Korzika

Vezani letovi, presedanje

182 poruke u ovoj temi

Kompanija kojom sam putovao iz Amerike u Srbiju

kao da ispod osmeha lepih i ljubaznih stujardesa pokasava da sakrije nemarnost, neorganizovanost, bezobrazluk i jos mnogo toga loseg u svom radu .

Ova kompanija nazalost nosi naziv er srbija iako bi mnogo prikladnije bilo da se zove er sramota. Kofer nikada nisam dobio u stanju u kome mi je isporucen na beogradskom aerodromu

iako mogu da kazem da sam prilicno mnogo putovao. Ukratko - moj nov kofer je pukao na nekoliko mesta i bio je prosto izguzvan. Izgledao je kao da je nekoliko ljudi skakalo po njemu i ne bih rekao da su bili bas mrsavi.

Pravo iznenadjenje me je cekalo kad sam ga otvorio: sampon koji koristim redovno i koji sam poneo iz Amerike, pukao je i razlio se po svoj mojoj garderobi i nekoliko ne bas jeftinih strucnih knjiga koje sam poneo da citam. Srecom nisam imao elektonske uredjaje u koferu. Garderoba je iako lepo slozena pred put izgledala kao da je neko izvadio iz ves masine usred pranja: potpuno izguzvana i natopljena samponom.

Prilikom povratka u Cikago koristio sam isti kofer koji sam doputovao i koji nisam uopste malo platio pa sam smatrao da nije za jednokratnu upotrebu, iako iz er srbija izgleda da tako uopste ne misle.

Ovaj put kad sam ga dobio izgledao je potpuno dotucen i oblepljen nekakvom trakom - garderobu koju sam lepo slozio dobio sam potpuno ispreturanu - kao da je neko detaljno pregledao sadrzaj mog kofera. Tako nesto nikad ranije nisam video niti sam ikad pomislio da cu videti.

Avion je kasnio u poletanju oko 10 minuta - ali je stigao sa zakasnjenjem od 20-ak minuta - izgleda da su propustili svoj red za sletanje na berlinski aerodrom i da su morali da cekaju prvi slobodan termin kako bi sleteli. Pozurio sam prema terminalu za let za Cikago - ali me je cekalo neprijatno izenadjenje - veliki red ispred pasoske kontrole kroz koju i putnici koji su u tranzitu moraju da prodju - Valjda to odgovorni u er srbija moraju da znaju i da zbog toga ne sme biti kasnjenja.

Kad sam prosao ckontrolu bukvalno sam trcao kako ne bih zakasnio na let za Cikago. Bilo me je sramota jer nisam video nikoga da trci osim jednog putnika koga sam prepoznao

iz aviona kojim sam doputovao - valjda ostali koje sam video nisu putovali er srbijom pa su normalno hodali prema terminalima za svoj let.

Zabolelo me je sto ova kompanija nosi ime Srbija - kao da im nije bilo dosta sto su mi zagorcali putovanje u otadzbinu. Osecao sam se kao da su me licno uvredili i ponizili.

Na liniji Berlin - Chicago - Berlin putovao sam kompanijom Air Berlin, saznao sam da je vlasnik obe kompanije i Air Serbia i Air Berlin zapravo Etihad Airways iz Abu Dabija osnovan 2003 godine.

Za svako naredno putovanje cu dobro proveriti da avio kompanija kojom cu putovati, nema nikakve veze sa Etihad Airways iz Abu Dabija.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Sto se tice kofera, meni se to isto desilo u Atini. Leteli smo Aegean Airlines-om iz Beograda na Kos, sa presedanjem u Atini. Kada sam trebala da uzmem kofer iscepan skroz, tocak polomljen... Obratila sam se njihovoj sluzbi, rekli su mi da ga mogu obmotati folijomo svom trosku. Dok sam raspravljala sa njima dosao je jos jedan putnik sa istim problemom, Posle zucne rasprave dobili smo po jedan nov kofer od ove avio kompanije, Ja do duse mnogo veci od onog sto sam imala.

Let nije kasnio, stiglo se na vreme, a bilo je dosta vremena izmedju dva leta

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Za stanje kofera avio-kompanija ne snosi nikakvu krivicu, jer ne utovaruju stjuardese prtljag, nego aerodromske sluzbe iste za sve kompanije. Ipak, kompanije nadknadjuju troskove izgubljenog ili znacajno ostecenog prtljaga, pa je trebalo da na licu mesta ispunis formular i napravis fotografije.

kasnjenje od 10 min je takoreci"fiziolosko", desi se da su letovi knap i da mora da se pozuri, pa kako zamisljas da pilot zna da ima jedan putnik koji ide za SAD, pa ce da dà gas?! Avion za SAD nece poleteti, jer oni cekaju putnike s vezanog leta, a kada se rati o nekom vecem zakasnjenju, obezbedjen ti je prvi naredni let (i sve izmedju). Dakle, u ovom slucaju si napravio dramu bez potrebe, a Air Srbija nije kriva ni za sta.

Izmenjeno (jelenait)
4

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Nije istina da avio kompanija ne snosi krivicu za stanje kofera, jer i sama kazes da ona nadoknadjuje troskove izgubljenog i ostecenog prtljaga.

Nemoj jos da mi kazes da je razlog sto to rade, njihova dobra volja, jer bi to bila opet nesitina, da ne kazem velika laz..

Ja poznajem ljude u Chicagu i cuo sam za njihova iskustva sa nadoknadom troskova za pre svega osteceni i delimicno pokradeni prtljag (naravno pokradeno je ono sto se nadje vrednije u prtljagu).

Nije mi jasno zasto se sve to cesto desava na letovima sa air serbia, a mnogo redje na letovima sa drugim avio kompanijama.

Eto u postu iznad tvog vidim da se problemi sa prtljagom desavaju i ljudima koji iz Srbije idu na odmor letovima air srbije i da do nadoknade za prtljag nije lako doci.

U Americi je vreme novac - a potrebno je i vremena i ubedjivanja da bi se doslo do neke minimalne nadoknade koja najcesce nije isplativa zbog utrosenog vremena i truda.

Znam da najveci broj ljudi koji pretrpi stetu ili ne pokusava uopste da dobije nadoknadu ili sto je vrlo cesto odustaje u toku "procesa nadoknade".

Kasnjenje sletanja aviona u Berlin je bilo 20 minuta, a 10 minuta je avion kasnije poleteo iz Beograda. Istina je da putnici koji propuste let mogu sutradan bez nadoknade nastaviti putovanje,

ali veruj mi niko ne zeli da mu air serbia pravi plan letovanja, odnosno dolaska sa njega. Postoje razlicite obaveze koje se moraju ispuniti u toku tog izgubljenog dana, a cesto je to izostajanje sa posla - sto u Americi uopste nije naivno i kosta plate za taj dan i oduzimanje dela plate zbog neopravdanog odsustva sa posla.

Dakle kako god da se okrene, oni koji putuju sa air serbia gube novac ali i zivce.

Razlog sto ovo pisem, i sto na ovo gubim vreme je sto su moji prijatelji doziveli vrlo neprijatno iskustvo zbog air serbia. Kad prekipi onda nije nikom zao ni vremena a

nadam se ni novca da podnese tuzbu protiv ove nesrecne kompanije.

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Kako znati gde je doslo do ostecenja kofera, kod nas , ili kod njih... I, kako kriviti nas personal na aerodromu a ne njihov personal... Desavalo se slicno i meni , (ostecenje kofera) , ali otkud da znam ko je kriv?

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Znas sta, ja, kad god imam alternativu, ne putujem Air Srbijom (bolje receno, nisam jos letela), a JAT sam izbegavala i vec godinama letela drugim kompanijama.

Ali, koliko god se ti ljutio, u ovom slucaju apsolutno ni u cemu nema njihove krivice. Na let si stigao, sad, sto si morao malo da pozuris, pa trcala sam i ja kroz ciriski aerodrom, jer su letovi Swissa bili u kratkom razmaku, a vise i volim da potrcim, nego da satima dzonjam po aerodromu.

Ti ne razlikujes krivicu od odgovornosti. Kompanija odgovara za prtljag i vrlo je precizno utvrdjeno na koji nacin i za sta, ali, svakako, nisu ni piloti ni stjuardese ni utovarali prtljag, a jos male otvarali ga i krali. To mogu da rade samo radnici aerodroma.

Sad, sto ljudi ne znaju, ili nece da gube vreme, pa nece predstavnik avionske kompanije da dodje kod tebe i da te pita da li zelis neku nadoknadu. Covek mora i sam nesto da ucini da bi ostvario svoja prava, ja sam sat vremena cekala u redu ispred saltera na Hitrou kad mi, zbog snega u Londonu, nije stigao prtljag. Mogla sam da odem odmah kuci i nikom nista. Ali, ja sam cekala, popunila zapisnik, dobila stvari za prvu pomoc (simbolicno) i dobila odobrenje da kupim sve sto mi treba. Kofer mi je isporucen na kucnu adresu, a mejlom sam poslala spisak stvari koje sam kupila sa racunima, i za 2 nedelje su mi pare British Airwaysa legle na racun.

A i u Americi se te stvari desavaju, itekako, dobijes placen hotel i hranu ako ne stignes na let, a ni o kakvim drugim nadoknadama nema govora.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Air Serbia je na losem glasu kao sto je i Air Malesia na losem glasu iz drugih razloga.

Ja necu nikad putovati ovim kompanijama, a sta ce drugi odluciti - to je njihova stvar. Verujem da ce mnogi putovati ovim avio kompanijama i dalje, zato sto je cena karata niska.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Zbog čega je Air Serbia na lošem glasu? Zbog tvog peha sa koferom koji je tumban bar na tri aerodroma? Svašta!

Prtljag predaješ na aerodromu, aerodromska služba ga tovari u avion. Kad sletiš, druga aerodromska služba ga preuzima iz aviona. Ako si u tranzitu, prtljag uglavnom ni ne vidiš, sortira se, gle čuda, na aerodromu. I na kraju, prtljag podižeš na aerodromu.

Kad s tobom ne stigne i prtljag, na kućnu adresu ti ga isporučuje aerodromska služba a ne aviokompanija.

Gde je tu aviokompanija?

S druge strane, leteo sam sa nekoliko regionalnih kompanija tipa Air Serbia, pri vrhu su.

Kašnjenja su uobičajena i kod najvećih, nebo je prepuno aviona. Na La Guardia aerodromu u NY avioni poleću na 35 sekundi, u vreme leta računaju i kašnjenje jer nema pravila...

Izmenjeno (miros)
3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ne znam zasto bi ikog bilo sramota da trci na aerodromu...nikad do sad nisam primetila da je iko bio ismejan.

A to trcanje se zaobidje ako se dobro isplanira putovanje i ostavi posteno vreme presedanja za daleke letove. Nase agencije cesto ne vode racuna o tome i onda naprave ljudima kartu Beograd-Pariz-Toronto sa razmakom od sat vremena na CDGu i tu nema sanse da se stigne na let jer su izlazi obicno na skroz suprotnim delovima aerodroma. Stalno govorim prijateljima da ne uzimaju tek tako sta im agencija nudi i da ponekad vredi platiti i nesto vise a da je veza dobra, npr u Parizu i Londonu barem 2/2.5h razmaka..Zato je bolje kad covek moze sam sve da odradi :)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Kako znati gde je doslo do ostecenja kofera, kod nas , ili kod njih... I, kako kriviti nas personal na aerodromu a ne njihov personal... Desavalo se slicno i meni , (ostecenje kofera) , ali otkud da znam ko je kriv?

Kriva je "ekipa" sa beogradskog aerodroma!!!

Provereno!

Ipak, troškove oštećenog prtljaga putniku snosi aviokompanija (i to je provereno). Da li i kako i od koga oni to posle naplate, ne znam.

Mada, ne znam kakve veze ovo ima sa temom presedanja, osim ako ti ne PRESEDNE putovanje!?!

Izmenjeno (WOB)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dakle kako god da se okrene, oni koji putuju sa air serbia gube novac ali i zivce.

zivim 30 god. u bostonu i od 2001 dolazim najmanje jednom godisnje u otadzbinu, ove godine sam vec drugi put ovde. sada sam dosao sa lufthansom i prvi put posle duzeg vremena nisam imao problema. videcemo kako ce biti u povratku, dosao sam sa njima jer je ta karta bila najjefinija.

da ne govorim o periodu pre 2000 kad sam nekoliko godina putovao preko budimpeste i okolnih gradova sto je bilo pravo mucenje, znaci vec 14 godina svaki put biram neku drugu kombinaciju jer sam zbog presedanja uvek imao neki problem. leteo sam sa britishom, air france, lufthansom, swissom... i jos neke kombinacije su mi prodavali, sad se vise i ne secam, ali najgore sam prosao kad je u kombinaciji bio i united airlines sa nekom od ovih evropskih kompanija, trebalo je 4 dana dok prtljag nije stigao do mene. sa air france sam pre neku godinu spavao u parizu jer je avion iz beograda previse kasnio pa je ovaj drugi za boston odleteo... i naravno da hotel nije bio u parizu nego na 25km od centra. onda sam resio da ostanem u hotelu i onda me iznervira jedna sitnica - francuzi naplacuju internet u hotelu sa 3 zvezde.. hajde da je sa 5*, tamo naplate svaki korak, ali ovo?? i onda sutradan dodjem kuci u boston a prtljag naravno 2 dana zamnom :(

tako da to o cemu ti pricas za air serbia, pa to se i drugim mnogo vecim kompanijama stalno desava, to sam ja sve iskusio sa njima.

ja priznajem da sam zaobilazio nekadasnji jat ali sam sada vec 2 puta imao povratne letove sa air serbia tu po regionu i vrlo sam zadovoljan usluznoscu osoblja, hranom, tacnoscu i sveukupnim tretmanom. ono sto mogu da zamerim je visoka cena karte do moskve i nazad, uzasno skupo osim ako je ne kupujes znatno ranije ili na nekim akcijama koje mi vremenski nisu odgovarale.

mislim da su oni sada jako dobri po kvalitetu usluge, kad se uporede sa drugima. jos da smo nas jat prodali za dobre pare, a ne ovo sto su ga budzasto dali, mogao bih i da budem ponosan na njih.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pozdrav ljudi, imam i ja par pitanja vezanih za presjedanje u Becu.

Prije 3 meseca sam bio na beckom aerodromu, ali nikada nisam presjedao. Upravo gledam mapu aerodroma i jasno mi je da ako izadjem na gejt D, a sledeci let mi je sa gejta C, moram stici do njega, a da pri tom ne izlazim iz dijela gdje su gejtovi i free shop :). Da li tu postoje neke kontrole ili odmah idem na sledeci gejt?

Takodje, ako je let sa gejta F, da li je taj dio povezan sa gejtovima D i C jer nijesam primjetio stepenice i liftove iz ovih djelova aerodroma.

Evo linka za mapu

Hvala unaprijed :)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ako nemas kofere, to bi bilo OK. Nema brige.

Ako imas, od pretovara tvog prtljaga zavisi kako ces proci.

Singapore Airlines, Cathay Pacific, ANA, JAL, Korean Airlines, pravi presedanja na sat vremena, toliko im treba da osiguraju da su tvoje torbe prenete na naredni let. Koliko ti setas od terminala do terminala, nije bitno, sigurno je manje od sat vremena..

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

U pitanju je vezani let, pa kofere kupim na krajnjoj stanici, valjda :)

Znaci kod ovakvog leta nemam nikakve kontrole, nego samo produzim na sledeci gejt i cekam? Izmedju letova je optrilike nekih 40 min razmaka, nadam se da je dovoljno

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Zavisi koja ti je krajnja destinacija.

Kad sletiš iz SRB u EU, i imaš Connection Flight dalje u EU, uvek imaš dodatnu sigurnosnu i pasošku kontrolu. To ume da potraje.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26982
    Ukupno tema
    905039
    Ukupno poruka