Raymond

Argolida

82 poruke u ovoj temi

Argolida je jedna od oblasti Peloponeza, locirana na severoistoku ovog velikog poluostrva. Od tromeđe sa Arkadijom i Korintijom, približno kod mesta Skortini, južni deo granice sa Arkadijom proteže se sve do primorskog mesta Kiveri. Severni deo grance sa Korintijom ide približno do mesta Galaneika. Južno od mesta Panagia pa sve do mesta Metohi je granica sa Saronikosom, delom koji uz ArgoSaronska ostrva administrativno ne pripada Argolidi. Argosaronska ostrva Spetses, Hydra, Poros i druga su prirodni produžetak Argolide i iako formalno nisu deo Argolide, zajedno sa njom čine jedinstvenu turističku ponudu.

Primorski deo Argolide čine, da spomenemo neka važnija mesta (ali ne sva): Kiveri (od granice sa Arkadijom), Nea Kios, Nafplio, Tolo, Vivari, Kandia, Iria, Kilada, Doroufi, Porto Heli, Kosta, Petrotalasa, Kineta, Ermioni, Thermissia, Plepi, Metohi (južna granica sa Saronikosom), Panagia (severna granica sa Saronikosom), Palia Epidavros, Nea Epidavros, Galaneika (granica sa Korintijom).

Argolida se deli na tri distrikta čiji su glavni gradovi: Argos (nalazi se u unutrašnjosti), Nafplio i Kranidi (takođe u unutrašnjosti, blizu mesta Porto Heli). Glavni grad Argolide je Nafplio.

Neki od najpoznatijih manastira i crkvi Argolide su manastiri: Agios Dimitrios Karakalas u Tirynthi (11 vek), Pamegiston Taxiarchon u Epidavrosu (15 vek), Agioi Anargyroi in Ermioni (11 vek), Agios Theodosios u Midea (10 vek) i crkva Zoodohos Pigi u mestu Kefalari.

Neke od najpoznatijih antičkih lokacija (ima ih mnogo više) u unutrašnosti Argolide su: Mikena, Epidaurus, Tirintha, Argos, Ellinikon, Lerna i Midea.

Argolida ima i puno prirodnih atrakcija kako u unutrašnjosti tako i u priobalju, među njima su i Frachti pećine i Didima krater.

Ovo je samo početna slika Argolide, koja će se otkrivati i uvećavati kako impresije svakog od njenih posetilaca budu zapisivane na ovim stranicama.

Izmenjeno (Raymond)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mi imamo plan da u polasku malo "bazamo" pa cemo kod Lamije skrenuti desno do Delfa, posle izaci negde na more, naci neko mesto i tu prespavati.

Na Peloponez bih zeleo da dodjem preko onog mosta kod Patre, pa cemo lagano obalom da svrljamo i preko Mikene da se spustimo do Nafplia da prspavamo, premda mi je logicnija prica (i jeftinija) da mozda odsednemo u mojoj "prvoj ljubavi" za ovo leto - u Tolu.

 

Mozda ti deluje malo haoticno (bez nekog plana) ali upravo nam je to ideja.

Idemo dva-tri dana okolo naokolo, a Porto heli nam nece pobeci.

 

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Nafpaktos je mesto gde bi ja prespavao, na toj ruti. Nalazi se neposredno pre mosta. Ili, ako te već bude mrzelo da posle Delfa voziš, onda Galaxidi, praktično čim izađeš na Korintski zaliv. Nafplio je pun pansiona, koji se nalaze malo u brdu, kada se prođu trgovačke ulice sa radnjama, koje se nastavljanju na glavne gradske trgove. Glavni parking je u luci, i ne plaća se. Od parkinga do pomenutog dela sa pansionima, imaš par minuta peške - Nafplio je mali, ali pravi biser...

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Da, mnogi mi to savetuju - Galaxidi koji mi je blizi i odmah bio skocio u moru ili Nafpaktos blizu mosta kome sam pronasao slike na netu i deluje malo veci gradic sa nekim lepim priobaljem.

U svako slucaju hvala!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Šta reći o Argolidi, jednoj od prefektura Peloponeza, koja je veoma interesantna i neobična, puna prirodnih lepota i čovekovih ruku dela, uključujući i antiku, i naravno sa jednim od najlepših gradova Mediterana te veličine, Nafplijom?

U jednom letovanju čovek ni približno ne može da obiđe sve što bi želeo, a i ako napravi plan, razni činioci mogu uticati na njegovu promenu na licu mesta, tako da od planova unapred ima mnogo odstupanja i u određenim situacijama nema mnogo vajdi, ali i pored toga, planiranje i dobra priprema znače, pogotovo za krajeve poput Argolide i još više Peloponeza, gde su rastojanja zaista velika.

U Argolidi biti bez auta znači vezati se za jedno mesto i plažu, ok, i to može biti lepo za nekoga ko je tako namenio odmor, ipak za one koji žele više lutanja i adrenalina, automobil je neophodan.

Obišli smo obalu od Milija koji se nalazi jugozapadno od Nafplija do Ermionija, s tim da nismo bili u mestima Irija i Salandi, i da se obala od Irije do Salandija može obići uglavnom čamcem a ne kopnenim vozilom. Oblast oko Porto Helija zahteva duže zadržavanje jer ima mnogo mesta u koja bi se moralo zalaziti, tako da se ne može sve videti, nešto lakše je obići potez od Petrotalase do Ermionija. U unutrašnjosti Argolide bili smo svuda gde su nas vodile glavne džade, plus bili smo na arheološkim lokalitetima Mikeni i Epidaurusu.

Plaže na kojima smo bili su: Psili Amos u Tolu, Karatona kod Nafplija, Lepitsa kod Kilade i Hinitsa kod Porto Helija. U Argolidi ima još puno divnih plaža ali klinci traže isključivo one sa peskom i gde nije mnogo duboko, a lepša polovina isključivo one sa suncobranom i ležaljkama, tako da se izbor dosta sužava. Plažu Psili Amos sam opisao na temi Tolo. Za Karatonu, plažu sa plavom zastavom koju apsolutno zaslužuje, mogu reći sve najbolje, to je jedna izuzetna plaža u svakom pogledu i opisaću je kada otvorim temu Nafplio, pošto se ta plaža smatra gradskom plažom Nafplija, iako je izvan grada. Lepitsa je plaža kod mesta Kilada, u široj okolini Porto Helija, plaža je peščana, u vodi je takođe sitan pesak, neobična mu je boja, zrnca su crna i žućkasta, pesak je odličan za pravljenje figura i deca su uživala, plaža nije mnogo velika (oko 300-400 m) ali ima širinu i deo plaže ima prirodan hlad drveća, na plaži postoji taverna sa jedne strane, a sa druge strane uzbrdo je hotel Lepitsa Sunset u kojem je odličan bar za one koji žele da se osveže ili ponesu piće na plažu. Suncobran i ležaljke se naplaćuju, ali ne znam iz kog razloga, nama nisu naplatili. Deo plaže bliže taverni je bez ležaljki, i tu dolaze oni koji nose svoje suncobrane i peškire, dakle tu je besplatno. Plaža je dugo plitka i voda je topla, kristalno čista, izuzetna za kupanje. Plaža nije spektakularna kao Karatona i dosta je manja od Psili Amos ali i pored toga veoma je prijatna i pogodna za sunčanje i kupanje.

I dok je plaža Lepitsa bila pun pogodak dotle je Hinitsa, plaža koja nosi plavu zastavu, predstavljala za nas razočarenje. Radi se zapravo o dve plaže, jedna koja je mala, peščana, uređena, sa suncobranima i ležaljkama, koja se nalazi kod skupog hotela AKS Hinitsa Bay (za koji nisam mogao da provalim šta ga čini tako skupim, barem spolja ne deluje) i druga koja je “divlja”, dakle bez ležaljki i suncobrana, koja je još manja i nalazi se pored dobre taverne takođe sa nazivom Hinitsa. Pošto me je plaža razočarala o njoj neću da trošim reči. Očigledno smo napravili grešku, umesto Hinitse mnogo bolje da smo otišli na Kostu (koja takođe ima plavu zastavu) ali neki sledeći put.

Kako smo želeli da obiđemo deo od Petrotalase do Ermionija za Kostu i Agios Emilijanos nismo imali vremena, međutim iznenadili smo se da ceo kraj od Petrotalase do Ermionija deluje nekako zapušteno. Jedina svetla tačka je hotel Lena Mare koji deluje lepo, a prolazili smo i pored hotela Galaxy i jos nekih hotela koji nisu ostavili neki utisak. Najlošiji utisak je bilo đubre koje je bilo i u kantama i van kanti što moram priznati je prvi put da smo videli u Grčkoj (moguće da je bio neki štrajk). Pa i sam Porto Heli deluje kao da turizam nije grana od koje stanovnici žive, na primer, u Tolu i Nafpliju, skoro svi sa kojima smo dolazili u kontakt su znali engleski, a u Porto Heliju sasvim druga priča.

Doduše kada smo dolazili u Porto Heli imali smo peh, ni sanjali nismo da je nestašica goriva, a nismo napunili benzin u Tolu i Nafpliju gde ga je tog dana bilo na pumpama. Tek jedan taksista više rukama (pošto ne zna skoro ni reč engleskog) mi je objasnio da je nestašica goriva. Lutali smo od pumpe do pumpe i tek negde u nekoj zabiti blizu Kranidija smo našli gorivo tako da smo tu izgubili vreme i ponovo se vratili u Porto Heli.

Mesto Porto Heli zaista poseduje potencijal, od njega bi moglo da se napravi prvoklasno turističko odredište (Ermioni već nema taj potencijal), što će i verovatno biti za koju godinu, ali sada u turističkom smislu, ne može se uporediti sa Tolom i Nafplijom, pa čak ni sa mestima pored Nafplija i Tola, jednostavno mora mnogo da se radi da bi se od tog potencijala izbrusilo mesto kakvo bi turisti poželeli, sada nije na nivou kakav treba.

Zaključak u odnosu na mesta koja smo obišli je da je u Argolidi najbolje letovati u Nafpliju ili Tolu, alternativa (i verovatno je jeftinije) su mesta zapadno od Nafplija uz Argolski zaliv: Nea Kios i Mili, i mesta istočno od Tola: Drepano, Vivari, Kandija i dr., ali svakako dobro je biti blizu Tola i Nafplija. Taj drugi deo Argolide na potezu Salandi, Kilada, Porto Heli, Petrotalasa, Ermioni ima prirodne lepote ali u turističkom smislu nije dovoljno uređen i skockan onako kako bi trebalo.

I da zahvalim Trotteru koji je ukazao na razdaljine, u principu mesta nisu blizu, na primer od Tola do Porto Helija ima 80 km. Probali smo razne pravce, međutim najbolje je ići glavnim putem, od raskrsnice u blizini mesta Aria, preko mesta Asklipio(Auvourio)-Ligurio (u blizini čuvenog Epidaurusa) i zatim nešto pre mesta Tracheia ne eksperimentisati već ići glavnim putem preko te Tracheie i taj put dalje zaobilazi Didimu i Kranidi. Dobra strana Porto Helija je što na tom putu ima Lidl i centar Kritikos, tako da mesto nije loše snabdeveno.

Iz Argolide se može ići na Korintiju i Arkadiju i preko njih na druge prefekture Peloponeza, ko ima vremena treba da se promuva Peloponezom koji ima neverovatno mnogo toga za ponuditi, a takođe i na ArgoSaronska ostrva koja su slatka i bajna a neka među njima su namenjena džet setu, skupa ali živopisna i posebna.

Sve u svemu Argolida je na nas ostavila povoljan utisak, obavezno treba posetiti Epidaurus i Mikenu koji su impresivni, postoje i drugi brojni lokaliteti za koje svakako treba duži odmor da bi se obišli, recimo za grad Argos nismo imali previše vremena da se zadržavamo, ali svakako najveći biser Argolide je grad Nafplio, hvala Codemakeru koji nam je približio ovaj predivan grad izuzetan u svakom pogledu, u kome smo skoro svakodnevno boravili, koji me je osvojio i koji ne samo što je dobar za letovanje, plivanje, šoping i provod već i za život. Stoga svakako Nafplio zaslužuje posebnu temu.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Šta reći o Argolidi, jednoj od prefektura Peloponeza, koja je veoma interesantna i neobična, puna prirodnih lepota i čovekovih ruku dela,

Sve u svemu Argolida je na nas ostavila povoljan utisak, obavezno treba posetiti Epidaurus i Mikenu koji su impresivni, postoje i drugi brojni lokaliteti za koje svakako treba duži odmor da bi se obišli, recimo za grad Argos nismo imali previše vremena da se zadržavamo

Evo par informacija što se tiče arheološkog lokaliteta Argos. Lokalitet se nalazi u samom gradu i prilično je mali tako da može brzo da se obiđe. Tu mogu da se vide ostaci termi, zatim odeon, kao i egipatski hram (sve iz rimskog perioda). Meni je najzanimljiviji bio grčki teatar, koji nije zidan nego je uklesan u steni. Preko lokaliteta prolazi ulica a, sa druge strane te ulice nalazi se agora, koja je prilično slabo sačuvana. Sve u svemu ima šta da se vidi, ali ništa spektakularno. U gradu se takođe nalazi i muzej Argosa. Na brdu Larisa iznad grada nalazi se srednjovekovna tvrđava (neki delovi tvrđave su iz starijih perioda). Do samog utvrđenja može da se stigne kolima. Tvrđava je relativno dobro sačuvana, ali prilično zapuštena. Inače sa nje je jako lep pogled na grad.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Mesto Kandija ima jednu izuzetnu atrakciju, velelepni hotel sa pet zvezdica koji je u obliku tvrdjave, hotel se i zove: Kandia's Castle Hotel. U Tolu ima hotela sa cetiri zvezdice ali ne takvog tipa, takodje ni u Nafpliju nisam primetio nista slicno (mada ima hotela sa 5 zvezdica). Hotel je na samoj plazi. U Tolu su nam rekli da i oni koji nisu gosti hotela tamo mogu rucati, da je restoran hotela odlican i da nije preskupo. Hotel zaista deluje bozanstveno, i to je jedna od stvari koju smo registrovali da smo propustili u oblasti, tako da smo ostavili za drugi put. Inace koga zanima Kandija je kolima od Tola oko 10 min.

Kandija uopste nije losa plaza, naprotiv, to je velika plaza, nema guzvi a celo odmaraliste Kandija brzo napreduje. Plaza Kandija je svakako najbolja alternativa u celom kraju od Milija do Irije (nisam bio na plazi Irija ali iz tvoje price i ono sto sam citao preko Interneta zakljucio sam da nije nista posebno) plazama Psili Ammos u Tolu i Karathona u Nafpliju.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

ПУТ

 

Одлучили смо се да пут у поласку поделимо у три дела тако да смо првог дана отишли до Прохора Пчињског (ноћење), а онда сутрадан да пређемо главну деоницу до Делфа.

 

Конаци манастира Прохор Пчињски су стварно и доживљај и право место "путника намерника" да се одмори спавајући у једном правом "дрвеном амбијету" под јорганима које ми у срему зовемо "дуња", а вала и окрепи у ресторану локалним специјалитетима.

Што се тиче путовања ту стварно не би нико требао да има проблема јер је све лепо објашњено на форуму, а свако скретање са ауто-путева је одлично обележено. Значи, ишли смо класичном рутом преко кланца Темби (или Темпи) према Ламији и одмах после Ламије постоји јасно обележено скретање према месту Бралос и Амфиса (мислим да не постоји ознака за Делфе). У Делфима смо преспавали и ујутро рано кренули пут Тола преко Арахова, Ливадие, Тхиве и Елафсине где смо се укључили на фантастичан ауто-пут Олимпија Одос и поред Коринта кренули пут Арголиде. Пред самом Елафсином смо налетели на затворени део пута (радови) и правим лавиринтом уличица (одлично обележено) излазимо одмах испод ауто-пута после којег је одмах семафор и скретање десно како би се изашло на ауто-пут. Код Коринта ауто-пут се дели на два правца и то према Триполију (наш правац) и Патри, а све је одлично обележено тако да би се и"Хомер снашао". Код места Немеа смо се искључили са ауто-пута где су нас јасно обележени знаци упутили на још два скретања, прво лево, а онда десно преко пруге одакле смо имали прелеп широк пут кроз мало брдовит крај све до изласка у "равницу" овог дела Арголиде где је била права милина возити због ширине и квалитета ове деонице.

 

Одлично обележен и широк пут води кроз непрегладне плантаже наранџи све до раскрснице где је јасно обележено скретање за Нафплио и Толо. Скретањем лево на овој раскрсници излази се на потпуно нов пут који има ту предност да се избегавају проласци кроз места Аргос и Тиринтија тако да се, на путу до Тола, проласком кроз пар кружних токова (раскрснице су одлично обележене) и места Лефкакиа и Асини врло лако долази на нашу дестинацију - Толо.

 

У повратку смо се враћали истом деоницом осим што смо код Елафсине наставили ауто-путем све до Атине, па после скретања на ауто-пут Е-75 према Ламији и даље, већ познатом трасом, до Прохора Пчињског где смо опет преспавали. Све одлично саграђено, све одлично обележено и апсолутно је врло лако се снаћи на раскрсницама.

 

Укупно смо пешли 3651 км, у поласку 1369 км и у повратку 1343 км!

 

Оно што је непријатност су путарине! У поласку смо у Грчкој платили 17,60 евра, а у повратку 27,20 евра (значи да се путем Ламиа, Бралос, Делфи, Елафсина ушпаранеких 20-так евра на путарини)!?! Па није ни мало! Уз оних већ уобичајених 2320 динара у Србији и 6 евра у Македонији долазимо до неке цифре када се човек запита: "Постоји ли алтернативни правац"? Да, али онда вероватно путовање постаје дан дуже што повлачи трошак за ноћење па му опет дође на исто!?!

 

Дакле, нисмо имали ништа од "Ђи-Пи-ЕС" и осталих мобилно-телефонских навигационих гаџета, већ само једну мапу Грчке коју је прошле године делио лист "Блиц" (током пута ниједном отворена) и два листа папира А4-формата са одштампаним мапама путева од Делфа до Елафсине и онима на Арголиди. Уз претходну лагану припрему коришћењем сајта "виамишелин" и "гуглмапс" апсолутно сасвим довољно за сваког возача.

 

Паузе нису биле честе, али их је било пар и у поласку и у повратку. У поласку смо направили паузу на једној "шеловој" пумпи са одлично опремљеним рестораном и кафетеријом, мислим да је негде око Катерини. У повратку смо ручали у Тембима што је био један мали леп излет нама већ познатог туристичког стајалишта, где смо пазарили једну лепу икону (опет!!!). Посетили смо и чувени (да случајно не прође и без тога) фри-шоп код Евзонија, али ове године можда по први пут нисмо купили ништа. Фри-шоп је добио "нови ентеријер" али и цене тако да боца метаксе сада кошта 11,03 евра што је скупље него у новосадским мега-маркетима. О парфемима и осталим дрангулијама да не причам,..., све далеко скупље од неке тржишне цене у Србији и од оних цена на европском западу.

 

Зашто пишем толко о путу? Па зато што је једноставније доћи на Пелопонез него на Халкидики!

 

Нема "ринг-роуда", нема скретања, нема лутања, нема великих нејасноћа,..., све и што скрећеш обележено је таблама "величине 10х10 метара" и ако се мало "спремиш" пре пута и држиш основног правила да "у Новом Саду нећеш наћи таблу за Ниш, већ за Београд" не можеш погрешити или залутати.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

ТОЛО

 

Зашто баш Толо?

 

Па сви који су већ били у овом делу Пелопонеза препоручују Толо јер је јефтинији од Нафплиа, а сам Нафплио је врло близу, 10-так минута лагане вожње. Од Тола можете лагано у било ком правцу колима да кренете и врло су близу најбоље плаже, Микена, Епидаурус,..., дакле удаљености су некако оптимално уједначене и све је некако близу.

 

Нешто слично је Ласи за Аргостоли и Кефалонију. Ко иде колима идеално за смештај јер је јефтиније и налазите су у неком централном делу одакле се лако долази добило које тачке у коју се упутите, а увече лако скокнете до већег места у шетњу, провод или шопинг.

 

Толо није посебно велик (више дугачак него широк) и карактерише га главна улица препуна таверни, продавница, кафића и осталих "туристичких објеката" карактеристичних за већину грчких места. Плажа се налази на почетку места, премда се можете купати целом дужином пешчаног приобаља, а на крају места је врло лепа марина и окретница за возила јер је Толо саобраћајно дефинисан као"ринг-роуд". Улазите једном улицом (главном), а излазите околном осим ако не пресечете неком од попречних улица што сви раде.

 

Бројни хотели су просто "начичкани" један уз други тако да шеталишта уз море нема, али се може увече степеницама сићи и уживати на бројним лежаљкама. Има више маркета, продавница пића, рент-а-кар и туристичких агенција, апотека, продавница производа "домаће реадиности",..., дакле све што сте виђали у другим местима грчког приобаља.

 

Цене су шаролике, тако да можете вечерати и за 18 евра (две порције гироса и два"Митос" пива), али можете проћи и као "боси по трњу", али то је за наук онима које "десна страна менија" - не интересује. Препорука је да потражите забачене таверне и прво ослушнете којим језиком причају гости. Ако је грчки седајте без двоумљења седајте јер је ту клопа загарантовано јефтинија и добра.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

СМЕШТАЈ

 

После већ познате рошомонијаде коју смо имали са агенцијом Кон-тики и хотелом Космос у Порто Хелију, срећа нам се ипак осмехнула тако да смо на интернету пронашли "Пансион Алкистес" и верујте ми - нисмо погрешили.

 

http://www.alkistis-...r/about_en.html

 

Објекат се налази у Минос улици на 20-так метара од центра места (то је прва улица десно после "десно-лево" шикане у центру места), а квалитет смештаја и услуга су стварно такви да смо се осећали готово као код куће. Породица Михаил је стварно учинила све да наш одмор протекне у једној опуштеној атмосфери, а цена од 30 евра са доручком (септембарски попуст) за ноћење (за двоје, а не по особи) је стварно више него повољна спрам оног што смо добили за те паре.

 

Авра Михаил је госпођица која једина течно говори енглески и од самог почетка преписке меиловима, па до нашег боравка учинила је све да нам омогући један прелеп боравак. Шта да кажем осим једне опаске да је Аврин брат свако поподне са два мотора чувао паркинг место за нас "да случајно не бисмо остали без њега" када се враћамо са плаже!?!

 

Пансион Алкистес има 10-так двокреветних соба са купатилом и заједничку кухињу што нам није био проблем јер нико други од гостију није себи спремао храну нити користио кухињу. Двориште ове виле је посебна прича јер је то права ботаничка башта са много зеленила и цвећа тако да је двориште по цео дан у дебелом хладу, а тек у касним поподневним сатима сунце некако успе да пробије овај зелени колорит. Собе су опремљене телевизорима, клима уређајима и фрижидерима (има и један велики заједнички у кухињи), а купатило је пространо и сасвим функционално.

 

Оно што смо приметили је чињеница да две собе у приземљу немају терасу што треба имати на уму ако се неко буде одлучио за ову вилу следећих година. Ми смо били смештени у приземљу (дата нам је могућност да бирамо између спрата и приземља), а соба број 7 је једина у приземљу која има терасу али какву и колку, е то је прича. Пошто не патимо за неком апсолутном приватношћу, а у недостатку погледана море (што у Толу папрено диже цену смештаја), одлучили смо се за амбијент "ботаничке баште", фонтане и - без степеница, а ако се неко одлучи за ову вилу на спрату има неких 6-7 соба са терасом и апсолутном приватношћу колко то може бити у оваквом типу смештаја. Предност наше собе је и близина кухиње, тако да смо доручак добијали на тацни (тераса собе), а и вечеру смо опет доносили на нашу терасу.

 

Чистоћа је посебна прича. Пешкири и постељина се мењају на свака 2-3 дана, собе се свакодневно детаљно чисте, а у дворишту и прилазу виле нећете наћи ниједан једини лист и поред много зеленила и цвећа!?!

 

Једном речју: Најтоплије препоручујем "Пансион Алкистес" за све оне који цене квалитет смештаја и услуге на бази једне опуштене атмосфере и прелепог амбијента!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

ПЛАЖЕ

 

О плажама је овде већ доста причано. Ми смо се одлучили да превише не "експериментишемо" и послушали смо савете осталих учесника форума, тако да смо се одлучили за већ проверена имена, а можда смо неко и додали на већ познати списак. Основна карактеристика плажа Арголиде, које смо обишли, је да смо најчешће нашли природан хлад и за ауто и за нас, што можда неком као информација буде користило. Обратите пажњу и на смер ветра (обично почне да пирућка између 13 и 14 часова) који заиста помаже у врелим данима. Ако дува са севера или са истока имаћете цео дан мирно мора, али ако дуне са југа или запада имаћете и мале таласе.

 

Оно што је велика мана Арголиде је температура мора која је, по речима мештана, била преко30 степени током нашег целог боравка. Нема чак ни оног осећаја да те макар мало"пресече или резне" ујутро већ је целог дана претопло, а вода под тушевима је пре за "свињокољ и глокну" јер сам се ја малтене ошурио покушавајући да се расхладим и тако је готово на свим плажама где постоје тушеви.

 

Толо има сасвим лепу пешчану плажу, која једноставно мора задовољити све љубитеље песка, чисте и бистре воде која се ипак мало замути под таласима у поподневним сатима. Куриозитет је да су лежаљке опремљене и лаворима како би могли да оперете ноге пре него ли легнете на исте!?! Претерано, али добро неко тај вид "комфора" можда и воли.

 

Одмах иза брдашца је плажица Кастраки, која нас је стално мамила на купање кад год смо пролазили поред ње што смо ми често и чинили силазећи "на по још једно купање" у повратку са неких других плажа. Амбијент мало подсећа на Агиофили са Лефкаде или можда спрам таверне на брдашцу на Пизо Крионери у Парги.

 

Следећа плажа када се крене на југ, тачније две плаже у једној дугачкој, је Амфиса и Плака, а до ове друге се долази скретањем десно у центру места Дрепано. Прво скретање за Амфису смо направили само једном јер је путељак тако узан да смо имали проблем да се мимоиђемо са мотором (срећа да на кола нисмо налетели) тако да не препоручујем овде излазак на плажу него из Дрепана и ту је много већи избор простора за паркинг, купање, али и за неко освежење или ручак у оближњим тавернама. Карактеристика овог дела код Дрепана да има много кампова који су стварно лепо уређени, а видео сам да имају и већи број врло лепих дрвених бунгалова за изнајмљивање (цена од 15 до 30 евра) па ко воли можда му овај инфо буде и од користи.

 

Плаку посебно препоручујем из посебног разлога специфичности ове плаже, тачније мора на њој. Улазак у море је посебан доживљај јер се неких 5-10 метара улази ходајући по песку али између правих стеновитих плоча између којих пливају јата малих рибица. Море је овде готово увек кристално бистро тако да је пливање и гњурање просто као у неком базену. Један дан сам чак жени дао лекцију: "како пронаћи хоботницу"!?! Узео сам један прутић и прво јој показао гомилицу шкољки (хоботницина вечера), а онда сам благо чачнуо хоботницу испод суседног камена на шта је она "отпловила" енергичним скупљањем пипака и нестала у бројним шупљинама каменитих плоча.

 

Следећа плажа по реду када се креће на југ је Вивари и носи име као и истоимено месташце. Плажица је мала тако да нас није привукла и нисмо се брчкали на њој, а делује и мало "јежовито" како је већ описала једна наша драгаучесница форума.

 

Иза Виварија пут води мало на брдашце и одмах када се попнете видећете таблу за плажу Кондили. Е ово је ваљда једина плажа која није ни мало урбанизована. Дугачка шљунковита плажа са кристално чистим морем и без икакве гужве пружа прави осећај зашто је Грчка посебна и зашто се они тако жестоко опиру напорима"великог капитала" да покрије оваква места хотелчинама шурнаест звездица.

 

Следећа плажа у низу према југу је Кандиа и до ње се може доћи скретањем на два места. Некако ми је оно друго лепше и доводи нас на лепши део Кандије где смо се сместили у дебелу хладовину боровине и уживали у њеним мирисима. Пре самих скретања пружа се прелеп поглед на једну малу црквицу, а поглед махинално побегне у том правцу кад год смо туда пролазили.

 

Мало даље је и једна нетипична хотелчина по имену "Замак Кандие" где је плажа сређена пицикато, а травнати прилаз је као голф-терен, али то је већ нешто што нас одбија од таквих места.

 

И последња плажа у овом делу Арголиде, када се иде на југ, је она код места Ириа. Једна бескрајно дугачка плажа са неких 8 (можда и више) јасно редним бројевима обележених излаза на њу. Ми смо мало "нишанили" прави излаз и наболи неки са природним хладом за ауто, али и за нас тако да смо се сместили испод неког огромног бора и уживали у благим мирисима бројне боровине на овом делу плаже.

 

Да би се ишло даље на југ од Ирие води један врло незгодан пут тако да неких 10-так км успона треба бити заиста пажљив у вожњи јер је испуњен "лакат кривинама и серпентинама". Ми смо "ризиковали" и после мало напора стигли на плажу испред једног руинираног и напуштеног хотела према којем стоји једна табла са натписом "Салади клуб". Плажа је стварно лепа, јесте каменита и шљунковита али је купање у води, чија се боја прелива од светло зелене ка тамно плавој, стварно прелеп доживљај. Негативно искуство је што нас је негде око 16 часова са ње отерао прави летњи пљусак, тако да смо додатну"жеђ" за купањем угасили на нашем Кастракију где је опет засијало сунце када смо се вратили.

 

Сам Нафплио има једну прелепу дугачку плажу (Каратона) и једну плажицу, тачније малу градску плажу подно зидина тврђаве Паламиди. Каратона се налази "са оне стране тврђаве", а најлакше се долази до ње ако се пут пресече код маркета Лидл, дакле скрене се са главне прилазне улице лево, па одмах иза Лидла се скрене десно и тај пут излази на раскрсницу пута за Каратону где се скреће лево. Чисто ово описујем да помогнем неком да не иде у центар и пати се са једном више него незгодном раскрсницом која нема семафор и где је општи кркљанац од саобраћаја, а овим путем можете доћи и до Паламиди да не планинарите уз милион степеница.

 

Када смо обилазили Епидаурус искористили смо да се мало спустимо и до источне обале Арголиде која је мало дивља и тешко је пронаћи плажу која "одузима дах". Купали смо се поред истоименог места и једино вредно помена (поред мора које је пословично топло, чисто и бистро) је природа која окружује плажу. Околна брда, пут према Метанију и поља наранџи стварно представљају лепу слику овог, помало дивљег краја.

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

...

 

Кренули смо и на запад око залива, где је смештен Нафплио, и тај део залива толико смрди на баруштину да нас је стварно чудило што се људи ту купају, а има и неки"сурфинг клуб" са гомилом сурфера у поподневним сатима. Према нашој дестинацији (Астрос) прошли смо пар места и привукла нам је пажњу мало унифицирана конструкција црквица у местима кроз која смо пролазили што смо врло често сретали у местима Арголиде.

 

Предео је прелеп без обзира на кривудав пут, а дуж пута су бројне мале плажице чија је лепота стварно неописива. Проблем је што су гро њих изгледа приватне па су ограђене оградом и капијама, али бројни посетиоци су одавно прокрчили "козије стазице" којима се лако долази до њих!?!

 

Паралија Астрос мало подсећа на Паргу јер местом доминира брдашце на чијем је врху мала тврђавица и црквица, а на самом "рогљу" полуострвцета према мору је нешто што нас је неодољиво подсећало на позориште у Епидаурусу. Плажа Паралије Астрос је песковито-шљунковита али доминира кристално бистро море што је нама апсолутно било довољно да овај излет прогласимо више него успелим.

 

Уповратку смо се попели једносмерним путем (силази се са друге стране места) до горе и мало уживели у погледу и миру јер од туриста није било никог. Мирис боровине је посебна прича, неописива.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Нафплио

 

Шта рећи кад се остаје без текста?

 

Феноменалан! Фантастичан! Незабораван! Чудесан...

 

Град који, по нашем мишљењу, дефинитивно карактеришу балкони и бугенвилије!

 

Некако смо стекли утисак да је град изворно био без тих силних балкона и да је неко некад одлучио да ипак дода и тај украс на своју кућу па су сви брже-боље додавали исте на своје не би ли остали "ин и у тренду"!?!

 

А онда су сви као по договору топлину дома свог масовно оплеменили и бугенвилијама тако да су узане уличице и прелепи балкончићи добили и - душу. Топлина таквог амбијента посебно погодује бројним таверницама које су своје столове "бацили под ноге" бројних туриста, а љубазно особље нуди столице и маше менијима дискретно и ненападно.

 

Нафплио се сместио у заветрину залива Арголикос и опасао се брдима са југа као да је хтео да се заштитити од ветра, а можда и погледа са мора. Изнад Нафплиа будно"стражари" тврђава Паламиди чије зидине подсећају на тешка времена опстанка услед пљачкашких похода са мора. Читав овај део залива Арголикос је равничарски и углавном је прекривен непрегледним пољима наранџи премда су и остале пољопривредне културе заступљене, а поглед са Паламиди читаву долину и град Нафплио представља "као на длану".

 

....

 

Поред три главне паралелне улице центра града нама су се посебно свиделе и 3-4 такође паралелне улице према марини и прелепом шеталишту оивиченом палмама и бројним тавернама које у вечерњим сатима, онако оскудно осветљене, представљају право место за романтични почетак приче "пиће пре и цигарета после". Шта ћеш, и матори сремски паор није одолео афродизијаку Нафплиових вечерњих лепота...

 

Поглед некако увек заврши према острвцу Боуртзи где доминира грађевина за коју никад нисмо били начисто да ли је тврђавица или верског карактера, али је прелепо осветљена и ноћу делује као да плута у мору и да није острвце.

Све у свему Нафплио је један од најлепших Грчких градића у којем смо били. Трудили смо се да готово свако вече скокнемо до њега и прошетамо (10-так км од Тола) и верујте да нам уопште није досадио, чак напротив. Ево ја бих се одмах сад вратио тамо, макар на 5 минута, да прошетам прелепим уличицама и шеталиштем уз море не би ли макар само још једном помазио погледом вековну лепоту овог готово митолошки прелепог града.

 

Иначе овде смо доживели једно вече и такав пљусак какав се доживи само једном или два пута у животу. Мислим 5. септембра увече је тако лило да је цео Нафплио -пропливао. Бујице су за врло кратко време потопиле све улице тако да је излазак из града био права "ноћна мора", а у једном моменту вода се попела и до пола врата аутомобила што је код моје жене изазвало не малу панику, а мени дало прилику да се уверим у добро дихтовање кола. Сутрадан су сви грчки медији (телевизијски) о овом невремену масовно извештавали и приказивали снимке улица и кућа у које је продрла вода. Ја се некако обрадовао да ће у овој несрећи бити мало и среће и да ће сутрадан море бити макар мало свежије и нормалније за купање, али ништа од тога. И сутрадан је температура мора била као да су у њега ставили грејаче, преко 30 степени!?! Чак се море није ни замутило спрам количине воде која је бујицама отицала у њега!?!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

ДЕЛФИ

 

Делфе смо обишли у доласку и нисмо погрешили јер се они не могу претрчати за пола сата. Мислим да би у повратку сигурно морали ту преспавати јер сам ја био толико уморан после трчања за женом и њеним бројним предавањима о историји Грчке да би вожња даље била прави подвиг.

 

Долазак у Делфе (рано поподне) је испраћен температуром од 37 степени, а Делфи нису у долини, што није баш најповољније за обилазак комплетног комплекса. Цена уласка на археолошки део је 6 евра (исто и за музеј), а ако желите као ми да обиђете и музеј и археолошки део платићете 9 евра.

 

Мислим да о Делфима не треба много причати, али ћу напоменути да се између"горњег" и доњег" дела налази извор питке воде што на онаквим температурама може много да значи. Такође на самом улазу у археолошки део (иза киоска где се купују улазнице) налази се аутомат за хладну воду чије је коришћење бесплатно. Неком ће ове информације деловати тривијално, али сам ја дубоко убеђен да ће ме се многи читаоци сетити када буду обилазили Делфе у поподневним сатима летњих дана и када температура буде преко 35 у хладу!!!

 

Посебно нам се допало место, које је тако лепо архитектонски уређено са бројним уличицама које спајају две главне једносмерне улице. Бројне продавнице сувењира, хотели и таверне јасно указују "од чега живе" грађани, а неколико прелепих видиковаца омогући ће Вам поглед на море и залив где се налазе места Итеа и Галаксиди (ваљда сам добро закључио).

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Епидаурус

 

Дефинитивн омој избор топ излета на Арголиди.

 

Шта рећи, а да већ није речено? Улазница од 6 евра покрива комплетан обилазак и музеј, а ако сте "студирали економију у Јерусалему" (као ја) само се прикључите некој од бројних група туриста, које уводе водичи, уз обавезно лапрдање глупости некој најстаријој фосилчини на шта ће Вам она (потпуно изгубљена) уз осмех разрогачених очију са одобравњем прихватити "новог члана групе". И уђете бесплатно!

 

Радили смо мале тестове акустичности позоришног амфитеатра и могу рећи да се мало претурује када се тврди да се говорник, који стоји на камену центра подијума и нормално говори, чује у свим деловима амфитеатра. У неким деловима да, а у неким деловима не и то у зависности од правца и висине на којој се налазите! Најбоље је у "ложи", што је неки средишњи део са каменим седиштима исклесаних изједна са наслонима.

 

Седели смо у некој хладовини на врху амфитеатра преко сат времена и уживали у осећању да нас са "оним" временом дели само неких 3,5 хиљаде година. Имао сам осећај да нас осим технолошке разлике не дели више - апсолутно ништа!

 

Остатак Епидауруса пружа неке информације о времену у ком је настао, а посебно је невероватно да су људи тог доба познавали технике лечења или масаже, благодети купања и уживања у овоземаљским благодетима.

 

Музеј је мали, али се ипак могу видети и неки оригинални експонати јер је гро"завршило у Лондону" и Националном музеју у Атини. Све у свему уживање је загарантовано!

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Napravi nalog ili se prijavi sa postojećim kako bi komentarisao/la

Potrebno je da budeš član naše zajednice kako bi ostavio/la komentar


  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26305
    Ukupno tema
    877202
    Ukupno poruka