volodja

"Cretan Dream" -putopis

344 poruke u ovoj temi

"Реч-две" о путу.

 

Негде на неких пола пута од Новог Сада до луке Пиреј у Грчкој налази се хотел "Парк" у Неготину (Македонија) и ми смо га одабрали као нашу дестинацију где ћемо преспавати у поласку и повратку. Не знам да ли сам у праву али изграђен је управо на брдашцу где се некада давно налазио авион-ресторан. Да, прави авион је неко извукао на брдо и од њега и околине направио праву атракцију коју су тада радо посећивали сви они који су ишли за Грчку и користили оближњи ауто-камп да ту преспавају. Млађим учесницима форума скрећем пажњу да је камповање некад био врло популаран и развијен вид туризма свуда у Европи па и у овом делу континента (туристи из СФРЈ, Грчке, Италије, Немачке, Француске,....).

 

Хотал "Парк" је потпуно неоправдано лоше оцењен на овом форуму јер пружа апсолутно све погодности за пријатан боравак и одмор на путу до Грчке. Собе су апсолутно чисте и уредне, опремљене клима уређајима, телевизором, купатилом (шампон, сапун, тоалет папир), а особље хотела је учинило све да наш боравак у њему буде не задовољавајући - него одушевљавајући. Ноћење са доручком нас је изашло 40 евра (и 20 центи "ако имате" ситно) за две особе укупно, а само да споменем један детаљ да смо у повратку у хотелу имали и сватове. То ми је супруга рекла тек ујутро, а ми апсолутно нисмо имали појма да је претходну ноћ у хотелу било"весело" и спавали као заклани!?! Дакле, буке апсолутно није било.

 

Упознао сам менаџера хотела "Парк" госп.Тодора Арсовског и апсолутно све што ми је рекао и обећао испуњено је, а и више од тога. Користим ову прилику да им се свима у хотелу захвалим и да их похвалим на љубазности и пословности. Ујутро за доручак пробајте омлет, сјајан је!

 

Пут од Новог Сада до Пиреја не бих посебно описивао. Све то је овде већ детаљно описано и задржаћу се само на Атини и прилазу Пиреју. Дакле ауто-путем "Е-75" идете само право од Србије до Атине и не скрећете нигде (осим укључења десно на ауто-пут Солун-Атина). Проћи ћете поред нама тако познатих летовалишта (Катерини-Паралија, Лептокатија, Платамон, Неи Пори, кањон Темпи или Темби, Лариса, Ламија) и улазите у Атину. Пролазите само право на бројним искључењима са ауто-пута и пут води Кифисоу булеваром (исто се води као "Е-75" пут и то са 8 трака) којим се излази све до мора где скрећете десно на Посејдон булевар и поред стадиона Олимпијакоса идете до Пиреја. Кифисоу булеваром се вози преко 100км/х тако да бих Вам саветовао да заузмете трећу траку гледајући са десне стране и када се будете приближавали Посејдон булевару путокази ће Вас јасно упозоравати и водити десно према Пиреју (лево се иде за Глифаду), а ту већ гужва мало мине јер су се готово сви већ негде искључили са Кифисоу булевара. Када скренете на Посејдон булевар већ ће почети упозорења за "гејтове", дакле наш "гејт" је био "Е3" и ми смо само тај пратили до улаза у луку.

 

На мапама које постављам видећете да има 12 "гејтова", наш је био "Е3", тако да смо пратили знаке (Е1, Е2, Е3) и сасвим лаконски пронашли улаз у луку.

 

Скрећем Вам пажњу да се до "гејта Е3" долази улазећи у луку скроз иза код ознаке "гејта Е1" јер је капија за "гејт Е3" код црквице "Агио Дионизиус" затворена. Код те капије у луци постоји паркинг (паркинга има гомилу, не брините), а возила за "бординг" на брод (трајект) за Хању (Суду) се слажу између "гејтова Е3 и Е4" (види мапу).

3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Трајект је посебна прича. Путовали смо преко компаније ""Анек-Линес" трајектом "Елирос" и једно упозорење што се тиче куповине карата:

Купили смо карте преко званичног интернет сајта "Анек-Линеса":

http://web.anek.gr/p...ortal/ANEK_prod

Да смо уплатили до НЕГДЕ ПРЕ 1. маја повратна карта би нас изашла 215 евра (ауто и две особе на "деку"), а пошто ми нисмо могли да дефинишемо датум поласка пре краја маја "цркли" смо још 60 евра, дакле повратну карту за ауто и две особе на "деку" платили смо 275 евра???

До Хање смо путовали од 22.00 до 05.10 сутрадан. Тачније трајект иде до луке у месту Суда пар километара од источно од Хање, а не баш до Хање (ја сам то тек сазнао када смо стигли). У Пиреју "бординг" почиње у 17.00 часова али пошто је "Елирос" каснио било је мало "фрке". Верујте, фрка је само на изглед због невиђене гужве, док у луци све функционише беспрекорно. Лучка полиција зна свој посао и саобраћај регулише потпуно професионално и апсолутно схватају да један странац можда први пут долази у Пиреј и да не зна све процедуре уласка на трајект. Насмејани су, љубазни (у Вама кључа, јер је свуда око вас невиђена гужва), а они мртво ладно пиштаљком и рукама командују па чак и "пешке" воде странце у правцу где треба да стану!?! Лудило, а они мртви ладни и љубазни!!!!!

Ја сам био прво паркиран на паркингу код "гејта Е3", ту је одмах и "контејнер" за продају карата где сам донео одштампан лист који су ми по уплати послали на моју е-меил адресу и ладно сам преузео карте, чак ми ни пасош нису тражили. Кад је Елирос стигао искрцавање је мало потрајало тако да нисам журио да колима упаднем у ту гужву. Проценио сам отприлике када је неко погодно време да изађем са паркинга, па сам ушао у ред преко пута (поред реда за таксисте) да би ми нека два момка (Грка) рекли да апсолутно не "падам у ватру" и слично него да идем за њима, а они ће "отворити још један ред"!?! Ја овакве лудаке (у позитивном смислу) нисам видео у животу.

Е да само не заборавим, ово је битно. Када преузмете карте одмах их "расхефтајте" и дајте осталим путницима у колима њихове (пише име и презиме) јер са колима у брод улази само возач, а путници улазе пешке.

И тако Вам ја идем колима за та два Грка скроз кроз гужву на оно већ поменуто место између "гејтова Е3 и Е4", простор је огроман тако да не можете погрешити, али они на моје велико изненађење "отварају" нови ред (возила су већ била наслагана у три или четири реда). Ја шта ћу - за њима...

Одмах смо дошли на улаз у брод и та два момка вичу полицајцу нешто и показују на мене да би полицајац ладно стао испред свих осталих (они већ формирани редови) и машући ми пријатељски пропустио ме на "Елирос". После сам нешто размишљао: "А да није због таблица"?

Чим се попнете на "Елирос" дочека Вас комплетна екипа задужена за бординг и љубазно Вас усмеравају у утробу брода ("прогута" скромних 620 возила). Када смо одлазили на Крит био сам паркиран на горњем "деку" за возила (има их три), а у повратку сам био скроз на дну и верујте ми да у животу нисам видео опуштенију и љубазнију атмосферу од оне тамо. Признајем, био сам мало збуњен у свој тој гужви али су они толико опуштени и љубазни да је улазак колима на брод био права песма.

eliros4.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

eliros3.jpg

Брод "Елирос" је просто фантастичан. Удобан, комфоран,..., ево уверите се у његове "атрибуте":

http://web.anek.gr/p...EK_prod/Fleet_2

Не знам тачно али има неких 11 или 12 "декова". Три за возила, два или три су кабине, три за путнике на "деку",..., ма људи верујте ми на реч "брука од титаника".

Има простор где могу деца да се играју, ресторан са самопослуживањем и онај "а ла кард", бутике, продавнице, шанкове, лифтове,..., нема базен ко што је неко негде написао али је стварно луксузан. Тоалети су бројни и врло чисти, а у тоалету имате чак и четкицу за зубе да купите из аутомата (1 или 2 евра) и то ону "со без пену"!?!

Главни "дек" за путнике је "седми" и ту има више повезаних простора где можете да заузмете место где ћете да проведете ноћ. А изнад има још два која не саветујем јер су отворени са задње стране а ветар свакако дува и није ми јасно зашто је горе гужва.

eliros5.jpg

САВЕТ!

Тешко је целу ноћ одвиленисати у некој шетњи, причи или било каквој другој активности на броду тако да бих препоручио задњи део "дека 7" (крмени), дакле када се попнете покретним степеницама одмах иза ваших леђа са ваше леве стране имате огроман простор за смештај. Не чекајте ни секунде него одмах прођите шанк који је кад уђете са ваше десне стране (на целом деку их има неколико) и иза њега заузмите "сепаре", у ствари сепаре је место где ћете испред себе имати сто и две столице да можете ноге да пружите. Моја топла препорука је онај, када прођете шанк, скроз десно. Нико туда не пролази и апсолутни је мир. Такође, иза овог простора је задњи део брода, што може бити врло битно за пушаче, унутра је пушење забрањено.

Када смо ишли на Крит били смо у неком предњем средишњем делу (такође тај "сепаре" и две столице), али мало је непријатно (може и тај предњи део али скроз лево где има још тих, да их тако назовем, сепареа)! Ви се ту као раскеребечите и хрчете, а неко од посаде пролази стално и гледа у Вас. Ма ми смо били фини једно време па кад смо видели како су се "исукале вреће за спавање, јастуци и пешкири" и ми се развукли ко тесто за питу и уморни захркали најстрашније. Ујутро видех групу неких туриста који у врећама чак спавају на теписима у пролазима, по пароли "лези где има места".

eliros1.jpg

eliros2.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Смештај...

 

На нету има гомила сајтова који се баве понудом смештаја тако да се ту не бих задржавао али морам похвалити наш избор, а то је хотел "Нирис" у Аги Апостолију (у преводу Свети Апостоли).

 

http://www.niriis-hotel.gr/hotel.html

 

У принципу то јесте хотел (тако се и зове) али ја бих пре рекао да је то једна велика вила са неких 25 студија и апартмана. Цена смештаја је 35 евра у сезони и 25 евра ван главног шпица али о томе се да лако договари са Јоргосом путем његове е-меил адресе (има на сајту).

Власник и онај који управља хотелом је Јоргос Цампас (у преписци се потписује као Џорџ), један сјајан и екстремно љубазан момак који води породични бизнис. Иначе је студирао модерну историју у Енглеској тако да енглеским барата перфектно и обожава кошарку. Он ће Вас дочекати у било које доба дана и ноћи (на рецепцији постоји звоно и када дођете слободно звоните) тако да када допутујете ујутро рано трајектом на Крит не морате џоњати у колима (као ми) јер њему углавном долазе туристи чартер-летовима између поноћи и три ујутро. Биће Вам од велике помоћи јер ћете одмах добити мапу Крита (регије Хања) и укратко ће Вам описати и препоручити буквално сваки део ове регије.

 

Ми смо имали собу на првом спрату (ова шарена завеса на слици) као класичан студио са погледом на улицу, куњицом (комплетно опремљеном), еркондишном, ТВ-ом, купатилом, али и да напоменем за оне којима је то битно да има бесплатан кабловски (добије се и кабл у соби, згодно за лап-топ) интернет али и онај бежични.

 

Само место Аги Апостоли у ствари и није место, колико сам ја разумео Јоргоса, већ предграђе Хање. Ја ту нисам уопште дефинисао неки центар места, јер га физички и нема, али могу рећи да је хотел Нирис удаљен неких 200 метара од она три мала полуострвцета са четири стварно сјајне плажице. Три се воде као Аги Апостоли, а скроз десна плажица се зове Криси Акти.

 

agioapostoli4.jpg

 

agioapostoli3.jpg

 

agioapostoli2.jpg

 

agioapostoli1.jpg

 

У непосредној околини хотела се налази неких 10-так прелепих таверни, а најближи маркет је удаљен целих 20 метара. Оно што би неком могло бити јако битно су мега-маркети "Лидл" и "Инка" који се налазе у суседној улици (са главног пута су врло уочљиви тако да се не може промашити ни ноћу, а мени је то био главни орјентир када смо тек стигли на Крит рано ујутро), ваздушном линијом удаљени неких 200 метара. У регији Хања има 4 "Лидла" (Хања, Аги Апостоли, Халепа и Платаниас).

 

Да напоменем само да је сва вода у регији Хања добра за пиће и одлична, тако да нећете имати потребе да вучете оне силне количине воде из маркета.

 

Уз она три "полустрвцета" се протеже огроман парк боровине и врло је популаран код оних који воле да шетају, џогирају или просто седну на клупу и удишу прелеп мирис боровине. Оно што Аги Апостоли нема то су оне бројне продавнице "џиџа-миџа" тако популарне код наших туриста, а за тај амбијент шопинга морате отићи 4км до Хање или оближњих Агиа Марине и Платаниаса који су удаљени пар минута вожње колима и обратите пажњу да је буквално све то спојено од Хање до Платаниаса. Чак ћете имати проблем да утврдите где се налазите јер саобраћајних табли које обележавају улаз у место нема, а буквално је све начичкано и спојено хотелима, вилама, тавернама, продавницама, кафићима,..., и осталим већ познатим туристичким колоритом тако типичним за Грчку. Ако Вам је то баш јако битно бољи избор за смештај је онда Агиа Марина и Платаниас, али ме баш интересује шта ће рећи они који буду као ми цео дан базали по западном Криту и враћали се тек предвече или касно увече (колико ће имати снаге за изласке и провод).

 

Аги Апостоли има једну малу атракцију, а то су три папагаја у кавезу поред таверне "Ксенон Диаз". Три опиченковића су тако симпатични да буквално нема туристе који не застане, слика их и "поприча" са њима. Иначе, они и причају али буквално када су сами тако да када смо им свакодневно прилазили улицом (ту смо паркирали ауто) чули смо речи "јазас, гудбај, мама, били,....". Када се неко нацрта испред њих буквално само ћуте и посматрају блесаве туристе како звижде, цокћу, керебече се и испуштају разно-разне неартикулисане звуке. Вероватно се чуде будалама!?!

 

agioapostoli5.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ovo su zakoi, ja imam jednog. To su ptice cija inteligencija "ide" do pete godine deteta. Ïnace su veoma interaktivne ptice. Medjutim, ciji glas ili likove ne prepoznaje cuti ka gugutka. obicno nas pitaju ljudi da li prica, mi se nasmejemo i odgovorimo sa ne i da je drzimo samo zbog lepote perjaosmeh1.gif .

Ps, Volodja, lepo te je "videti".

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Volim ptice, papagaje posebno :srce:...cekam nastavak pa se ne oglasavam, ali me svaki detalj zanima. :novine:

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pa, ovaj Ag. Apostoli izleda bolje nego što sam ja zamišljao (prema slikama s a Google Earth). Uvek sam mislio da je u tom delu Krita najbolja lokacija za smeštaj Platanias, bez obzira na to što sam odavno ukapirao (po pričama ljudi koji su bili u njemu) da je to gradić tipa Pefkohori i sl. (bez loših asocijacija na iste). Očigledno da su sve te plaže mnogo zanimljivije nego dugačke, rivijera tip plaže u ovim poznatijim mestima oko Hanje, plus što je samo mesto bliže većem gradu. 

Ajde Volodja, čekamo...

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

На само 4 км од Аги Апостолија је град Хања.

Ево једног текста (стиха) што смо га нашли у неком рекламном часопису на "Елиросу":

"Chania is one of the most beautiful towns

and people who live there

actually live their dreamy - holidays"!

Хања је до 1970. била главни град Крита и други је по величини град Крита са површином од 11 квадратних километара и неких 56.000 становника (задњи попис је био 2001.)

Да неког не буне ова 4 км то је буквално све спојено, не може се баш пешке али вози редовна аутобуска линија бр. 21 тако да се до Хање може и бусом.

Ко жели мало више да прочита о Хањи препоручио бих овај сајт:

http://www.chaniacre...marks&Itemid=89

Као што видите Хања је одувек била "раскршће освајача" од Римљана преко Византијаца, Венецијанаца, Турака, Египћана, Немаца,...

Сваки тај период уклесан је у архитектуру Хање! Готово из сваког од ових периода остало је нешто што Крићани чувају како би будућа поколења знала за тешка страдања народа Крита кроз историју и ценили слободу.

"Прелепи град Хања с правом носи назив дијамант Крита, обзиром да сједињује на јединствен начин старо са новим: легендарну минојску раскош са венецијанском духовношћу, средњевековну лепоту са модерним узвишењем, и чистом архитектонском лепотом са интегралном повезаношћу..."

chania_city_big.gif

Ово је једна од мапа града Хање и скренуо бих одмах пажњу да ће се овде београђани и новосађани осећати "као код куће" што се тиче саобраћаја. Пошто је новим Законом код нас уведен термин "насилне вожње", е овде је "дивљачка". Црвено светло баш и није "буквално црвено", обилази се са свих страна, укључује се у саобраћај лаганим гурањем предњег краја аута на пут "док те неко не опизди или не стане и не пропусти",... Чешања, чукања и мањи судари су природни амбијент и нема тих кола која нису оштећена. Иначе у таквим случајевима нема пуно фрке јер возачи само изађу из кола "опсују један другом мајку" и настављају да возе као да се ништа није догодило!?!

Семафори и саобраћајни знаци су покривени лишћем, а пешаци, бициклисти и мотоциклисти апсолутно не гладају на њих, а Ви ако имате среће - можда и пронађете паркинг место. Једно пар км од Старог града...

Не секирајте се појешћете сигурно јефтинији и бољи гирос него у центру где је 2,5 евра и најобичније је ср.ње.

Шалу на страну, гирос обавезно поједите негде ван центра и Старог града, а ево савета како доћи у Хању и сместити ауто на сигурно, бесплатно и безбедно место.

Када улазите у Хању са западне стране од Аги Апостолија и супер-маркета "Лидл" и "Инка" долазите на први семафор одмах ту поред тих мега-маркета, а на трећем је велика раскрница где десно идете на "Национални пут" (о овом ауто-путу ће бити касније више речи), лево скрећете према плажи Неа Хора, а право имате два пута. Десни Вас води око центра Хање и према месту Суда где стижу (и одлазе) трајекти, а леви води кроз улицу Кисамоу у центар Хање што је наш избор.

Знам да ће после неки рећи што у центар када можеш одмах лево према плажи Неа Хора и уз море тамо где Вас водим на крају овог објашњења. Да, мало морген у том сплету једносмерних узаних улица без путоказа и знакова, а верујте ми на реч да је то немогућа мисија. Ко мисли да буде паметан нека проба...

Дакле улицом Кисамоу само право и долазите до рачвања где морате десно (лево је једносмерна улица одакле Вам долазе возила у сусрет!?!) у улицу Кидониас (пратите уз помоћ горње мапе). Ова улица Вас води до два буквално везана семафора размака 20 метара, а између њих је један парк (Платеа1866) са леве стране са гомилом таксиста и аутобуса око њега. На првом семафору не можете скренути лево (једносмерна) него на другом скрећете лево око парка и одмах на следећем семафору (преко пута почиње Стари град) опет лево у улицу Скалиди (на слици је парк "Платеа 1866" сликан из улице која излази из Старог града).

chania284.jpg

Опет су два везана семафора на којима идете само право и пролазите Стари град да би после 50-так метара скренули после проласка Старог града у прву улицу десно Пеираиос, а са леве стране је робна кућа "Зара" као орјентир у улици Скалиди. После 20 метара скрећете у прву лево улицу Митрополита Кирила, а на првом следећем раскршћу скрећете десно у улицу М. Метаксаки и њом идете скроз до мора и улице Акти Канари где морате лево (једносмерна је).

Када стигнете до мора и улице Акти Канари са леве стране су два огромна бесплатна паркинга и ако погледате на мапи су означени као бивша фирма "Авеа" и тако тај део и зову мештани. Има два велика димњака на другом паркингу, први је одмах уз улицу М. Метаксаки (улаз је са улице Акти Канари).

Овај савет ће неко послушати, а неко не. Верујте да сам пробао разно-разне варијанте и увек дошао у ћорсокак или се вртео у круг. До Старог града, од ових паркинга, нема ни 200 метара, а паркинзи су осветљени рефлекторима и ограђени.

Ово је најпростија и најсигурнија варијанта да се безбедно и бесплатно паркирате у Хањи, а што је још битније - увек има места. У околини Старог града има неколико паркинга који се наплаћују, али у вечерњим сатима је мисаона именица наћи слободно место.

А како ћете се вратити?

Просто! Улицом Акти Канари прођете ограђен базен са десне стране (виде се рефлектори и трибине) имате кривину под 90 степени и на крају ћете видети бројне таверне са леве стране. Било којом улицом (којом је дозвољено) скренете лево, најбоље пре таверни, тако да треба да дођете до улице Селиноу (лако уочљива јер је једина двосмерна у овом делу Хање) где скрећете десно и она Вас води до краја улице где морате скренути лево под 90 степени и директно на ону раскрсницу са почетка приче (спомињали смо трећу раскрсницу од "Лидла" у Аги Апостолију, лево плажа Неа Хора, десно Национални пут, итд...) где на семафору скрећете десно и на "Старом путу" сте према Аги Апостолију, АгиаМарини, Платаниасу...

Izmenjeno (volodja)
3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

"When the sun sets

 

and the city lights begin to illuminate the Old townand the port,

 

You have to thank God for this blessed place!"

 

Старим градом доминира венецијанска лука и венецијански светионик који је више пута током историје страдао да би најзад био обновљен за време турске окупације. Баш као што кажу има облик минарета.

chania200.jpg

 

Саму луку и архитектуру пореде са Венецијом, а мени се чак учинило да тако "начичкане" зграде једна до друге неописиво подсећају на Карлове Вари у Чешкој. Оно што ми се посебно свидело да нема много"нашминканости и гламура" него је све изложено неком зубу времена и климе, тако да из далека ти мали хотелчићи са бројним тавернама у приземљу делују прелепо, али када им приђете и мало поближе изанализирате структуру архитектуре видећете да и нису у првој младости, чак напротив...

 

Из периода турске владавине остала је Хасан Кучук џамија која је данас пре неки изложбени простор за слике него верски објекат.

 

chania062.jpg

 

Одмах иза џамије на тргу Сидривани ћете видети неке рушевине остављане као "споменик историје и страдања" на немачку окупацију 1941. Неком се то баш неће свидети али Крићани су невиђено пострадали кроз историју и они своје жртве памте са поштовањем за разлику од "неких који своје, не да не памте него их - није брига уопште" (зато нам се историја изнова и понавља).

 

chania061.jpg

 

Иначе, на почетку 20-тог века трг Сидривани се звао "платиа Мавровуниу" (трг Црногораца). Име је добио по црногорцима који су се ту окупљали, а у Хању су дошли на позив савезничке војске да обучавају критску гарду.

 

chania060.jpg

 

Са западне стране, наспрам венецијанског светионика, налази се тврђава Фиркас, као "чувар" улаза у луку, у склопу које је и наутички музеј. Испред музеја је један врло леп сунчани сат, огромно сидро и ленгер...

 

chania055.jpg

 

chania201.jpg

 

Наравно, ту су и улице Скридлоф, Халидон, Бетело, Кондилаки,..., а то је рај за припаднице лепшег пола да потроше који еврић и утоле своје расипничке пориве. Интересантно је колико има продавница са производима од коже (мирис коже баш доминира на улицама), поготово у најпознатијој улици Скридлоф, а цене су хм... Рецимо ђене-ђене, мислим да је роба дебело прецењена али не мешам се у укус наших дама, па ко воли нек изволи.

 

chania066.jpg

 

chania070.jpg

 

chania082.jpg

 

chania204.jpg

 

chania205.jpg

 

Када завршите шопинг сигурно ћете кренути дуж улице Халидон и трга са катедралом Митрополис. На тргу постоји чесма где се слободно можете умити и попити мало воде, јер у Старом граду зна бити баш топло, поготово у оним узаним уличицама.

 

На овом тргу се налази и штанд туристичког информационог центра где можете добити мапе Хање и Крита тако да не морате да их купујете. Такође, на самом улазу у улицу Скридлоф са десне стране налази се златара "Иртакина" која испред има сандуче са мапама Крита (на њима је реклама златаре) које су бесплатне и можете слободно да је узмете.

 

chania064.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Оно што бих најтоплије препоручио је то да мало зађете у те узане улице старог града и шире. Видећете врло узане улице (многе куће имају озбиљно криве зидове као да ће се сваког момента срушити) са безброј тераса и прелепог цвећа, а ако мало завирите кроз понеки отворен прозор или врата видећете како Крићани Хање живе. У тим малим уличицама су и бројне "мајсторске радионице" где се праве рукотворине које ћете пронаћи у бројним продавницама поменутих улица за шопинг. Да напоменем и то (мало ко то зна, а можда неког буде и интересовало) да је овај стари део Хање подељен у 5 делова и то: Евраики, Топанас, Скалакиа, Кастели и Спланциа.

chania063.jpg

chania067.jpg

chania069.jpg

chania071.jpg

chania074.jpg

chania075.jpg

chania077v.jpg

chania078.jpg

chania079.jpg

chania080.jpg

chania081.jpg

chania083.jpg

chania198.jpg

chania199.jpg

Одмах до Старог града на улици Елфтериос Ванзелиос налази се тржница Агора, а до њеног задњег улаза можете доћи само ако продужите 50-так метара даље из улице Скридлоф. Прелепа грађевина у чијој утроби се налази 76 продавница "домаћих" производа Крита. Значи ту су рибарнице, продавнице сира и млечних прерађевина, сушене и мариниране рибе, маслиновог уља и производа од њега,... Оно што бих препоручио је сир, мало је скуп (за нас) али је фантастичан. Први пут када смо ушли у Агору одмах сам узео по 200 грама од 3-4 врсте што ме је изашло неких 10-так евра али је сир "боли глава". Оно што препоручујем такође је нека усољена ситна риба чији је укус фантастичан. Кажу да добро иде као предјело уз Узо, али када сам ја продавцу напоменуо да га не волим и да пијем само Метаксу, е онда сам добио објашњење да Метакса иде уз сир, а Узо уз ту усољену рибу!?! Помислио сам у себи после: "Немаш ти појма, иде мени Метакса и соло и уз сир и уз рибу и уз шта хоћеш, само да је флаша хладна и на асталу."

chania285.jpg

chania286.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Једно од насеља Хање је и Халепа за коју кажу да је пре 100-нак година била аристократски део Хање. Поред ње морате проћи када будете ишли на Акротири и плаже Ставрос, Калатхас, Маратхи или Лутраки тако да можете слободно одвојити сат-два за обилазак Халепе.

Ми смо се мало задржали у обиласку Евагелистра сцркве, цркве Свете Магдалене (налази се у стварно дивном парку) и куће Елефтериоса Ванзелиоса која је на жалост била затворена када смо је ми хтели обићи (отвара се тек у 11.00 сати).

halepa2.jpg

halepa3.jpg

halepa1.jpg

Испред његове куће се налази мали трг са спомеником, а мало даље сам видео неку малу капелицу са спомен плочом и ако сам ја добро разумео посвећена је неком момку који је дао свој живот у борбама Грка и Турака на Кипру.

halepa4.jpg

У Халепи се налази још један маркет Лидл, а ако свратите до њега добићете са паркинга "други" најлепши поглед на Хању.

halepa5.jpg

halepa6.jpg

О најлепшем погледу на Хању и месту где је сахрањен Елефтериос Ванзелиос нешто мало после...

Оно што смо одмах уочили са овог места, а нећете наћи ни на једној мапи је огромна новосаграђена црква, а налази се на брдашцу изнад "Префектуре" (види мапу Хање). Црква је заиста велика и одмах упада у очи али је још у фази изградње. Тачније, црква је изграђена али ми се чини да није и "окићена". Отишли смо и до ње али је била закључана, а прилаз и околина још неуређени. Мештани је, по сопственим речима, баш нешто много и не цене јер је нова и није још "заслужила" пуну пажњу грађана Хање и околине!?!

chania288.jpg

2

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Хтео сам да Вас питам "на коју страну прво да кренемо" у обилазак регије Хања, а онда сам се сетио неких наших нових пријатеља из Београда са плаже Елафониси (три даме и један господин, стварно дивни људи) и одлучио сам да прво поклоним пажњу онима који неће путовати колима, немају ауто, возачку дозволу или материјалних могућности да себи приуште неки озбиљнији обилазак западног дела Крита.

Област око Хање се апсолутно може обићи и скутером тако да та регија може пружити апсолутно незабораван доживљај чак и ако немате услове да користите аутомобил.

Одмах уз град Хању је полуострвце Акротири са неколико фантастичних плажа и пар манастира који би морали да привуку Вашу пажњу.

Ми смо морали проћи Хању (из правца Аги Апостолија) и код тржнице Агора изаћи на булевар Елефтериоса Ванзелиоса који води пут Халепе и Акротирија.

Чим прођете Халепу долазите до раскрснице где Вас путокази јасно упућују лево на плажу "Ставрос" (право се иде на плаже Маратхи и Лутраки) али и на меморијални комплекс где је гробница Елефтериоса Ванзелиоса.

Да ипак кажем пар речи о овој врло важној личности из грчке историје:

Рођен је на Криту (место Мурнијес), борио се за уједињење Крита са Грчком, био је Грчки премијер и све у свему човек који је цео свој живот посветио за бољитак Грчког народа. Ко жели више нека мало "чачка" по нету, а само да напоменем да је по њему и атински аеродром добио назив.

Као што рекох чим дођете до путоказа за плажу и место "Ставрос", наићи ћете на кружни ток где ће Вас путокази одвести према комплекс-центру гробнице Елефтериос Ванзелиоса.

Са леве стране је паркинг након којег улазите у праву ботаничку башту комплекса са две гробнице (друга је од његовог сина који се такође бавио политиком), мале капелице и једног споменика посвећеног критском хероју Спиросу и догађајима везаним за 1897. годину и "буну против дахија" - Турака.

halepa8.jpg

halepa7.jpg

halepa9.jpg

Наиме, Турци су у јануару 1897. напали Крит и Хању, побили једно хришћанско насеље да би после тога избио устанак и "велике силе" су интервенисале са мора бомбардујући Турке у Хањи. У једном моменту застава Крита (разапео је Елфтериос Ванзелиос) је пала и овај наш јунак Спирос се пробио до тврђаве Фрикес, уграбио заставу и разапео је користећи своје тело као јарбол. Одушевљен овим чином један италијански адмирал је наредио прекид бомбардовања, Крит је ослобођен и након неколико месеци је прогласио независност, а у децембру 1913. је проглашно присаједињење са Грчком. Иначе, Крићани кажу да је уједињење са Грчком било 1915., стварно не знам зашто.

Ето, причица ће можда неком бити интересантна, а описана је и на спомен плочи испод споменика јунаку Спиросу...

Са овог комплекса се пружа стварно моћан поглед на целу Хању и околна места тако да сви Ви који будете имали ту привилегију да овде будете имаћете прилику да проверите ову моју тврдњу.

halepa10.jpg

3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Za moj ukus previše naseljeno, zbijeno, ali je tvoj putopis svakako sjajan!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Volodja, ja čekam da kreneš na zapad ka Kisamosu. Mene za bazu interesuje baš Kisamos.Čini mi se da je Elafonisi nekako bliži. A i do Hanje se može brzo iz Kisamosa. Ili grešim?

Do sada ti je opis izuzetan. Nemoj sve odjednom da ispucaš, doziraj po malo.Pusti nas da svaki dan po malo uživamo.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26814
    Ukupno tema
    900616
    Ukupno poruka