezera, reka, poljoprivrednih povrsina...sve je to prekrasno ali sam nacin na koji obradjuju zemlju, proizvode tkaninu, posudje, love ribu, rade kuce od Bambusa je fascinantan. Sve to rade rucno! Cak i kad se pravi neki novi asfaltni put to rade rucno.Zene nose razni kamen,stavljaju ga komad po komad na zemlju,pa posle rucno greju katran "tar" i rucno ga sipaju iznad nasipljenog kamena i peska! Primitivan posao skroz!

Nakon Bagana nasa sledeca destinacija je bila Inle Lake, prvo smo kupili karte za vecerni bus,ali nakon nekoliko nasih internih konsultacija ,sto smo jedva cekali da odemo iz Bagana to smo promenili u jutarnji bus narednjeg dana. Voznja od Bagana nije bas bila udobna posto smo se vozili kombijem do Inle lake,iz Hotela su nam rekli da je kombi bolja opcija nego autobus zato sto se stigne brze. Pri ulasku u grad je kombi stao da bi platili ulaznu taksu koj akosta 10 us$, to je obavezno da se plati za svakog stranca. Stigli smo u Nyaungshwe jedan mali gradic na obali inle jezera,potpuno turisticko mesto gde ima dosta stranaca.Ja sam mislio da ce Myanmar biti bas tiha destinacija koja jos nije turisticki populizirana,ali nije bilo bas tako posto polako je uhvata onaj bas poseceniji turizam. Smestili smo se u Hotelu "Good Will" koji je na idealnu lokaciju u samom centru mesta,nadomak svega u okolini,a cena je 30us$ dnevno sa ukljucenim doruckom za dvoje.

Turiste na Inle Lake gledaju vise kao plutajuci bankomate nego kao znatizeljni posetitelji - što je suprotno od većine mesta u koje sam bio u Mianmaru. Da bi Istrazili znamenitosti u jezeru je potrebno da se najmi camac, a vi ste, u velikom delu zarobljenik itinerar operatora tj agencija koje ih ima po gradu na svakih nekoliko koraka.Trosak najma camca je niska oko 20 dolara za dan za camac koji prima do 10tak osoba. Mi smo uzeli hiking turu od 22km, preliminarno ja sam hteo da bude kraca tura,ali jedan nas clan je insistirao na duzu varijantu da bi kasnije "prolupao" na suncu :) dobio neku alergiju,suncanicu i upalenje misica :D Usput smo imali pauzu za rucak u tradicionalnom selu,u kucici na spratu na njihov primitivni nacin sedeci na zemlju (kao u vreme Turaka kod nas) gde su nam servirali malo mesovitog voca i kuvane nudle sa povrcem sto je bilo dosta ukusno posle dugog hodanja. Imali smo privatnog vodica koji nam je objasnavao nacin zivota po selima,raznolikost i zivot plemena u svakom selu koje smo usput posecivali,kako i koje kulture gaje a najvise se uzgaja pirinac i secerna trska. Nakon 4 sata hodanja stali smo do jednog bazena koji je bio betonski ali sa prirodnom izvorskom vodom lokalne reke,da se malo osvezimo jedno pola sata. Imali smo jos malo trekinga, polako,polako smo stigli do sela odakle smo uzeli camac koji je bio uklucen u pesacku turu koji nas malo provozao po jezeru nekih 7km na povratku do naseg sela. Usput smo videli dosta kucica iznad vode,postavljene na drvene stubove a ispod njih se ljudi peru ili kupaju u mutnu vodu.Da je kod nas sigurno bi dobili neku bolest,ali valjda su lokalci razvili otpornost na tu prljavstinu tokom vremena. Jezero je dugacko oko 20tak kilometara i uglavnom se peca primitivnim nacinima sa rucno izradjenim "vrsama" od bambusa koji se postavljaju u vodi, a njihov jedinstven nacin veslanja postao je poznat daleko izvan granica Mianmara. Veslo postave uz levu nogu i, dok desnom stoje na ravnom dela zadnje strane kanua/camca, levom pomeraju veslo naprijed-nazad,tako da nije lako odrzavati ravnotezu na nestabilnom kanuu......

Izmenjeno (tonci)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mandalay.....

Polazak iz Inle Lake nam je bio oko 18h, po itineraru trebali smo stici u Mandalay oko 6h ujutro ali neko nas probudio oko 2.30h usred noci i rekao nam da smo stigli u Mandalay.. Sa autobuske uzimamo taksi do dela grada gde su koncentrisani vecina hotela. U onom u kome smo hteli odsesti nije bilo slobodne sobe do narednog dana popodne,pa poceli smo traziti neki drugi slican njemu (po ceni) i nasli Garden Hotel 2** x 30us$ soba za dvoje ,na recepciji su nam dali popust posto smo stigli u sred noci pa platili smo pola dana za tu noc. Umorni od puta smo odmah legli.U gradu od milion stanovnika kao sto je Mandalay tesko je pronaci spokoji odmor. Probudis se oko sedam ujutro cak i kad pomislis "sad cu da spavam duze". Ispod prozora na ulici pocinje buka automobila i motora, prica ljudi i to vec od sest sati ujutro. Prvo pokusas sve to da ignorises, a onda oko 7-8h pocnes da se nerviras i jedino sto ti ostaje je da ustanes iz kreveta.Kad smo stigli u hotel, napolju je bilo toliko pusto da nikako nisam mogao zakljuciti da ce ujutro, nekoliko spratova ispod mog prozora, na ulici biti takva buka,a i soba nam se pogodila pored hodnika,sa prozorom od samo jednog stakla bez ikakve zvucne izolacije.

Novi dan za istrazivanje nase nove destinacije.Nas cetvoro izlazimo iz hotela i krecemo u novi obilazak.Ono sto u Burmi odmah se primeti su muskarci u suknjama koje se vežu oko struka ili londziji. Sliedece sto cete primetiti su njihovi ruzni crvenkasto crni zubi i krv po asfaltu,to je samo ovisnost. Muskarci neprestano zvacu betelnut (list biljke betela). Zvakanjem betelnuta se u ustima razvija intenzivna crvena slina koja izgleda kao krv koju Burmanci neprestano pljuju i koja im unistava zube,a cuo sam da je ta materija i kancerogena. To im dodje kao neko opojno sredstvo a koje im zadovoljstvo od toga nisam razumeo...

Saobracaj haotican. Krcat preko maksimuma i pravo je iskustvo preci ulicukad stavis nogu i probas precicom oticisa druge strane ulice. Ono sto je neobicno u burmanskom saobracaju je to sto voze desnom stranom, pitate se zasto bi to bilo neobicno, e pa svi automobili imaju volan isto na desnoj strani. Nije to tako veliki problem, priviknuli smo se, al zna biti opasno, recimo kada autobus stane i otvori vrata moras izaci nasred saobracajnice. :) Zanimljivo je sto je to jako fluidan i dobro rasporedjen haos. Nema nervoze, vozaci se medzusobno pretecu pritiskom trube na volanu i sve se ukapiraju bez semafora i znakova.....

Setali smo oko pola sata i dosli do zidina kraljevske palate gde je spoljansi deo prokopani kanal pun sa vodom tako da sve to izgleda kao neki srednovekovni zamak (kao u crtanom filmu) ,e sad te zidine su u formi kockice na koju je svaka strana duga po 3km.E sad gde je pravi ulaz? Startovao nas neki mladi taksista,pa iscenkali smo se da nas preveze do glavnog ulaza gde smo morali da platimo po 10us$ ulazna taksa koja nam je bila isto validna i za druge lokalitete. Veci deo unutrasnjosti su vojni objekti i zelenilo,a samo mali deo je turistcka atrakcija koja nije nista posebno. Prosetali smo se oko sat vremena,napravili neke fotke i krenuli ka izlazu. Posto je grad od milion stanovnika razdaljine do drugih mesta koje bi posetili su isto velike,na kapiji smo nasli nekog divog taksistu sa kojim smo se dogovorili da bude sa nama ceo dan i da nas provoza do nekoliko turistickih atrakcija. Nagodili smo se za 22us$ sto kad se podeli na nas 4 je dobar dil, Posetili smo nekoliko hramova u kojim u svaki od njih ima ogromne budine statue,sad modernizirane i izgledaju kao novogodisnje jelke zbog raznih sijalicica i svetljucanja u raznim bojama. Vozac nas provozao i na poznati Mandalay Hill.Kad bi krenuli pesaka od podnozja kazu da ima oko 900 stepenika do vrha,ali on je znao neki zaobilazni put kolima i odveo nas skroz do gore.Pogled jeste lep,ali nije da padnes u nesvest :) Idemo dalje.....

Dan se blizi kraju, a navodno je prekrasan zalazak sunca na U-bein mostu koji se nalazi u Amarapuri, desetak kilometara od Mandalaya. To je najduzi i njastariji most napravljen od tikovog drveta na svetu u vreme Engleske vladavine u Burmi,duzina mosta 1,2km i starost 170 godina. na mostu hiljade turista i lokalaca,nasli smo mesto ispod mosta u jedan improviziran bar gde smo seli,uzeli pivo i uzivali u zalasku sunca i lepim bojama koji su se stvarali odsajom u vodi......Kako je sunce palo svi su poceli da se razilaze,pa tako i mi.Nasli smo naseg taksistu i odosmo nazad u nas hotel. Te veceri smo izasli da se na nas zadnji dan prosetamo po gradu i nesto pojedemo. Nasli smo jedan Night market, njih ima svuda po Aziji ali ovde se vise prodavala odeca ,knjige, muzicke cdeove nego hrana. Setali smo mozda 2-3km trazeci neki restoran,Bilo je uzput onih njihovih lolanih,ali su bili previse prljavi i neuredni tako da nikome od nas nije to odgovaralo i nismo nigde seli,dobro je sto smo naleteli na jednu radnju gde smo kupili Hot-Dogove i instant noodle supe pa pojeli partizanski napolju ispred radnje.....

Zadnja noc u Mandalayu,ujutro dorucak u nasem Hotelu i pravac na aerodromu za nasu sledecu destinaciju Bangkok.

E pa buduci putnici za Burmu,nakratko sam pokusao da vam opisem neke stvari.Poneki put imam vise inspiracije da pisem,poneki put manje,pa ako nekog interesuje nesto plus pisite mi u privatnu poruku.

Tonci - Ohrid

Izmenjeno (tonci)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ko je zainteresiran moze da pogleda i moj foto album na Facebooku,profil mi nije sa restrikcijama tako da slobodno moze da pogledate moj foto album iz Burme ili sa mojih drugih putovanja.

Link:

https://www.facebook.com/antonio.ristevski.5/media_set?set=a.10153160941127488.705487487&type=3

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

evo da malo osvezim i dopunim temu o burmi, koja se sve cesce moze naci na spisku zelja za putovanja :)

u burmi je sve manje vise isto kao sto je bilo i dok je bila ekipa pustolova prosle godine... u smislu da je zemlja i dalje siromasna i da su ljudi i dalje ljubazni. ali, kineski (a i ruski) turisti ih polako okupiraju i donose guzvu u kojoj se oni bas i ne snalaze najbolje. ide to polako na bolje, hoteli su uredniji, putevi i prevoz bolji... no, sve je to ipak jos daleko od tajlanda kad je u pitanju budzet putnik. problem je u tome sto kad to "bolje" stvarno i dodje, mislim da burma nece vise biti to. i sad su vec zabranili penjanje na hramove zbog bahatih turista (mi smo uhvatili poslednji voz sto se toga tice). na u bein mostu su postavili klupe, camce ne mozete sami da unajmite, vec se oni cuvaju samo za turoperaterske grupe... no, i dalje ima mesta koja nisu bas toliko okupirana i koja nikako nemojte propustiti kad se nadjete tamo :)

vidim da tonci nije opisao sve sto su videli u mandalayu, ali ko je bio na njegovoj fb stranici i usput procitao i dojcin putopis, on zna sta su sve obisli, tako da cu ja samo o mestima koja nisu (kad su zurili da sto pre stignu na more :) )

jedno od njih je i mingun, koji se nalazi oko sat vremena plovidbe od mandalaja. donde mozete ici redovnim brodom koji ide u 9 ujutro, ili da iznajmite brodic samo za vas i da krenete kad vi hocete, kao sto smo mi uradili, jer smo hteli da ostanemo duze (ako se dobro secam, cena je tu negde oko 25.000 kyata za ceo camac). ulaznica je 3.000 kyata i pokriva i sagaing (na koji nismo stigli, jer smo se u dvoumljenju izmedju inwe i sagainga, odlucili za ovo prvo)

mingun je cuven po manastiru u steni, koju je poprilicno naceo zemljotres 1839 god. sam manastir nije ni bio u planu da bude zavrsen, jer je kraljev astrolog rekao da ce kralj umreti onog momenta kad manastir bude gotov. takodje je poznet po mingun zvonu koje je najvece zvono na svetu koje i dalje zvoni i tesko je 90 tona, i nekoliko pagoda, od kojih je najpoznatija Hsinbyume ili Myatheindan Pagoda

IMG_5704.JPG.c8c405ded41492ef7f7f52528a0

IMG_5755.JPG.c59d3844bf02594958fcb62a070

na stenu mozete i da se popnete, a pogled je ovakav:

IMG_5767.JPG.38cd150ef15dbe94de0f3cbc8d5

IMG_5810.thumb.JPG.d2b2d9b0ca3160c73f166

IMG_5828.JPG.9b40c0d45f661cbf5a287f7f34a

otisak budinog stopala u settawya pagodi

IMG_5887.JPG.125c31af98b90c6670127948192

Izmenjeno (goga ns)
3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Super :aplauz:, a fotke su ti vrh!! :klanja:

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

ooooooo, pa faaaala baki :)

nije to makar šta dobiti kompliment od tak'og pustolova k'o što si ti :)

nisam se baš nešto raspisala, znam, ali kontam da je tonci dosta toga rekao. na dojčinom blogu ima još više detalja.. a ako nekom baš trebaju konkretne informacije, jer će i sam da ide, tu je pp :)

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Par svezih i mozda malo suvoparnih informacija za putovanje u Myanmar.

M Y A N M A R

 

Novac u Myanmaru je najpovoljnije menjati odmah na aerodromu kad se sleti u Yangon. Kurs je najpovoljniji mada ni na ostalim mestima nisu drasticna odstupanja. Jedino sto je bitno je imati nove dolarske novcanice (neizguzvane i neobelzavane olovkama cak ni male crtice). Dolar naravno bokhe prolazi jer njime uglavnom mozete placati i druge stvari kao sto su hoteli, transferi itd. Tako da je dobro uz sebe uvek imati obe opcije. Kurs je kada smo mi posetili Burmu bio 1 $ = 1300 kyata. 

Transfer od aerodroma do grada ide najlakse taksijem za 8000 kyata ili nesto oko 6 dolara.

Mi smo izabrali MERCHANT hotel i on je zaista bio dobra opcija. Na 5 minuta hoda od Shwedagon pagode i ima zaista lepe i ciste sobe, odlican dorucak i krajnje predusretljive radnike. Jedino je cena za mnoge mozda diskutabilna a ona je oko 50$ za dvoje po noci. No svakako bi ga preporucio. Za Yangon je dovoljan jedan dan ili dan ipo koliko smo mi bili. Nekoliko lepih pagoda i hramova od kojih se istice Sule  i naravno prelepa Shwedagon pagoda. Ulaz za ove dve se placa i to za Sule po tri dolara a Shwedagon po 6 $. Ukoliko zelite vodica on ce vas kostati ukupno 5 dolara pa kolko god da vas je. Naravno da je lepo da vas neko provede i isprica par zanimljivih prica o pagodi koja je za Budiste toliko vazna kao za muslimane Meka. Tako posmatrano vodic je stvarno jeftin.

U vecernjim satima mi smo posetili Karaweik Royal Barge (carska ladja) koja se nalazi na Kandawgi jezeru u sred grada. Sada je ta ladja pretvorena u restoran gde uz veceru mozete prisustvovati tradicionalnim plesovima. Vrlo interesantno mesto sa fenomenalnom vecerom po principu svedskog stola. U svakom slucaju je za preporuku jedino sto je cena za taj dozivljaj koji pocinje u 18,00 i traje do 21,00 oko 37000 kyata sto je nesto malo manje od 30$ po osobi. Pored navedenih stvari jos samo par sati obilaska samog downtowna i to je sve sto je po meni potrebno u ovom gradu.

Transfer od Yanguna do Inle jezera smo imali VIP autobusom (vise mesta za putnike i sedista se obaraju u polulezeci polozaj) koji krece uvece u 20,00 casova a na jezero se stize ujutru oko 06,00. Karte za autobus kupili smo preko recepcije hotela i to je najlaksi nacin a cena im je 20000 kyata tj. cca 15,5$. Treba voditi racuna da je autobuska stanica u Yangunu dalje cak i od aerodroma tako da taksijem u to doba treba oko sat ipo da se stigne i isti kosta oko 7$. Prilikom dolaska u ovo podrucje bus staje na punktu gde se placa ulazak od 10$ za ovu oblast (klima u busu radi na mrznjenje ).

Gradic Nyang Shwe na obali jezera je u principu neinteresantan ali su odabrani izleti lepi. Treba napomenuti da se jezero i gradic nalazi na oko 1000 metara nadmorske visine tako da posle toplog dana treba ocekivati dosta hladno vece, noc i jutro (mi smo bili u decembru kada je dry season i malo hladnije nego u ostalim sezonama). Neophodna je majica dugih rukava i bar dukserica sto je posle nesnosne vrucine u Yangoonu pravi sok.

Prvi izlet nam je bio obilazak hrama Kakku (prelep kompleks koji sadrzi oko 2500 manjih stupa) I do njega se dolazi taksijem koji vas dvosatnom voznjom kroz zanimljive predele vodi za cenu od 50000 kyata. I ovde smo iznajmili vodica koji su uglavnom simpaticni predstavnici PA-O plemena za 5$. Pun pogodak jer nam je tokom voznje a i na samom lokalitetu ispricao dosta lepih prica i odgovorio na nasa nebrojena pitanja vezana za Myanmar uopste (skolovani i pametni klinci). Za sada sa hranom nismo imali nikakav problem ali smo se uglavnom hranili u restoranima koje su nam preporucili vodici ili na recepciji hotele. U tom slucaju bogat obrok za dvoje je izlazio oko 10 - 12 dolara.

Celodnevni izlet na jezero tj. najam camca sa vozacem (uz malo srece znace malo i engleskog) kosta oko 15 dolara za ceo camac.  Obilaze se sela na vodi, pagode i mini proizvodnje cigareta, srebra, kovace gvozdenih stvari i na kraju lotusovog konca. Te prodavnice su klasicne turisticke mamipare ali bilo ih je ok videti. Mi smo imali srecu da nas je vozac camca pozvao u goste kod njega kuci pa smo dobili realnu sliku kako ovi ljudi zive. Na samom ulasku u jezero srecu se ribari sa karakteristicnim nacinom veslanja jednom nogom ali oni su tu samo da bi se slikali sa turistima. No kad vas vozac odveze dublje na sredinu jezera naici cete na ovakve prave ribare lojima mi kao turisti i nismo zanimljivi vec oni stvarno svojim mrezama love ribu. U jednoj od prodavnica rade i pripadnice plemena dugih vratova. Naime od malih nogu na vrat im se stavljaju metalni obruci-prstenovi tako da se njihov broj povecava sa uzrastom. Odrasla devojka nosi oko 25 prstenova tezine do 10 kilograma. Naravno zbog svega toga vratovi su im extremno izduzeni te zato prstenove moraju nositi celoga zivota (ako ih skinu vrat ne moze nositi glavu). Povratak u hotel je u sam smiraj dana a zakljucak je da je izlet vredeo svaku paru.

Mi smo odseli u hotelu Golden house (takodje za preporuku) koji ima ok, ciste sobe (nista ekskluzivno) i izuzetno osoblje. Neposredno pored hotela je mali restoran imena "Lotus" sa izvanrednom i ne skupom hranom (supa od bundeve, avokado salata i grilovana riba su  obroci kojih se ne bi postideo nijedan restoran sa 5 zvezdica).

Odlazak na izlet u Pindayu i posetu pecini sa velikim brojem Budinih statua takodje se organizuje taksijem (50000 kyata sto mislim da je preskupo za ovo). Put traje oko sat ipo u jednom pravcu i za obilazak pecine vam treba najvise sat vremena. Burmanci ovo predstVljaju kao celodnevni izlet i tako ga naplacuju ali to je daleko od toga. Pola dana - puna kapa. Moram priznati da su Predeli Burme kroz koji se ovom prilikom vozite izuzetno lepi.

Put od Inle jezera do Bagana ponovo organizujemo tako sto na recepciji kupujemo kartu za nocni VIP bus po ceni od 15$ sa ukljucenim transferom od hotela do stanice (VIP bus postoji samo za nocnu voznju). Polazak u 20,00 casova i stizemo u Bagan u 03,00. Teskim pregovorima ubismo cenu taxija sa 10000 na 6000  kyata i za 5 minuta eto nas u hotelu. Usput smo morali stati na minut jer se placa taksa za posetu ovoj oblasti u visini od 25000 kyata tj. oko 20$. Na nasu srecu soba je spremna i u to doba tako da rani chek-in u 04,30 ujutru je funkcionisao a nas tako umorne silno obradovao. Inace je to dobar hotel po imenu "Sky View" po ceni od 36$ za dvoje po noci. 

Za obilazak Bagan doline sa hramovima mozete iznajmiti volovsku zapregu,  sto je definitivno spora varijanta ili iznajmiti elektricni skuter na kome se moze dvoje voziti. Skuter smo iznajmili u hotelu ii kostao nas je oko 7$ dnevno. Naravno neophodan je za kvalitetan obilazak. Fascinantan broj stupa i pagoda stvarno cini ovaj kraj prelepim. Mi smo dva dana obilazili ovo podrucje skuterom i to je vise nego dovoljno vremena. Cak ako krenete ranije ujutru i za jedan dan mozete dosta toga da postignete. 

Treci dan smo iskoristili za izlet do hrama na mount Popa koji na nas nije ostavio neki jak utisak ne zbog toga sto se treba preci negde oko 770 stepenika da biste se popeli na to brdo nego sto hram na vrhu nicim se ne istice od sasvim prosecnih, vec vidjenih slicnih mesta. Pri povratku se obilazi mala proizvodnja stvari od palminog drveta. Stolice, slatkisi, palmina cokolada, pivo, rakija. Interesantno a narocito zbog toga sto sve to vidite, probate, dobijete za stolom posluzenje a niko vas ne smara da nesto kupite. Ali naravno ako zelite to i mozete. Na izlet se ide taksijem i kosta oko 35$.

Od Bagana do sledece destinacije-gradica po imenu Monawa isli smo cetvorosatnom dnevnom voznjom minibusom po ceni od malo manjoj od 6$. 

Za Monawu je dovoljno jedan ceo dan ili dan ipo ako hocete bas lagano da obidjete sve sta treba. To je uzurban prasnjav gradic gde nema da se vidi nesto posebno ali izlet do obliznjeg oko 30km udaljenog stojeceg Bude vrlo interesantan. Za izlet je zbog losijih puteva potrebno 3-4 sata. Na lokalitetu na brdu izgradjen je dzinovski stojeci Buda od 129 metara visine po imenu Laykyun Setkyar Buddha. U njega se moze u i i ici spratovima koji su ispunjeni Budinim statuama i oslikanim zidovima. Vrlo je impresivan. Odmah ispod stojeceg nalazi se i ogromni lezeci Buda, najveci u Myanmaru duzine 100 metara. Na susednom brdascetu je u izgradnji gigantski sedeci Buda tako da ogromne razmere ovih statua izuzetno dominiraju ovim krajem. U podnozju tih malih brda nalazi se i hram Than Bodd Hay koji je ispunjen sa 5000000 Budinih figurica. Svi zidovi od poda do palfona su ispunjeni malim figuricama i ovo je prvi hram koji smo u Aziji posetili a da je ovako dizajniran. Velike statue i ovaj hram cine jednu veoma zanimljivu celinu.

Kada idete na drugu stranu iz grada ptrebno vam je ukupno 4 sata da napravite izlet do Po Win Taung pecina. Kompleks sadrzi oko 900 pecina (plitke pecine) u kojima su direktno u kamenu isklesane figure. Vecina pecina i izrezbarenih zidova i stepenista dtira iz 14. veka a oslikani murali iz 18. veka. Ne obilaze se sve pecine nego samo manji broj. Fascinira originalnost i starost isklesanih tvorevina a izgled kao i svuda malo kvari neuredjen prilaz, djubre i prilicno slabo odrzavnje. Retko gde na svetu mozete dirati (a tako i ostetiti) ovako stare i lepe murale. Pored ovih pecina obilazi se i manastir Shwe Ba Taung takodje isklesan u steni. 

Jedino sto jos u ovom gradu mozete raditi je prosetati po vecernjem marketu gde se uz prasnjavu ulicu prodaje hrana na mnogim tezgama. Mi nismo ovde nismo nista probali jer smo u Baganu uspeli necim da pokvarimo stomak jedan dan pa se sada ponasamo po principu: "koga zmija ujede ............" 

Od Monawe do Mandalaya je oko 130 kilometara i putuje se autobusom tri sata. (cca 5$ po osobi sa razvozom od hotela do hotela) Od svih gradova koje smo obisli u Myanmaru Mandalay je najveci I moze se reci najuredjeniji ako se ova rec uopste moze koristiti posto cete se i ovde nagutati prasine u enormnoj kolicini. 

Dva dana nam je bilo sasvim dovoljno za obilazak grada i njegove okoline sa svim znamenitistima koje vredi videti. Prvi dan smo iskoristili za odlazak u obliznju Amarapuru i manastir Mahagandazon gde smo prisustvovali kolektivnom obroku monaha i to je bilo interesantno videti. Nakon toga obisli smo gradic Inn Wa (poznat kao  Ava) do kojeg se dolazi malim brodicem i dalja dvocasovna tura se nastavlja zapregom (camac 1$ i zaprega oko 6$). U toku tog dana posecuje se i Sagaing hill sa pagodama. Ovaj dan privatnim taksijem kosta 35000 kyata. Pored toga placa se i karta od 10000 kyata ze arheoloske lokalitete ali ta karta vazi pet dana tako da vam je vecina ulaza tom kartom pokrivena i u Mandalayu.

Drugi dan smo imali izlet koji je pre podne obuhvatao odlazak brodom (cca 1 sat plovidbe, povratne karte 5000 kyata) rekom Irrawaddy do Minguna. Imate dva ipo sata vremena do povratka broda za obilazak nekoliko znamenitosti i to je sasvim dovoljno.  Ostatak dana privatnim taksijem smo obilazili Mandalay (Royal palace, vise znacajnih pagoda i manastira, vidikovac iznad grada). Ova tura obilaska grada ukljucujuci i jutarnju voznju do luke kosta 30000 kyata.

Od hotela do aerodroma potrebno je oko sat vremena i 12000 kyata tj. nesto oko 10$.

Mi smo imali let za Bangkok tj povratak na Thailand gde cemo utiske sa ovog putovanja sumirati na nekoj plazi ostrva Ko Lanta.

Napominjem da je prilikom naseg boravka odnos dolara i kyata bio 1$=1300 kyata. Sve hotele placate u dolarima a za ostalo su vam potrebni kyati. Em sto se vise isplati em sto negde ne mozete dolarima ni da placate. Cene sam napominjao u dolarima cisto zbog lakseg snalazenja.

 

 

 

 

 

Izmenjeno (vlajko 67)
3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Najlepše žene na svetu-BURMANKE. 

Burma nije raj ali idite dok nije postala Thailand. 

Samostalno organizacija -nikako agencije. 

Budizam je to-dlaka vam neće faliti a naspram nas oni su ljudi u pravom smislu te reči. Još uvek ne iskvareni i čovekoljubivi. 

Šteta što idu u pravcu globalizma i kapitalizma bolje reći KINAizma. 

Moja preporuka još je BUTAN-nije daleko od Burme al malo skup(bolje reći preskup)

Izmenjeno (nebojsabrada)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Burma je danas na nivou Velike skole Dositeja Obradovica

ŠKOLA JE POČELA SA RADOM 1. SEPTEMBRA 1808. GODINE. NA POČETKU JE IMALA 20 UČENIKA, A JEDINI USLOV ZA UPIS BIO JE DA POLAZNICI UMEJU DA ČITAJU, PIŠU I RAČUNAJU

U Burmi, nema skolskih ili univerzitetskih ustanova vrednih ikakvog pomena.

Stranci, pre svih Japanci, tamo su pohrlili da naprave biznis sa svime ( a sve) sto nedostaje.

Pa dobro, nije lako ni googlatorima ni lonelyplanretashima da shvate ge u stvari idu. Onda trace svoj put, misleci da su nesto bitno videli i doziveli.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    25949
    Ukupno tema
    865707
    Ukupno poruka