Genki_des

Japan Info

17 poruka u ovoj temi

Prvi post je za opsterasireno kupovanje Japan Rail Pass koje retko ko razume a posle, kad se vrate, ne znaju tacno da kazu sta je bila prednost. Ako je ikakve i bilo, mozda cak naprotiv, sebu su mozda i stetu napravili.

Japan Rail Pass, to je nesto kao InterRail, vazi 7/14/21 dan i vazi za Shinkansen takodje. Shinkansen, osim za Nozomi. Nozomi je ono sto stize Tokyo - Osaka (kao Beograd - Ljubljana) za 2 sata i 25 minuta. Za njega taj Rail Pass ne vazi.

U cenovniku na linku, ima "Green Car". To je kao biznis klasa, potpuno nepotrebno, treba gledati "Ordinary".

Regularni Rail Pass, za 2 nedelje, kosta 45,000Yen (~450US$). Za dve nedelje, da ne izlazis iz Shinkansena. I to je Shinkansen plus svi drugi vozovi koji su bolji i brzi nego recimo AmTrak Washington D.C - New York. Mora da se kupi pre dolaska u Japan (dobije se voucher koji se zameni za Rail Pass na aerodromu dolaska), prodaju autorizovane agencije, ima ovde, zvanican sajt.

Ima 3 vrste shinkansena, po nivou servisa, zavisno od toga koliko staju:

Nozomi

Hikari

Kodama

Masine su iste, unutra ne znas u kojem si. Razlika je koliko cesto staju. Kada voze, idu istom brzinom. U potpuno istom vozu, zbog stajanja, razlika Kyoto - Tokyo moze biti 2 sata (Nozomi) ili 5 sati (Kodama, Hikari).

To nije bitno ako se usput izlazi i posecuju druga mesta (Nagoya, Hamamatsu, Shizuoka...).

Posebno je zgodno ako se krene od Tokija do Fukuoke (1000km) pa se izadje u Shizuoki, Hamamatsu, Nagoji, Koyotu, Osaki, Himeji, Hiroshimi, Hakati. Ili svako drugo od ovih u jednom pravcu, svako drugo na povratku.

Sada ono sto ne pise. Ta karta se isplati ako bi neko stvarno silazio na svakoj stanici ili na skoro svakoj i tu razgledao, ne mora da prespava.

Obicno desi se katastrofa ove vrste: Tokyo - Osaka, povratna karta je (nisam siguran), 34,000Y. Moze da se napravi stopover u Nagoya i Kyoto. Kome samo to treba, Rail pass je skoro 10,000Y skuplji.

Sada ono najgore: ne vazi za Nozomi. Sedne se u Tokiju i u Osaku se stigne posle 8 sati. Voz je isti, kabina ista, kada ide, ide 300km/h. Tako 10 minuta. Onda stane i stoji 20 minuta. Onda opet ide 10 minuta, stane 20 minuta i tako do kraja.

Dok on stoji (zvan Kodama ili Hikari), sinama pored njegove stajanke tutnje Nozomi za koje ta karta ne vazi.

Primer 1:

Kada idem iz Nagoye kod korisnika u Hamamatsu, Suzuki ili Yamaha, idem sa lokalne stanice Shinkansena Mikawa Anjo, to je 60km i samo jedna stanica tog "lokalnog" shinkansena.

U svakom vagonu bude po nekoliko na smrt dosadjenih bekpekera koji su ko zna kada krenuli ko zna odakle i sada ih udavi ta razlika u stajanju voza. U Nozomiju bi bili u Tokiju za 1 sat, ovako za 4 sata ili duze.

Primer 2:

Holandjani, bracni par penzioneri, kupili tu kartu 45,000Y po osobi. Da bi isli Tokyo - Kyoto i nazad. Usli su u Nagoya, kondukter (voz je vec isao 250kmh) pocne da im objasnjava da ne mogu da koriste taj voz. Nema da doplate nego da izadju na sledecoj stanici , koja je Yokohama, 10 minuta pre Tokyo, ali moraju da izadju.

Kada je dosla Yokohama, dosla je i kondukterka da ih isprati napolje. Da nisu kupili tu kartu (90,000Y za oboje) platili bi tu istu voznju (ukupno) 30,000Y i mogli bi da idu Nozomijem, najbrzim vozom, bez stajanja.

Izmenjeno (Genki_des)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pozdravljam otvaranje nove teme :yesss: , koja ce mnogo znaciti zainteresovanim za ovu, nama daleku destinaciju !

U vezi Japan Rail Pass ( JRP ), da se ne bi stekao utisak da nije neophodan, ( nekad zaista i nije ),zelim da istaknem nasa iskustva.Ozbiljni putnici, turisti i ostali koji žele da koriste JRP, svakako pre puta treba da naprave plan puta koji naravno zavisi od želja,interesovanja, budžeta itd.

Samo tada, kada se sve stavi na papir, uporede cena karata vozom, sa i bez JRP može se lako izračunati da li je isplativ ili ne.

Mi smo ga koristili, jer smo dosta obilazili, a bilo nam je i vazno da negde brzo stignemo,bez cekanja, presedanja ako je to moguce, kako bi dan maksimalno iskoristili.

Na zvanicnom sajtu JRP precizno je napisano pod kojim uslovima vazi, odnosno da se ne moze koristiti za Nozomi, kao i ostala ogranicenja, pa za dobro pripremljene nema iznenadjenja.

Slažem se da biznis klasa ( green ) koja je alternativno obuhvacena JRP nije neophodna i da je " ordinary" klasa sasvim prijatna i dovoljna, narocito ako poredimo sa nasim uslovima u vozovima, izuzev ako neko ima novaca na bacanje i može sebi priustiti i takav luksuz.

U navedenom slucaju penzionera, ako su JRP kupili samo da bi otisli i vratili se do Kyota, naravno da im se nije isplatio, jedino ako nisu imali jos obilazaka u planu jer je karta za šinkansem Hikari u jednom pravcu cca 13.220 yena,a da ne govorim o neopreznosti ili neobavestenosti ako su usli u sinkansen Nozomi.

Sto se vremena putovanja tice za konkretan slucaj put Tokyo -Kyoto sa sinkansenom Nozomi put traje 138 minuta, dok sa Hikariem koji pokriva JRP, put nam je trajao 165 min, sto nije strasna razlika u vremenu.Zadrzavanja na stanicama su minimalna 1-2 minuta i sve se odvija brzo i lako. Obzirom da mi se putopis-utisci ( konacno ) blizi kraju, bice reci vise o svemu, pa i sinkansenima, da ne ugusim sa detaljima.

Zahvaljujem Genki -u sto ce nam pruziti, sigurna sam puno informacija i slika o ovoj zemlji u kojoj zivi. Zalim sto mi nismo imali srece, koju ce buduci putnici imati informacijama koje ce podeliti sa nama.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

To i kazem, ako su stanice jedna za drugom, pa su od interesa, to je onda u redu.

Ako neko vidi gde sve Shinkansen staje pa onda pravi plan za mesta za koja pre nije ni cuo samo zato sto se tu staje, to je jos gore nego izgubiti pare.

Ili ovo: Shinkansen ne staje u Osaki nego u Shin Osaka, ne u Kobe nego Shin Kobe, ne u Yokohama nego Shin Yokohama (Shin = novo).

To su stanice koje nisu u gradu, naknadno su napravljene. Pa, da se dodje od Osake do Shin Osaka treba sat vremena i onda Shikansenom 15 minuta do Kyota. Tu bi bolje dosli lokalni vozovi ili City Liner koje retko ko koristi i idu iz samog grada (i ukljuceni su u JRL) kada moze Shinkansen.

(Za Yokohamu mogu da kazem da je kao Singapore, 4mil ljudi, moze tamo da se zivi i da se ceo zivot iz nje ne makne. Ona je Tokiju ono sto je Zemun Beogradu. Turisticki, ima vise da se vidi nego Takayama koja je zabit preplavljena turistima, nema Japanaca osim onih sto rade u radnjama.)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ima na mom sajtu, jedan clan je nasao nesto mozda jos interesantnije: 7,500Y neograniceno vozom 3 dana. Posto nije moj post, necu da ga ovde prenesem, pogledajte tamo

Ukljucuje vozove za koje bi neko pomislio da su Shinkansen. To treba kada se ide u Kamakuru, Takayamu, Naru, Igu...sve sto nije na Shinkansenu.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Popularnost tetoviranja, koliko vidim po turistima koji dolaze u Japan, je u vrtoglavom porastu.

Da se neko ne iznenadi, to nailazi na opste zgrazavanje lokalnog stanovnistva.

Istorijske veze Yakuza i tetovaza su i danas zive pa je na skoro svim mestima gde se vidi telo zabranjen ulaz osobama sa tetovazom - obican svet nece da deli objekat sa njima, deca bi vristala i padala u fras, bankrot posla za nekoliko dana.

2014puttatoo03.jpg

2014puttatoo04.jpg

Isto vazi i za teretane, pogotovo tamo, tu nema ni maskiranja flasterima ili crnim majicama.

2014puttatoo02.jpg

Neki su malo blazi:

2014puttatoo01.jpg

To se odnosi na bazene, javne i hotelske, na onsene javne i hotelske, teretane. S obzirom koliko je jaka onsen kultura u Japanu, imati tetovazu je prakticno samo-ekskomunikacija iz drustva. Opet, Yakuze nisu ulicne barabe nego kriminalci od karijere, oni se nikad ne vracaju "na pravi put" i oni nikada ne dodju u sukob sa tim zabranama - jer se jednostavo i ne mesaju sa normalnim svetom.

To je na mestima jde se pokazuje telo. Po ulicama, radnjama, restoranima, prevozu, je pretvaranje da "nema veze".

A tek Koreja: tamo nekome sa vidljivom tetovazom ne dozvoljavaju ni da pogleda jelovnik, odmah izbacivanje iz restorana.

Izmenjeno (Genki_des)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Japan, koristiti engleski. Mnogi kazu - tamo niko ne govori engleski.

Japanski skolski sistem zahteva da niko ne moze da zavrsi srednju skolu bez da je memorisao 5,000 engleskih reci.

U moje vreme u SFRJ, ko je zavrsio jezicku gimnaziju, Engleski, znao je 400 reci da sam koristi a mogao da prepozna, a da cita, u kontekstu, do 2,000 reci. Treba minimum 20%.

Napustanje srednje skole u Japanu, decenijama, je na nivou statisticke greske. Svako je zavrsio srednju skolu.

To bi onda moglo da znaci - nece da pricaju engleski. I znaci, njihovi nastavnici su bili Japanci koji ni sami ne mogu kompetentno da pricaju engleski. Sve je bilo bubanje.

Tu dolazi do mentaliteta i istine: Japanac bi se pre ubio nego da radi nesto sto ne zna dobro da radi.

Moj japanski je daily life + 1, mogu da pogodim sta se desava oko mene ali ga nikada nisam dobro naucio. I firma mi je rekla - nemoj ni da se trudis, to nikada nece biti dovoljno dobro da pricas sa korisnicima. Ionako si stranac, niko ni ne ocekuje.

Sta da se radi? Nista, nemojte da se zamajavate pre puta u Japan da nesto od jezika naucite. Minimum bi zahtevao 3 meseca dobrog ucenja pod profesionalnom instruktazom.

Ko se zatekne u Japanu i treba da nesto uradi, najbolje je napisati na engleskom, na parcetu papira sta treba. Tu ce se japanska strana snaci nekako, kada vide pisani engleski, prepoznace svoje ranije bubanje i po svoj prilici dati zadovoljavajuci odgovor.

Karikatura je, pridjem paru Japanaca, pitam za nesto na japanskom - oni odgovore na engleskom. Opet mentalitet. Ako si pokazao kako nisi dobar u japanskom, to ih onda oslobadja stega i oni odgovore na svom ne dobrom, mada validnom, engleskom.

Izmenjeno (Genki_des)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dopada mi se fond reci sa kojima srednjoskolci izlaze iz skole, sto kod nas nije slucaj ni u danasnjim uslovima.

Moje iskustvo iz Japana kao turiste u vezi sporazumevanja je pozitivno. Cesto smo bili u situaciji kada zastanemo da pogledamo mapu grada, knjigu vodic i sl, u trenu bi se neko stvorio pored nas i upitao na engleskom da li treba pomoc. Interesantno je da su uvek bili u pitanju ljudi srednjih godina kojima starosno i sami pripadamo, sa solidnim znanjem jezika tako da nismo imali problema sa sporazumevanjem u vezi snalazenja.

Kada bi se mi obratili mladjim ljudima za pomoc, tu je vec mestimicno bilo problema, jer nisu mogli da nam objasne, ali su se pomagali gestikulacijom. Mozda i nisu znali dovoljno, pa se nisu hteli obrukati :neznam:, ili su starije generacije bolje ucile.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ako je Kyoto obavezno mesto u planovima putnika u Japan, onda je zamak Himeji medju prva 3.

Najveci i najlepsi zamak u Japanu. Slika iz septembra 2009, tada sam bio:

2014puthimejirestoration01.jpg

Tamo gde se on sepurio i lepo video iz shinkansena (Himeji ima svoju stanicu, ne staju bas svi shinkanseni tamo) sada stoji ruzna bela konstrukcija. Slika iz oktobra 2013, iduci u Hiroshimu prolazi se kroz Himeji:

2014puthimejirestoration02.jpg

Posle pogledam na netu: restauracija. Bice zavrsena do 31. marta 2015.

2014puthimejirestoration03.jpg

S obzirom da je lepota zamka 95% spolja, nema razloga da se tamo ide dok se ne zavrsi.

Izmenjeno (Genki_des)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Fubu, blowfish, famozna riba od koje moze da umre na licu mesta ako nije propisno spremljena. Evo je ispred restorana gde je na jelovniku, preparirana:

2014putfubu01.jpg

Bila je vecera sa 10-ak jela, ta riba je bila na meniju:

2014putfubu02.jpg

I na tanjiru, ovo desno, to je ona:

2014putfubu03.jpg

Ono sto je famozno je da mediji papagajisu (ukljucujuci i renomirane, kao BBC) da kuvar koji je sprema mora da prodje 6 godina obuke da nauci da je spremi a da ne usmrti gosta. To je, naravno, glupost, Pa za hirurga ne treba toliko skole.

U stvari, tacno je da posle 6 godina kuvar moze da sprema tu ribu (domacicama treba pola sata da nauce).

Tacno je jer, kuvar kada se zaposli, prvih godinu dana samo pere kazane.

Onda, dve godine samo kuva pirinac. Cetvrtu godinu sprema povrce. Petu godinu meso. Sestu godinu ribu. Tek sedmu godinu ce spremati fubu.

Njoj je otrovna samo jetra koja se jasno vidi i lako odstrani. Od nje bi umro neko ko za to ne zna niti vidi nesto specijalno u slucajno upecanoj ribi, isprzi i umre.

Za domacice, postoje kursevi, od jednog dana. Pre podne o okeanu, eko-sistemu, mestu te ribe u lancu ishrane, kako se razmnozava, ko su joj neprijatelji.

Popodne, riba i njeni delovi. Poslednjih sat vremena, svako iskasapi po jednu, isprzi i pojede. To je to. Taman posla 6 godina obuke.

Izmenjeno (Genki_des)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

7-11, japanska firma, ima tacno 16,664 radnje u Japanu i svaka ima ATM.

2014putatm01.jpg

Pravila:

2014putatm03.jpg

Kartice sa Cirrus/Maesto rade.

Neke od podvrsta kartica iako im je firma ovde prikazana, ne rade (kaze poslednja linija)

Max na strane kartice je 100,000Yen dnevno.

Osim u 7-11, strane kartice rade u Japan Post (postu ima i najzabacenije mesto) i CitiBank (na aerodromima i po 1-2 u gradovima).

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Da sredimo one "skupe" jabuke u Japanu. Ovde se snabdeva obican svet, supermarketi. Slika od pre 2 dana.

Cena jabuka je nekih 1.2 EUR za kilo.

2014putjabuke01.jpg

Te 4 jabuke u pakovanju su oko 1kg. To sto negde ima 3 a negde 4, samo znaci da je neko birao i izvadio po jednu iz drugih puneta.

Te su jabuke odlicne, slatke kao med.

One na slici, pojedinacno upakovane su "ekstra", sa tog drveta je "osisan" neki % cvetova pre plodova pa su preostali toliko skuplji (i bogatiji ukus).

Izmenjeno (Genki_des)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Genki, pitanje za tebe. razmisljao sam da u Junu idem do Japana (7-10 dana). Posto sam procito da dosta pada kisa u tom periodu, da li vredi ici tada ili ostaviti za kasnije. Isao bi do Tokija i okoline, mozda Kjoto, na 1 dan (posto sam procitao na tvom sajtu da ne treba vise od jedan dan za Kjoto).

Takodje, da imas 7-10, sta bi obisao (Tokio i okolina) Interesuje me kulturne znamenitosti, mozda neko vece da izadjem uvece u Tokiju da vidim kako grad dise nocu.

Hvala.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ako mozes, ostavi za kasnije. Kise su od pocetka juna do polovine jula. I to ozbiljne kise, tada padne verovatno 70% svih godisnjih padavina.

Pirinac se sadi u maju i inicijalno navodni (prakticno, potopi) iz rezervoara (mnoga su velicine Ade, ima ih na desetine hiljada po Japanu).

Onda dodju te kise i ne samo da dopoje pirinac nego i dopune rezervoare cija je voda potrosena.

Japanski skolski raspust pocinje 21. jula, sracunato bas kada kise prestanu. Pre toga nema svrhe, deca bi sedela u kuci.

Izmedju kisa, vreme je toplo i sparno, to je najgore doba za biti u Japanu.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Isao bi do Tokija i okoline, mozda Kjoto, na 1 dan (posto sam procitao na tvom sajtu da ne treba vise od jedan dan za Kjoto).

Takodje, da imas 7-10, sta bi obisao (Tokio i okolina) Interesuje me kulturne znamenitosti, mozda neko vece da izadjem uvece u Tokiju da vidim kako grad dise nocu.

Hvala.

Ne bi se slozio da ti je za Kjoto dovoljan 1 dan, pogotovo imajuci u viidu da te zanimaju kulturne znamenitosti. Ipak je to stara prestonica Japana. Nama je i 4 dana bilo malo. Nije samo stvar videti, potrebno je u tome i uzivati. U ostalom pogledaj malo ovaj sajt mozda ce ti pomoci u izradi itinerera puta.

http://www.japan-guide.com/e/e2158.html

Mislim da ti je malo 7 do 10 dana da bi obisao Tokio, njegovu okolinu i Kjoto ali nije i nemoguce. Moja preporuka za okolinu Tokija (ono sto obilaze turisti pri prvom boravku u Japanu) su svakako Niko, Kamakura, Hakone, Fuji pet jezera...

http://www.japan-guide.com/e/e2164.html

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Hvala Genki i Dragane, moracu onda da promislim, mozda da odlozim za jesen put.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    27028
    Ukupno tema
    906110
    Ukupno poruka