Korzika

Vezani letovi, presedanje

169 poruka u ovoj temi

ove godine svecano prvi put radim presedanje i vec imam nocne more da ce mi to presedanje preseti. u pitanju je vezani let iste avio kompanije. pokusavam da shvatim sta ja treba da uradim kada izadjem iz jednog aviona da bih presla u drugi? jedino sto znam je da o prtljagu ne treba da brinem, preuzimam ga na poslednjoj destinaciji.

ako je neko presedao, ako moze korak po korak da mi objasni postupak. :Help:

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Nije to nikakav problem, ja sam pre par godina imao let koji sam menjao i stvari idu jako jednostavno.

predas kofer i ne uzimas ga dok ne stignes na finalnu destinaciju (kao sto kazes).

U beogradu ces dobiti boarding pass za oba leta i vec ces okvirno znati na koji gate trebas da dodjes. Najvaznije je da znas brojeve oba leta (ja sam se po tome uvek orijentisao i najlakse snasao)

Kada sletis, verovatno ces imati posebno "odvajanje" na aerodromu za ljude koji su tu u tranzitu i za one kojima je to finalna destinacija. Ti naravno ides na tranzit trazis svoj gate, i posle je sve isto.

Ako je karta kupljena preko jedne kompanije i ako su to automatski povezani letovi (da nisi ti nesto na svoju ruku kombinovala), ukoliko se desi da prvi let kasni i ne uspes da se ukrcas u avion, kompanija je duzna da ti obezbedi mesto u narednom letu, tako da nemoj da brines ako kasnite nesto. Ukoliko sletis, a ne uspes da nadjes gate i udjes u avion, budi siguran da cete traziti na razglasu :D

Izmenjeno (Necone)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

hvala. ta informacija mi je trebala sta radim kada izadjem iz prvog aviona. trazila sam i po netu i koliko sam shvatila ja ne izlazim iz zone tranzita ili kako se vec zove zona nakon prolaska kroz pasosku i carinsku kontrolu, odnosno ja ne moram da ponovo prodjem i tu kontrolu, nego samo onu pred sam ulazak u avion i pretpostvaljam da ce mi nekako obeleziti da je postojao tranzit kroz aerodrom. da, da vezan je let iste avio kompanije, automatski je vezan let.

cula sam na nasem aerodormu taj razglas.... lov na putnika :D

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Jedini problem koji moze da ti se desi da zbog kratkog vremena izmedju letova tvoj prljag stigne tek sledecim letom. Meni se ovo dva puta dogodilo. Oba puta je zakazao aerodrum u Moskvi.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

mi idemo preko beckog aerodroma. sve vreme nam je operater austrijsak aviokompanija, a let je stvarno najjeftiniji za taj period i vreme stizanja u barselonu je najbolje. valjda su azurniji nego rusi. mozda smo trebali vozom do budimpeste, pa posle ryanair-om. izaslo bi malo jeftinije i ne bih se ja stresirala oko presedanja. videla sam da je postojala i ta mogucnost. u svakom slucaju mi birali let da stignemo u barselonu prepodne, a sledeci let stize tek malo pre 8 uvece. ili postoji jos jedan koji stize oko 5 popodne, ne secam se tacno.

Izmenjeno (Korzika)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

kao sto rece @draganv moze da se desi da prtljag stigne za tobom jedino :)

ako presedas u becu ti ces vec tu uci u EU i tu ces imati pasosku kontrolu, u barsi ces samo da prodjes bez ikakve kontrole (bar je meni tako bilo).

Oni svakako i u avionu jave da kome je to tranzitni let moze da se javi zemaljskoj posadi radi pomoci...tako da samo opusteno :)

Malo offtopica,

koliko ti je izasla karta preko beca do barse? mi smo kupovali preko lufthanse za 22k dinara povratnu. Odlicna stvar je sto se ide u 6:50 a povratak je poslednjeg dana u 18:50. tako da imamo maksimalno iskorisceno vreme ;)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

1.tu negde kao i tebi, racunala sam u evrima i bilo je tacno 389 evrica za dve povratne karte. kada prebacis u dinare to je ta cena. nasla sam let preko lufthanse i za nekih 20 evrica manje, ali termin nije odgovarao (negde polovinom juna let, koliko se secam). cak sam trazila i nevezane kompanije za odlazak i povratak i nista, ali koliko sam iscitala tudja iskustva ovo jesu povoljne karte za let iz bg. sve je to neka cena od 20 do 22 hiljade po karti. let je ujutro, vracamo se uvece za bg. ovoliko panicim zato sto nikad nismo radili presedanje, a imamo svega pola sata da to prvi put uradimo u becu. nismo ni mislili o tome, samo smo videli cene karti i vreme dolaska i odlaska. :hahaha:

imam jos jedno glupo pitanje, ali postojala je opcija da se u let uracuna i a la carte obrok (neka nadogradnja obroka). sad mene zanima da li to znaci da mi nemamo obrok u avionu ili to a la carte u avionu znaci posebna vrsta obroka, veci izbor jela i pica ili tako nesto sto odstupa od standarda. ta opcija a la carte naravno nije cekirana, jer bi znacila jos troskova. nije mi taj obrok ni bitan, ali cisto da znam ako nas ponude u avionu da li da uzmemo ili da se ne pipamo nicega.

barselono cekaj nas, stizemo gladni, zedni i eventualno goli i bosi, ako prtljag ne stigne u istom avionu sa nama. :weee::hahaha:

jos jednom da utvrdim gradivo.

1.na aerodromu nikola tesla predam prtljag

2.prodjem onu kontrolu na kojoj mi pregledaju rucni prtljag i prodjem kroz masinu (cim se popnem pokretnim stepenicama)

3.odmah iza su oni salteri gde lupe pecat

4. odem na kapiju

5. prodjem onu kontrolu pred ulazak u avion (isto prtljag i prolazak kroz masinu)

6. letim i sletim

sad dolazim do zbunjujuceg detalja

kod direktnog leta uvek odemo do onih saltera gde lupe pecat (ulazak u zemlju), pa po prtljag. za prtljag znam da ce me cekati ili cu ga cekati u barseloni. :D

sad ono sto mene sve vreme zbunjuje je da kada prodjem pasosku kontrolu u becu da li ja moram da ponovim i tamo tacke 2 i 3 ili odmah idem na kapiju na tacku 4 i tu samo urade pregled prtljaga i mene. ja sma razumela da je to tako, jer se ne izlazi iz zone tranzita.

gledala sam mapu i oni imaju neke saltere za tranzit, valjda cemo se snaci.

ne bih uopste brinula da je taj razmak veci. barem sat - dva, nego je samo pola sata. sto je malo, malo je. narocito za prvi put.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ja ako se dobro secam, nemas nista, ti kada udjes u EU, udare ti pecat i ides dalje ka novom gate-u. Tu samo predas drugu boarding kartu i ulazis u avion. Kada sletis u barselonu iz beca ti uopste nemas pasosku kontrolu, samo prolazis jer dolazis iz EU, mozes da imas samo carinsku kontrolu, nista drugo. I nemas u tranzitu nikakve dodatne provere (bar ih ja nisam imao).

Sto se tice tih pola sata...ne znam sta da ti kazem, nisam nikad bio na aerodromu u becu pa ne znam koliko je veliki, ali ja sam u budimpesti imao oko 40 minuta izmedju 2 leta i uspeo sam da stignem. Cak mi za povratak u Cirihu nisu stampali boarding pass za bg, pa sam sa madjarima morao da se jurim i za to i da im dajem kod prtljaga da ga preusmere za BG i opet sam sve stigao.

mozda cete morati malo vise da trcite, ali nije strasno. U krajnjem slucaju, imacete verovatno bar jos jednu osobu koja ide mozda tamo gde i vi, a iskusnija je od vas pa ce pomoci.

Sto se tice menija u avionu, mislim da vi imate standardno obrok u avionu, a da je to mozda samo da birate sta cete da jedete.Moze da bude da do beca dobijete samo neki slatkis jer je kratak let, a da bude normalan obrok od beca do barse.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

nema veze. trcacemo, letecemo kroz aerodrom da stignemo. kazu da je taj aerodrom najefikasniji sto se tice tranzita putnika.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Caos svima!

Imam jedno pitanje u vezi ove teme.

Prvi put putujem sa presedanjem.

Itinerer je Beograd-Bec-Taipei-Surabaja-Taipei-Bec-Beograd

Kupila sam kartu preko turisticke agencije Fly Fly Travel. U pitanju su tri avio kompanije.

S obzirom da je karta kupljena kao pocetna destinacija Beograd, krajnja Surabaja, a razlicite avio kompanije zanima me da li je to vezan let?

Zvala sam agenciju da ih pitam, a oni su mi odgovorili: pa trebalo bi da je vezan let ali proverite odnosno recite na salteru u Beogradu na aerodromu da vam prtljag stave kao vezan let. Nista mi nije jasno. Da li neko ima mozda slicno iskustvo?

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mi to ne mozemo da znamo. Pogledaj po netu da li su te 3 kompanije u nekoj alijansi, to moze da bude indikator (ali ne i da ti da sigurnost). Kad budes predavala prtljag, trazi da ti cekiraju za poslednju destinaciju. Ako to urade, znaci da je vezan let i ne moras da se brines za prtljag do dolaska na definitvnu destinaciju. Ja ne volim letove sa vise menjanja kompanija, kao sto su i drugi vec napisali, a i meni se desilo, to je najbolji nacin da ti prtljag zakasni ili se izgubi.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Dve razlicite alijanse.

Znaci sve moze zavisiti od naseg aerodroma sad.

A znate li koliko se komplikuje procedura ako moram cekirati prtljag?

Da li mogu ostati u tranzitu i uzeti prtljag ili moram izaci iz te zone pa jovo nanovo?

Hvala

Izmenjeno (DraganV)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ne zavisi od naseg aerodroma; ako su letovi vezani, oni ce ti sigurno cekirati za poslednju destinaciju. U tom slucaju, cak i da bude nekog kasnjenja, imas prava da bez doplate odletis sledecim letom. Ako letovi nisu vezani i ne stignes na neki let, ne mozes da nadoknadis izgubljeni let, vec moras da platis novi.

Na zalost, ako nisi u tranzitu, da bi uzela prtljag, moras prvo da prodjes krzo pasosku kontrolu, a onda, ides da uzmes prtljag, posle cega imas jos samo carinsku kontrolu, najcesce nemas nikakvu kontrolu, jer prodjes kroz "nothing to declare", osim ako im nesto nije sumnjivo. Onda, s prtljagom, ides na salter aviokompanije gde se ponovo cekiras i predajes prtljag. Dakle, Jovo nanovo.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Da ne bude zabuna, na velikim aerodromima, npr. Šarl de Gol u Parizu su ponekad neizvodljive tranzit varijante.

Sletite na terminal, let nastavljate s terminala koji je udaljen kilometrima i u drugoj je zgradi. Tu morate da izadjete iz tranzit zone, ako je let van EU čekirate pasoš, odete na drugi terminal i ponovite proceduru ako letite van EU. Ili ako EU država nije u Šengenu.

O prtljagu ne brinete.

Iz ličnog iskustva, što je veći aerodrom u pitanju, potrebno je i više vremena za transfer prtljaga. Kod kupovine karte gledajte da vreme izmedju dva leta bude bar sat vremena, možda i pola sata duže, naročito ako ste u odlasku i zavisite od garderobe u koferu.

Izmenjeno (miros)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Leteo sam od Beograda za Houston preko Frankfurta. Ovo je detalj iz putopisa o tom mucnom presedanju: ...Rano buđenje, spremanje i odlazak na aerodrom. Na aerodrom me vozi moj dobar prijatelj Željko. Stižemo pre pilota i posade aviona. Čekamo... U neko doba se pojavljuje posada naseg avio prevoznika koja kao da je pijančila celu noć. Piloti sa razdrljanim košuljama, neočešljane stjuardese prolaze kraj putnika kao neke slavne ličnosti.

PICT0001.JPG?width=400Kasni se uveiko a meni je let povezan sa letom iz Frankfurta porema Hjustonu i imam jako malo vremena za presedanje. Već sam video da ne mogu da stignem na taj let ali sam se nadao već nekoj drugoj mogućnosti. Još jedna neprijatnost mi se pojavila. Kako je avion bio manjeg kapaciteta, nisu mi dozvolili da kontrabas unesem u avion. Instrument je vratio Željko nazad a ja sam se već telefonski dogovorio da me u Americi sačeka instrument. Nakon svih kontrola koje su me čekale na aerodromu u Frankfurtu, avion za Hjuston je već otišao, osoblje aerodroma mi je pravilo već neku drugu kombinaciju za let. Našli su da je najbolje da idem do Filadelfije a odatle za Hjuston. Imam dovoljno vremena za presedanje pa sam krenuo. Let za Filadelfiju je trajao nekoliko sati. Uzeo sam piće, mislim da je Viski bio u pitanju, pustio TV pa mi je let brzo prošao.

Na carini su me zaustavili i krenuli su da mi pretresu ručni prtljag jer mi kofer nije još ni stigao do amerike. Sve u svemu uniformisani crnac sa belim gumenim rukavicama mi je vršljao po stvarima i jedino što mu je bilo zanimljivo to su bili muzički diskovi raznih izvo|ača a najviše od George Bensona. U svakom slučaju dok je sve to trajalo, pasoška kontrola, carina, slikanje, otisci… ja sam ostao bez narednog leta za Houston. Padalo je veče a šalter Lufthanse se zatvorio. Nisam imao kome da se žalim i da dobijem adekvatan let ili adekvatno prenoćište.

Muvao sam se satima po aerodromu gde sam u čekaonici dočekao jutro. Obezbedili su mi let negde oko deset časova. Bio sam među prvim putnicima, kako i ne bih kada sam celu noć proveo na aerodromu. Iako nas je bilo samo desetak putnika, uniformisani radnik na čekiranju je rekao da prvo uđu putnici sa brojevima sedišta do deset pa onda ostali. Bilo mi je jako smešno što nisam pokazivao. Ušao sam u lep mali avion. Avion je za otprilike tridesetak putnika, srebrne boje sa dva motora na repu. Let je trajao oko tri sata i brzo mi je prošao. Ustvari mislim da sam zadremao u toku leta. Slećem, brzo izlazim iz zgrade jer nemam carinu ni kontrolu...

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    25453
    Ukupno tema
    844868
    Ukupno poruka