zazolina

Mani

113 poruka u ovoj temi

Seprili,tu kucu Kalipso sam i ja gledala,i cini mi se da su sa cenom bili nesto povoljniji nego Vila Drossia gde smo na kraju odseli,ali mi se nije dopalo sto je u brdu(nizbrdo jos i nekako,ali uzbrdo,peske ,nikako).To je kao neki mali rt izmedju Gitija i Mavrovouni plaze,i na njemu je naselje,plaza nije daleko,a i blizu vam je i taj jedini supermarket u okolini,mada ima jos par manjih na putu ka Gitiju.Ovaj je sasvim lepo snabdeven i svaki dan dobijaju hleb iz pekare,a cene su uobicajeno vise nego na pr.u Lidlu ili Masutisu,a i bio nam je blizu,jer smo bili smesteni odmah u toj ulicici pored,pa kroz masline....Posto ste kolima,mozete do Skale,tamo ima i Lidl i Carefour,a i u Gitiju,na putu prema Sparti,ima sa obe strane veliki supermarket,istina nismo ni jednom ulazili,ali eto kao informacija.

A za suncobran,e to cete zimus morati na obuku,u nasu garazu,da se spremite za sledece leto!Tek da vidite sto na istom imamo i posebnu prekrivku protiv svih vrsta zracenja,ispod je kao u pecini,ja izadjem da se ugrejem i osuncam,posto se upravljam prema onom ko se sunca krije...Kada smo se pre par godina dogovorili sa drustvom sa foruma da se nadjemo na nekoj plazi,odmah su nas nasli bas zbog tog suncobrana!A tek kada su videli kakve sve podatke mozemo da ocitamo u svakom trenutku...:lol:Evo sad pisem brzo dalje,da mozete da iskoristite neke podatke!Bas vam zavidim sto idete,sada bi krenula opet!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mani se moze podeliti na dve celine-od Gitija prema Skutariju Istocni,takozvani suncani Mani,i deo od Aeropolija,jugozapadno,Zapadni,senoviti Mani.

Kotronas,na 41 km.od Gitija,je administrativno sediste Istocnog Manija.Mestasce je interesantno za kratak obilazak,tokom kog ne bi trebalo propustiti obilazak crkvice Svetog Nikole,iz 9 veka.Ako se u Kotronasu zateknete u avgustu(od 1-20.08.),u toku ce biti festival,Tenaria,ciji koreni sezu u anticka vremena kada je bio posvecen bogu mora Posejdonu,a danas je podsetnik na istoriju i kulturu ove oblasti.

Od Kotronasa skrecete u brda,prema Aeropolisu,dok vam sa desne strane ostaju vrhovi planine Tajgetus,nazvanoj po imenu jedne od nimfi i Atlasovih cerki,koja je sa 2404 m.jedna od najvisih planina u Grckoj.

tajgetus.th.jpg

Na Tajgetusu je i najvisi vrh Peloponeza,Taletos,kako su ga zvali drevni Spartanci,ili Profitis ilias,kako ga zove lokalno stanovnistvo.Na njemu se nalazi crkvica posvecena Proroku Iliji,za koju je vezana zanimljiva prica da svaki put kada je pokriju krovom,preko zime ga vetar oduva,i da to svetac zeli da gleda nebo i zvezde nesmetano iz svoje crkve.Inace,put do ove crkve je pravi planinarski poduhvat,kolima se moze doci do podnozja,a onda nekih tri sata uz planinu,pa ko voli...odlucili smo da ipak verujemo na rec da je pogled i dozivljaj nezaboravan!

Put ka Aeropolisu je dobar,tako da se moze voziti malo brze,koga ne zanima da uziva u ovakvim predelima

img1595jb.th.jpg

Od Gitija prema Areopolisu mozete ici ili preko Skutarija i Kotronasa(duzi put)ili pravo glavnim putem(kraci).

Usput nailazite na sela Chimmara i Pirrichos(vredi pogledati,ko voli,narocito ovo drugo),koja datiraju iz 1463.Inace,na Maniju postoji bezbroj crkvica i malih sela koja su vise nego zanimljiva za posetiti,ali da sve sto se nudi obidjete treba vam mnogo vise nego dvadeset dana koje smo mi imali na raspolaganju,tako da smo morali da se ponecega i odreknemo,i da ostavimo za sledecu godinu.

Areopoli je sagradjen na zaravni u brdima i glavni je grad(!?)oblasti Itilio.Smatra se da je ime(vazdusni grad)dobio zato sto je sagradjen na nezasticenoj goleti,izlozenoj vetrovima,a po drugoj legendi prema imenu boga rata,Marsu(Ares).Sve do 19 veka je nosio slovensko ime Tsimova,i neki starosedeoci ga jos uvek tako zovu.Ovde mozete videti dobro ocuvane stare kuce sa kulama tipicnim za Mani,i ulice tradicionalno poplocane kamenom

arekam.th.jpg

glavni trg sa crkvom

areopoli.th.jpg

u blizini trga je i Pikoulaki kula,u kojoj je smesten gradski muzej prilicno konfuzne postavke u odnosu na naslov,ali hajde da ne cepidlacim.

Gradom je od pocetka 19 veka gotovo vladala trgovacka porodica Mavromihalis(izgleda da je neki crni Mihajlo tu umesao prste,zar vam se ne cini?)a o tome koliko je ovo bilo pre njih bogu iza nogu mesto,mozda najbolje ilustruje tekst turskog putopisca Evlije Celebije iz 1670 gde navodi da je selo imalo manje od 80 kuca,a obliznji Itilio preko hiljadu.On za to krivi izuzetno neplodnu zemlju,ukazuje na potpuni nedostatak vinograda i basti i navodi-"Zitelji uglavnom zive od mleka i mlecnih proizvoda koza i nesto krava i koriste mule kao teglecu marvu.Hrane se krabama,hobotnicama,musulama i drugim morskim ljuskarima.Hleb koji mese zovu kalamboki.Posto nema vode,piju vino,i spavaju kao svinje."Bas su mu se dopali,jel i vi mislite?

Kasnije su se dosetili da mogu da lepo zarade i na drugi nacin,pa je ovde piratski zanat bio vrlo rasprostranjen i cenjen(dok ih ne uhvate),posebno u obliznjem Pirgosu.

Jos nesto sto bi moglo da ide uz onu moju teoriju o crnom Mihajlu kao zacetniku porodice je da su oni uporno zeleli da se osamostale od ostatka Manija i budu nezavisni od svih,svega i svakoga,i bili prilicno osetljivi i laki na nozu/macu/puski ako bi se neko pobunio protiv njihovih odluka.

Ako imate vremena,prosetajte do crkve Jovana Krstitelja(Agios Prodromos)i obratite paznju na fresku na kojoj je prikazana scena gde Pontije Pilat simbolicno pere ruke od krivice za Hristovu osudu i primeticete da,dok svi ostali sede ili stoje na tlu,Hrist kao da levitira ne dodirujuci zemlju(i zasto mi sada pise too big to upload,a smanjila sam ga,grrrr).Ko zna sta je i da li je uopste nesto imao na umu zivopisac iz 18-og veka?Neka tajna poruka?Motiv za novi roman Den Brauna?

I jos jedan detalj,i necu vise da smaram sa istorijom,negde pocetkom 19 veka u Areopolis je dosla grupa misionara iz Amerike da siri hriscanstvo medju,kako su to oni zamisljali,neznabozackim stanovnistvom.Zatekli su veoma jaku pravoslavnu crkvu i njoj veoma privrzene vernike,tako da su se vratili neobavljenog posla.

Na mene je,od citavog Aeropolija,ipak najjaci utisak ostavila ova zivopisna radnjica,i jos jedna preko puta,sa divnom grncarijom.

img1548l.th.jpg

Nastavljamo juzno,ka rtu Tenario i tim cuvenim Diros pecinama.U okolini postoji jos nekoliko pecina,ali nisu otvorene i uredjene za posetioce.Kada pridjete ulazu u kompleks,zastanite pred rampom da kupite karte(10e,mada sam ja imala informaciju da je cena 15e,mozda su spustili ove godine zbog sveopste krize)i onda se spustite kolima do ulaza.Na platou ispred ulaza je i lep restoran,da malo predahnete.

img1550y.th.jpg

Tu se nalazi i muzej sa eksponatima iz perioda neolita i paleolita nadjenim u pecini,koji govore o prisustvu coveka i upucuju da je ovo bila verovatno jedno od najranijih ljudskih naseobina na grckom tlu.

U pecini je prohladno,ali taman malo da se ugasite od onog przenja napolju.Prvi deo,kraci,idete peske,a onda camcem,i povremeno morate bas dobro da se zgurite da ne unistite nesto od onoga sto je priroda stvarala hiljadama godina tako sto cete rascopati glavu o stencugu.Treba videti,svakako,posebno ako pripadate onim generacijama koje nisu u sklopu ekskurzije vise puta bile u Postojinskoj jami(mi jesmo,bas smo matori:tuga:)Pecina je pronadjena 1900-te,ali je tek 1949-e zapoceto sa istrazivanjem,i to zahvaljujuci grckom bracnom paru spelologa(negde sam zapisala kako su se zvali i sad ne mogu da pronadjem),koji su istrazili i ostale pecine na Maniju.Za publiku je otvorena 1960-e.Do sada je otkriveno 33000 metara kvadratnih pecine,a samo 5000 je podrobno istrazeno.Postoje pretpostavke da pecina seze i do planine Tajgetus,kao i do same Sparte.

diros.th.jpg

U blizini je i lepa plaza,ali je tog dana duvao jak vetar i ni vrucina nas nije mogla naterati da sidjemo makar da se pokvasimo.

img1552xh.th.jpg

Nastavljamo prema Gerolimenasu.Usput na svakih kilometar-dva stoji znak koji vas upucuje ka nekoj crkvi ili arheoloskom lokalitetu,ali mi svracamo samo u seoce Erimos,da vidimo crkvu Svete Varvare(pocetak 12-og veka),koju jos zovu i draguljem Manija,njegovom najsavrsenijom crkvom u arhitektonskom smislu.

erimos1.th.jpg

Vredi obici i manastir Faneromeni,u selu Fraguli,i na tom putu,kada vec skrenete sa glavnog,ima jos nekoliko crkvi koje treba obici.

Ako ne zurite,svratite u Mezapos,nekih dva tri kilometra sa glavnog puta,mali zaliv i istoimeno ribarsko mestasce.

Kada se vratite na put,sa desne strane,prema moru je nesto kao poluostrvo sa nekoliko naselja od kojih svako ima crkvu iz 11-12 veka,ista prica je i levo ka brdu,ali su mnoge nedostupne kolima,ili jesu ako se ne bojite da vam sa njih ne otpadne neki deo vitalno vazan za povratak u civilizaciju.Ako ste skloni avanturi,peske cete doci do nekih zaista napora vrednih mesta,samo morate da dobro obratite paznju da vam ne promaknu,neka od svetilista su gotovo potpuno utonula u rastinje.

Gerolimenas,kao gradic,je,u odnosu na ostala mesta na Maniju,relativno nov,nastao je negde sredinom 19-og veka,i nekako kao da jos nije stekao identitet.Par taverni,jedan hotel,plaza,nista specijalno,samo smo bacili pogled.

Ono sto je nas zanimalo se nalazi u mestu Ano(Gornji) Bulari.Put nije los,ali je jako uzak,i mada saobracaja gotovo da nema,svirnite na krivini,za svaki slucaj.Sa desne strane je velika kula koja pripada porodici Mantuvalo,velikim rivalima onih Mavromihalisa iz Areopolija,i cesto su medjusobno ratovali,uglavnom zbog neresenih piratskih pitanja podele plena i naplate sakrivanja po uvalicama oko Gerolimenasa.Iznervirani,a na neposlusnost osetljivi Mavromihalisi su resili da ih zatru,dovukli top u podnozje kule i opkolili glavu klana Mantuvala i njegovog naslednika. Navodno postojao je neki obicajni,serijatski zakon da se zene u tom medjusobnom puskaranju ne ubijaju(ne bih se bas kladila u to),pa su one donosile hranu i vodu opkoljenima(neka cudna opsada)dok su oni puskarali,i tako se neki mladac od Mavromihalisa zagledao u lepu mantuvaljanku sa korpom mezetluka,te se krvavi sukob zavrsio opstenarodnim veseljem,svadbom sa pevanjem,muzikom i naravno pucanjem.

Od kule navise je novija crkva,a putem nagore stize se do crkve Svetog Mihajla iz 11-og veka.Freske su izuzetne,kao i spoljasnji izgled crkve.

anobstrat.th.jpg

U povratku,prema novoj crkvi,sa desne strane je put kojim posle pola km,peske,naravno,stizete do verovatno najstarije crkve na Maniju,Svetog Pantelemona,iz ranog desetog veka i sa donekle ocuvanim zivopisom.Ako ste vec stigli dovde,obidjite je.

Ovde smo shvatili da je za jedan dan dosta,pa smo se spustili na plazu Almira(vetar),da se malo brcnemo,i da se sutra vratimo da osvojimo taj rt Tenaro.

Izmenjeno (zazolina)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ustajemo ranije(ha,ha),uspevam da navabim mm da krene uz obecanje rucka sa hobotnicom i domacim vinom negde usput i njegovim pretnjama da ako svratimo u jos samo jednu crkvu on prelazi u budiste.:D

Da bi bolje iskoristili dan krecemo drugim putem i suprotnom stranom,ali sa istim ciljem,rt Tenaro.

Od Kotronasa,u brdo se odvaja put ka selu Flomohori i istoimenom manastiru sa vizantijskom bazilikom Device Marije iz 10-og veka.Nisam smela da pisnem,produzili smo pravo,ali treba svratiti,freske su izuzetne.

Put je dobar,ali je onaj sa druge strane,od Areopolija,bolji.

Ispred mesta Nifi

flomox1.th.jpg

u dubokom zalivu je lepa,gotovo pusta plaza Alypa,sa malom tavernom.Plaza je sa sljunkom,voda cista,topla,nema vetra,steta sto nam je bila daleko od,,kuce,,

img1658i.th.jpg

Iza Nifija su jos dve,jedna potpuno kamena,i tako je i zovu,Beli kamen,i Laloudes sa kaficem koji ima bazen,mozete se brckati slobodno,mi nismo,vec smo na Alypi potrosili vreme predvidjeno za kupanje:tuga:

Kokala,sledece mesto u nizu,je poznato po svojoj beloj sljunkovitoj plazi

17430184.th.jpg

Dimaristika je jos jedno tipicno selo(mislim da je napusteno) sa kulama pored koga prolazite i ovde vec put pocinje da ide uz brdo i da vijuga.

Stizemo u Lagiu,na vrh brda...

22411717893f43b4b791o.th.jpg

22419614941a9fc87ee9o.th.jpg

Predeli Manija....

22419617383c37b61460b.th.jpg

Vati,prepoznatljivo obelezje Manija...

1385755903ba2226e005o.th.jpg

Zanimljivo da ove kule nisu sluzile samo da bi se odbranili od spoljnjih neprijatelja i osvajaca,vec i u medjusobnim carkama,od kojih su neke trajale i tridesetak i vise godina,toliko dugo da se potomci koji su i dalje bili u ratu nisu ni secali sta je pravi uzrok,ali su bili spremni da poginu braneci cast porodice.Izolacija u kojoj su se borili za opstanak je kao resenje nudila izuzetno jak patrijarhalni sistem,sa glavom porodice kao potpunim gospodarem u miru i vrhovnim vojskovodjom u ratu.Krvna osveta je bila pitanje ocuvanja cistog imena porodice,i retko su licni,pojedinacni interesi bili preci.Gotovo svaka kuca-kula ima i svoju kapelu,i sluzila je kao poslednje uporiste pred napadacem.

Pogled ka rtu Tenaro....

tipda.th.jpg

(nije moja fotografija,ali ne mogu da odolim,slikala sam i ja sa tog vidikovca,al nije ovako lepa!)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ispod Vatija se nalazi savrsena mala plaza,potpuno pusta,sa kristalnom vodom.Mora se malo sici sa glavnog puta i ne mozete se spustiti kolima na samu plazu,ali peske,od puta nema vise od 50 m.Malo je mucno za hodanje do vode zbog krupnog kamenja(patikice sve resavaju!),ali je zato kupanje i snorkling pravi uzitak.Verovatno je inace vetrovita,ali smo mi tog dana izgleda imali srece,a i bilo je jos rano prepodne,tako da je voda bila kao staklo.

Nastavljamo prema Porto Kagiju,ili Zalivu prepelica,naziv koji su mu dali Italijani,zbog velikog broja ovih ptica koje se tu gnezde.

Na ovom mestu je postojalo naselje jos u antickim vremenima i pominje ga i cuveni Pausanije.

Porto Kagio,poslednja luka Manija

portok.th.jpg

Mesto je malo,slikovito,sa nekoliko taverni na samoj plazi.Plaza deluje lepo,mesavina peska i sljunka,nismo se kupali,ali voda je cista.

portakagio03420x280.th.jpg

Sa suprotne strane,kada se vratite na put prema rtu,je drugi zaliv,Marmaris,sa tri dugacke pescane plaze,okruzen stenovitim liticama.Nismo silazili,mislim da u tom slucaju morate opet da skrenete sa glavnog puta,prema seocetu Marmaris,i da se onda negde odatle spustite,ali ne bih rekla da je to moguce izvesti kolima.

28050697.th.jpg

Poslednje mesto pre rta je Paliros.

Samo mesto Paliros je staro,malo,ali kao da je sve u izgradnji,ocigledno da ovo postaje nezaobilazna turisticka destinacija.

Najjuzniji deo Tenara je Kokinogia.Tu je i mala taverna,gde svi ostavljaju automobile,i odatle morate peske.Kada pogledate predeo koji se siri oko vas,tesko je zamisliti da je ta razbacana gomila temelja i zidica bila nekada znacajan anticki gradic Tenaro.

ste0222.th.jpg

Smesten u tri mala zaliva,bio je znacajna trgovacka tacka.Svoj prosperitet grad nije dugovao samo cudotvornom hramu,vec i strateski vaznoj lokaciji kako za ratne tako i za trgovacke ciljeve.Ovo je mesto gde su u 3 veku p.n.e.Grci iz Tarentuma,grckog grada na italijanskoj obali,dosli da kupe 5000 placenika da im pomognu u njihovoj borbi protiv narastajuceg rimskog uticaja.

Na jezicku stene koji proseca put u more se nalazi rusevina crkvice,za koju se veruje da je napravljena od kamenja koje je nekada cinilo Posejdonov hram,poznat u citavom antickom svetu kao svetiliste.Ovo je samo pretpostavka,jer na lokalitetu postoji jos nekoliko mesta koja bi mogla biti ostaci ovog hrama.

Ovo je i mesto gde je,prema legendi,bila kapija Hada,podzemnog sveta.Ispred je ostatak temelja neke gradjevine koja bi takodje mogla biti drevni Posejdonov hram,i tu su u 19 veku nadjene brojne bronzane figure posvecene ovom bogu.

13712386.th.jpg

Pausanije navodi da je ovde nekada postojao cudotvorni izvor sa malim jezerom,i ako pogledate u vodu,mogli ste videti luke i brodove.On sa zaljenjem konstatuje da u njegovo vreme izvor vise nema tu moc,jer je neka nepazljiva zena najutila bogove peruci prljav ves u svetoj vodi.

Dalje govoreci o znacaju ovog mesta kao svetilista pominje da je video figuru Ariona,muzicara,na delfinu,koja je doneta kao poklon hramu.Herodot pominje pricu o ovom decaku,koji je izlecio delfina koga su ranili ribari.Kasnije mu je delfin spasao zivot kada su ga pirati bacili u more,i on je doneo ovu figuru u hram,kao znak zahvalnosti delfinu,bicu mora,i Posejdonu,bogu mora.

Legende ovde sporo padaju u zaborav,te tako i danas u ovoj crkvici/hramu mozete videti male ponude/zrtve koje posetioci ostavljaju za srecu.

Odavde se puticem nastavlja prema svetioniku,i treba vam sigurno 30-ak minuta hoda.Staza je povremeno nezgodna,uska i kamenita,tako da se opremite patikama,da izbegnete nezgodu.Moram priznati da sam toliko bila impresionirana antickim Tenarom da mi na kraju sam svetionik nije pretstavljao neku atrakciju,posebno sto sam taj put peske presla po uzarenom stenju i podnevnom suncu,tako da sam tamo vec bila obnevidela,mada je pogled prema pucini zaista fantastican.U svetioniku postoji cuvar,i smenjuju se na 15 dana,koji upozorava previse znatizeljne turiste da ne preskacu ogradu da bi se slikali na jos juznijoj od najjuznije tacke kontinentalne Evrope,rtu Tenaro.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Skala je prvo vece mesto u okolini Gitija,i sem sto se u njoj nalaze Lidl i Carefour,ni po cemu drugom se ne izdvaja od tipicnih grckih gradica

img1520o.th.jpg

Da bas ne budem potpuno nepravedna prema Skali,u njoj se nalazi vizantijska crkva Preobrazenja,iz 12-og veka,i u obliznjem Agios Georgiosu crkva Svetog Djordja iz 11-og veka,ali mi nismo svracali.

Kao i gotovo sva mesta na Lakoniji,i ova oblast je imala svojih pet(ili vise) minuta slave,pa je tako ovde nastala civilizacija antickog Elosa.U blizini se nalazi istoimeni grad,a u Asteriju,i posebno u Akriju se nalaze arheoloski lokaliteti.Ako ste bas resili da nesto od ovoga obidjete,preporucujem Akri,gde je dobar deo nalazista u plitkoj vodi,a mozete se posle i okupati.

Deo od Skale prema Vlahiotisu nazivaju bastom Lakonije,zahvaljujuci reci Evrotas koja protice kroz dolinu i tu se uliva u more.A zahvaljujuci nasem GPS-u,koji od milja zovemo Nevena,Nena,mudrica-kada nas lepo vodi,i guska,kokoska,ma koga ja slusam,kozu jednu-kada nas voda po nekim puteljcima i vododerinama,imali smo priliku da,umesto da odlicnim putem ka Molaiu stignemo u Plitru koja nam je bila cilj,vrludamo kroz beskrajnu lakonijsku bastu i plantaze pomorandzi.

Ipak,ni to nekada nije lose....

img1628kz.th.jpg

img1629d.th.jpg

img1632qc.th.jpg

A videli smo da se moze putovati i ovako...

img1641su.th.jpg

Nekako uspevamo da se ispetljamo i stizemo do Molaia.Nad citavim gradom dominira ovaj ogromni beli krst.

img1644yb.th.jpg

15668074.th.jpg

Ne znam kom manastiru pripada,nismo ni jednom svratili u Molai,ali ga ne mozete prevideti.

Ponovo na obali...

img1630h.th.jpg

img1631cx.th.jpg

I onda...

Plitra

Plitra je jedno od najpoznatijih letovalista na Lakoniji,cuvena po svojoj pescanoj plazi.

img1633.th.jpg

img1634z.th.jpg

A evo i moje malenkosti(odnosno moje senke),u puderastom pesku,pre nego sto sam se pridruzila nekoj deci(kad su vec moja rodjena zbrisala na Rodos) da pravimo zamak...

img1639c.th.jpg

Plaza je divna,jedina zamerka je malo duzi plicak.

Plitra se nalazi na lokalitetu antickog grada Asoposa,koji je delimicno potonuo u more posle razornog zemljotresa 375 godine.Dosta je ocuvano,a mozete malo i da snorklujete unaokolo,pod vodom ima stubova,delova cisterni,temelja zgrada....

ancientasopos31dscn2917.th.jpg

ancientasopos09dscn1183.th.jpg

U daljini se vidi Arhangelos,koji ce,na zalost,morati da saceka do sledeceg leta.

img1640cm.th.jpg

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Manastir Vrontamas

Ovaj manastir vam verovatno nece biti usput,sem ako odlucite da obidjete Geraki(u kome ima sta da se vidi,ali mi nismo stigli ove godine u Geraki,kao ni u Mistru,jer za oba treba odvojiti po ceo dan),ali svakako probajte da nadjete vreme za Vrontamas i posetite ga.

Posvecen je Uspenju Bogorodice,sagradjen u 12 veku u pecinama u steni,i danas je potpuno napusten.Za njega je vezan tragican dogadjaj iz istorije ove oblasti,kada su stanovnici obliznjeg Vrontamasa,njih vise od 300,potrazili utociste u manastiru od turske vojske Ibrahim Pase.Kako je manastir bio dobro utvrdjen u steni i nepristupacan,progonioci su digli u vazduh kameni krov manastira i 15-og septembra 1825.selo Vrontamas je prestalo da postoji.

Iako manastir nikada vise nije nastanjen,na ovaj dan se svake godine u njemu drzi opelo za duse izginulih.

Freske su dosta dobro ocuvane u pojedinim delovima,i nastajale su u periodu od 12 do 17-og veka.

Udjite,zastanite,oslusnite,zauvek cete nositi utisak ovog mesta sa sobom.

sel42b.th.jpg

monasteryvrontamas.th.jpg

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Samo da se pohvalim,rezervisana Stoupa za juli.Idemo u istrazivanje druge strane Manija!Jedva cekam!:klap:

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Samo da se pohvalim,rezervisana Stoupa za juli.Idemo u istrazivanje druge strane Manija!Jedva cekam!:klap:

Extra! Kako stoje sa cenama ove godine na Peloponezu? Ja sam se odlučio ove godine za povratak na Tasos i za prvu polovinu jula traže uglavnom između 45-60 eura za apartman.Kako ste Vi prošli?

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@zazolina,

Tek sad sam pročitao ovaj tvoj izveštaj i mogu samo reći bravo i svaka čast. Fenomenalan ti je stil pisanja. Šteta za peh sa fotografijama. Pre čitanja ovog tvo teksta nisam ništa znao o ovom delu Peloponeza i hvala ti što si nas upoznala sa još jednim delom Grčke. Još jednom svaka čast. :klap:

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

@zazolina

Svaka čast! Očekujemo detaljan izveštaj iz Stoupe i okoline! U međuvremenu, gledamo svakodnevno plažu u Stoupi i obližnju Kalogriu na sajtu webcamgalore, i maštamo.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Slucajno bacim pogled, kad ono okuplja se staro drustvo na temi klap.gif ...

Zazo, super, ja jos nisam zapocela "Projekat Mani", okupirale me svakodnevne obaveze ....

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Hvala svima,malo smo se rasturili posle onih neprijatnosti,ali evo nas nazad,kako se leto priblizava!

Prosle godine smo se samo jedan dan provezli potezom od Areopolija do Kardamilija.

Citavim putem vozite kroz mesta koja kao da su zaustavljena u vremenu,u nekom paralelnom svetu u kome sve one neprijatne tekovine savremenog sveta ne postoje.Ponegde,kao u Agios Dimitriosu na pr.,morate da sacekate da veselo drustvance u lokalnoj taverni ustane i pomeri sto i stolice da biste mogli da prodjete kolima.Na tom putu smo doziveli prijatno iznenadjenje,posto smo naravno zahvaljujuci pametnom navodjenju Nevene zalutali,zastanemo,obaziruci se koga da pitamo za put,i ugledamo nekoliko mestana onako strateski rasporedjenih po stolicama uz obalu sa pivcetom i mezetlukom.Krajnje sumnjicavo im se obratimo na engleskom(jer sem srpskog i sporazumevanja prstima to je jedini jezik koji koliko toliko znamo) unapred sumnjajuci da iko tu sem grckog(i vec pomenutih prstiju)moze da nas razume i....Ustaje jedan grmalj,sav zarastao u bradu i obraca nam se na takvom engleskom da smo se pokrili usima!Ispostavi se da je on bio kapetan na prekookeanskim plovidbama citav svoj radni vek,da je u penziji,i da sada uziva preko leta u svom rodnom mestu.Da nam je objasnio kako da izadjemo na put ka Gitiju,i da smo ga savrseno razumeli,mislim da je jasno :)

Svako mesto na ulazu ima malu crkvicu,od kojih je svaka dragulj za sebe.Mnoge su bile u procesu renoviranja,ocekujem da cemo ove godine moci da uzivamo u njihovom obnovljenom sjaju.

Stupa je najatraktivnije mesto,zasluzeno.Gradska plaza se proteze citavom duzinom mesta,a mali rt je odvaja od jedne od najlepsih plaza na ovom potezu,Kalogria plaze.Smestaj se jako tesko nalazi u sezoni,tako da Stoupu ne bih preporucila za odlazak ,,na bum,,.Proslo leto smo tu upoznali brata i sestru koji su inace englezi,ali vec pet godina zive u Stoupi gde imaju i agenciju za nekretnine,i oni su nam pomogli da nadjemo smestaj za ovo leto.

U pitanju je apartman na dva sprata,gore je spavaca soba sa kupatilom,terasa i izlaz na krov sa lezaljkama i suncobranom i pogledom na more,za uzivanje,dole kuhinja,trpezarija i wc,i mala terasa na ulazu,isto sa stolom i stolicama,za klopu.Cena je 50 e po danu.

Sada cu malo da pregledam sta imam od fotografija sa ovog poteza(ovde smo bili pre nego sto mi se dogodila ona nesreca sa fotoaparatom:tuga:)pa cu da ih postavim!Pozdrav svima!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Zazolina, da taj smeštaj, kojim slučajem, nije kuća Alexandra (podsetio me opis). Ja već 2 godine merkam Stoupu (al eto, spreči se prvo Kefa, pa Krf) i imam neke kontakte otuda. Jedan od njih je i Alexandra.

Inače, u proučavanju Stoupe sam na više mesta pronašao podatak da je plaža Kalogria mesto gde su drugovali Nikos Kazantzakis i Georgis Zorbas (po kome je smišljen lik "Grk Zorba").

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Ne znam kako se zove kuca,vlasnik je u Engleskoj,skotlandjanin rekla bih po imenu i prezimenu.

Sto se tice Nikosa Kazantzakisa i njegove kultne knjige,iako je on rodjen na Kritu,i cini mi se da se radnja knjige/filma i desava na Kritu,prica o Giorgiosu Zorbi je potekla iz Stupe.Kazantzakis je kao mlad i potpuno nepoznat pisac dosao u okolinu Stupe,u Prastovo,da pokrene proizvodnju u rudniku lignita i organizuje prevoz do obale.Kao pomoc i kao predradnika je angazovao inzenjera iz severne Grcke,i tako je Zorba stigao u Stupu.

Pisac kaze da je Zorba bio osoba,,veca od zivota,,.U poslu inventivan,vredan i posvecen,u odmoru spontan i veliki ljubitelj dobe kapljice!

Zorba je ziveo u kucici na Kalogria plazi,ispred koje su uvek stajali sto,stolice i pice za putnike namernike.Sam Kazantzakis je cesto tu sedeo i pisao prve redove svoje knjige koja ce ga kasnije proslaviti.

O tome koliko je pisac bio impresioniran Zorbom mozda najbolje govori to sto je u knjizi,u odnosu na stvarne dogadjaje,sve promenjeno,sem imena i opisa glavnog junaka.On je ostao jedinstven,onakav kakav je bio.Covek koji je ujedno i jednostavan i komplikovan,i privrzen i ratoboran,i otvoren i lukav.Kao njegovu najvredniju osobinu istice mogucnost da se svemu svakoga dana divi i uziva u tome kao da to vidi prvi put.

A u jednoj autobiografskoj noveli,koju je napisao neposredno pred smrt,Kazantzakis pise:

Ako bih u zivotu trebao da izaberem svog duhovnog vodju,ili kako se to u hinduizmu zove gurua,ili duhovnog oca kako to kazu kaludjeri na Svetoj gori,ja bih uvek izabrao Zorbu.

Moze li neko pozeleti da bude veci od toga?

I jos jedan zanimljiv podatak-Zorba je umro u Srbiji,gde je bio angazovan u jednom rudniku magnezita.

Izmenjeno (zazolina)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Evo samo da se zapljunem, osvojili smo i mi Mani. Moram da pohvalim Zazolinu za divan putopis koji nam je bas bio koristan tokom puta :)

@zazolina

Svaka čast! Očekujemo detaljan izveštaj iz Stoupe i okoline! U međuvremenu, gledamo svakodnevno plažu u Stoupi i obližnju Kalogriu na sajtu webcamgalore, i maštamo.

Joj Trotter, kad bi video guzvu na Kalogriji ne znam da li bi toliko mastao. Imam sliku, oko jednog drveta u hladovini minimum nacickano 20 stolica pa pored frizideri i sva oprema kad Grci dodju porodicno ... Po meni je Stupa Paralija Peloponeza, nek mi oproste svi ali cudom nisam mogla da se nacudim sta trazi takvo mesto na Peloponezu ... ali o tom potom... napisacu utiske kad se malo sredim.

Izmenjeno (Putnica)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26504
    Ukupno tema
    887643
    Ukupno poruka