Sirkepa

Kenija, Uganda, Ruanda, Burundi, Tanzanija i Zanzibar

63 poruke u ovoj temi

Drugari... evo ja za par sati krecem...

... kuckamo se za 40-tak dana !!!

Srecan ti put Sirkepa.

Ocekujemo vas sa iscrpnim izvestajem.

Ja jos 13 dana pa palim masinu i via Madrid.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Sretan put svima,i onima koji su vec krenuli,i onima koji to planiraju da ucine,a mi cekamo neke nove opise i fotke:D

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pozdrav svima, evo samo sa par reci sa terena... Od Najrobija sam otisao pravac Naivasha i tu video NP Hells gate i onda Naivasha lake, odavde sam produzio za Masai Mara NP i nakon toga sinoc stigao u Nakuru, danas sam obisao NP Nakuru i veceras stigao u Kisumi na severu Kenije odakle bi sutra trebao da se dovucem do Kampale u Ugandi... pa dalje po planu... za sad je sve ok osim sto su sve cene iz LP otisle minimalno za 30% na gore... toliko od mene ovako u hodu pa...ima dana :)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Da ispratimo Sirkepu na mapi.....

kenya_naivasha_lake_map.gif

Nadam se da si video prelepe Flamingose u NP Nakura :

flamingos_03.jpg

Izmenjeno (ljerka)
1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Sirkepa prijatelju, kako ide? :)

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pozdrav svim sa obale Tanganjika Jezera iz Burundija... za sada sve ide po planu... hvala i Ljerki za mali graficki prikaz :) Keniju smo celu odradili sa svim bitnim NP, sledila je Uganda pa Ruanda i evo nas sada u Burundiju... slede Zanzibar i Tanzanija i na kraju jos deo kenije uz Okean... iscrpan izvestaj i MFT slede po povratku za 20-tak dana... jos jednom se zahvaljujem svima na podrsci!!!!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Cejlon i Anahita su trenutno u Etiopiji vec par dana, a mislim i da ce putevi da vam se ukrste u Keniji :D 

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Zdravo drugari...

Evo da se javnem samo da sam jos medju zivima... Obzirom na stanje u Burundiju morali smo da bukvalno bezimo prvim avionom koji smo nasli... lagao bih ako bi rekao da je bilo zabavno ali sada mi je to iskustvo izuzetno drago bas zbog nesvakidasnjih okolnosti, a i treba reci da je Burundi, ako se zanemari siromastvo nadasve lepa zemlja sa divnim ljudima... Elem, ovo je malo dovelo do promene plana pa smo sleteli u Mombasu i nakon predaha od dva dana nastavili kopnom do Tanzanije, tj Dar es Salama... ovaj nas grad i nije bas fascinirao pa smo se ubrzano prebacili na rajski Zanzibar... na svakom koraku je lepota i priroda koja ostavlja bez daha... u medjuvremenu sam nesto iskombinovao pa cu dobiti jos 10 dana extra vremena tako da ce to biti daleko duza avantura nego sto je prvobitno planirana... Kada se nauzivamo na Zanzibaru sledeca tacka je Moshi odakle cemo obici Kilimanjaro i kada to overimo ostaje nam samo jos Arusha odakle planiramo obilazak Ngorogoro vulkana i jednog dela Serengeti NP... ne postoji realna potreba za obilaskom celog Serengetija jer smo u Masai Mari i drugim NP koje smo posetili vec videli sve zivotinje... hm, u stvari fali nam leopard :) Eto tako... Iz Arushe se vracamo u Keniju i ja se nadam da cemo ispeti da se vidimo sa Cejlonom u Nairobiju... nakon toga ostaje nam jos par dana da obidjemo okolinu Nairobija, mozda malo shoping i ako nam Egypt Air izadje u susret mozda dobijemo i dva dana u Istambulu koji ja nikako da vidim kako treba pa... Oho... raspisah se :) Pozdrav svima pa se javnem jos u prolazu a iscrpan izvestaj kao sto sam i obecao po povratku!!!

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Pa gde si SirkepaLaie_22.gif

mislim da te niko vise ne ceka da se vratis kao miLaie_23.gif

Drago mi je da se "ludo" provodite MG_170.gif , a ja sam u postu br.4 napisao o stanju o Burundiju, ali je Cejlon rekao da je okfool.gif... ali dobro vazno je da ste se "izvukli"mocking.gif

sto se njega tice trenutno je u Adis Abebi i sprema se uskoro da krene put Kenijecool.gif

Pamti dobro cene, imena hostela, prevoze...  pa da se mi vidimo cim se vratisi_am_so_happy.gif imamo dosta planova u opticaju, ali zavisi mnogo od informacija koje mi budes doneo  :D pa ubrzano odlucujemo i kupujemo karte za juni.

Izmenjeno (ljubce)
0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Zdravo drugari...

Evo da se javnem samo da sam jos medju zivima...

Bravo, i neka te sreca prati i dalje.

0

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Zdravo drugari...

 ovaj nas grad i nije bas fascinirao pa smo se ubrzano prebacili na rajski Zanzibar... na svakom koraku je lepota i priroda koja ostavlja bez daha... 

Cao i tebi...svidja mi se to iskakanje iz marsrute.... :D :-P...ako se nekom jave Cejlon i Anahita neka nam prenese....

evo tog vaseg uzivanja da malo postavimo i priblizimo, a ti ces nam doneti PRAVE slike :D

Zi-map.png

070801-zimbabwe-animals_big.jpg

2027.jpg

Zimbabwe_Victoria_Falls.jpg

vooiuw.jpg

1

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Istočna Afrika

Sada kada je prošlo izvesno vreme od kako sam se vratio sa putovanja po Istočnoj Africi mislim da je vreme da neka svoja zapažanja, iskustva i doživljaje podelim sa vama. Kao i uvek po povratku sa svojih puovanja želim da se zahvalim svima koji su mi na bilo koji način pomogli u realizaciji ili pripremi, pa čak i onom delu forumaš koji mi je dao onu moralnu podršku koja je ovoga puta bila više nego potrebna jer se za razliku od svih prethodnih, ovo putovanje razlikovalo po mnogo čemu. U nekom narednom periodu će biti gotov i pravi putopis koji ću ja vrlo rado podeliti sa vama a sada ovde želim da pokušam da ostavim što više korisnih informacija za sve one koji će se u neko dogledno vreme naći u ovom delu sveta. Ja sam u startu imao mali propust oko organizacije ovog puta jer sam prethodno pripremao Indiju, pa Indoneziju, pa Zapadnu Afriku i tek na kraju Istocnu Afriku tako da sam se prilicno iscrpio i jednostavno nisam imao dovoljno energije za detaljan plan što je kasnije rezultiralo izvesnim iznenađenjima na terenu ali je sve to sastavni deo ovakvih pohoda pa onda to tako i treba posmatrati, ipak, ja bih voleo da nekoga postedim bar dela ovakvih iznenadjenja  Prvi savet bi se odnosio na izvore informacija, većina nas koristi LP kao relevantne informatore, kada je Afrika u pitanju morate znati da se situacija na terenu menja iz dana u dan tako da čak i ako imate najsvežije izdanje LP sve informacije primite sa izvesnom dozom rezerve, naročito oko bezbedonosnih situacija i raznih cena svega i svačega... Ja sam do Nairobija stigao iz Bg preko Beča i Caira sa Egypt Air za nesto preko 650e ali se definitivno može stići daleko povoljnije pod uslovom da se malo pomuči sa alternativnim prevozom do Istambula, u tom slucaju bi se cena karte koju sam ja platio mogla i prepoloviti... Ja cu pokušati da dam najkorisnije informacije za sve zemlje ponaosob koje smo obišli upravo redom kojim smo se kretali... Dakle: Kenya, Uganda, Rwanda, Burundi, Tanzania, Zanzibar i ponovo Kenya... Još jedan detalj morate imati na umu, a to je da sam ja bio u vreme niske turističke sezone tako da će se neke cene drastično razlikovati npr. u vreme velikih migracija životinja kada je ujedno i najveća poseta naročito u Kenyi i Tanzaniji. Bez obzira koliko neko misli da se dobro pripremio za ovaj deo sveta mora biti spreman na niz šokova koji su jednostavno neminovni dok se ne sagleda i prihvati razlika u načinu života, kulture, ishrane... Ovde ne računam onaj deo koji će se po Africi prošetati u aranžmanu neke turističke agencije jer sam video i to kako izgleda i to ne želim da komentarišem jer to nema veze sa Afrikom a ni moje izlaganje nije namenjeno tom tipu „pustolova“ pa možemo nastaviti dalje u ritmu kojim sam krenuo... Najvažnija stvar na ovakvom putovanju je ostati zdrav, da bi ostali zdravi ključno je da se što pre prilagodite njihovom načinu života... dakle uvek biti sit, naspavan i sa nekom vitaminskom podlogom... Osloboditi se predrasuda oko ishrane... Afrika nije mesto gde se jede da bi se uživalo već da bi se preživelo... Ovo ne znači da nećete naići na po neko interesantno jelo ali u načelu ne treba na to preterano računati... Ostati čist je gotovo nemoguće pa ovo treba imati u vidu kada se pravi izbor stvari za poneti, neka to budu krpe kojih ćete se lako odreći... Kada je smeštaj u pitanju u većini slučajeva kategorizacija sa kojom sam se do sada sretao nema veze sa afričkim standardima... dakle, niskobudžetni smeštaj u Evropi ili JI Aziji je daleko iznad srednjeg afričkog! Ali to ne važi i za cene, naime, često mi se dešavalo da sobu koja je najveći krš platim i po 30$ za noć... ali ovde postoji još jedan momenat a to je da belac nikada ne dobija cenu koja je predvidjena i za lokalno stanovništvo... meni je to jako smetalo i često sam ulazio u najstrašnije svađe ali je bolje ovo prihvatiti odmah kao nešto sa čime se mora računati. Još nekoliko stvarčica koje generalno važe za ceo region : Putevi su katastrofalni i sve predstave o kilometrima koje imate zaboravite jer se može desiti da se 200km vozite i po 10 sati. Prevoz je takodje u najmanju ruku nepredvidiv. Uglavnom su svi vidovi prevoza jeftini (osim avio) ali se nikada ne zna ni kada će se krenuti ni kada će se stići i vrlo je moguće da se u vozilu koje je predviđeno za 10 osoba vozi i po 30... Zbog svega ovoga trudite se da nemate previše stvari sa sobom i obavezno ranac a nikako neki koferi i sl... Ne bi bilo loše da pri sebi imate po neku konzervu hrane za neke vanredne situacije i obavezno izvesne količine Autana ili nekog drugog sredstva protiv ujeda komaraca jer upravo oni znaju biti najveća nevolja za vreme boravka na ovim prostorima. Ja sam zakleti protivnik da se piju bilo kakvi antimalarici tako da smatram da je Autan sasvim korektna zaštita! U svim ovim zemljama je zajedničko da imaju sjajnu kafu i čaj a ni ljubitelji piva neće biti uskraćeni za uživanje jer gotovo sve zemlje imaju svoje brendove ovog pića koje ni malo ne zaostaje za svetski poznatim markama. Što se tiče bezbednosti jedino je Nairobi vrlo, vrlo nebezbedan a sve ostalo je podnošljivo ali to ne znači da ima prostora za opuštanje. Što se tiče valute preporučujem osključivo USD jer se često za Euro dobija jako loš kurs ili ga je po negde čak i nemoguče promeniti. Što se tiče kreditnih i drugih platnih kartica skoro sve rade u gradovima osim u Burundiju... tamo ne radi ništa... tamo je i struja luksuz  Još bih preporučio onima koji nameravaju da rentiraju bilo kakvo vozilo da kod kuće urade medjunarodnu vozačku dozvolu. Što se tiče komunikacija ako se isključi Burundi za sve ostale zemlje u regionu se može reći da su odlično pokrivene GSM mrežom. U gradskim sredinama nije problem naći internet caffe ali je sve jako sporo pa je neki ozbiljniji transfer, skype razgovor ili video poziv skoro nezamisliv. Ne bih voleo da ovo moje pisanje dobije neki taman ton jer se radi o prostorima nesvakidašnje lepote ali je jednostavno potrebno da se čovek u svakom smislu pripremi na jedan malo drugačiji oblik putovanja i svega onoga što ovakve avanture nose sa sobom. Ovo bi se moglo smatrati nekim opštim stvarima a u daljim tekstovima ču se osvrnuti na svaku zemlju posebno!

4

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Kenya 1.deo

Ukoliko želite da sagledate ovaj deo sveta i da vidite najkarakterističnije stvari za ceo region, a nemate dovoljno vremena onda je Kenya najbolji izbor iz vise razloga ali najbolje da krenemo redom... Moj prvi susret sa ovom zemljom je na aerodromu Jomo Kenyatta u Nairobiu. Ovo je ujedno grad koji važi za najnebezbedniji u Africi pa iz tog razloga nije najsrecniji izbor za neko duze zadrzavanje, a i nema baš šta da se vidi u njemu ali ako ste već prinudjeni da se tu zadržavate potrudite se da ostanete u užem centru grada. Kenyska valuta je šiling i za 1 euro se dobije 100 KSH. Službeni jezik je Engleski i lokalni Svahili koji se još govori i u susednoj Tanzaniji ali je engleski u masovnoj upotrebi. Viza za ulazak u Kenyu se dobija na samom aerodromu po ceni od 25$ a iako piše da je single sa ovom vizom možete da ulazite i izlazite više puta u toku 30 dana. U Najrobiju nema previše prostora za eksperimente tako da se svuda van strogog centra grada preporučuje kretanje taksijem a po noći je ovo gotovo obavezno čak i za najkraća rastojanja. Aerodrom je udaljen nekih 90 minuta vožnje kroz haotičan saobraćaj i taksista će vam tražiti 1500 ksh ali će voziti i za 1000 ksh. Kada je cenjkanje u pitanju tu nesmete imati milosti jer ni oni nemaju milosti kada izgovaraju cene, neretko se radi o ciframa koje nemaju veze sa mozgom i ovo važi za sve zemlje u regionu. Za smeštaj u Nirobiju bih preporučio hotel TERMINAL koji se nalazi u samom centru i u kome je dvokrevetna soba 2000 ksh. Hotel je star ali je bezbedan, čist, sobe su prostrane, sa toplom vodom i odnos cena kvalitet je vise nego korektan... za slučaj da se u ovom hotelu ne nadje slobodnih soba, odmah pored je još jedan hotel kome sam zaboravio ime ali mislim da je u istom rangu kao i ovaj koji sam pomenuo. Tačno naspram hotela je veliki tržni centar koji radi 24h i ovakvih objekata se nećete nagledati u Africi. Kada je Nairobi u pitanju dodao bih još samo jednu sitnicu a tiče se raznih suvernira, poklona, marama, maici, nakita, itd... Sve ovo se nalazi na svakom koraku jer je turizam u ovoj zemlji treća privredna grana ali su sve te stvari namenjene turistima toliko naduvane sa cenama da kupovina gubi svaki smisao za normalnog čoveka. Ipak, ja sam na kraju, posle obilaska cele Istočne Afrike ponovo došao u Nairobi i našao mesto gde se sve ove stvari mogu kupiti jeftinije nego bilo gde, dakle HOTEL HILTON, lokal koji je u sastavu ovog hotela i u koji se ulazi sa ulice... Sve je jeftinije i do 10 puta nego na raznim pijacama ili masai marketima... čak i oko ovog hotela je puno prodavnica sličnog sadržaja ali samo u pomenutom lokalu su cene takve kakve sam rekao! Moja prva odrednica je bio gradić Naivasha koji se nalazi oko 100 km od glavnog grada. Dovde sam stigao „matatu“ kombijem za prevoz putnika... ima ih dve varijante „matatu“ i „shutle“ razlikuju se po broju sedišta ali u osnovi nema razlike jer na kraju tu uvek udje mnogo više osoba nego što normalan mozak može da sagleda. Vožnja je trajala nekih 2 sata za cenu od 250ksh. Ja sam napravio grešku pa sam iz ovog malog prašnjavog gradića otišao na obalu jezera Naivasha i ta dodatna vožnja me je koštala još 60ksh ali je jeftinija opcija da se ostane u gradu zbog smeštaja i da se onda iz grada naprave obilasci Naivasha lake i NP Hells gate. Naivasha lake je jedno od retkih slatkovodnih jezera u ovom delu Afrike, u njemu žive 3 vrste riba a obale su obrasle papirusom. Jezero nastanjuje puno vrsta ptica a tu su i velike porodice nilskih konja. Naivasha lake se može brzo obići čamcem koji se može iznajmiti za 10-tak $ na sat vremena što je sasvim dovoljno da se vidi sve što je vredno pažnje. Što se tiče NP Hells gate on je na suprotnoj strani od jezera i do njega smo došli taksijem, prvi deo je praktično i jedino moguće videti iz auta ili nekim drugim prevozom, a kroz drugi deo se može hodati. Na ulazu u park se nailazi na Fischerov toranj, 25 m visoka vulkanska stena koja je dobila ime po nemačkom istraživaču Gustavu Fischeru koji je došao ovde 1882. godine. Tu negde su lokalni Masai pobili celu njegovu grupu. Hell’s gate je zapravo klanac, sa strane su bazaltne stene a unutra travnata savana sa niskim rastinjem i obiljem životinja. Ulaznica za ovaj NP je 25$ po osobi + 600ksh za vozilo. Nije loše za videti pod uslovom da vam se nađe na putu ali ako se obilaze veći parkovi kao što su Nakuru ili Masai Mara – Hells gate se ne može ni približno porediti sa njima. Oblast oko Naivashe je još poznata po tome što se ovde proizvodi najveća količina cveća na planeti, ujedno je proizvodnja cveća glavna privredna grana i najvažniji izvozni artikl ove zemlje.

3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Kenya 2. deo

Kada se pomene Kenya većini će prva asocijacija biti SAFARI i nekako se podrazumeva da obilazak ove zemlje ima i neizostavnu posetu nekom od svetski poznatih nacionalnih parkova. Treba se imati u vidu da se Safari turizam u Keniji smatra jednim profitabilnim biznisom koji državi donosi vrlo bitne prihode pa samim tim ovde postoje neka vrlo precizna pravila i sve naše iluzije da ćemo uspeti da nađemo način da ovo odradimo bez posrednika i za malo novaca su pale u vodu. Naprotiv, cene koje smo mi imali u izdanju LP iz 2008. godine su višestruko porasle. Objašnjenje leži u tome da je početkom Svetske ekonomske krize broj posetioca drastično opao ali turistički radnici i država nisu bili spremni da se odreknu prihoda na koje su navikli pa im je najednostavniji način bio da drastično podignu cene. Kada smo shvatili da je nemoguce doći do udaljenih NP sam, morali smo da na brzinu nađemo neku iole isplativu opciju. Sve bude jeftinije nego da sami organizujete prevoz jer čak i da dodjete do NP u većinu se ne može ući bez vozila i bez vodiča, kada se na to dodaju troškovi ulaznica, smeštaja, hrane, vode... Bolje odmah to rešiti sa nekom od agencija u Nairobiju. Treba biti obazriv jer prakticno postoji samo nekoliko regularnih agencija a ostale se bave subagenturom ili pevarama tako da je moja preporuka da se čak ovakve stvari reše još od kuće jer na taj način se dobiju najbolje cene a može se još uštedeti jer će vas ljudi iz agencije sačekati na aerodromu, rezervisati hotel, itd... Treba računati na cenu od 100$ na dan (prevoz, smeštaj, hrana, takse, ulaznica, vozač) može da se skine još najviše 5-10$ ali preko toga NIJE MOGUĆE! Ja mogu da preporučim agenciju „Big Time Safaris“ (http://www.bigtimesafaris.co.ke) korektni su, profesionalni i poštuju dogovore. Treba imati u vidu da u ovu cenu ne ulazi piće kao ni napojnice za vozače koje se nekako podrazumevaju a radi se oko 4-5$ dnevno što i nije tako strašno obzirom da od ovih ljudi najviše zavisi šta ćete i kako videti. Najznačajniji Kenyski NP je svakako Masai Mara na jugo-zapadu zemlje. Jedini gradić u ovoj oblasti je Narok u kome se mi nismo predugo zadržavali pa i nemam previše podataka ali ako ipak rešite sami ka Mari ovo je grad u koji dolazite da bi odavde dalje organizovali prevoz za NP. Put do Masai Mare traje nesto preko 8 sati od Nairobija, veći deo puta je zemljani ali nije naporno i monotono jer su pejzaži interesantni a i uz put se sreću velika krda raznih antilopa, gazela, zebri... po koja žirafa... Sve to upotpunjuju živopisne boje odeće lokalnog stanovništva koje pripada Masai narodu i koji i dan danas žive kao nomadi i bave se isključivo stočarstvom. Masai Mara je praktično naziv za deo Serengeti NP koji pripada Keniji i zauzima površinu od 1510 km2. Otvorena travnata savana ispresecana sa nekoliko sezonskih reka i ovde se za malo vremena mogu videte „Velikih pet“, a i ostale životinje karakteristične za ovaj deo sveta i ako vas i jednog trenutka „zabole“ onih 100$ - kada ovde dođete shvatićete da ovo iskustvo nema cenu. U toku obilaska Kenye sigurno ćete jednog trenutka doći i do nekog Masai sela. Pravilo je da se prilikom posete nekom od ovih sela meštanima da nesto novca (oko 10$) i za te novce oni vas provedu po selu, pokažu neku kuću, dozvole slikanje svega i svačega, možda i odigraju tradicionalni masai ples... sve je to ok i treba videti ali od njih ne kupujte ništa jer se prave gluplji nego što jesu, a cene nerealno naduvavaju... Ja sam imao u planu veliku kišnu šumu Kakamega ali posle razgovora sa našim vozašem i kada sam odgledao neke fotografije shvatio sam da nije baš preterano vredno pažnje i da na to ne želim da trošim vreme ali ko ipak želi da poseti ovaj NP treba da računa na ulaznicu od 20$ i 5$ za vodiča. Sledeći NP u koji sam ja otišao je bio Nakuru... Ako se ide u samostalnoj režiji ulaznice i za Nakuru, a i za Masai Maru su po 60$.

3

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima

Kenya 3.deo

Put od Masai Mare ka gradu Nakuru i istoimenom NP ide preko Naroka i Naivashe... vožnja traje 6-7 sati u kontinuitetu, a više od polovine puta je asfaltirano tako da se može reći da je vožnja većim delom udobna. Grad Nakuru deluje prilicno zapušteno sa tek po nekom asfaltiranom ulicom, ipak, vidi se da se radi o velikom gradu i ovde postoji dobra povezanost sa ostalim gradovima za ev. nastavak putovanja. Proveli smo samo jednu noć u Nakuru i to u sjajnom GH „Genevieve“ koji preporučujem u svakom smislu, a cena smeštaja je oko 10$ po osobi sa doručkom.

Sadržaj NP Nakuru taman dopunjava ono što je propušteno u Masai Mari i na taj način se zaokružuje SAFARI kao celina... Zapravo ovo je poslednje stanište belog nosoroga koji u prirodi izgleda fascinantno, a na jezeru Nakuru živi najveća kolonija flamingosa u Africi. Takodje, jezero je stanište još puno vrsti ptica (afričke čaplje, kormorani, marabu...) a oko jezera su ogromna krda gnua, bufala, različite vrste antilopa i gazela, zebre, babuni, hijene, nojevi, slonovi i još puno najrazličitije divljači... Za obilazak ovog NP je sa dobrim vodičem dovoljno 3-4 sata tako da smo mi nakon toga nastavili ka granici sa Ugandom i gradu Kisumu na obali Viktorijinog jezera koji nam je bio sledeće odredište. Ovaj grad koji se nalazi skoro na samom ekvatoru je u poslednje vreme popularniji kao grad odakle potiče aktuelni predsednik USA Barak Obama pa je sve u ovom gradu upravo u znaku ovog coveka...

Shutle kombi nas je koštao po 6$ od Nakurua, a vožnja traje oko 4 sata. Ovo mesto nam je praktično predah pre nastavka puta ka Ugandi. Autobuska karta do Kampale odavde košta 1400 ksh i ima samo jedan polazak dnevno. Što se tiče smeštaja u Kisumiu mi smo ispoštovali prvi pik iz LP i nismo pogrešili... New Razbi Guesthouse... 2-krevetna soba za 700 ksh, objekat ne izgleda bas sjajno jer je previše u rešetkama ali se ovde bezbednost naročito ceni, a na sobe i onako nemamo zamerki...

Pre nego završim pisanje o Keniji osvrnuo bih se na još jedan deo koji sam kasnije posetio... Radi se o Mombasi. Ovo je vekovima bio glavni grad Kenije dok za vreme Engleske vladavine nije napravljena pruga ka centralnim delovima zemlje i praktično administrativni centar izmešten u Nairobi. Mombasa se totalno razlikuje od ostalih delova zemlje koje smo imali prilike da obiđemo. Višemilionski je grad ali je bezbednost ipak na nešto visem nivou nego u Nairobiju. To i dalje ne znači da se ovde možete opustiti, naprotiv!

Od aerodroma do centra grada se vozi oko 45 min, a mi smo se iscenjkali za 800ksh, verovatno može i za manje i za više. Neverovatno je koliko u ovom gradu ima krš smeštaja... jedva smo našli iole pristojan hotel nakon što smo ih 10-tak pogledali tek hotel „Excellent“ liči na nešto gde može da se prespava. Nedaleko od centra se nalazi tvrđava Fort Jesus od koje i kreće jako lep stari grad. Tvrđavu su sagradili Portugalci krajem 15. veka deluje interesantno ali je ulaz nenormalnih 10$ tako da sam ja ovo preskočio. Stari grad je vrlo živopisan, a lokalno stanovništvo dosadno do zla Boga ipak vredi prošetati, zanimljiva je pijaca, ko voli začine ovo je pravo mesto da ih kupi po niskim cenama. Inače u ovom delu Kenije živi pretežno muslimansko stanovništvo, a puno je i indijaca i arapa pa je sve manje više u znaku orijenta.

Južno od grada se nalazi Baobab park... zanimljiva botanička bašta sa nekim vrstama životinja i sjajno mesto da se provede popodne, od grada se dolazi matatuom za 30ksh ali je ulaz u ovaj park za domaće 80ksh, a za strance 800ksh...bezobrazluk, da sam ovo znao nikada se bih uputio ka Baobab parku ali kada si već tu... U samom gradu nema gde da se pliva ali zato južno od grada ima puno dobrih plaža kao i velikih hotelskih komplekasa. Ja nisam imao vremena za ovaj deo, a ni vreme nam nije bilo naklonjeno pa nemam vise informacija ali sam čuo da je najlepša plaža Diane koja je na nekih 30km od Mombase... I dok još pišem o Keniji da ne propustim da pomenem da je najbolje i najpopularnije pivo Tusker Beer i za pivopije biće pravo otkrovenje... cena piva u restoranu je 100-120ksh.

4

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na drugim sajtovima
Guest
Tema je sada zaključana za dalju diskusiju.

  • Posetili nedavno   0 članova

    Niko od registrovanih članova ne gleda ovu stranicu.

  • Naša statistika

    26026
    Ukupno tema
    868420
    Ukupno poruka